سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

داستان‌های ترسناک از مراکز پاسخگویی به مشتری بازاريابي

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - مرکز پاسخگویی به مشتری در شرکت‌ها می‌تواند بهترین‌ و بدترین شرایط را به وجود آورد. مسوولان پاسخگویی اگر بدانند با هر جواب می‌توانند ارزشی به شرکت بیفزایند، احساس رضایت واقعی می‌کنند، اما برعکس این اتفاق، تبعات بدی دارد. درست است! کار این واحد اصلا ساده‌ نیست. اما به هر حال مهم است که هر از گاهی خودمان را جای مشتریان بگذاریم تا بفهمیم چه چیزی را باید ارتقا دهیم.
دنیای اقتصاد نوشت:
در گفت‌وگو با برخی از مشتریان ناراضی، مشکلات آنها و راهکارهایی که می‌توان از آن بهره برد، ارائه می‌شود:
1) اشکال در پاسخگویی منسجم و قطع تماس
استیسی از پیتزبرگ: یک شرکت ارائه‌دهنده سرویس پرداخت که مجبورم مرتب با آنها تماس بگیرم، اغلب زمان انتظار 15 تا 20 دقیقه‌ای دارد. وقتی در نهایت با یکی از عوامل ارتباط می‌گیرم، داستان پیچیده و طولانی خودم را تعریف می‌کنم و آن فرد من را به یک نفر دیگر پاس می‌دهد و آنها هم به افراد دیگر ارجاع می‌دهند. نتیجه این می‌شود که باید مشکلم را بارها و بارها برای افراد مختلف تکرار کنم. تماس‌های من با این شرکت همیشه بیش از 30 دقیقه طول می‌کشد، به اضافه مدت زمانی که باید منتظر وصل شدن تلفن باشم. یک بار هم مجبور شدم سه بار تماس مجدد بگیرم، چون مدتی بدون اینکه جوابی بگیرم پشت خط ماندم و بعد هم بدون دلیل تماس قطع شد.
راهکارها:
• آموزش. اگر هر کدام از مسوولان پاسخگویی برای مدیریت کردن موارد و مشکلات مختلف آموزش دیده بود، دیگر نیازی نبود برای حل هر مورد جدید، موضوع را به همکارش پاس دهد و نیازی نبود مشتری مشکلش را بارها توضیح دهد.
• استفاده از ابزارهای بهتر. خیلی آزاردهنده است که یک مشتری بخواهد مشکلش را بارها و بارها به افراد مختلف توضیح دهد، به‌خصوص‌ اگر موقعیتی پیچیده هم باشد. اگر یک نرم‌افزار یکپارچه وجود داشته باشد تا کارکنان بتوانند گفته‌های مشتری را در آن ثبت کنند و از جزئیات نکته‌برداری کنند و همه به آن نرم‌افزار دسترسی داشته باشند، نیاز به توضیح دوباره حذف می‌شود.
• گرفتن شماره تماس. وقتی این احتمال وجود دارد که تماس به صورت تصادفی قطع شود، کارکنان پاسخگو باید شماره تلفن مشتری را بگیرند که در صورت قطعی خودشان با او تماس بگیرند. با این کار، آنها هم حسن نیت خودشان را در توجه کردن به مشتری نشان می‌دهند و هم از اینکه مشتری بعد از تماس مجدد به فرد دیگری وصل شود و توضیحاتش را تکرار کند، اجتناب می‌شود.
2) ناتوانی در مدیریت رسانه‌های اجتماعی
