سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

چرا تولید محتوای متنی همیشه اهمیت دارد؟ اخبار

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - محتوای متنی هنوز هم به‌عنوان یکی از روش‌های مهم بازاریابی محتوا در نظر گرفته می‌شود و برخلاف پیش‌بینی‌ها، محبوبیت آن کاهش پیدا نکرده است.

بازاریابی محتوا حدود 10 سال پیش به‌عنوان یکی از روش‌های بازاریابی معرفی شد و آن زمان، تعداد کمی از بازاریابان، مفهوم و ظرفیت این روش جدید بازاریابی را درک کردند. اینکه یک کسب‌وکار بتواند در اولین برخورد آنلاین خود با مشتری، تأثیر خوبی روی او بگذارد، بهترین سرمایه‌گذاری آن‌ها در بخش بازاریابی محسوب می‌شود. بااین‌حال عده‌ای پیش‌بینی کرده بودند که بازاریابی محتوا و محتوای متنی با مرور زمان محبوبیت خود را از دست خواهد داد و روش‌های جدیدتر بازاریابی مانند اینفلوئنسر مارکتینگ و محتوای ویدئویی جای آن را خواهند گرفت؛ که البته اشتباه فکر می‌کردند. نتایج نظرسنجی از بیش از هزاران بازاریاب نشان می‌دهد هرقدر کسب‌وکارها مهارت بیشتری در تولید محتوای متنی پیدا می‌کنند، بازاریابی به این روش نیز تأثیر بیشتری در بهبود کسب‌وکار می‌گذارد. در ادامه، به بررسی بیشتری دلایلی می‌پردازیم که نشان می‌دهند چرا محتوای متنی هنوز هم تأثیرگذار است و باید جدی گرفته شود.
1- حدود 41 درصد بودجه‌ی بازاریابی برای تولید محتوا است
مقاله‌ی مرتبط:
بازاریابی محتوا و هر آن‌چه باید در مورد برنامه‌ریزی و اجرای بهینه آن بدانید
طبق نتیجه‌ی نظرسنجی‌ها، سال گذشته کسب‌وکارها تنها 23 درصد از بودجه‌ی بازاریابی خود را به بازاریابی محتوا اختصاص داده بودند؛ درصورتی‌که در سال جدید، این رقم به 41 درصد افزایش پیدا کرده است. این یعنی تنها طی یک سال، بودجه‌ی اختصاص‌داده‌شده به بازاریابی محتوا حدود 78 درصد افزایش پیدا کرده است. همچنین نتیجه‌ی نظرسنجی از بازاریابان موفق صنعتی (b2b) نیز نشان می‌دهد که این افراد 40 درصد از بودجه‌ی بازاریابی را به تولید محتوا اختصاص داده‌اند. نکته‌ی جالب این است که حدود دو سوم از شرکت‌کنندگان نظرسنجی پیش‌بینی کرده‌اند سال آینده بودجه‌ی مربوط‌به تولید محتوا را افزایش خواهند داد. حال شاید این سؤال پیش بیاید که منظور از تولید محتوا، چه مدل محتوایی است؟ محتوای متنی باوجود مخالفت‌هایی که با آن می‌شود، هنوز پادشاه است و بین انواع مدل‌های بازاریابی مانند بازاریابی ایمیلی، پست‌های شبکه‌های اجتماعی و محتوای ویدئویی، جایگاه اول را دارد. 98 درصد از بازاریابان در نظرسنجی اعلام کردند که محتوای متنی اولین اولویت آن‌ها است. 72 درصد تولید محتوای ویدئویی را ترجیح می‌دهند و تنها 26 درصد اولویت اول را روی تولید محتوای تعاملی در شبکه‌های اجتماعی گذاشته‌اند. محتوای متنی و بلاگ‌ها، انتخاب اول 77 درصد بازاریابان در سال جاری هستند و بعد از آن، سئو و بازاریابی ایمیلی با 45 و 42 درصد در جایگاه دوم و سوم قرار دارند، درحالی‌که تنها 40 درصد آن‌ها محتوای ویدئویی را به‌عنوان اولویت اول بازاریابی در سال جاری انتخاب کردند.
2- بازاریابی محتوا به‌طور فزاینده با اهداف تجاری در ارتباط است
