سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

هن تنگ X5 / ایکس 5؛ مشخصات فنی، قیمت و هرآنچه درباره‌اش باید بدانید اخبار

هن تنگ X5 / ایکس 5؛ مشخصات فنی، قیمت و هرآنچه درباره‌اش باید بدانید
  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی -

داستان کم‌اهمیت جلوه‌دادن خودروهای چینی و مسخره‌کردن آن‌ها رو‌به‌پایان است. هرچند هنوزهم بسیاری از خودروسازان چینی به تولید محصولات بی‌کیفیت و البته ارزان‌قیمت ادامه می‌دهند، برندهای تازه‌وارد با تولیدات مدرن و خوش‌ساخت، بازارهای کشورهای مختلف را یکی پس از دیگری فتح می‌کنند. شرکت‌های تازه‌تأسیس نظیر هن‌تنگ سابقه‌ی طولانی در صنعت خودروسازی ندارند؛ اما به‌لطف مدیریت قوی و سرمایه‌گذاری صحیح، به‌سرعت به سودآوری و موفقیت رسیده‌اند. صحبت از رقابت و مقایسه‌ی مدل‌های چینی با محصولات مدرن دنیا از برندهای مشهور ژاپنی یا اروپایی هنوز زود است؛ ولی با‌توجه‌به قیمت و مجموع امتیازات کیفی و فنی، نمی‌توان پیشرفت سریع و چشمگیر در خودروسازی چین را نادیده گرفت یا آن را کم‌اهمیت جلوه داد. هن‌تنگ نمونه‌ای از شرکت خودروسازی چینی بدون سابقه‌ی صنعتی یا اصالت برند است که در زمانی بسیار کوتاه، محصولات پذیرفتنی و درخورتوجه تولید می‌کند. شرکت هن‌تنگ اتو سال 2013 تأسیس شد. این شرکت به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از گروه تک‌‌نیو (Tech-New Group) فعالیت می‌کند. شایان ذکر است گروه تک‌نیو مالک خودروسازی زوتی و دورسن (Dorcen) نیز محسوب می‌شود. هن‌تنگ از همان ابتدا، هزاران متخصص در رشته‌های مختلف استخدام کرد. بنا‌بر اظهارات رسمی بنیان‌گذاران این شرکت، حجم اصلی سرمایه‌گذاری در دپارتمان‌های تحقیق و توسعه (R&D) انجام شد تا طراحی ظاهری و تجهیزات فنی محصولات هن‌تنگ، به استانداردهای جهانی، به‌ویژه خودروهای اروپایی نزدیک باشد. پیشرانه‌های توربوشارژ ساخت هن‌تنگ در انواع 1، 1.2، 1.5، 1.8 و 2 لیتر با همکاری گروه صنعتی ماهله آلمان (Mahle GmbH) تولید می‌شوند. گفتنی است ماهله در تولید تجهیزات فنی خودرو تقریبا یک‌صد سال سابقه‌ دارد و امروزه، با 78 هزار نفر کارمند در 170 نقطه‌ی جهان فعالیت می‌کند. ازجمله دستاورهای هن‌تنگ با همکاری ماهله، ساخت پیشرانه‌ی 1.2 لیتری توربوشارژ با قدرت 160 اسب‌بخار و گشتاور 286 نیوتن‌متر است که استانداردهای یورو 6 را با موفقیت پشت‌سر گذاشته و به‌زودی، تولید خواهد شد. از سال 2018، این شرکت چینی عرضه‌ی باتری و پیشرانه‌ی تمام‌برقی با برند خود را آغاز کرده است.
در سبد هن‌تنگ، چهار محصول دیده می‌شود: کراس‌اورهای X5 و X7 و مدل پلاگین هیبرید X7 و نسخه‌ی تمام‌برقی X5. قدیمی‌ترین مدل ساخت هن‌تنگ X7 بود که ازنظر فنی، تفاوتی با زوتی T600 (کوپا) نداشت. کراس‌اور X5 هم براساس پلتفرم زوتی دامی X5 و دورسن G60S، سال 2016 در نمایشگاه خودروِ گوانگجو رونمایی شد و حالا، پرفروش‌ترین محصول هن‌تنگ است. نمونه‌های پلاگین هیبرید و تمام‌برقی از خودروهای مذکور، سال 2018 معرفی شده‌اند و هنوز، فروش چندانی در بازار چین ندارند. در ایران، شرکت عظیم‌خودرو به‌عنوان نماینده‌ی رسمی هن‌تنگ شناخته می‌شود و خودروهای این برند را در بروجرد استان لرستان مونتاژ خواهد کرد. نمایشگاه خودروِ تهران1397 فرصتی مغتنم برای ما بود تا نگاهی نزدیک به هن‌تنگ X5 بیندازیم. در انتهای این مطلب، ویدئوِ مربوط به این رویداد برای شما کاربران محترم زومیت دردسترس است.