شری از نیویورک: از آنجا که همیشه به شرکتی که از آن اشتراک اینترنت می‌گیرم اعتماد داشتم، هیچ‌گاه در مورد صورت‌حساب هزینه‌ها پرس‌وجو نمی‌کردم. یک روز به‌طور اتفاقی متوجه شدم بسته‌ای که من دارم ارزان‌تر از هزینه‌ای است که می‌پردازم. وقتی لیست هزینه را بررسی کردم، دیدم یک اشتباه محاسباتی وجود دارد و به همین دلیل فوری با شرکت تماس گرفتم. مسوول پاسخگویی متوجه منظور من نمی‌شد و سعی می‌کرد این اختلاف حساب را توجیه کند. بعد از اینکه با مدیریت صحبت کردم، آنها قبول کردند اختلاف مالی شش ماه را به من برگردانند، اما بعد از چند روز تنها بخشی از این پول برای من واریز شد. به مدت سه ماه هر روز تماس می‌گرفتم و با آنها دعوا می‌کردم، ولی فایده‌ای نداشت. سراغ رسانه‌های اجتماعی رفتم و در توییتر و فیس‌بوک آنها اعتراضم را مطرح کردم و خواستار پاسخ درست شدم. اما آنها در عوض بی‌توجهی نشان دادند و من را بلاک کردند تا دیگر نتوانم کامنتی بگذارم یا ارتباطی برقرار کنم. آنقدر مستاصل شده بودم که فکر کردم یک روز مرخصی بگیرم و به نشانه اعتراض جلوی دفترشان تحصن کنم. نتیجه هم این بود که دیگر هیچ‌وقت از این شرکت اشتراک نخریدم.
راهکارها:
مدیریت رسانه‌های اجتماعی. حضور فعال در رسانه‌های اجتماعی بخشی از کار است. مشتریان به رسانه‌های اجتماعی مراجعه می‌کنند تا با برندها وارد مکالمه شوند و علایق یا مشکلات خود را در میان بگذارند. داشتن شیوه کار درست در این رسانه‌ها برای حفظ شهرت و اعتبار شرکت مساله‌ای حیاتی است. پس تیمی متخصص را برای برقراری ارتباط با مشتریان و پاسخ دادن به آنها در رسانه‌های اجتماعی بگمارید.
• ارتباط بین واحدها. شاید مسوول پاسخگویی به مشتری، مساله اختلاف حساب را به درستی به واحد صدور صورتحساب منتقل نکرده باشد. خیلی مهم است که واحدهای مختلف شرکت کانال‌هایی برای ارتباط واضح و تبادل درست اطلاعات داشته باشند. در غیر این صورت، عدم هماهنگی باعث نارضایتی مشتری می‌شود.
3) بازاریابی تلفنی، روشی منسوخ شده
مایکل از سانفرانسیسکو: بعضی روزها در کنار خانواده سر میز شام بودیم که تلفن‌ زنگ می‌خورد و افرادی که محصولات یا خدمات خود را پشت تلفن تبلیغ می‌کردند، باعث مزاحمت می‌شدند. این استراتژی در قدیم موثر بود، اما الان دیگر جواب نمی‌دهد. من در خانه کار می‌کنم و شرکتی که اینترنتم را از آن می‌گیرم مدام زنگ می‌زند تا بسته‌های مختلف به من معرفی کند و واقعا مزاحم کار کردن من می‌شود. یک روز تلفن را جواب دادم و با عصبانیت گفتم اگر این تماس‌ها ادامه داشته باشد، گرفتن سرویس از این شرکت را قطع می‌کنم. فرد مورد نظر با خشکی توضیح داد که این موضوع به واحد او مربوط نمی‌شود و بعد تلفن را قطع کرد!
راهکار :
• افزودن ارزش. بازاریابی تلفنی روشی قدیمی و آزاردهنده است. هیچ‌کس دوست ندارد بشنود شرکت شما چه چیزی می‌فروشد. در عوض، با استفاده از پیام‌رسانی درست از طریق کانال‌های مناسب و در زمان مناسب‌، ارزش‌افزایی کنید. می‌خواهید محصول جدیدتان را بفروشید؟ یک بنر جذاب در فروشگاه قرار دهید تا هر دفعه مشتری حضوری مراجعه کرد، متوجه آن شود. موقعیت‌های بالا می‌توانند باعث از دست رفتن مشتریان شما شوند. با آموزش درست و استفاده از ابزارهای مناسب می‌توان این شرایط را مدیریت کرد.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/18561/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده انتظامی کیش: دی‌جی مجوز ندارد؛ نباید فعالیت غیرقانونی انجام شود

