سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

در جریان حسابرسی 1401 سازمان مدیریت پسماند مطرح شد؛

اولین سایت پردازش پسماند تهران به موزه تبدیل شود شهرداری تهران

اولین سایت پردازش پسماند تهران به موزه تبدیل شود
  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - در یکصد و شصت و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، گزارش حسابرسی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در سال 1401 با حداکثر آراء موافق تأیید شد.

به گزارش خبرنگار شهر ، محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و شصت و دومین جلسه شورا در جریان بررسی گزارش حسابرسی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در سال 1401، با بیان اینکه تمام قراردادهای حسابرسی توسط شورا منعقد می شود، اظهار کرد: گزارشی که شورا دریافت می کند در سازمان ها و شرکت ها نیز قرائت می شود. این گزارشات باید به عنوان دستور اول انتخاب شود تا اعضای شورا بدانند که چه اتفاقاتی افتاده است.
وی با اعلام اینکه گزارش حسابرسی این سازمان در سال 1401 مطلوب و منصفانه بوده است، یادآور شد: مشکل مالیاتی سازمان که در گزارش سال 1400 وجود داشت در سال 1401 نیز وجود دارد که البته مدیرعامل سابق گفت بخشی از آن رفع شده است.
آخوندی با بیان اینکه هزینه ذخیره سالانه سازمان افزایش پیدا کرده که باید تعیین تکلیف شود، خاطرنشان کرد: سوله موجود در انبار مرکزی فروخته شده و پول آن هنوز وصول نشده که باید پیگیری شود.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه موضوع برق هاضم آبعلی نیز هنوز برطرف نشده است، گفت: زیان سال 1401 به میزان 51 میلیارد تومان بوده که با زیان انباشته به 614 میلیارد تومان رسیده و باید فکری به حال آن شود. سازمان پسماند گران اداره می شود و باید تدبیری در این خصوص اندیشیده شود.
وی افزود: مطالبات سازمان نیز از محل اسناد وصول نشده رشد زیادی داشته که باید به شورا گزارش داده شود. طلب از بخش خصوصی هم 77 درصد رشد داشته و نشان می دهد که به تلاش و پیگیری بیشتری نیاز دارد.
آخوندی با بیان اینکه تعیین تکلیف مغایرت در لیست وسایل نقلیه با آنچه موجود است، ضروری است، تصریح کرد: مغایرت هایی در این زمینه وجود دارد که در صورت های مالی لحاظ شده و باید جهت تعیین تکلیف پیگیری شود.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: همکاران ما در پسماند باید در مورد 12 بند گزارش حسابرسی به شورا گزارش ارائه دهند.
ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه نیز با بیان اینکه سازمان پسماند در دو سال چهار مدیرعامل را تجربه کرده است، گفت: انتخاب مدیرعامل فعلی انتخاب خوبی است و حتی آقای شرفی نیز انتخاب خوبی بود اما قبول کنید که با تغییر افراد، رویکردها نیز تغییر می کند. پسماند از تولید تا دفن به هم مرتبط است و بر عملکرد شهرداران مناطق و نواحی در تفکیک از مبدأ و کاهش تولید زباله و کمک به بهبود وضعیت رفت و روب نظارت می کند.
وی افزود: 60 درصد تماس ها با سامانه 137 با موضوع رفت و روب افزایش پیدا کرده و امیدواریم مدیرعامل منتخب سازمان پسماند آخرین مدیرعامل تا پایان دوره ششم باشد و ثبات مدیریت ادامه پیدا کند تا شاهد بهبود وضعیت باشیم.
حبیب کاشانی دیگر عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا نیز ضمن ابراز خرسندی از انتخاب مدیرعامل جدید سازمان مدیریت پسماند، اظهار کرد: 19.5 میلیارد تومان در خرید خدمت مشاوره ای پرداخت شد و ما چنین کد و ردیف بودجه ای نداشتیم و سوال ما این است که از کجا پرداخت شده است.
