سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

Waze برای مسیریابی بهتر است یا Google Maps؟ اخبار

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی -
Waze برای مسیریابی بهتر است یا Google Maps؟
k ١٦
٧٤


مطلب زیر از وبسایت دیجی رو بازنشر گردیده است و انتشار آن توسط آخرین خبر به معنی تایید بخشی یا تمام مطلب نمی باشد.
دیجی رو/ ممکن است برای شما هم بارها پیش آمده باشد که برای پیدا کردن محلی خاص ساعت‌ها از افراد مختلف پرس و جو کنید و نهایتا نیز نتوانید به موقع خود را به مکان مورد نظر برسانید، از این رو سازندگان اپلیکیشن این بار هم وارد میدان شده و با طراحی برنامه‌های مسیریابی متعدد در صدد راحت‌تر کردن زندگی به وسیله‌ی استفاده از تکنولوژی برآمدند.
حتما تا به حال نام اپلیکیشن‌هایی نظیر Waze و Google Maps حداقل یک‌بار به گوشتان خورده‌ است. با وجود این‌که هر دو اپلیکیشن توسط کمپانی Alphabet ساخته شده‌اند اما با این حال تفاوت‌های قابل توجه‌ای با یک‌دیگر دارند. در ادامه سعی کرده‌ایم تا با بررسی هر دو اپلیکیشن به پاسخ این معما برسیم که به کدام‌ یک از این دو برنامه‌ی پرطرفدار، بهتر است دست پیدا کنیم.
برای جست‌جوی مقصد مورد نظر کدام یک بهتر است؛ Waze یا Google Maps؟
جستجوی مقصد مورد نظر در اپلیکیشن Waze تا حدودی غیرقابل اطمینان و صد البته با باگ‌های برنامه‌نویسی نیز همراه است. همچنین بارها دیده شده است که هنگام جست‌وجوی آدرس‌های واقعی، نتیجه‌ای در این برنامه یافت نشده و یا نتایج حاصل از جست‌وجوی مقصد مورد نظر بسیار گیج‌کننده هستند! همچنین این اپلیکیشن مانند بسیاری از از برنامه‌های مسیریابی دارای یک مشکل مشترک بوده و آن هم این است که کوتاه‌ترین مسیر ممکن برای رسیدن به مقصد جست‌وجو شده را نشان نمی‌دهد و ممکن است حتی با استفاده از این برنامه شما طولانی‌ترین مسیر ممکن برای رسیدن به مکان مورد نظر را در پیش‌ رو بگیرید.
نتایج حاصل از جست‌وجو در Google Maps اغلب اوقات بهترین و نزدیک‌ترین مسیرهای ممکن هستند. این برنامه معمولا برای نشان دادن نزدیک‌ترین و صحیح‌ترین نتیجه‌ی ممکن تنها نیازمند یک بخش کوچکی از آدرس مورد نظر شماست. البته باید به این نکته اشاره کرده که نتایج حاصل از جست‌وجو در این اپلیکیشن گاهی ممکن است کمی عجیب و یا حتی مسیرهای دورتر باشد اما با این حال Google Maps به شما این امکان را می‌دهد تا در صورت جست‌وجوی مقصد مورد نظر همواره برای شما نتایجی به روی صفحه نمایش ظاهر شود. همچنین راهنماها و نتایج حاصل از جست‌وجوی مکان‌های برجسته‌ نظیر یک موزه‌ی تاریخی در این برنامه، قابل اعتمادتر هستند.
اگر بخواهیم این دو اپلیکیشن را از نظر توقف در طول مسیر با یک‌دیگر مقایسه کنیم، باید گفت هم Waze و هم Google Maps می‌توانند با توجه به مسیر مورد نظر شما، مقاصدی به منزله‌ی توقف برای صرف غذا و یا قهوه و چای را در طول مسیر به شما پیشنهاد کنند. البته ناگفته نماند که رابط کاربری اپلیکیشن Google Maps برای یافتن این توقف‌ها بسیار روان‌تر است، این درحالی است که لیست و یا نقشه‌ی موجود در برنامه‌ی Waze خیلی واضح نبوده و گاهی خواندن نقشه از روی این اپلیکیشن برای کاربر دشوار خواهد بود.
