10 مکان براي پيدا کردن ايدههاي استارتاپي
استارت آپ
بزرگنمايي:
بازاريابي سياسي - ايده هاي استارتاپي خوب، يک ويژگي مشترک دارد و آن اين همه ي آن ها سعي مي کنند تا يکي از مشکلات روزمره ي مردم را حل کنند.
مهم تر از خلاقانه بودن يک ايده استارت آپي، به درد بخور بودن آن براي مردم است!
خب حالا چطور بتوانيم ايده هاي استارتاپي خوبي را خلق کنيم و بعدش کارمان را شروع کنيم! با Modir TV همراه باشيد تا 10 مکان مناسب را براي پيدا کردن ايده هاي استارتاپي به شما معرفي کنيم:
1) اسمارتفون شما:
لابد با ديدن کافه بازار و ديگر مارکتهايي که براي اپليکيشن هاي موبايل طراحي شده اند پيش خود بگوييد که تمامي اپهاي مورد نياز تا الان ساخته شده اند ديگر!
اما واقعيت اين است که به اندازه تمام ايده هاي کامل شده، ايده هاي بکري نيز در همان زمينه وجود دارد!
شما ميتوانيد اپهايي را که در مارکت ها «هستند» ولي «به درد نمي خورند» يا «نواقص زيادي دارند» يا «کار کردن با آن ها خيلي سخت است» يا «بيش از حد گران است» و… درنظر بگيريد و يک نسخه بهبود يافته از آن ها را توليد کنيد.
از دوستان، آشنايان، باتجربه ها (مثلا بچه هاي گروه تلگرام استارت آپ) و… مي توانيد مشورت بگيريد که ايده ي خود را بتوانيد به بهترين شکل پياده کنيد.
مقالهي مرتبط: [اينفوگرافي]: 10 ستون اصلي و پايهاي کارآفريني
حتي مي توانيد در اين نوع اجتماعها افرادي را نيز براي پيوستن به تيم تان پيدا کنيد (مثل يک Developer، Video Maker و…)
2) موتورهاي جست و جو:
وقتي که در گوگل جست و جو مي کنيد، 3 اتفاق ممکن است بيفتد:
نتيجه دلخواتان را پيدا مي کنيد.به نتيجه دلخواهتان نزديک مي شويد.نتيجه دلخواتان را پيدا نمي کنيد.
درصورت وقوع دو حالت آخر،شما شانس اين را داريد که مطالب مناسب و قوي تر را در موتورهاي جست و جو قراردهيد و با اين کار علاوه بر توسعه موضوع مورد نظرتان،کسب و کاري با موضوع توليد محتواي مورد طراحي کنيد.البته اگر فردي باشيد که از تلاش کردن و شکست خوردن و تحقيق کردن خسته نميشود!
3) شبکههاي اجتماعي:
شبکه هاي اجتماعي معمولا روش مودبانه اي براي سرک کشيدن به زندگي ديکران است و اين امر شايد اصلا ارتباطي با شما و کسب و کارتان نداشته باشد در نگاه اول،اما با اندکي جست و جو به جملاتي مانند “چطور مي توانم…” يا “کسي ميداند چطور ميشود…” برميخوريد.اينها همان ايد هاي آغازين شما براي کسب و کارتان هستند که در بستر پست هاي اجتماعي پنهان شده اند!
4) کامنتهاي دنياي اينترنت:
افراد پس از خريد محصولي،يا قبل از آن در صفحات و وبلاگ ها در مرود آن محصو به صحبت و تبادل نظر مي پردازند.نظرات افراد درباره نقاط قوت و کم و کاستي هاي يک محصول يا خدمات را ميتوانيد در سايت هايي مانند آمازون يا ديگر فروشگاه هاي ايترنتي پيدا کنيد و با بهبود و رفع آن مشکلات کسب و کار جديدي را صورت بدهيد براي خودتان.حتما هم نياز نيست سراغ کالاهاي پيچيده همچون گوشي هاي هوشمند برويد،بسياري از وسايل ساده و پيش پا افتاده،با وجود مخاطبان زياد،پر از ايرادهاي پنهان هستند!
5) منزل خودتان:
نگاهي به منزل خود و مشکلاتش بياندازيد،چه چيزهايي دردسر ساز هستند برايتان؟اتاق نامرتب؟لوله کشي نامناسب خانه؟عدم وجود مراقب مناسب براي غذاها؟اين مشکلات با شانس بسيار بالايي در ديگر خانه ها نيز مشترک هستند.کافي است شما براي حل آنها کمر همت ببنديد،و به راحتي مخاطبين بسياري را براي خود جذب کنيد!
6) محلهاي که در آن زندگي ميکنيد:
ويژگي دموگرافيک يکسان در يک محله به شما ميتواند کمک کند تا با يک ايده بکر بتوانيد حجم انبوهي از مخاطبين را جذب کنيد.اگر همسايه هاي شما افراد کارمندي هستند که نيازمند يک سرويس و خدمات براي مراقبت از فرزندانشان کي باشند،اين کسب و کار آينده شما ميتواند باشد!يک محله همواره مانند معدني از ايده ها و خلاقيت ها با مخاطبين آماده مي تواند عمل کند!
7) ادارهي خودتان:
اگر به دنبال يک شغل نيمه وقت هستيد،از همکاران خود در باره مشکلات و دغدغه هايشان بپرسيد،برخي از آنان نيازمند خدمات منزل هستند،برخي غذاي آماده ميخواهند و…تمامي اين ايده ها را شما ميتوانيد با عملي کردنشان،به دستيابي مخاطب و مشتري برسانيد و مشکلات همکارانتان را نيز حل کنيد.
8) مغازهي خواربار فروشي:
اگر عاشق غذا و مواد غذايي باشيد،به راحتي ميتوانيد جاي خالي محصول و غذاي مورد نظر خود را در قفسه ها حس کنيد.اين جاي خالي را شما ميتوانيد با توليدات خودتان و يک روند اداري-بهداشتي توليد و ارائه کنيد.و براي اين کار اندکي نياز به مهارت آشپزي و يا فردي با چنين مهارتي خواهيد داشت.اما مطمئنا کسب و کار شما با توجه به خالي بودن قفسه هاجايگاهش را در فروشگاه ها پيدا کند.
9) فروشگاهها:
به فروشگاه ها برويد،اما نه براي خريد،بلکه براي توليد.دقت کنيد که کدام يک از محصولات فروشگاه را ميتوانيد خودتان توليد کنيد . يک خط توليد خانگي راه اندازي کنيد؟شايد يک لباس دست بافت،يا وسيله هاي دست ساز جايشان در فروشگاه خالي باشد و اين شما باشيد که بايد جاي خالي آنها را پر کنيد.
10) مدرسه فرزندتان يا کودکي که از او مراقبت ميکنيد:
اگر يک فرزند داشته باشيد،ميدانيد که هرچيزي که فرزند شما کمک کند،ارزش خريدن دارد.به مدرسه او برويد و از پدر و مادرهاي ديگر در مورد فقدان ها و خلا هايي که حس ميکنند بپرسيد.يا ميتوانيد از اقوام و ديگر افراد خانواده در مرود مشکلاتي ککه بنظرشان ميرسد سوال بپرسيد.و توليدات خودتان را باتوجه به نياز خانواده ها براي فرزندانشان طراحي کنيد.
به خاطر بسپاريد که هم اکنون که در حال مطالعه اين مقاله هستيد،بينهايت ايده بکر و خام وجود دارد.
لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/718/