کاشانی با بیان اینکه 214 میلیارد تومان بدهی در سازمان پسماند ثبت شده است، یادآور شد: باید از افزایش بی دلیل نیرو و هزینه بدون ردیف بودجه و بدهی ها به اشخاص حقیقی و حقوقی جلوگیری شود.
مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران هم با بیان اینکه اولین سایت پردازش پسماند تهران در سوله مرکزی فعال است و می خواهند به قیمت آهن اوراقی بفروشند که این یک خیانت بزرگ است، اظهار کرد: این سوله و تجهیزات آن 70 سال قدمت دارد و می تواند به یک موزه تبدیل شود.
وی ادامه داد: اگر کسی این فضا را ببیند متوجه دلسوزی بنده می شود؛ از مدیرعامل جدید می خواهم اجازه فروش این سایت را ندهد و کسانی که تصمیم بر فروش این سوله گرفتند به سازمان بازرسی معرفی شوند.
مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در بازدید از منطقه 6 نظم و ساماندهی خوبی را دیدیم، یادآور شد: بنده به آقای محمدی دست مریزاد می گویم. امروز می خواهم که در سازمان پسماند، نگهداشت و به طور خاص رفت و روب شهر و همچنین بازیافت و تفکیک زباله را دنبال کند که مقدمه آن کاهش تولید زباله است.
وی افزود: توجه به محیط زیست را در شهروندان باید ارتقاء دهیم که البته حوزه های مختلف باید در این خصوص در کنار یکدیگر قرار بگیرند.
علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: ماجرای باندهای پشت پرده جمع آوری پسماند و کتف و کولی ها باید تعیین تکلیف شود. انتخاب شهردار تهران در مورد مدیرعامل سازمان پسماند نشان می دهد که تحول را در نظافت شهر دنبال می کند و از مدیرعامل جدید می خواهیم که تلاش کند تا شهر از این تصویر نامناسب زباله گردی نجات پیدا کند.
سوده نجفی رئیس کمیته سلامت شورا نیز ضمن تقدیر از انتخاب مناسب مدیرعامل جدید سازمان مدیریت پسماند، گفت: یکی از مواردی که مردم با ما مطرح می کنند، حیوانات موذی و سگ های ولگرد است و در تمام مناطق، مردم معترض هستند و از مدیرعامل سازمان می خواهیم که موضوع را با جدیت پیگیری کنند.
در ادامه این جلسه رضا محمدی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: بندهای اعلام شده و مواردی که آقای کاشانی و پیرهادی مطرح کردند، جهت تعیین تکلیف پیگیری خواهد شد.
وی با بیان اینکه هاضم سایت آبعلی در سالیان اخیر راه اندازی شد و همواره دعاوی مختلفی در مورد آن وجود داشته است، تصریح کرد: در مباحث حقوقی و قضایی مشکل را پیگیری خواهیم کرد.
محمدی با تأکید بر اینکه شهرت ما این است که در مقابل افزایش نیروهای انسانی و بدهی ها می ایستیم، خاطرنشان کرد: ما در اولین اقدام 18 نیرو را که تعیین وضعیت شده بودند، تعیین تکلیف کردیم.
وی افزود: در منطقه 6 میزان درآمد 770 درصد در چهار ماه ابتدایی سال نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت و اینجا به عنوان مدیرعامل سازمان پسماند می گویم لیست 123 ناحیه و تجهیزات و نیروها را روی سامانه قرار می دهیم و این جزء طرح جدی ماست. نظافت شهر وظیفه ماست و به شهردار تهران هم گفته ام که این موضوع را از بنده بخواهد.
محمدی در پایان اعلام کرد: در ایام محرم در مقابل هیئات و مساجد به صورت متحدالشکل برای نظافت و رفت و روب اقدام خواهیم کرد.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/703369/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ایکس باکس 4 استودیو از جمله آرکین و تانگو را تعطیل می‌کند