طراحی بدنه
به‌راحتی زیبایی هن‌‌تنگ X5 را نمی‌توان الهام‌گرفته از خودروهای مشهور دنیا دانست؛ هرچند در جزئیات، ردپای مدل‌های معروف و شناخته‌شده دیده می‌شود. جلوپنجره‌ی 6 ضلعی شبیه به نمونه‌های ساخت هیوندای است و ادوات داخل کاسه‌چراغ نیز محصولات بی‌ام‌و را تداعی می‌کنند. فرم کلی نمای روبه‌رو، به‌ویژه در سپر و خطوط کروم بین چراغ‌ها، مشابه بسیاری از کراس‌اورهای مدرن دنیا، ازجمله فولکس‌واگن تیگوان است. در نمای روبه‌رو، چراغ‌های اسپرت و نسبتا بزرگ هن‌تنگ X5 جلب‌توجه می‌کنند. داخل آن‌ها، قطعه‌ای فلزی دیده می‌شود که بالاتر از دیگر اجزا قرار گرفته و تداعی‌کننده‌ی ابرو و حالتی انتقام‌جو برای خودرو است. نور روشنایی روز با چندضلعی‌های شکسته و زاویه‌دار LED زیر هالوژن اصلی قرار دارد. چراغ راهنما (فلاشر) نزدیک به جلوپنجره و نارنجی است؛ ضمن اینکه همراه‌با رنگ آبی ملایم در روشنایی روز ترکیب جذابی فراهم می‌کند. گوشه‌های کاسه‌چراغ اصلی تیز هستند تا حالت اسپرت هن‌تنگ X5 تقویت شود. این درحالی‌ است که ازنظر اندازه در زوایایی مختلف نیز کاملا با جلوپنجره و جایگاه مخصوص مه‌شکن‌ها هماهنگ دیده می‌شوند.
حجم‌دهی بدنه در نمای روبه‌رو، چندان پیچیده نیست. خطوط متعدد روی کاپوت جلو وجود دارند که هماهنگ با جلوپنجره و به‌اندازه‌ی چراغ‌ها کشیده شده‌اند. همچنین، روی سپر صرفا یک خط افقی برای برجسته جلوه‌دادن چراغ اصلی به‌چشم می‌خورد. از ترفندهای جذاب هن‌تنگ برای افزایش حس اسپرت X5 همراه‌با کنترل هزینه‌ی تولید خودرو، استفاده از ادوات پلاستیک در داخل سپر است که برخلاف کراس‌اورهای اقتصادی چینی، به‌لطف استفاده از خطوط افقی و فضاهای خالی، زیبایی هن‌تنگ را افزایش داده‌ است. این محصول به‌درستی از ادوات کروم در جلوپنجره و چراغ و اطراف مه‌شکن‌ها استفاده می‌کند تا ظاهری شبیه به خودرویی ارزان‌قیمت نداشته باشد. از نمای جانبی، حس کراس‌اور اسپرت با کشیدگی بدنه و شیب ملایم سقف در عقب، به‌خوبی برای هن‌تنگ X5 فراهم شده است. شیشه‌های پنجره، مشابه نسل جدید نیسان مورانو، تا انتهای بدنه ادامه دارند و در قسمت صندوق، هماهنگ با پشت خودرو باریک می‌شوند. خط نسبتا عمیق از چراغ عقب تا گِل‌گیر جلو، در امتداد دستگیره‌ها کشیده شده و همراه‌با حجم‌دهی ملایم پایین در عقب، نمایی مدرن برای هن‌تنگ X5 می‌سازند. بال عقب و فریم پنجره‌ی کروم و ریل باربند کوتاه این خودرو نقره‌ای‌رنگ است که البته، به‌عنوان ویژگی‌های مثبت تلقی می‌شوند.
