سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

10 سوال که بايد قبل از مشخص کردن بازار هدف خود، بپرسيد مديريت

  بزرگنمايي:


هر چه بيشتر مشتري خود را درک کنيد، رشد کسب وکار خود را سريع تر مي کنيد. اما شرکت هاي جديد اغلب در تعريف بازار هدف خود مشکل دارند.

رابرت هسريچ (Robert Hisrich)، بيان مي کند که «ما اغلب اندازه بازار را دست کم مي گيريم». اينجا 10 سوالي که به شما در شناسايي و درک چيستي بازار هدف، کمک مي کنند، معرفي مي شوند:

1. چه کسي براي محصول يا خدمت من پول خواهد داد؟

در ابتدا سعي کنيد که مشکلي که محصول يا خدمت شما مي تواند حل کند را درک کنيد. سپس، با استفاده از اين اطلاعات به مشخص کردن اينکه چه کسي مايل به پرداخت پول براي راه حل شما است کمک کنيد. مشتريان بالقوه نه تنها به خدمات و محصولات شما نياز دارند، بلکه آنها نياز دارند که از اين مشکل آگاه نيز باشند. توصيه مي شود که با استفاده از ابزار کلمات کليدي گوگل (Google"s keyword tool) ببينيد که چه تعداد از افراد به دنبال کلماتي هستند که مرتبط با ايده کسب وکار شما است.

2. چه کسي قبلا از من خريد کرده است؟

براي اصلاح بازاريابي هدف و استراتژي قيمت گذاري خود، نگاه کنيد که چه کسي قبلا محصول يا خدمت شما را خريده است. شما مي توانيد بينش هاي ارزشمندي با عرضه محصول در فاز آزمايشي و اجازه دادن به مشتريان بالقوه براي اينکه با کيف پول خود حرف بزنند، به دست آوريد.

3. آيا من ميزان دسترسي خود را دست بالا مي گيرم؟

ساده است فرض کنيم که اغلب افراد به محصول يا خدمت ما نياز دارند. اما به جاي فکر کردن در مورد اين فرضيات، به گروه هايي از مشتريان بالقوه براي دريافت تصوير واقعي تري از مخاطب خود دسترسي پيدا کنيد و تلاش هاي بازاريابي خود را خاص تر و محدودتر کنيد. شما مي توانيد براي اين منظور تحقيقات انجام دهيد، با افراد در فروشگاه ها مصاحبه کنيد يا اينکه گروه هاي تمرکز را سازماندهي کنيد.

4. شبکه من چه فکري مي کند؟

در هنگام درک بازار هدف خود، ممکن است جست وجو براي بازخورد از مشتريان بالقوه از طريق انجام تحقيقات، گروه هاي تمرکز و ابزارهاي ديگر، چالش برانگيز و پرهزينه باشد. اما شما با استفاده از شبکه هاي اجتماعي خود مي توانيد بازخورد رايگان دريافت کنيد. بسياري از افراد در شبکه هاي شما تمايل خواهند داشت که در مورد محصولات يا خدمات شما نظر بدهند و پيشنهادهايي داشته باشند.

5. آيا فرضيات من بر اساس دانش و تجربيات شخصي هستند؟

تجربه و دانش شخصي شما مي تواند شما را به اين باور برساند که شما بازار هدف خود را حتي قبل از اينکه تحقيقي در اين زمينه انجام دهيد، درک مي کنيد. براي مثال، اگر شما بدنساز هستيد و مي خواهيد که کسب وکاري را مرتبط با سلامت شخصي آغاز کنيد، ممکن است فرض کنيد که مشتري خود را مي شناسيد. اينگونه فرض نکنيد که مي توانيد مانند بازار هدف خود فکر کنيد. شما مجبوريد که از آنها بپرسيد و با آنها صحبت کنيد تا واقعا آنها را درک کنيد.

