کپیبرداری شیائومی از آثار هنرمند طراح ال جی اخبار بزرگنمايي: سیاست و بازاریابی - با اینکه شرکتهای چینی درحالتسلط بر بازار فروش محصولات مبتنیبر فناوری هستند، هنوزهم انتقادات فراوانی دربارهی استفادهی بیاجازهی مطرحترین غولهای فناوری این کشور از آثار سایر شرکتها وجود دارد.این اولینبار نیست که شرکتهای چینی از محصولات و کارهای دیگر شرکتها کپیبرداری میکنند. جرمی کلارکسون ، مجری برنامهی گرندتور ، بهدرستی گفته است: نقض قانون کپیرایت، عبارتی است که ترجمهی ناخوشایندی برای آن در زبان چینی در نظر گرفته نشده است. شیائومی سالهای زیادی درحال دنبالکردن استراتژی بازاریابی اپل و طراحی محصولاتی مشابه آیفون بود. باوجوداین، حالا که این شرکت در سالهای اخیر رشد درخورتوجهی تجربه کرده، انتشار خبر کپیبرداری بدون اجازهی این شرکت از آثار پیتر تارکا ، طراح هنری، بهشدت ناامیدکننده بهنظر میرسد. برای پیبردن به عمق فاجعه، کافی است بدانید رقیب این شرکت چینی، یعنی الجی ، یکی از تصاویر اصلی مدنظر را استفاده کرده بود. مقالهی مرتبط: چرا طراحی خودروهای چینی عجیب یا کپی محصولات برندهای دیگر است؟ با دقت به تصاویر زیر، متوجه شباهت زیاد این عکسها میشوید. با اینکه گویا بخشی از جزئیات برای بازکردن فضا بهمنظور جادادن گوشی شیائومی حذف شده، شباهت این عکسها بیشتر از آن است که این اتفاق را تصادفی در نظر بگیریم. این تصاویر ابتدا در صفحهی رسمی اسپانیاییزبان شیائومی قرار گرفت؛ اما پس از مدتی حذف شدند. اگر به عکسهای زیر توجه کنید، میبینید حتی صندلی و لامپ آویزان در این طرح شیائومی نیز از طرحهای دیگر الجی سرقت شدهاند. با اینکه شیائومی رنگبندی عکس را اصلاح کرده و جزئیات را تغییر داده، طراحی و قالب کلی عکس همچنان یکی است. دیدگاه شما همراهان زومیت دربارهی این اقدام شیائومی چیست؟ پنجشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۳:۲۲ ۶۳ بازديد سیاست و بازاریابی لینک کوتاه: https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/75691/