شاید مهم‌ترین نکته‌ی منفی در نمای بیرونی هن‌تنگ X5، زیاده‌روی در استفاده از ادوات پلاستیکی سیاه‌رنگ باشد که سرتاسر گِل‌گیرها و رکاب را پوشش می‌دهد. در طراحی آینه‌بغل نیز، ظرافت خاصی دیده نمی‌شود و این قسمت نمایی نیمه‌پلاستیک با ظاهر عادی دارد. طبق عادت خودروهای چینی، هن‌تنگ X5 هم از رینگ‌های اسپرت هفده اینچی استفاده می‌کند که برای خودرویی در کلاس بدنه‌ی کراس‌اور متوسط کوچک به‌نظر می‌رسد. از نمای پشت، پیچیدگی خاصی در X5 دیده نمی‌شود؛ اما در‌عین‌حال، هماهنگی و زیبایی بین ادوات مختلف انکار‌ناپذیر هستند. شاید برای علاقه‌مندان حرفه‌ای خودروهای مدرن طرح عقب هن‌تنگ به کراس‌اورهای مشهور کره‌ای و ژاپنی شبیه باشد که البته آزاردهنده نیست. چراغ‌ها نمای نسبتا باریک و 6 ضلعی دارند. روشنایی مخصوص دنده‌عقب هماهنگ با زهوار کروم روی درپوش صندوق طراحی شده تا هماهنگی بیشتری با دیگر اجزا داشته باشد. خطوط حجم‌دهنده، نقش مهمی در نمای پشت ندارند و صرفا یک خط به‌صورت سرتاسری بالاتر از سپر دیده می‌شود. شاید مهم‌ترین نکته‌ی منفی در این قسمت، حجم زیاد پلاستیک روی سپر و نبودِ جایگاه ویژه برای اگزوزها باشد.
درمجموع، طراحی ظاهری هن‌تنگ X5 راضی‌کننده است و به‌شرط قیمت‌گذاری مناسب، با اقبال عمومی مردم ایران مواجه می‌شود. طول و عرض هن‌تنگ X5 و ارتفاع سقف آن به‌ترتیب 4501 و 1820 و 1648 میلی‌متر و فاصله‌ی محورهای آن 2600 میلی‌متر است. ازنظر اندازه‌ی بدنه، هن‌تنگ X5 بسیار نزدیک به هیوندای توسان است. طراحی داخلی
در فضای کابین، ترکیب شبیه به چیدمان ادوات در محصولات بی‌ام‌و با حالتی ساده‌تر و البته ارزان‌تر دیده می‌شود. هن‌تنگ X5 از نمایشگر عریض روی داشبورد استفاده می‌کند تا مدرن و متفاوت از دیگر کراس‌اورهای اقتصادی دنیا باشد. طبیعتا، انتظار استفاده از چرم مرغوب یا فلز کروم یا چوب در این خودرو منطقی نیست؛ اما طراحان هن‌تنگ به کمک ادوات پلاستیکی تلاش کرده‌اند تا چنین موادی شبیه‌سازی شود. استفاده‌ی ناشیانه از این ترفند، برای ایرانیان و مالکان سمند آشنا است؛ اما می‌توان از اجرای آن در هن‌تنگ X5، رضایت داشت.
بخش بالایی داشبورد از پلاستیک سخت و نسبتا ارزان‌قیمت سیاه‌رنگ تشکیل شده که طرح خطوط دوخت به‌صورت ظاهری در زوایایی بیرونی آن دیده می‌شود. نمایشگر لمسی 9 اینچ در بالاترین نقطه و مرکز دید قرار دارد. خروجی‌های هوای تهویه‌ی مطبوع با حالت چهارگوش و همراه قاب نقره‌ای‌رنگ در بخش میانی داشبورد دیده می‌شوند. گفتنی است زمینه‌ی نقره‌ای‌رنگ یا طرح چوب برای این قسمت، در نسخه‌های مختلف تفاوت دارد؛ اما در ارزان‌ترین نسخه نیز، جذاب و چشم‌نواز به‌نظر می‌سد. کمی پایین‌تر، کلیدهای کنترل سیستم سرگرمی و ناوبری ماهواره‌ای چیده شده‌اند که قاب سیاه و شفاف از پلاستیک پیانویی دارند. یکی از نکات مثبت در فضای داخلی هن‌تنگ X5، حالت دسته‌بندی‌شده و اصطلاحا مینیمال در چیدمان کلیدها و دکمه‌ها است که علاوه‌بر زیبایی کابین، کارایی آن‌ها را افزایش می‌دهد.
پشت فرمان، استانداردهای موجود در کراس‌اورهای مدرن چینی رعایت شده‌اند و برتری خاصی برای هن‌تنگ X5 در‌مقایسه‌با رقبای هم‌وطن دیده نمی‌شود. فرمان دایره‌ای با کلیدهای گردان مربوط به کنترل صدا و کروزکنترل به‌همراه قطعه‌ای نقره‌ای‌رنگ و حفره‌دار در پایین، مقابل راننده‌ی X5 قرار دارند. پشت فرمان، طرح سیلندری وجود دارد که برای مدل‌های امروزی چندان جذاب و مدرن نیست؛ اما راضی‌کننده به‌نظر می‌رسد. کامپیوتر سفر هم از نوع TFT است و مدل چندرنگ یا تمام‌گرافیکی، در نمونه‌ی مونتاژ ایران دیده نمی‌شود.




