سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

پاسخ سریع تایوانی‌ها به وان پلاس 7 پرو! نکات خواندني

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی -
پاسخ سریع تایوانی‌ها به وان پلاس 7 پرو! 3
k ١.١
٤
دیجی رو / شرکت تایوانی ایسوس که بخش تولید موبایل آن در طی چند سال گذشته اصلاً حال و روز خوشی نداشته، برای جبران شکست‌های چند ساله و البته رقابت با گوشی هایی مانند وان پلاس 7 پرو و شیائومی می 9 اقدام به معرفی یک گوشی جدید با نام ذنفون 6 (ZenFone 6) کرده است. این محصول جدید علاوه بر اینکه سخت افزاری قدرتمند و در حد پرچمدارهای روز دارد، از ظاهر بسیار جذابی نیز برخوردار بوده و البته مهم‌تر از همه اینکه قیمت آن در مقایسه با گوشی های رده بالای دیگر، بسیار پایین تر است. در واقع، قیمت ذنفون 6 از 499 دلار برای مدل پایه شروع می شود و قرار است در اغلب بازارهای بزرگ دنیا مانند آمریکا و اروپا در دسترس خریداران قرار بگیرد.
صفحه نمایش بدون بریدگی و دوربین پشتی چرخان
ایسوس نیز مانند بسیاری از تولید کنندگان دیگر، امسال توجه خود را به حذف بریدگی از بالای صفحه نمایش معطوف کرده و به لطف مکانیزم جالبی که برای دوربین تدارک دیده، توانسته یک نمایشگر 6.4 اینچی تقریباً بدون حاشیه و لبه تا لبه را برای ذنفون 6 مهیا کند؛ نمایشگری که با شیشه محافظ گوریلا گلس 6 پوشیده شده و در برابر خط و خش تا حد بسیار زیادی مقاوم شده است. حذف بریدگی بالای صفحه نمایش باعث شده تا نسبت تصویری نمایشگر ذنفون 6 به 19.5:9 رسیده و نسبت صفحه نمایش به بدنه نیز بسیار جالب توجه و در حدود 92 درصد باشد. برای مقایسه بهتر بد نیست بدانید که گلکسی اس 10 پلاس سامسونگ با نسبت تصویری 19:9 نتوانسته نسبت نمایشگر به بدنه را به بیش از 88.9 درصد برساند!
استفاده از چنین پانل نمایشگری بلند و بزرگی باعث شده تا ذنفون 6 از لحاظ طراحی ظاهری بسیار جذاب و هیجان انگیز بوده و تجربه لذت بخشی را در هنگام تماشای محتوای چند رسانه ای ارائه کند. البته حذف حاشیه و بریدگی از بالای صفحه نمایش از یک جهت مشکل ساز است و آن هم اینکه هیچ فضایی برای دوربین سلفی باقی نمی ماند! البته ایسوس برای این مشکل هم چاره بسیار خوبی اندیشیده که در ادامه اشاره خواهیم کرد.
کمپانی تایوانی ایسوس به جای حذف دوربین سلفی و یا طراحی آن با مکانیزم کشویی (مشابه آنچه که در وان پلاس 6 پرو دیده ایم)، ترجیح داده تا ذنفون 6 را به یک دوربین پشتی دو لنزه مجهز کند که با روشی جالب توانایی تبدیل شدن به دوربین سلفی را هم دارد! در واقع، هر زمان کاربر نیاز به سلفی گرفتن داشته باشد، دوربین پشتی با چرخشی 180 درجه‌ای به جلوی بدنه منتقل شده و آماده عکس برداری می شود. ایسوس برای این کار یک موتور ویژه طراحی کرده که وظیفه چرخاندن دوربین را بر عهده دارد. این طور که مدیران شرکت گفته اند، این موتور در تست های انجام شده توانسته 100 هزار بار بدون مشکل دوربین سلفی را باز و بسته کند که با احتساب متوسط 28 بار در هر روز، می توان گفت تا 2 سال بدون نگرانی می توان از ذنفون 6 و دوربین نوآورانه آن استفاده کرد. همچنین سنسورهایی برای نظارت بر عملکرد موتور دوربین تعبیه شده که مانع باز شدن آن در داخل جیب یا کیف کاربر می شود. حتی در هنگام سقوط اتفاقی گوشی در هنگام سلفی گرفتن نیز این سنسورها وارد عمل شده و به سرعت باعث بسته شدن دوربین خواهند شد تا آسیبی به آن وارد نشود.
بد نیست در اینجا اشاره ای هم به مشخصات سخت افزاری دوربین ذنفون 6 داشته باشیم. همان طور که گفتیم دوربین این گوشی دو لنزه است که لنز اصلی آن دارای سنسور 48 مگاپیکسلی بوده و لنز دوم هم 13 مگاپیکسلی و از نوع زاویه گسترده می باشد. مطابق استاندارد امروزی دوربین گوشی ها، در ذنفون 6 نیز با ترکیب 4 پیکسل در یک پیکسل، تصاویری 12 مگاپیکسلی با وضوح و سطح جزئیات بسیار بالا ثبت خواهد شد. البته با این حال، امکان غیرفعال کردن این ویژگی و گرفتن عکس های 48 مگاپیکسلی هم وجود دارد که در این حالت ویژگی + HDRغیرفعال می شود.
