سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

مهمترين تغييراتي که بايد در بازاريابي شبکه‌هاي اجتماعي ايجاد کنيم بازاریابی سیاسی

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - عصری که در آن زندگی می‌کنیم عصر تغییرات بزرگ است. این تغییرات تک تک جنبه‌های زندگی ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. موج این تغییرات به صنعت کسب و کار نیز رسیده و روش‌های بازاریابی مدرن را ایجاد کرده است. با توجه به رشد بی‌سابقه تکنولوژی همه روزه شاهد ایجاد تغییرات بزرگی در چشم‌اندازهای دیجیتالی کسب و کارها هستیم. از این رو بازاریابی شبکه‌های اجتماعی نیازمند ایجاد تغییرات بزرگی هستند. از سوی دیگر نیز با توجه به این‌که رسانه‌های اجتماعی به بخش جدایی‌ناپذیری از زندگی مردم تبدیل شده‌اند. می‌توان گفت اکنون بازاریابی شبکه‌های اجتماعی مهمترین ابزار بازاریابی برندها هستند. با توجه به بهبود و افزایش قابلیت‌های رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی نیز نیازمند ایجاد تغییراتی هستند که در ادامه این مطلب به بررسی برخی از مهمترین تغییرات مورد نیاز آن در سال ۲۰۱۷ می‌پردازیم.
مهمترین تغییرات مورد نیاز در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی
افزودن ویدئوی زنده به پست‌های رسانه‌های اجتماعی
اهمیت بازاریابی ویدیویی در عصر حاضر دیگر بر کسی پوشیده نیست. زیرا مخاطبان عاشق محتوای ویدئویی هستند. همین امر نیز باعث شده است که رسانه‌های اجتماعی قابلیت به اشتراک‌گذاری ویدئوی پلت‌فرم خود را روز به روز بهبود بخشند. اما تاثیرگذاری ویدئوی زنده چندین برابر محتوای ویدئویی خواهد بود. زیرا این امکان فراهم می‌شود که صاحبان کسب و کار به صورت زنده به معرفی محصول و خدمات خود بپردازند. از سوی دیگر نیز با توجه به اصالت طلبی مردم به اشتراک گذاشتن محتوای ویدئویی زنده و واقعی که ویرایشی بر روی آن انجام نگرفته باشد. ذهنیت مثبتی نسبت به نام تجاری در مخاطب ایجاد کرده و سبب جذب مشتری وفادار می‌شود. بنابراین افزودن محتوای ویدئویی زنده به استراتژی شبکه‌های اجتماعی اولین و مهمترین تغییری است که برای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی به آن نیاز دارید.
استفاده از محتوای پرداختی
اگر از آن دسته از کسب و کارهایی هستید که محتوای رسانه‌های اجتماعی خود را منتشر می‌کنید و امیدوارید که تاثیر زیادی بر روی مخاطبان شما بگذارد سخت در اشتباه هستید. زیرا الگوریتم‌های رسانه‌های اجتماعی امروزه تغییرات زیادی کرده است. استفاده سایر برندها از محتوا و تبلیغات پرداختی نیز شانس دیده شدن پست‌های شما را رفته رفته کاهش می‌دهد. از سوی دیگر نیز همانگونه که می‌دانید در دو سال اخیر استفاده از شبکه‌های اجتماعی توسط مردم تقریبا دو برابر شده است. بنابراین شانس دیده شدن محتوای یک برند بدون استفاده از الگوریتم‌های پرداختی به شدت کاهش می‌یابد. در حالی که استفاده از محتوای پرداختی امکان برقراری ارتباط با مخاطبان هدف و تعامل با آن‌ها را دو برابر می‌کند. بنابراین می‌توان گفت که استفاده از محتوا و تبلیغات پرداختی دومین تغییر در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی برندها است.
استفاده از محتوای تعاملی
می‎‌توان گفت که تمام بازاریابان موفق از اهمیت تولید محتوای تعاملی در استراتژی بازاریابی خود آگاهند. زیرا محتوای تعاملی سبب جلب توجه و دقت مخاطب به سمت برند مورد نظر می‌شود. تعامل مخاطب با برند در رسانه‌های اجتماعی از طریق کامنت، شرکت در کمپین و مسابقه، پرسش و پاسخ، نظر سنجی و … سبب می‌شود تا نام برند در ذهن مشتری ماندگاری بیشتری داشته باشد. بنابراین برندها باید تمام خلاقیت خود را در تولید محتوای تعاملی به کار گیرند تا مخاطبان به توصیه برند آن‌ها به دوستان خود بپردازند. زیرا امروزه دیگر کلیک کردن بر روی پست‌ها و چند سوال و جواب ساده کافی نیست. بلکه برندها نیاز دارند تا به نوعی تعامل ذاتی با مخاطبان خود برسند.