علاوه براین Waze معمولا تمایل دارد مقاصدی که به موقعیت مکانی فعلی شما نزدیک باشد را به شما پیشنهاد کند اما در حقیقت این توقف‌ها نزدیک به خلاف جهت مسیر سفر شما هستند برای همین هم خیلی در مسیر راه به شما کمکی نمی‌کند، بنابراین Google Maps در قسمت رابط کاربری امتیاز بیشتری به خود اختصاص می‌دهد.
مقایسه‌ی Google Maps و Waze از نظر تخمین ترافیک، نمایش‌ راه‌ها و مسیریابی
اگر در طول راه تصمیم گرفتید که از مسیر خارج شوید و یا حتی راه خود را جدا کنید، Google Maps به شما کمک می‌کند تا خط راه مناسب را با توجه به حرکت خود بیابید. برای مثال این اپلیکیشن به شما خط مسیر درست را برای خروجی بعدی نشان خواهد داد. اما متاسفانه به نظر می‌رسد Waze به پایگاه حاوی اطلاعات دسترسی ندارد به همین علت هم در مورد تعویض خطوط، پیشنهادی برای کاربر خود ارائه نمی‌کند.
بیشترین دلیل محبوبیت اپلیکیشن Waze در گذشته به دلیل ارائه‌ی داده‌های مرتبط با وضعیت ترافیک بوده و هنوز هم از بسیار مورد توجه کاربران قرار دارد. افرادی که از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند به راحتی و با اطمینان خاطر می‌توانند از وضعیت ترافیک، پلیس، مسیرهای در حال تعمیر و ساخت و ساز، انسداد‌های خیابانی و سایر اطلاعات مرتبط با وضعیت جاده‌ها و مسیر آگاه شوند. به همین علت هم Waze معمولا به روزترین اطلاعات را در مورد وضعیت و اطلاعات مربوط به ترافیک را دارد.
با این حال می‌توان گفت Google و Waze هر دو به صورت کاملا موثر و کاربردی می‌توانند در زمینه‌ی مسیریابی به شما کمک کنند. در بیشتر موارد هر دو اپلیکیشن مسیرهای یکسانی را به کاربر نشان می‌دهند، با این حال Waze در زمینه‌ی تغییر مسیر برای جلوگیری از گیر کردن در ترافیک سرعت عمل بالاتری را به خود اختصاص داده است. اما به طور کل می‌توان گفت هر دوی این برنامه‌ها شما را با تفاوت تنها چند دقیقه به مسیر مورد نظرتان راهنمایی خواهند کرد.
مقایسه‌ی Google Maps و Waze از نظر راهنمای صوتی و رابط کاربری
رابط کاربری Google Maps به علت داشتن گزینه‌هایی برای چشم‌انداز ماهواره‌ای و نقشه‌ای دارای تنظیمات بیشتری می‌باشد و این در حالیست که رابط کاربری Waze بیشتر کارتونی و کاربردوست‌تر از Google Maps است. البته ناگفته نماند که طراحی اپلیکیشن Google Maps نیز بسیار رنگی و جالب بوده و در نگاه اول نظرها را به خود جلب می‌کند. به طور کلی می‌توان گفت که هر دو اپلیکیشن برای مسیریابی در یک سطح مساوی قرار دارند و دارای رابط کاربری بسیار واضح بوده و استفاده از آن‌ها بسیار راحت است، اما هیچ‌کدام عاری از نقص نیستند.
Google Maps با نمایش مداوم اطلاعات خیابان‌ها، عملکرد بهتری داشته اما این درحالیست که Waze با به حرکت در آوردن علامات اطراف شما سعی در به‌روز رسانی موقعیت مکانی‌تان دارد.
راهنمای صوتی نیز یک روش موثر و از نظر زمان‌بندی بسیار دقیق است اما در مسیرهای خروجی بزرگ‌راه‌ها به دلیل توضیح بیش از حد می‌تواند شما را کلافه کند. اگر عادت دارید از تلفن همراه خود برای پخش موسیقی در ماشین استفاده کنید، باید بگوییم با هر بار اعلام موقعیت در اپلیکیشن Waze، پخش صوتی قطع خواهد شد تا صدای مسیریاب برایتان پخش شود این در حالیست که در Google Maps صدای پخش صوتی شما تنها کمتر خواهد شد اما به طور کامل قطع نمی‌شود. بسته به این‌که شما در حال گوش دادن به چه پادکست یا موسیقی‌ای هستید، استفاده از Waze ممکن است باعث حواس‌پرتی شما شود اما اگر تنظیمات Google Maps را هماهنگ کنید، کمتر شما را اذیت خواهد کرد.