6. مدل درآمدي من چيست؟

تصور کنيد که چگونگي کسب درآمد شما مي تواند به شما در پيدا کردن بازار هدفتان کمک کند. شرکت هاي اجتماعي مي توانند در اين زمينه به صورت خدعه آميزعمل کنند، زيرا بدون داشتن هيچ برنامه ويژه اي براي به دست آوردن درآمد، دست بالا گرفتن اندازه بازار مشتري اشتباه است.

7. محصول يا خدمت خود را چگونه خواهم فروخت؟

استراتژي خرده فروشي شما مي تواند بازار هدف شما را مشخص کند. آيا شما فروشگاه خواهيد داشت يا وب سايت، يا هر دو؟ آيا شما فقط در کشور خودتان بازاريابي خواهيد کرد يا اين کار را به صورت جهاني انجام خواهيد داد؟

براي مثال، يک کسب وکار که فقط به صورت آنلاين است، ممکن است مشتريان جوان تري نسبت به فروشگاه هاي ديگر داشته باشد. يک کسب وکار غيرآنلاين و سنتي مي تواند مشتريان هدف شما را فقط به افراد محله شما محدود کند.

8. رقباي من چگونه شروع کرده اند؟

ارزيابي استراتژي بازاريابي رقبا مي تواند به شما در مشخص کردن مشتري هدفتان کمک کند. اما البته، بعد از اينکه مشتريان هدف خود را تعيين کرديد. به سادگي از روي رويکرد بازاريابي بزرگ ترين رقيب خود کپي برداري نکنيد. شما بايد روش منحصر به خود را داشته باشيد و کاري را که انجام مي دهيد از ساير رقبا متمايز سازيد.

9. چگونه مشتريانم را پيدا خواهم کرد؟

همانطور که براي مشخص کردن مشتريان هدف خود اقدام مي کنيد، سعي کنيد مشخص کنيد که آيا مي توانيد به طور کارآ به آنها خدمات برسانيد. شما نياز خواهيد داشت که مقداري تحقيقات بازار انجام دهيد و الگوهاي جمعيت شناختي، جغرافيايي و خريد مخاطبان هدف خود را مورد مطالعه قرار دهيد. اگر شما از يک فروشگاه اقدام به فروش مي کنيد، نياز داريد که بدانيد چه تعداد از افراد بازار هدف شما در اطراف شما زندگي مي کنند. اگر فروش خود را از طريق وب سايت انجام مي دهيد، نياز داريد که در مورد رفتار آنلاين مشتريان بالقوه خود نکاتي را فرابگيريد. درک زود هنگام چگونگي موقعيت يابي مشتريان، مي تواند به شما براي ايجاد يک طرح بازي بعد از تعيين استراتژي بازاريابي کمک کند.

10. آيا جايي براي توسعه بازار هدف من وجود دارد؟

براي اصلاح بازار هدف خود يا گسترش آن در طول زمان آماده باشيد. براي مثال، فکر کردن در مورد اينکه آيا شما مشتريان داخلي را هدف قرار مي دهيد يا مشتريان در سرتاسر دنيا را، مي تواند شروع خوبي باشد. با توجه به قدرت موقعيت يابي موبايلي که در دهه گذشته رشد داشته است، شرکت ها مي توانند تعداد بازارهاي هدف در حال رشد را ببينند.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/122/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قیمت پیکسل 8A احتمالاً نسبت به نسل قبل افزایش نخواهد یافت

معاون سیاسی استانداری فارس مطرح کرد: برنامه و نقشه راه؛ کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه

ابداع صفحات خورشیدی خم شونده و قابل شستشو

همدلی سازمان منطقه آزاد، نهادها و اصناف برای بهبود شرایط کارگران/ امضای تفاهم نامه تنظیم امور کار درجزیره کیش

زنگ هشدار آیفون برای برخی کاربران غیرفعال شده است؛ اپل مشکل را برطرف می‌کند

گوشی آیفون 16 چه زمانی عرضه می‌شود؟

فیبر کربن، یکی از قدرتمندترین الیاف مصنوعی ساخته دست بشر

برگزاری همایش مدیران بیمه دی در شیراز

معاون استانداری فارس مطرح کرد: برنامه و نقشه راه؛ کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه

معمای عجیب پزشکی: این 500 کوتوله از دیابت، سرطان و بیماری قلبی در امانند

کشف رازی غیرمنتظره در مورد سحابی حلقه جنوبی

تصاویر فا‌ش‌شده از گلکسی F55 شایعه مهم را تأیید می‌کنند

تصور روز ناسا: سحابی کله‌ماهی!