راحتی صندلی‌ها برای 4 سرنشین بزرگ‌سال پذیرفتنی است. این مدل در بروشورهای تبلیغاتی چینی با 3 ردیف صندلی هم دیده می‌شود که البته با‌توجه‌به فاصله‌ی محورها و طول خودرو، چندان کاربردی به‌نظر نمی‌رسد. در ردیف عقب نسخه‌ی وارداتی، برای افراد بلندقد فاصله‌ی بسیار خوبی بین صندلی جلو تا زانوها وجود دارد و بالای سر نیز برخلاف شیب سقف، مشکل خاصی دیده نمی‌شود. مواد به‌کاررفته در صندلی‌ها و پوشش داخل درها رضایت‌بخش هستند. در نگاه اول، شاید فکر کنید از چرم مصنوعی صندلی‌ها داخل تودری‌ها استفاده شده؛ درحالی‌که چنین نیست و نوعی پلاستیک مرغوب با رنگ‌بندی کاملا مشابه صندلی‌ها در این بخش دیده می‌شود. تنها در محل استراحتگاه بازو و نزدیک به دکمه‌های بالابر شیشه‌، پوشش نرم وجود دارد. برای ظرفیت دقیق صندوق، عدد رسمی اعلام نشده است؛ اما با‌توجه‌به بررسی نگارنده در نمایشگاه خودروِ تهران، می‌توان مطمئن بود حدود 450 لیتر فضای مفید برای حمل بار پشت صندلی‌های عقب وجود دارد. البته مشابه دیگر کراس‌اورهای دنیا، ردیف دوم هن‌تنگ X5 هم قابلیت جمع‌شدن دارد. پیشرانه و آمار فنی
این کراس‌اور با 2 نوع قوای محرک در چین عرضه می‌شود؛ اما فقط با نسخه‌ی قوی‌تر به بازارهای خارجی فرستاده شده است. در بروشورهای تبلیغاتی شرکت واردکننده نیز، صحبتی از هن‌تنگ X5 با پیشرانه‌ی ضعیف‌تر به‌میان نیامده؛ اما نمی‌توان درباره‌ی آینده مطمئن بود و احتمال فروش این خودرو با هر نوع امکانات فنی یا رفاهی وجود دارد. ارزان‌ترین مدل هن‌تنگ X5 به پیشرانه‌ی 1.5 لیتری تنفس طبیعی مجهز است که 110 اسب‌بخار قدرت در 6000 دوربردقیقه و 150 نیوتن‌متر گشتاور در 4000 دوربردقیقه تولید می‌کند. مصرف سوخت این خودروِ 1380 کیلوگرمی هفت لیتر در یک‌صد کیلومتربرساعت است و بنابر حدس نگارنده، در زمانی حدود 14 ثانیه به سرعت 100 کیلومتربرساعت می‌رسد.
مدل اصلی هن‌تنگ X5پیشرانه‌ی 1.5 لیتری توربوشارژ دارد. این مدل 154 اسب‌بخار قدرت در 5600 دور‌بردقیقه و 215 نیوتن‌متر گشتاور از 2000 تا 4000 دوربردقیقه تولید می‌کند. میانگین مصرف سوخت X5 توربو 7.7 لیتر در یک‌صد کیلومتربرساعت و نهایت سرعت نیز، 180 کیلومتربرساعت اعلام شده است. برای عملکرد فنی این خودرو در جاده آمار دقیقی وجود ندارد؛ اما می‌توان با‌توجه‌به وزن خالص 1450 کیلوگرم در نسخه‌ی دنده اتوماتیک وارداتی، زمان 11 تا 12 ثانیه را برای آزمایش سرعت‌گیری صفر تا یک‌صد کیلومتربرساعت متصور بود. هر دو نسخه‌ی هن‌تنگ X5 با جعبه‌دنده‌ی 6 سرعته‌ی دستی یا گیربکس اتوماتیک CVT در چین تولید می‌شوند؛ درحالی‌که فعلا فقط مدل اتوماتیک وارد ایران خواهد شد. این خودروها همگی تک‌‌دیفرانسیل با انتقال نیرو به محور جلو هستند و از فرمان برقی و ترمزهای دیسکی هوا خنک در جلو بهره می‌برند. امکانات رفاهی و ظاهری
هن‌تنگ X5 در ایران، دو نسخه‌ی الایت و لاکچری دارد که ازنظر آپشن‌های رفاهی و ظاهری متفاوت هستند. در بازار چین، مدل‌هایی از این خودرو با امکانات کمتر یا بیشتر وجود دارند.