مقایسه‌ی Waze و Google Maps از نظر حجم مصرفی اینترنت
حجم مصرفی هر دو اپلیکیشن بسیار ناچیز است، مسیریابی از طریق GPS اصلا به اینترنت نیازی ندارد زیرا از یک سیستم موقعیت‌یابی جهانی مبنی بر یک ماهواره (GPS) برای تعیین مکان شما استفاده می‌کند به همین علت نیازی نیست که شما حتما به اینترنت متصل باشید اما به خاطر داشته باشید که جست‌وجوی مقصد مورد نظر، دانلود اطلاعات نقشه، دریافت اطلاعات ترافیک، تحویل گزارش و به روز رسانی جاده‌ها و مسیرها از طریق اینترنت صورت می‌گیرد. اما نگران نباشید زیرا حجم مصرفی اینترنت برای موارد فوق کمتر از چندمگابایت می‌باشد. برای استفاده از سرویس Google و اتصال به سرورهای آن به اینترنت نیاز دارید اما موقعیت مکانی شما با توجه به ماهواره‌های GPS به روزرسانی خواهند شد.
سایر ویژگی‌های اپلیکیشن‌های Waze و Google Maps
هر دو برنامه دارای گزینه‌ی ترکیب تقویم هستند اما سیستم Waze در این مورد عملکرد بهتری داشته است. قبل از حرکت به سمت مسیر مورد نظر Waze مقدار زمان مورد نیاز برای رسیدن به مقصد را تخمین می‌زند تا شما بتوانید در زمان مورد نظر به مقصدتان بروید. شما می‌توانید با وارد کردن تنظیمات زمانی برنامه‌ی خود، ده دقیقه قبل از حرکت از این برنامه هشداری در قالب ” زمان رفتن فرا رسیده است” دریافت کنید تا بدون اتلاف وقت، سر زمان دلخواه به مقصد برسید. برای دیدن مسیرها روی هشدار ضربه بزنید.
اگر از جنبه‌ی امنیتی بخواهیم این دو برنامه را مورد بررسی قرار دهیم، Google Maps حریم خصوصی افراد را تا حدودی تحت شعاع قرار خواهد داد اما کاربران باهوش این برنامه می‌توانند با غیرفعال کردن تاریخچه‌ی موقعیت مکانی، اطلاعاتی که گوگل از این طریق بدست می‌آورد را تحت کنترل خود بگیرند. با این حال Waze هم می‌تواند با چند گزینه‌ی کنترلی اطلاعات مکانی شما را با Google Mothership به اشتراک بگذارد که این‌کار باعث شده تا در زمینه‌ی حفظ حریم خصوصی Waze عملکرد بسیار ضعیف‌تری داشته باشد.
نتیجه‌گیری: اپلیکیشن مورد علاقه‌ی ما
به طور کلی می‌توان گفت Waze و Google Maps عملکرد نسبتا مشابهی دارند و در اکثر مواقع مسیرهای و جاده‌های یکسانی را به کاربر نشان می‌دهند. با این وجود Google Maps از نظر رابط کاربری، جست‌وجوی مقاصد و مسیریابی عملکرد بهتری دارد و این در حالیست که Waze می‌تواند به طور قابل توجهی در زمینه‌ی مسائل مرتبط با ترافیک، اطلاعات دقیق‌تر و به روزتری را در اختیارتان قرار دهد. البته باید این نکته را نیز گوشزد کرد که با آپدیت‌های جدید این برنامه مشکلات مرتبط با جستجوی مقاصد نیز تا حد بسیار زیادی رفع شده‌اند. با این حال اپلیکیشن مورد علاقه‌ی ما در زمینه‌ی مسیریابی Google Maps است. به نظر شما کدام‌یک از این دو اپلیکیشن در زمینه‌ی مسیریابی عملکرد بهتری داشتند؟ در صورت استفاده از Waze یا Google Maps تجربه‌ی خود را با ما در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/89745/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