علاوه بر این، دوربین ذنفون 6 از ضبط ویدیوهای 4K با نرخ 60 فریم در ثانیه و همچنین فناوری تثبیت الکترونیکی تصویر نیز پشتیبانی می کند. اگر علاقه‌مند به ضبط ویدیوهای اسلوموشن یا حرکت آهسته باشید، می توانید با این دوربین ویدیوهایی با وضوح فول اچ دی و نرخ 240 فریم در ثانیه یا 120 فریم در ثانیه ضبط کنید. اما این تمام ماجرا نیست و اگر به ویدیوهایی آهسته تر از این نیاز داشته باشید، با کاهش رزولوشن به اچ دی معمولی می توانید نرخ فریم را به 480 هم برسانید! تکمیل کننده ویژگی های هیجان انگیز دوربین ذنفون 6، قابلیتی است که ایسوس از آن با عنوان سوپر نایت مود (Super Night Mode) یاد کرده و قادر است در هنگام شب و شرایط نور کم، کیفیت تصاویر را به شکل قابل توجهی ارتقاء دهد.
پردازنده اسنپدراگون 855، باتری غول پیکر و اندروید خام!
همان طور که از اغلب پرچمدارهای امروزی می توان انتظار داشت، ذنفون 6 هم به جدیدترین نسل از پردازنده های کوالکام، یعنی اسنپدراگون 855 مجهز شده است. این تراشه پیش از این در گوشی هایی مانند سری گلکسی اس 10، ال جی جی 8 تینکیو و چندین و چند گوشی دیگر به کار گرفته شده و امتحان خود را به خوبی پس داده است. علاوه بر پردازنده قدرتمند، ایسوس در زمینه حافظه رم و فضای ذخیره سازی هم عملکرد بسیار خوبی داشته و برای مدل پایه این گوشی، از 6 گیگابایت رم به همراه حافظه داخلی 64 گیگابایتی استفاده کرده است. اگر جزو کاربران پر مصرف هستید می توانید کمی بیشتر خرج کرده و حافظه داخلی را به 128 گیگابایت ارتقا دهید. و در نهایت اگر خواهان پیشرفته‌ترین و البته گران‌ترین مدل ذنفون 6 باشید، می توانید مدلی را که به 8 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی مجهز شده، خریداری کنید. با وجود حافظه داخلی قابل قبولی که برای این مدل ها در نظر گرفته شده، باز هم در تمامی آن ها می توان از کارت های حافظه میکرو اس دی تا ظرفیت حداکثر 2 ترابایت استفاده کرد!
ذنفون 6 به صورت پیش فرض به جدیدترین سیستم عامل همراه گوگل یعنی اندروید 9 پای مجهز شده اما با برنامه تست بتای اندروید Q هم سازگاری کاملی دارد. ایسوس به خریداران گوشی خود این وعده را داده است که هر دو سیستم عامل اندروید Q و اندروید R به محض اینکه روانه بازار شدند، برای ذنفون 6 هم در دسترس قرار خواهند گرفت.
علاوه بر تمام ویژگی هایی که ذکر کردیم، ذنفون 6 از دو سیم کارت به صورت همزمان پشتیبانی کرده و قابلیت اتصال به شبکه های 4G LTE را دارد. باتری بزرگ و 5000 میلی آمپر ساعتی این گوشی نیز مطمئناً می تواند نیاز پاسخگوی نیاز کاربران بوده و حتی پرمصرف‌ترین آن ها را هم راضی کند؛ به خصوص اینکه پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 18 واتی هم برای باتری در نظر گرفته شده و نیازی به صبر کردن طولانی برای شارژ شدن آن نخواهد بود.
قیمت و تاریخ عرضه ذنفون 6
مدل پایه ذنفون 6 با رم 6 گیگابایتی و 64 گیگابایت حافظه داخلی، 499 یورو قیمت گذاری شده است. این در حالی است که خریداران برای تهیه مدل‌های 6 گیگ رم / 128 گیگ حافظه داخلی و 8 گیگ رم / 256 گیگ حافظه داخلی باید کمی بیشتر و به ترتیب 559 و 599 یورو بپردازند.
فروش این گوشی هوشمند از امروز آغاز شده و از طریق فروشگاه اختصاصی و آنلاین ایسوس قابل سفارش است، اما تحویل آن از روز 25 مه (شنبه 4 خرداد) انجام خواهد شد. همچنین در انتها باید اشاره کنیم که رنگ‌بندی ذنفون 6 فعلاً تنها شامل دو رنگ مشکی و نقره‌ای است.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/70135/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

