هند؛ سريعترين اکوسيستم درحالرشد دنيا
اخبار
بزرگنمايي:
در چند سال اخير، فضاي استارتآپ فناوري در هند به شدت فعال شده است. تعداد استارتآپهاي فناوري، کيفيت ايدهها و کارآفرينان به طور چشمگيري پيشرفت کرده است. هند در حال حاضر سريعترين و سومين اکوسيستم استارتآپ بزرگ در دنياست. در سال 2015، شرکت مايکروسافت
تصميم گرفت تا سهام فضاي استارتآپي را خريداري کند و بلاگ «جدول دورهاي
اکوسيستم استارتآپ بزرگ هند» را منتشر کرد. به تدريج استارتآپها در حوزه تجارت الکترونيک،
خدمات مشتريان و بازارهاي کار بسيار توسعه يافتند. هند به استارتآپهاي
تجارت الکترونيک و B2C خود معروف است. 7 عدد از 9 استارتآپ بزرگ هند B2C
هستند و در کل بودجه آنها نسبت به استارتآپهاي B2B در هند 15 برابر بيشتر
است. رشد سريع تجارت الکترونيک در هند موجب پيشرفت سريع استارتآپها شده
است. تجارت الکترونيک در پرتالها، بازارهاي کار و از محيطهاي مبتني بر وب
به تلفنهاي همراه راه پيدا کرده است. بخش تجارت الکترونيک که پيشبيني
ميشود تا سال 2020 به يک بازار 100ميليارد دلاري تبديل شود، چالشهاي
غيرمترقبه بر سر راه کارآفرينان را از بين ميبرد. به همين دليل شرکتهاي
تجارت الکترونيک براي بهرهمندي از فناوريهاي مهم از استارتآپهاي فناوري
کمک ميگيرند.
- عناصر استارتآپهاي فناوري
جدا از تقاضاهاي بخش تجارت الکترونيک،
استارتآپهاي فناوري به آهستگي به سمت غلبه بر چالشهايي در حوزه فناوري،
بازار، نظارت و ساير حوزهها در حرکت هستند. اين نشاندهنده بلوغ
کارآفرينان فناوري و عمق راهکارهاي فناورانهاي است که آنها براي هند و
بازارهاي جهاني ميسازند.
استارتآپهاي فناوري در هند شرکتهايي هستند که از استارتآپهاي آمريکايي تقليد ميکنند. با اين حال، با ظهور اکوسيستم،
استارتآپها شروع کردهاند به ايجاد راهکارهايي که به طور انحصاري مشکلات
مربوط به هند را حل و فصل ميکنند. امروزه، استارتآپهاي فناوري در حال
دستيابي به راهکارهايي هستند که نهتنها به مشکلات هند رسيدگي ميکنند،
بلکه در ساير نقاط دنيا نيز ميتوان از آنها بر حل مشکل استفاده کرد. اين
بار، توجه مقامات در کشور به مشارکت بين شرکت و استارتآپها معطوف شده
است. در طول سالها، نياز به تحول ديجيتال موجب شده بود تا فناوريهاي
استارتآپي در سراسر بخشها در تلاش باشند تا موانع ورود براي استارتآپها
را کاهش دهند. با اين حال، مشخص شده است که شناسايي يک استارتآپ که داراي
محصول و تيم است و ميتواند نيازهاي شرکتها را تامين کند، هنوز يک چالش
به شمار ميرود. به عبارت ديگر، تشخيص «آمادگي شرکتي» استارتآپ خيلي دشوار
است.
- تمرکز روي استارتآپهاي فناوري
علاوه بر تجارت الکترونيک، بخشهاي ديگري نيز وجود دارند که فعالانه به دنبال راهکارهاي جديد و نوآورانه هستند. مايکروسافت از طريق شتابدهنده
خود به بخشهاي مختلف در هند علاقهمند شده است. در اينجا به بخشهاي برتر
بر اساس پتانسيل رشد، پيچيدگي راهکارهاي فناورانه و استقبال از راهکارهاي
فناورانه و نوآورانه اشاره ميکنيم.
بانکداري:
بانکداري به عنوان يک صنعت به شدت فرآيندمحور است. با افزايش جمعيت
مشتريان (در سنين بالاي 15 سال) و با افزايش شمول مالي، نياز به بهينهسازي
در حال افزايش است. بانکها اين موضوع را ميدانند و ميخواهند راهکارهاي
نوآورانهاي را براي انجام اين بهينهسازي پيش ببرند. براي مثال، در بانک
ICICI، در سراسر هند بيش از 200 فرآيند از روباتهاي نرمافزاري استفاده
ميشود و در نتيجه مدت پاسخگويي به مشتري 60 درصد کاهش و دقت کار 100 درصد
افزايش يافته است.
توليد: توليد
به عنوان يک صنعت با استفاده از روباتها و ساير فرمهاي اتوماسيون به شدت
در بهينهسازي هزينهها پيشرو است. رشد در توليد، براي خدماترساني به
بازار داخلي هند، موجب رشد استارتآپها ميشود. موج بعدي مداخلات در صنعت
توليد، استفاده از اينترنت اشياء و تحليل دادههاست.
خردهفروشي و زنجيره تامين:
انفجار تجارت الکترونيک موجب به وجود آمدن يک صنعت فرعي شده است که تقاضا
براي راهکارهاي تدارکاتي است. بخش بزرگي از استارتآپهايي که امروز
راهاندازي ميشوند، روي جمعآوري و تحويل محلي متمرکز هستند. در اين صورت
يک بازار بزرگ براي شرکتهايي که به مشکلات زنجيره تامين رسيدگي ميکنند،
به وجود ميآيد.
فناوري اطلاعات/ITES:
اين صنعت موجب ميشود که کشور هند در سطح جهاني توسعه يابد. استارتآپها
از طريق ايجاد تخصص در يک حوزه و سپس استفاده از اين تخصص در شرکتهاي
مختلف دارند اين فضا را به هم ميريزند.
مراقبت بهداشتي: در
فضاي مراقبت بهداشتي کارهاي زيادي انجام ميشود، اما محدود به مراقبت
بهداشتي پيشگيرانه، تناسب اندام و اطلاعرساني به بيمار است که نتيجۀ
ديجيتاليشدن سوابق مراقبت بهداشتي و بيمار، گسترش پلتفرمهاي اکتشاف براي
پزشکان و مسئولان مراقبت بهداشتي و نيز کاربرد آموزش ماشيني و علوم داده
براي کمک به حوزههايي که به طور سنتي توسط پزشکان با تجربه انجام
ميشدند.
رسانه: صنعت رسانه هند
با پشتيباني زياد مصرفکننده و تقويت درآمد حاصل از تبليغات نقش بسيار مهمي
را در رشد استارتآپها ايفا ميکند. اين رشد حاصل ديجيتاليشدن و افزايش
مصرف اينترنت نيز هست.
تکنولوژي آموزشي:
با توجه به کمبود استانداردهاي آموزشي مستمر، در تمام مقاطع تحصيلي،
EdTech يا همان تکنولوژي آموزشي در هند به شدت رشد کرده است. در فضاي
شرکتي، استارتآپها در حال ايجاد پلتفرمهايي هستند که خلق و ارائه
محتواي سفارشيسازي شده به شرکتها را در هند ممکن ميکنند. ساير
استارتآپها به اشتغال و راهکارهاي ايجاد محتوا / ارائه ميپردازند.
-
دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۴:۱۴:۲۲ PM
-
۱۵۱۱ بازديد
-
-
هند , استارتآپ
لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/366/