نتیجه‌ی تحقیقات اسمارت اینسایتز نشان می‌دهد بازاریابی محتوا به‌عنوان تأثیرگذارترین فعالیت در شرایط فعلی و آینده‌ی کسب‌وکار از سوی بازاریابان انتخاب شده است. اما بازاریابی محتوا با چه هدفی در کسب‌وکارهای مختلف استفاده می‌شود؟ 76 درصد از شرکت‌کنندگان، آگاهی از برند را به‌عنوان هدف نهایی از تولید محتوا اعلام کردند 61 درصد از شرکت‌کنندگان، تولید لید یا سرنخ را به‌عنوان هدف نهایی از تولید محتوا اعلام کردند 39 درصد از شرکت‌کنندگان، بهبود نتیجه‌ی جست‌وجو در موتورهای جست‌وجو را به‌عنوان هدف نهایی از تولید محتوا اعلام کردند نتایج به‌دست‌آمده از نظرسنجی شگفت‌انگیز است و همچنین نشان می‌دهد نگرش مدیران نسبت به بازاریابی محتوا تغییر کرده است. پنج سال پیش، بازاریابی محتوا تنها با هدف بهبود پیدا کردن رتبه‌ی سایت در نتیجه‌ی موتور جست‌وجو انجام می‌شد اما امروزه حتی ‌نحوه‌ی اندازه‌گیری نرخ بازگشت سرمایه‌‌ (ROI) بازاریابی محتوا تغییر کرده است: 89 درصد از شرکت‌کنندگان به‌دنبال افزایش ترافیک وب‌سایت بوده‌اند 65 درصد به‌دنبال بهبود رتبه‌ی سئو بوده‌اند 62 درصد به‌دنبال افزایش تعداد مشترکان سایت بوده‌اند تنها 51 درصد از شرکت‌کنندگان اعلام کردند که به‌دنبال افزایش فروش به‌عنوان نرخ بازگشت سرمایه‌ی محتوا بوده‌اند. این یعنی بازاریابان متوجه شده‌اند که بازاریابی محتوا در طولانی‌مدت جواب می‌دهد.
3- استفاده از جستجوی صوتی در حال افزایش است
استفاده از جستجوی صوتی یا فرمان صوتی در حال افزایش است و اغلب مردم از الکسا یا سیری می‌خواهند آهنگ مورد نظر آن‌ها را پخش کند یا پیش‌بینی وضعیت آب‌وهوا را به آن‌ها نشان دهد. روزبه‌روز به تعداد طرفداران این روش جست‌وجو افزوده می‌شود و بازاریابان باید توجه بیشتری به آن داشته باشند. درحال‌حاضر، بیش از یک میلیارد جستجوی صوتی در هر ماه ازطریق دستیارهای صوتی انجام می‌شود و همچنین طبق گزارش مایکروسافت ، دو سوم کاربران گوشی‌های هوشمند، به‌طور مرتب و روزانه از آن‌ها استفاده می‌کنند. بازاریابان، این روش جستجوی جدید را تا چه اندازه جدی گرفته‌اند؟ سال گذشته، تنها 11 درصد از بازاریابان، جستجوی صوتی را در استراتژی بازاریابی محتوا لحاظ کردند و مابقی بازاریابان هیچ اطلاعی ندارند که چگونه باید این کار را انجام دهند: 62 درصد از بازاریابان معتقدند هنوز نمی‌توان در مورد مزایای سرمایه‌گذاری روی جستجوی صوتی‌ نظر قطعی داد 42 درصد از آن‌ها نیز گفتند که در سال جدید، جستجوی صوتی را به روش‌های بازاریابی خود اضافه خواهند کرد پیش‌بینی می‌شود سال آینده، میزان 50 درصد از جستجوها به‌صورت صوتی انجام شوند؛ این یعنی بهینه‌سازی محتوا و افزودن کلمه‌های کلیدی صوتی به متن، اهمیت زیادی پیدا خواهد کرد. محتوای متنی هنوز هم پادشاه است
مقاله‌ی مرتبط:
آینده بازاریابی محتوا چگونه است
یکی دیگر از دلایل محبوبیت محتوای متنی، به روان‌شناسی انسان‌ها مربوط می‌شود. محتوای متنی نه‌تنها ساده‌ترین روش تولید محتوا از نظر زمان و هزینه برای کسب‌وکارها است، بلکه همه‌ی ما در مدرسه یاد گرفته‌ایم که اطلاعات را با خواندن کسب کنیم و اینترنت نقش پررنگی در این زمینه داشته است. تحقیقات همچنین نشان داده است که نسل جدید نسبت به نسل پیش از خود، علاقه‌ی بیشتری به خواندن کتاب دارد و خواندن اخبار جدید را به تماشای آن ترجیح می‌دهد. بنابراین می‌توان گفت محتوای متنی هنوز هم طرفداران زیادی دارد و بازاریابان نباید این حقیقت را نادیده بگیرند.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/70806/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