در نمای بیرونی، 5 رنگ سیاه، سفید، نقره‌ای، آبی و قرمز برای سفارش دردسترس هستند. رینگ هفده اینچی، ریل باربند، لامپ هالوژن چراغ جلو، روشنایی روز، مه‌شکن جلو و عقب، چراغ مشایعت، رکاب نورپردازی‌شده، آینه‌بغل‌های راهنمادار و قابلیت تنظیم ارتفاع دستی نور چراغ‌های جلو، مهم‌ترین امکانات هن‌تنگ X5 در نسخه‌ی الایت هستند. مدل لاکچری، از لامپ زنون در جلو، آینه‌بغل‌های مجهز به گرم‌کن و جمع‌کننده‌ی برقی، حسگر باران و تنظیم‌کننده‌ی خودکار شدت روشنایی در چراغ‌های جلو، علاوه‌بر امکانات نسخه‌ی الایت بهره می‌برد.
امکانات فضای داخلی نسخه‌ی الایت هن‌تنگ X5‌عبارت‌اند از: نمایشگر لمسی 9 اینچ طرح واید، 6 اسپیگر خروجی صدا، کامپیوتر سفر، کروزکنترل، امکان اتصال گوشی هوشمند ازطریق بلوتوث و نمایش گوشی روی مانیتور (Mirror Link)، فرمان برقی، صندلی‌های چرم مصنوعی با تنظیمات دستی، خروجی برق 12 ولت و USB در عقب، تهویه‌ی مطبوع دستی با تنظیمات در جلو بدون خروجی عقب، ترمزدستی برقی، استارت دکمه‌ای و سیستم ورود بدون کلید. در مدل لاکچری، سقف پانورامیک و تنظیمات برقی برای صندلی‌‌ راننده و تهویه‌ی مطبوع خودکار نیز به آپشن‌های خودرو اضافه می‌شوند. در بازار چین، نسخه‌ی کامل‌تری هم وجود دارد که همراه‌با نمایشگر دیجیتال پشت فرمان (تصویر بالا) ارائه می‌شود. شرایط ایمنی و تجهیزات حفاظتی
هن‌تنگ X5 نیز، مشابه دیگر خودروهای صادراتی چین به روسیه و آمریکای‌جنوبی، 5 ستاره ایمنی از بنیاد آزمایش تصادف چین (C- NCAP ) دریافت کرده است. فیلم مربوط‌به آزمون‌های این خودرو دردسترس نیست؛ اما از تصاویر موجود در وب‌سایت C-NCAP که سال 2015 گرفته شده، استقامت درخورتوجه در بدنه‌ی خودرو هنگام موجه با برخوردهای متداول اثبات می‌شود. تنها تفاوت نسخه‌های الایت و لاکچری ازنظر ایمنی، به تعداد کیسه‌های هوا در کابین مربوط است. 4 ایربگ برای سرنشینان جلو به‌صورت استاندارد وجود دارد و نسخه‌ی لاکچری، به 2 کیسه‌هوای پرده‌ای در فضای جانبی نیز مجهز خواهد بود. حسگر عقب، نشان‌دهنده‌ی فشار باد لاستیک‌ها، جایگاه نصب صندلی کودک (Iso Fix)، ترمز ضدقفل (ABS) و توزیع الکترونیک نیروی ترمز (EBD)، ترمز کمکی (BOS)، حفظ خودرو در سربالایی (HAC) و سرپایینی (HDC) در تمامی مدل‌های هن‌تنگ X5 دیده می‌شوند. در بروشور شرکت واردکننده، به سیستم مدیریت تعادل (ESC) اشاره‌ای نشده است؛ اما در وب‌سایت اصلی هن‌تنگ چین، این فناوری به‌صورت پیش‌فرض در تمامی مدل‌های مجهز به پیشرانه‌ی توربوشارژ وجود دارد. امکاناتی مثل تشخیص اجسام در نقطه‌ی کور و هشدار خروج از خط و حسگر جلو نیز در مدل سفارشی X5 دیده می‌شوند که فعلا در نسخه‌ی وارداتی خریدنی نخواهد بود. بررسی فنی و قیمت نهایی و مقایسه با رقبا
پیش‌تر اشاره کردیم هن‌تنگ X5 در مدل پایه مجهز به موتور 1.5 لیتری 110 اسب‌بخار و گیربکس 6 سرعته‌ی دستی عرضه می‌شود؛ اما نسخه‌‌ی سفارشی با پیشرانه‌ی توربوشارژ 154 اسب‌بخار و گیربکس CVT و امکانات بیشتر هم وجود دارد. ارزان‌ترین نسخه‌ی X5 در بازار چین 60 هزار یوآن (حدود 9 هزار دلار) قیمت‌گذاری شده و برای کامل‌ترین مدل، 107 هزار یوآن (نزدیک به 16 هزار دلار) پرداخت می‌شود. با این اوصاف، ضمن توجه به مشخصات مدل وارداتی هن‌تنگ X5 و نرخ دلار، می‌توان به قیمت 180 تا 230 میلیون تومانی برای نمونه‌ی مونتاژ داخل رسید. به‌عقیده‌ی نگارنده، عرضه‌ی این خودرو با قیمت 160 میلیون تومان که بسیاری از وب‌سایت‌های داخلی نویدش را داده‌اند، چیزی فراتر از رؤیاپردازی نیست.
ازنظر کلاس بدنه و امکانات و پیشرانه، هن‌تنگ X5 برای رقابت با چری تیگو 5 ، تیگو 7، جک S5 و هایما S7 آماده می‌شود. خودروهای کوچک‌تر، مثل هایما S5 و هاوال H2 نیز، به‌شرط فروش با اختلاف قیمت 30 تا 50 میلیون‌تومان ارزان‌تر، رقبای مهمی برای هن‌تنگ X5 هستند؛ چراکه ازنظر امکانات کابین و پیشرانه‌‌ی 160 اسب‌بخاری شبیه‌اند. طراحی ظاهری مهم‌ترین نکته‌ی مثبت در محصولات هن‌تنگ، به‌ویژه X5 است. این محصول به‌راحتی می‌تواند مشتری جذب کند؛ به‌ویژه برای بازار ایران با محدودیت‌های پرشمارش گزینه‌ی مهمی محسوب خواهد شد. در سال‌های اخیر، جک S5 به‌عنوان پرفروش‌ترین کراس‌اور چینی در ایران شناخته می‌شد؛ اما می‌توان مطمئن بود پس از ورود محصولات هاوال و هن‌تنگ، شرایط عوض شود. کراس‌اور X5 از معدود خودروهای میان‌رده‌ی چینی است که در نگاه اول، ایراد خاصی در طراحی بیرونی ندارد و چشم‌نواز به‌نظر می‌رسد.