بازاریابی شبکه‌های اجتماعیتعامل مخاطب با برند در رسانه‌های اجتماعی از طریق کامنت، شرکت در کمپین و مسابقه، پرسش و پاسخ، نظر سنجی و … سبب می‌شود تا نام برند در ذهن مشتری ماندگاری بیشتری داشته باشد.

استفاده از چت‌بات‌ها برای ارتباط با مشتری
مطمئنا در عصر ارتباطات کمتر کسی پیدا می‌شود که روزانه ساعت‌ها از وقت خود را صرف سوال و جواب‌های ساده بکند. بنابراین استفاده از چت‌بات‌ها گزینه مناسبی برای ارتباط با مشتری هستند. در حقیقت در این مرحله از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی هوش مصنوعی نیز وارد عمل می‌شود تا ارائه‌ی خدمات به مشتریان را بهبود بخشد. در میان چت‌بات‌ها ربات تلگرام، مسنجر فیس‌بوک و واتس‌اپ از معروف‌ترین آن‌ها محسوب می‌شوند که در حال حاضر توسط برندها مورد استفاده قرار می‌گیرند. امروزه برندهایی که در زمینه تجارت الکترونیک فعالیت می‌کنند مایلند که با افزودن برنامه‌های پیام‌رسان به استراتژی بازاریابی خود امکان تعامل با مشتری و ارائه پیشنهاد ویژه به آن‌ها را افزایش دهند.
استفاده از طرفداری کارمندان
کارمندان و کارکنان یک برند می‌توانند یکی از مهمترین تاثیرگذاران در رسانه‌های اجتماعی باشند و به بهبود بازاریابی شبکه‌های اجتماعی آن کمک کنند. زیرا مردم معمولا اعتماد بیشتری به توصیه‌ی محصولات از طرف اکانت‌های شخصی دارند. بنابراین کارمندان شما می‌توانند بهترین اعتبار برای برند شما بوده و  تاثیر به سزایی بر روی اعتمادسازی در مشتریان بگذارند.
برچسب ها: ارتباط با مشتری, استراتژی بازاریابی, استراتژی شبکه های اجتماعی, بازاریابی رسانه‌های اجتماعی, بازاریابی شبکه های اجتماعی, بازاریابی شبکه‌های اجتماعی, تعامل با مشتری, جذب مشتری, جذب مشتری وفادار, ربات تلگرام, شبکه های اجتماعی, محتوای تعاملی, محتوای ویدئویی, محتوای ویدیویی

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/782/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گوگل ظاهراً انتقال داده‌های قبلی کاربر به دستگاه‌های اندرویدی جدید را سریع‌تر می‌کند

اپل، برترین برند صنعت تبلت؛ سامسونگ و هواوی دوم و سوم شدند

اعطای جایزه البرز دانش‌آموزی در آبان ماه

کدام گوشی‌های 2024 سامسونگ از شارژر 45 وات پشتیبانی می‌کنند؟

جایزه البرز به پدر ماهواره ایران و پدر پیوند کبد رسید

اعطای جایزه نوبل ایرانی به 62 محقق

محققان گوگل: هوش مصنوعی تخصصی Med-Gemini در زمینه پزشکی بهتر از GPT-4 عمل می‌کند

سونی احتمالاً سرویس استریم پارامونت را تصاحب می‌کند

استفاده از پسماند میوه‌ها برای تولید مواد باارزش صنعتی

تعرفه‌های جدید برقراری و تخلیه خط اینترنت تعیین شد؛ مهلت 48 ساعته اپراتورها بعد از درخواست مشترک