جدال اپل و اسپاتیفای بر سر قوانین اپ استور همچنان ادامه دارد

کوالکام از تراشه اسنپدراگون X پلاس رونمایی کرد؛ سلاح اقتصادی ویندوزی‌ها برای نبرد با مک‌بوک‌ها

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد

موجودات فضایی‌ بازی Exodus نژادهای متنوعی خواهند داشت

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد

اپل واچ سری X احتمالا از مادربرد با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد

سگ رباتیک با قابلیت شعله‌افکنی تا فاصله 10 متری

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

اولین گوشی مون‌دراپ با 2 جک هدفون و نمایشگر اولد 120 هرتز رونمایی شد

آمریکا برای اولین‌بار خلبان هوش مصنوعی را در یک آزمایش هوایی در مقابل انسان قرار داد

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

گزارش درآمد سه ماهه متا اعلام شد؛ سقوط 16 درصدی سهام غول فناوری

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟

بزرگترین چاپگر 3بعدی جهان یک خانه را در 80 ساعت می‌سازد

«صفحه اول اینترنت» برای تمرکز بیشتر بر دیدگاه‌ها، آپدیت شد

تصاویری از پنل‌های خورشیدی جدیدی که در هر مکانی امکان نصب آن وجود دارد

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

بررسی گوشی Redmi 10 5G؛ اقتصادی و پرطرفدار

هوش مصنوعی و احتمال جنگ و فروپاشی اجتماعی

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

تردز حالا 150 میلیون کاربر ماهانه دارد

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

داستان عاشقانه سمی یک پروانه!

تقاضا برای هدست ویژن پرو اپل رو به کاهش است

مایکروسافت حجم آپدیت‌های ماهانه ویندوز 10 را به‌شدت کاهش داد

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

قیمت HDD سیگیت و وسترن دیجیتال افزایش یافت

جو بایدن لایحه «فیلترینگ یا فروش تیک تاک» را امضا کرد؛ مدیرعامل پلتفرم چینی: جایی نمی‌رویم

نانوگرافن پروانه‌ای برای استفاده در حوزه کوانتومی ساخته شد

سامسونگ شارژر جدید 50 واتی USB PD خود با دو پورت Type-C را معرفی کرد

موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی 6 سیلندر

تست موفق اولین موتور 6سیلندر ایرانی

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه

گوشی خوش‌قیمت جدید اوپو از شارژ 100 وات پشتیبانی می‌کند

غول باستانی که کوسه‌های سفید امروزی را کوتوله می‌کند!

اپل ظاهراً در تأمین نمایشگر OLED آیپد پرو 11 اینچی با محدودیت‌هایی روبه‌رو است

سرنوشت تیک‌تاک با تصویب قانون آمریکایی چه می‌شود؟

3 فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی‌شان می‌شوند

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

هوش مصنوعی متن‌باز جدید اپل معرفی شد؛ پردازش بدون نیاز به اینترنت

این عینک، زبان اشاره را ترجمه می‌کند

مخترع ایرانی مدال برنز نمایشگاه اختراعات ژنو 2024 را کسب کرد

تصاویری خیره‌کننده از «ماه صورتی» در سراسر جهان

دو گوشی قدیمی به پایان چرخه عمر رسیدند و دیگر آپدیت نمی‌شوند