تیک‌تاک شاید در اتحادیه اروپا نیز ممنوع شود

نقشه‌ تلسکوپ فضایی «جیمز وب» از آب‌وهوای یک سیاره فراخورشیدی

با الگوپذیری از معلم شهید مطهری نقش واقعی معلم و استاد را در کشور به ثمر برسانیم

ادای احترام رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مقام شامخ شهدای مازندران

زارع‌پور خبر داد؛ بسته هدیه اینترنت 30 گیگابایتی برای معلمان

گجت جنجالی ربیت R1 از سیستم‌عامل اندروید استفاده می‌کند

ال‌جی یکی از شاخص‌ترین مانیتورهای دنیا را عرضه کرد

لزوم بررسی قیمت گوشی های نوکیا در بازار از سوی وزارت صمت

خورشید گرفتگی در‌مریخ‌ از نگاه کاوشگر استقامت

حلقه هوشمند رقیب گلکسی رینگ روانه بازار آمریکا می‌شود

راهپیمایی کیهانوردان روسی شروع شد

درخشش غرفه سازمان منطقه آزاد کیش در نمایشگاه اکسپو 2024 تهران

نمایندگان مجلس: افزایش 10 درصدی تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است

شکایت کارکنان گوگل از اخراج غیرقانونی به‌دلیل اعتراض به همکاری با رژیم صهیونیستی

اولین پهپاد پاک‌کننده نقوش گرافیتی در جهان آغاز به کار کرد

ایموجی صوتی؛ قابلیت بسیار عجیب نرم‌افزار تماس اندروید

بهبود کیفیت تصاویر MRI با غباری از الماس

رونمایی از پوستر هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار

پایانی بر مجوزهای کاغذی با هوشمندسازی دولت

اپل احتمالاً در iOS 18 مرورگر سافاری را با قابلیت‌های هوش مصنوعی متحول می‌کند

تکه ای از ماه که به سیارک تبدیل شد

تقدیر از روسای دو کمیته ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی سال 1403

تودیع و معارفه سرپرست معاونت عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش

وام ازدواج ایثارگران در سال 1403 چقدر است؟

پیام تشکر نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران از فرزند جانبازی که جان نوزاد سه روزه را نجات داد

مرورگر Arc بالاخره برای ویندوز منتشر شد؛ رقیب متفاوت کروم و اج

امروز در فضا؛ انتشار تصاویر شگفت‌انگیز هابل از جهان

چهارمین دوره دانش افزایی مهارت‌های شناختی و ارتباطی با تمرکز بر مدیریت احساسات منفی برگزار شد

جریمه 200 میلیون دلاری اپراتورهای تلفن همراه متخلف در آمریکا

چرا حضور مجدد انسان در ماه سخت است؟

برای نابودی ویروس‌ها پنجره را باز کنید!

شهیدان رجایی و چگینی، الگوی بی‌نظیر معلمان

دوره نسخه نجات‌بخش مدیران بنیاد براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب استخراج شده است

بیمارستان امام خمینی(ره) با پیگیری مسئولان استان البرز و با ورود بنیاد شهید احیا شد

دسترسی کودکان فرانسه به گوشی و شبکه اجتماعی محدود شود

دانشمندان عمیق‌ترین گودال آبی جهان را در مکزیک کشف کردند

استرالیا می‌خواهد اولین رایانه کوانتومی «کاربردی» جهان را بسازد