در فضای داخلی، الگوبرداری از محصولات بی‌ام‌و به‌وضوح دیده می‌شود. این موضوع البته برای خریدار کراس‌اور چینی آزاردهنده نیست و برعکس، به جذب مشتری منجر می‌شود. ترفند هن‌تنگ در به‌کارگیری از ادوات طرح چوب به رنگ‌های نقره‌ای یا قهوه‌ای با حداقل هزینه، کابین زیباتری درمقایسه‌با رقبای هم‌وطنش فراهم می‌کند. فضای داخلی جادار و راحت است؛ خصوصا در نسخه‌ی مجهز به صندلی‌های سفیدرنگ با چرم مصنوعی، لوکس و فراتر از حدانتظار بازار ایران خواهد بود.
ازنظر امکانات فنی و رفاهی، نمی‌توان امتیاز درخورتوجهی به هن‌تنگ X5 داد. این خودرو آپشن‌های پرشماری ندارد و درصورت عرضه با قیمت بیشتر از دویست میلیون تومان، برتری خاصی درمقایسه‌با رقبا نخواهد داشت. در هن‌تنگ X5 امکانات مهمی همچون دوربین پارک، استارت دکمه‌ای، نمایشگر لمسی بزرگ، کروزکنترل و حسگر عقب وجود دارند؛ اما نبود سانروف و تهویه‌ی مطبوع دوگانه و مواد باکیفیت در داشبورد مدل الایت احساس می‌شود. این کراس‌اور ازنظر ایمنی هم برتر از جک S5 یا دیگر خودروهای چینی هم‌رده نیست. هشدار نقطه‌ی کور و تشخیص خروج از خط و حسگر جلو در گران‌ترین نسخه‌ی هن‌تنگ X5 مانند بسیاری دیگر از خودروهای چینی دیده نمی‌شوند. ازنظر فنی، پیشرانه‌ی 1.5 لیتری توربوشارژ با قدرت 154 اسب‌بخار راضی‌کننده به‌نظر می‌رسد و نیازهای خانواده‌ی معمولی را تأمین می‌کند. همچنین، باید توجه کرد که روی کاغذ جک S5 برتری‌های فنی بیشتری درمقایسه‌با هن‌تنگ X5 دارد. موتور 2 لیتری توربوشارژ با قدرت 174 اسب‌بخار در S5، کمی قوی‌تر از نمونه‌ی استفاده‌شده در X5 عمل می‌کند. اختلاف قدرت بین این خودروها، چندان زیاد و مهم نیست؛ اما کراس‌اور جک به‌لطف استفاده از گیربکس اتوماتیک 6 سرعته‌ی دوکلاچه، برتر از هن‌تنگ با جعبه‌دنده‌ی CVT به‌نظر می‌رسد. تقریبا تمامی شاسی‌بلندهای چینی بازار ایران، از سیستم دودیفرانسیل و توانایی لازم برای سفر در طبیعت و سواری آف‌رود بی‌بهره هستند؛ اما به‌دلیل فاصله‌ی کف تا سطح بیشتر در جک S5، این خودرو برای حرکت در مسیرهای خارج از جاده گزینه‌ی مناسب‌تری درمقایسه‌با X5 خواهد بود.
باتوجه‌به قیمت نامشخص، هنوز نمی‌توان باقطعیت درباره‌ی موفقیت یا شکست هن‌تنگ X5 در بازار ایران اظهارنظر کرد. این خودرو اگر هم‌قیمت جک S5 یا کمی ارزان‌تر عرضه شود، به‌دلیل ظاهر مدرن‌تر در بیرون و داخل، جذابیت زیادی برای مردم کشور ما دارد. افزون‌براین، خدمات پس‌ازفروش کرمان‌موتور در سال‌های اخیر، پاسخ‌گوی نیازهای مشتری و معمولا راضی‌کننده هستند. این شرایط مثبت هنوز برای مشتری عظیم‌خودرو به‌دلیل سابقه‌ی کمتر در بازار ایران ثابت نشده و نیازمند تلاش گسترده‌ی این گروه تجاری است. شاید اولین قدم عظیم‌خودرو برای جذب مخاطب، تحویل سریع و به‌موقع خودروهای ثبت‌نام‌شده باشد.