مدیرعامل اپل در سال گذشته 63 میلیون دلار درآمد داشت

کمک انویدیا به سگ‌های رباتیک برای حفظ تعادل حتی روی توپ بادی

ردمی K80 در راه است؛ موبایل قلدر شیائومی برای رقابت با پرچم‌داران

اولین داروی رشد مجدد دندان در جهان، از شهریورماه در ژاپن آزمایش می‌شود

بازی/ Kontra - Multiplayer FPS؛ رقیب را از پای درآورید

پدر علمِ تاریخ اسلام در ایران را بشناسید

انفجاری به اندازه یک سیاره، تاج خورشید را به لرزه درآورد

وان‌پلاس با پرچم‌دار جدیدش به عقب برمی‌گردد

طوطی‌های در قفس از تماس تصویری با دیگر طوطی‌ها لذت می‌برند

پروژکتور پزشکی برای آموزش

به مناسبت سالروز درگذشت استاد دانشگاه‌های مطرح کشور، استاد صادق آیینه‌وند

«جک دورسی» از هیئت‌مدیره بلواسکای جدا شد

ملک الشعراء حکیم شفایی، ادیب و پزشک نام‌آور اصفهانی

ژن‌های افسردگی و بیماری قلبی کشف شد

فرمانداران استان ایلام به ساماندهی گلزارهای شهدا توجه ویژه داشته باشند

دستیابی به دانش چاپگر سه بعدی دندانپزشکی

طوطی‌های در قفس ظاهراً از تماس تصویری با دیگر طوطی‌ها لذت می‌برند

آپدیت OxygenOS 15 برای گوشی‌های منتخب وان پلاس منتشر شد

زیردریایی هدایت‌پذیر از راه دور با قابلیت بازرسی و عملیات مختلف ساخته شد

ماهواره چین بیش از 100 شراره خورشیدی را شناسایی کرد

نحوه‌ واگذاری زمین به ایثارگران بررسی شد

انتصاب سرپرست معاونت سلامت و توانمندسازی اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران

اپل احتمالاً اواخر 2025 تولید یک دستگاه تاشوی 20.3 اینچی را آغاز می‌کند

یوتیوب به‌لطف هوش مصنوعی قابلیتی بسیار کاربردی دریافت کرد

مرگ و زندگی ما به دست میدان مغناطیسی زمین است!

آزمایش خون ممکن است آرتروز زانو را پیش‌بینی کند

بررسی دقیق گوشی‌های وارداتی و تولید داخل از نظر میزان تشعشع

پیش‌بینی هوای 30 روز آینده با هوش مصنوعی!

چین با بذرهای فضایی کشاورزی می‌کند!

گوشی ردمی K40 به HyperOS آپدیت شد؛ اما از اندروید 14 خبری نیست

کنترل اشیاء با ذهن بدون نیاز به کاشت تراشه در مغز

بقای طولانی مدت خارج از زمین

افزایش رضایتمندی در جامعه شاهد و ایثارگر هدف سازمان اقتصادی کوثر بوده است

سری آیفون 17 احتمالاً مدل اسلیم را جایگزین مدل پلاس می‌کند

سفینه فضایی نه! این یک کامپیوتر گیمینگ است

این فناوری زمین را از گزند سیارک ها حفظ می کند

تکریم سرپرست بنیاد آذربایجان شرقی از مقام اساتید دانشگاه تبریز

استقبال نماینده ولی فقیه در استان ایلام از مادران و همسران شهدای استان گلستان در اردوی«یاد عزیزان»

برنامه‌های مربوط به محدود کردن گرمایش زمین ضعیف است

ظرفیت هسته شبکه ملی اطلاعات بهبود یافته است؟