اجرای بازیهای خاطره انگیز قدیمی در وضوح تصویر بالاتر بدون افت کیفیت نکات خواندني بزرگنمايي: سیاست و بازاریابی - اجرای بازیهای خاطره انگیز قدیمی در وضوح تصویر بالاتر بدون افت کیفیت ٤٠ ٠ شهر سخت افزار / روز گذشته انویدیا درایور مخصوص GeForce 436.02 را به مناسبت آغاز بکار نمایشگاه Gamescom منتشر کرد که با بهبود چشمگیر کارایی و معرفی چند قابلیت جدید همراه است. یکی از قابلیتهای جدید Integer scaling (IS) است که امکان افزایش وضوح بازیهای با وضوح بسیار پایین را بدون افت کیفیت میدهد.اضافه شدن قابلیت Integer scaling به کارتهای گرافیک انویدیا در شرایطی اتفاق می افتد که اینتل وعده داده بود پردازندههای گرافیکی نسل یازدهمی این کمپانی برای اولین بار از Integer scaling پشتیبانی خواهند کرد. بنابراین انویدیا در ارائه Integer scaling از اینتل سبقت گرفته است.جالب اینکه اینتل گفته بود پشتیبانی از Integer scaling ملزم به داشتن پردازندههای گرافیکی آتی این کمپانی است و امکان ارائه آن بر روی پردازندههای گرافیکی فعلی وجود ندارد، اما انویدیا با یک آپدیت نرم افزاری آن را به محصولات خود آورده است.قابلیت Integer scaling انویدیا تنها بر روی پردازندههای گرافیکی بر پایه ریزمعماری Turing پشتیبانی میشود که هم اکنون شامل دو سری RTX 20 و GTX 16 است، بنابراین خبر از ارائه آن برای پردازندههای گرافیکی پیش از Turing نیست. آنطور که انودیا میگوید، ارائه Integer scaling به لطف hardware-accelerated programmable scaling filter ممکن شده که با ریزمعماری Turing برای اولین بار آن را معرفی کرد.گیمرهایی که بازیهای مخصوص کنسول را با استفاده از شبیه سازها بر روی PC اجرا میکنند، از وضوح تصویر پایین آنها دل خوشی ندارند. تکنیک Integer scaling این امکان را به آنها میدهد تا به آسانی تعداد پیکسلها را بدون افت شفافیت تصویر، دو، سه یا چهار برابر کنند که نسبت به الگوریتمهای upscaling معمولی چون bilinear یا bicubic برتری دارد. همچنین این تکنیک مانع از به وجود آمدن آرتیفیکت هایی میشود که با تکنیکهای scaling پیشرفتهتر به وجود میآید.در وجود قابلیت Integer upscaling کارتهای گرافیک انویدیا، حالا میتوان بازیهای خاطره انگیز دهههای 80 تا 90 میلادی را با استفاده از شبیه سازهای موجود چون DOSBox، در وضوح تصویرهای بالاتر اجرا کرد.در حالت معمول هنگامی که بازیهای قدیمی در وضوح تصویرهای امروزی رندر میشوند، به لطف bilinear upscaling ویندوز دچار رنگ پریدگی و افت کیفیت میشوند.در حالی که انویدیا و اینتل قصد ندارند از Integer upscaling بر روی محصولات قدیمیتر خود پشتیبانی کنند، علاقهمندان به سینمای خانگی رندر کننده ویدئو MadVR را توسعه دادهاند که از چند الگوریتم upscaling بر پایه سایه زن بهره میبرد و تنها به سایه زنهای سازگار با Direct3D 9.0c نیاز دارد. از این رو مشخص نیست دقیقاً آنها به چه علت می گویند امکان ارائه Integer upscaling بر روی محصولات قدیمیتر وجود ندارد. چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳:۳۷ ۶۲ بازديد آخرین خبر فناوری سیاست و بازاریابی لینک کوتاه: https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/83993/