جدال اپل و اسپاتیفای بر سر قوانین اپ استور همچنان ادامه دارد

کوالکام از تراشه اسنپدراگون X پلاس رونمایی کرد؛ سلاح اقتصادی ویندوزی‌ها برای نبرد با مک‌بوک‌ها

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد

موجودات فضایی‌ بازی Exodus نژادهای متنوعی خواهند داشت

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد

اپل واچ سری X احتمالا از مادربرد با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد

سگ رباتیک با قابلیت شعله‌افکنی تا فاصله 10 متری

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

اولین گوشی مون‌دراپ با 2 جک هدفون و نمایشگر اولد 120 هرتز رونمایی شد

آمریکا برای اولین‌بار خلبان هوش مصنوعی را در یک آزمایش هوایی در مقابل انسان قرار داد

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

گزارش درآمد سه ماهه متا اعلام شد؛ سقوط 16 درصدی سهام غول فناوری

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟

بزرگترین چاپگر 3بعدی جهان یک خانه را در 80 ساعت می‌سازد

«صفحه اول اینترنت» برای تمرکز بیشتر بر دیدگاه‌ها، آپدیت شد

تصاویری از پنل‌های خورشیدی جدیدی که در هر مکانی امکان نصب آن وجود دارد

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

بررسی گوشی Redmi 10 5G؛ اقتصادی و پرطرفدار

هوش مصنوعی و احتمال جنگ و فروپاشی اجتماعی

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

تردز حالا 150 میلیون کاربر ماهانه دارد

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

داستان عاشقانه سمی یک پروانه!

تقاضا برای هدست ویژن پرو اپل رو به کاهش است

مایکروسافت حجم آپدیت‌های ماهانه ویندوز 10 را به‌شدت کاهش داد

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

قیمت HDD سیگیت و وسترن دیجیتال افزایش یافت

جو بایدن لایحه «فیلترینگ یا فروش تیک تاک» را امضا کرد؛ مدیرعامل پلتفرم چینی: جایی نمی‌رویم

نانوگرافن پروانه‌ای برای استفاده در حوزه کوانتومی ساخته شد

سامسونگ شارژر جدید 50 واتی USB PD خود با دو پورت Type-C را معرفی کرد

موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی 6 سیلندر

تست موفق اولین موتور 6سیلندر ایرانی

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه

گوشی خوش‌قیمت جدید اوپو از شارژ 100 وات پشتیبانی می‌کند

غول باستانی که کوسه‌های سفید امروزی را کوتوله می‌کند!

اپل ظاهراً در تأمین نمایشگر OLED آیپد پرو 11 اینچی با محدودیت‌هایی روبه‌رو است

سرنوشت تیک‌تاک با تصویب قانون آمریکایی چه می‌شود؟

3 فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی‌شان می‌شوند

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

هوش مصنوعی متن‌باز جدید اپل معرفی شد؛ پردازش بدون نیاز به اینترنت

این عینک، زبان اشاره را ترجمه می‌کند

مخترع ایرانی مدال برنز نمایشگاه اختراعات ژنو 2024 را کسب کرد

تصاویری خیره‌کننده از «ماه صورتی» در سراسر جهان

دو گوشی قدیمی به پایان چرخه عمر رسیدند و دیگر آپدیت نمی‌شوند