تصویر روز ناسا؛ سیاهچاله را چطور می‌توان دید؟

مادساز The Witcher 3 به زودی عرضه می‌شود

کشف پاسخ جدیدی برای معمای دیرین یک سیاره جهنمی!

نهنگ تک‌شاخ براق به فضا می‌رود

تصاویری از شکل جالب شعله‌های آتش در نبود نیروی گرانش

AMD نحوه نام‌گذاری تراشه‌های Ryzen را به‌طور کلی تغییر می‌دهد

فرمانده انتظامی کیش: دی‌جی مجوز ندارد؛ نباید فعالیت غیرقانونی انجام شود

مدیر اجرایی OpenAI: هوش مصنوعی امروزی، یک‌سال دیگر به‌طرز مضحکی بد خواهد بود

انویدیا با همکاری زیرمجموعه آلفابت نسل بعدی ربات‌های صنعتی را متحول خواهد کرد

اپل شارژر را از جعبه آیپد پرو و آیپد ایر هم حذف کرد؛ اما نه در همه کشورها

پیکسل 8a رونمایی شد؛ رقیب گلکسی A55 با تمرکز بر هوش مصنوعی

شرکت SpaceX از لباس فضانوردی جدید خود رونمایی کرد

نسخه جدید اپ‌های «فاینال کات» و «لاجیک پرو» برای آیپد پرو با تراشه M4 معرفی شد

گوشی فوق مقاوم 2024 بلک‌ویو دوربین حرارتی دارد

عدم نوسان قیمت موبایل زیر 600 دلار نشانه موفقیت سیاست تثبیت

علامت تجاری مرموز PuraOS ثبت شد؛ هواوی چه برنامه‌ای در سر دارد؟

نینتندو وعده داد؛ سوئیچ 2 قبل از آوریل 2025 معرفی می‌شود

OpenAI ابزاری برای شناسایی دیپ‌فیک‌های DALL-E عرضه می‌کند

دیگر نیازی به نمونه خون نیست/ ابداع فناوری سنجش اکسیژن در تنفس

ایلان ماسک کاربردی برای هوش مصنوعی در اسپیس ایکس نیافت!

آیپدهای نسل جدید اپل درگاه سیم‌کارت ندارند

شارژدهی گلکسی S25 احتمالاً به‌لطف هوش مصنوعی 10 درصد بهتر می‌شود

مراسم رونمایی آیپدهای 2024 اپل با آیفون ضبط شده بود!

گوگل نحوه فعال‌کردن احراز هویت دو مرحله‌ای خود را تغییر می‌دهد

تاریخ رونمایی سری X100s ویوو و X100 Ultra رسما اعلام شد

معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران با معاون قرارگاه مرکزی محرومیت‌زدایی سپاه دیدار کرد

قیمت و تاریخ عرضه آیپد پرو 2024 اپل اعلام شد

فروش آیپد 9 متوقف شد؛ آیپد 10 حالا 349 دلار قیمت دارد

نرم‌افزار Logic Pro 2 اپل معرفی شد؛ ترکیب هوش مصنوعی و صنعت موسیقی

زنبورهایی که با همکاری هم لگو بازی می‌کنند

این آیپد ایر 2024 است؛ غول‌پیکر، خوش‌قیمت و به اندازه کافی قدرتمند

آیپد پرو 2024 رونمایی شد؛ سبقت پردازنده و نمایشگر تبلت اپل از مک‌بوک‌ها

پردازنده M4 رونمایی شد؛ جهش 3 نانومتری اپل به سمت هوش مصنوعی

ال‌جی از مانیتور پزشکی جدیدی با پنل IPS و روشنایی 1100 نیت رونمایی کرد

کیبورد 2024 آیپد رونمایی شد؛ مقاوم‌تر و لپ‌تاپی‌تر از نسل قبل

قلم لمسی اپل پنسل 2024 معرفی شد؛ پیشرفته‌تر از همیشه با ژست‌های فشاری

ابداع نانوسیم‌هایی که از هوا برق تولید می‌کنند

ربات انسان‌نمای چری که در آینده به ایران می‌آید

نشست تعاملی مدیران کل بنیاد شهید و امور ایثارگران و حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان سمنان

عرضه 3 مدل از گوشی پیکسل 9 محتمل‌تر شد

تصاویر و مشخصات گوشی پرچمدار 2024 سونی بار دیگر لو رفت

آپدیت مهم اندروید؛ انتقال اطلاعات به گوشی جدید بسیار ساده‌تر می‌شود

خورشید زیبا و طوفانی از پلاسما

حمام خون در تسلا؛ ایلان ماسک با تمام توان در حال اخراج نیروهاست

قابلیت هوش مصنوعی Jump Ahead در دسترس کاربران یوتوب پریمیوم قرار گرفت

ویدیویی جدید از optimus ربات شرکتِ Tesla

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد مازندران با 135 ایثارگر

تجلیل سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز از مدیران مدارس شاهد

جزئیات بیشتری از پلی استیشن 5 پرو لو رفت