مشخصات / مدل‌هاهن‌تنگ X5هاوال H9جک S7ام‌وی‌ام X33 Sبیسو T3بیسو T5زوتی T600زوتی دامای X7هاوال H2 بورگوارد BX7سانگ‌یانگ رکستون g4 تویوتا RAV4تویوتا RAV4 هیبرید سوبارو فارستر فولکس واگن تیگوان رنو کولئوس 2016توسان 2017کیا اسپورتیج 2017 هوندا CR-V 2016 میتسوبیشی اوتلندر 2017هیوندای سانتافه 2017کیا سورنتو 2017 نیسان جوک اسپرتام‌جی GS
تعداد سیلندر444444444444444444444444
حجم موتور (لیتر)1.521.52 1.3 1.5 1.521.522 2.5 2.5 2 1.4 2.522.42.42.42.42.41.62
حداکثر قدرت (اسب‌بخار) 154 240 175 136 133 150 156177141222 222 177 194 250 125 170164168185166190190190217
حداکثر گشتاور (نیوتن‌متر) 215 350 251 180 185 215 215 250 202300 420 233 206 350 200 226205220245220220220-350
استاندارد آلایندگییورو 5یورو 5یورو 5یورو 5یورو 5یورو 5یورو 5یورو 5یورو 5یورو 6یورو 6یورو 5یورو 6یورو 5یورو 6یورو 5یورو 5 یورو 5 یورو 5 یورو 5 یورو 5 یورو 5 یورو 5 یورو 5
مصرف سوخت ترکیبی (L/100 Km) 7.7 11.5 8.5 10 8.5 10.58 9.5 9 9 10.5 9 7.3 8.5 6 8.48.59.48.19.41111.26.56.2
جعبه‌دندهCVTهشت‌سرعته‌ی خودکارشش‌سرعته‌ی ‌خودکارCVT CVT هشت‌سرعته‌ی خودکار شش‌سرعته‌ی ‌خودکارشش‌سرعته‌ی ‌خودکارشش‌سرعته‌ی ‌خودکارشش‌سرعته‌ی ‌خودکارشش‌سرعته‌ی ‌خودکارCVTCVTCVTشش‌سرعته‌ی خودکارCVTشش‌سرعته‌ی خودکار شش‌سرعته‌ی خودکار CVT CVT شش‌سرعته‌ی خودکار شش‌سرعته‌ی خودکار CVT شش‌سرعته‌ی خودکار
حجم باک بنزین 60806450506060606060705656605860-50586066665055
وزن (کیلوگرم) 1450 2230 1770 1390 1450 1570 154017311600180020001780 1820 1620 1500 160015201695152315801570158514561385