جدال اپل و اسپاتیفای بر سر قوانین اپ استور همچنان ادامه دارد

کوالکام از تراشه اسنپدراگون X پلاس رونمایی کرد؛ سلاح اقتصادی ویندوزی‌ها برای نبرد با مک‌بوک‌ها

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد

موجودات فضایی‌ بازی Exodus نژادهای متنوعی خواهند داشت

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد

اپل واچ سری X احتمالا از مادربرد با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد

سگ رباتیک با قابلیت شعله‌افکنی تا فاصله 10 متری

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

اولین گوشی مون‌دراپ با 2 جک هدفون و نمایشگر اولد 120 هرتز رونمایی شد

آمریکا برای اولین‌بار خلبان هوش مصنوعی را در یک آزمایش هوایی در مقابل انسان قرار داد

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

گزارش درآمد سه ماهه متا اعلام شد؛ سقوط 16 درصدی سهام غول فناوری

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟

بزرگترین چاپگر 3بعدی جهان یک خانه را در 80 ساعت می‌سازد

«صفحه اول اینترنت» برای تمرکز بیشتر بر دیدگاه‌ها، آپدیت شد

تصاویری از پنل‌های خورشیدی جدیدی که در هر مکانی امکان نصب آن وجود دارد

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

بررسی گوشی Redmi 10 5G؛ اقتصادی و پرطرفدار

هوش مصنوعی و احتمال جنگ و فروپاشی اجتماعی

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

تردز حالا 150 میلیون کاربر ماهانه دارد

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

داستان عاشقانه سمی یک پروانه!

تقاضا برای هدست ویژن پرو اپل رو به کاهش است

مایکروسافت حجم آپدیت‌های ماهانه ویندوز 10 را به‌شدت کاهش داد

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

قیمت HDD سیگیت و وسترن دیجیتال افزایش یافت

جو بایدن لایحه «فیلترینگ یا فروش تیک تاک» را امضا کرد؛ مدیرعامل پلتفرم چینی: جایی نمی‌رویم

نانوگرافن پروانه‌ای برای استفاده در حوزه کوانتومی ساخته شد

سامسونگ شارژر جدید 50 واتی USB PD خود با دو پورت Type-C را معرفی کرد

موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی 6 سیلندر

تست موفق اولین موتور 6سیلندر ایرانی

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه

گوشی خوش‌قیمت جدید اوپو از شارژ 100 وات پشتیبانی می‌کند

غول باستانی که کوسه‌های سفید امروزی را کوتوله می‌کند!

اپل ظاهراً در تأمین نمایشگر OLED آیپد پرو 11 اینچی با محدودیت‌هایی روبه‌رو است

سرنوشت تیک‌تاک با تصویب قانون آمریکایی چه می‌شود؟

3 فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی‌شان می‌شوند

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

هوش مصنوعی متن‌باز جدید اپل معرفی شد؛ پردازش بدون نیاز به اینترنت

این عینک، زبان اشاره را ترجمه می‌کند

مخترع ایرانی مدال برنز نمایشگاه اختراعات ژنو 2024 را کسب کرد

تصاویری خیره‌کننده از «ماه صورتی» در سراسر جهان

دو گوشی قدیمی به پایان چرخه عمر رسیدند و دیگر آپدیت نمی‌شوند