مدیر اجرایی OpenAI: هوش مصنوعی امروزی، یک‌سال دیگر به‌طرز مضحکی بد خواهد بود

انویدیا با همکاری زیرمجموعه آلفابت نسل بعدی ربات‌های صنعتی را متحول خواهد کرد

اپل شارژر را از جعبه آیپد پرو و آیپد ایر هم حذف کرد؛ اما نه در همه کشورها

پیکسل 8a رونمایی شد؛ رقیب گلکسی A55 با تمرکز بر هوش مصنوعی

شرکت SpaceX از لباس فضانوردی جدید خود رونمایی کرد

نسخه جدید اپ‌های «فاینال کات» و «لاجیک پرو» برای آیپد پرو با تراشه M4 معرفی شد

گوشی فوق مقاوم 2024 بلک‌ویو دوربین حرارتی دارد

عدم نوسان قیمت موبایل زیر 600 دلار نشانه موفقیت سیاست تثبیت

علامت تجاری مرموز PuraOS ثبت شد؛ هواوی چه برنامه‌ای در سر دارد؟

نینتندو وعده داد؛ سوئیچ 2 قبل از آوریل 2025 معرفی می‌شود

OpenAI ابزاری برای شناسایی دیپ‌فیک‌های DALL-E عرضه می‌کند

دیگر نیازی به نمونه خون نیست/ ابداع فناوری سنجش اکسیژن در تنفس

ایلان ماسک کاربردی برای هوش مصنوعی در اسپیس ایکس نیافت!

آیپدهای نسل جدید اپل درگاه سیم‌کارت ندارند

شارژدهی گلکسی S25 احتمالاً به‌لطف هوش مصنوعی 10 درصد بهتر می‌شود

مراسم رونمایی آیپدهای 2024 اپل با آیفون ضبط شده بود!

گوگل نحوه فعال‌کردن احراز هویت دو مرحله‌ای خود را تغییر می‌دهد

تاریخ رونمایی سری X100s ویوو و X100 Ultra رسما اعلام شد

معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران با معاون قرارگاه مرکزی محرومیت‌زدایی سپاه دیدار کرد

قیمت و تاریخ عرضه آیپد پرو 2024 اپل اعلام شد

فروش آیپد 9 متوقف شد؛ آیپد 10 حالا 349 دلار قیمت دارد

نرم‌افزار Logic Pro 2 اپل معرفی شد؛ ترکیب هوش مصنوعی و صنعت موسیقی

زنبورهایی که با همکاری هم لگو بازی می‌کنند

این آیپد ایر 2024 است؛ غول‌پیکر، خوش‌قیمت و به اندازه کافی قدرتمند

آیپد پرو 2024 رونمایی شد؛ سبقت پردازنده و نمایشگر تبلت اپل از مک‌بوک‌ها

پردازنده M4 رونمایی شد؛ جهش 3 نانومتری اپل به سمت هوش مصنوعی

ال‌جی از مانیتور پزشکی جدیدی با پنل IPS و روشنایی 1100 نیت رونمایی کرد

کیبورد 2024 آیپد رونمایی شد؛ مقاوم‌تر و لپ‌تاپی‌تر از نسل قبل

قلم لمسی اپل پنسل 2024 معرفی شد؛ پیشرفته‌تر از همیشه با ژست‌های فشاری

ابداع نانوسیم‌هایی که از هوا برق تولید می‌کنند

ربات انسان‌نمای چری که در آینده به ایران می‌آید

نشست تعاملی مدیران کل بنیاد شهید و امور ایثارگران و حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان سمنان

عرضه 3 مدل از گوشی پیکسل 9 محتمل‌تر شد

تصاویر و مشخصات گوشی پرچمدار 2024 سونی بار دیگر لو رفت

آپدیت مهم اندروید؛ انتقال اطلاعات به گوشی جدید بسیار ساده‌تر می‌شود

خورشید زیبا و طوفانی از پلاسما

حمام خون در تسلا؛ ایلان ماسک با تمام توان در حال اخراج نیروهاست

قابلیت هوش مصنوعی Jump Ahead در دسترس کاربران یوتوب پریمیوم قرار گرفت

ویدیویی جدید از optimus ربات شرکتِ Tesla

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد مازندران با 135 ایثارگر

تجلیل سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز از مدیران مدارس شاهد

جزئیات بیشتری از پلی استیشن 5 پرو لو رفت

«اسپیس‌ایکس» چهل و ششمین ماموریت مداری امسال را انجام داد

رتبه 13 ایران در تولید علم سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی دنیا

زحمات صادقانه و خالصانه زمینه ساز خدمت رسانی بهتر و کیفی تر به جامعه ایثارگری

بلژیک بر محتوای تلگرام نظارت می‌کند

حیوان غول‌پیکری که پس پرده ردپای عظیم کشف شده قرار داشت

اپل ظاهراً تولید سرورهای اختصاصی را با پردازنده M2 Ultra شروع کرده است

عملکرد چت‌بات ChatGPT به‌لطف قرارداد با پلتفرم Stack Overflow بهبود پیدا می‌کند