گالری


Hanteng X5</h4>">
Hanteng X5</h4>">
Hanteng X5</h4>">
Hanteng X5</h4>">
Hanteng X5</h4>">
Hanteng X5</h4>">
Hanteng X5</h4>">
</h4>">
Hanteng X5</h4>">
Hanteng X5</h4>">
Hanteng X5</h4>">
Hanteng X5</h4>">
Hanteng X5</h4>">
Hanteng X5</h4>">
Hanteng X5</h4>">
Hanteng X5</h4>">

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/63047/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

جدال اپل و اسپاتیفای بر سر قوانین اپ استور همچنان ادامه دارد

کوالکام از تراشه اسنپدراگون X پلاس رونمایی کرد؛ سلاح اقتصادی ویندوزی‌ها برای نبرد با مک‌بوک‌ها

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد

موجودات فضایی‌ بازی Exodus نژادهای متنوعی خواهند داشت

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد

اپل واچ سری X احتمالا از مادربرد با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد

سگ رباتیک با قابلیت شعله‌افکنی تا فاصله 10 متری

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

اولین گوشی مون‌دراپ با 2 جک هدفون و نمایشگر اولد 120 هرتز رونمایی شد

آمریکا برای اولین‌بار خلبان هوش مصنوعی را در یک آزمایش هوایی در مقابل انسان قرار داد

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

گزارش درآمد سه ماهه متا اعلام شد؛ سقوط 16 درصدی سهام غول فناوری

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟

بزرگترین چاپگر 3بعدی جهان یک خانه را در 80 ساعت می‌سازد

«صفحه اول اینترنت» برای تمرکز بیشتر بر دیدگاه‌ها، آپدیت شد

تصاویری از پنل‌های خورشیدی جدیدی که در هر مکانی امکان نصب آن وجود دارد

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

بررسی گوشی Redmi 10 5G؛ اقتصادی و پرطرفدار

هوش مصنوعی و احتمال جنگ و فروپاشی اجتماعی

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

تردز حالا 150 میلیون کاربر ماهانه دارد

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

داستان عاشقانه سمی یک پروانه!

تقاضا برای هدست ویژن پرو اپل رو به کاهش است

مایکروسافت حجم آپدیت‌های ماهانه ویندوز 10 را به‌شدت کاهش داد

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

قیمت HDD سیگیت و وسترن دیجیتال افزایش یافت

جو بایدن لایحه «فیلترینگ یا فروش تیک تاک» را امضا کرد؛ مدیرعامل پلتفرم چینی: جایی نمی‌رویم

نانوگرافن پروانه‌ای برای استفاده در حوزه کوانتومی ساخته شد

سامسونگ شارژر جدید 50 واتی USB PD خود با دو پورت Type-C را معرفی کرد

موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی 6 سیلندر

تست موفق اولین موتور 6سیلندر ایرانی

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه

گوشی خوش‌قیمت جدید اوپو از شارژ 100 وات پشتیبانی می‌کند

غول باستانی که کوسه‌های سفید امروزی را کوتوله می‌کند!

اپل ظاهراً در تأمین نمایشگر OLED آیپد پرو 11 اینچی با محدودیت‌هایی روبه‌رو است

سرنوشت تیک‌تاک با تصویب قانون آمریکایی چه می‌شود؟

3 فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی‌شان می‌شوند

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

هوش مصنوعی متن‌باز جدید اپل معرفی شد؛ پردازش بدون نیاز به اینترنت

این عینک، زبان اشاره را ترجمه می‌کند

مخترع ایرانی مدال برنز نمایشگاه اختراعات ژنو 2024 را کسب کرد

تصاویری خیره‌کننده از «ماه صورتی» در سراسر جهان

دو گوشی قدیمی به پایان چرخه عمر رسیدند و دیگر آپدیت نمی‌شوند