سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

پنج کتاب برتر بازاریابی با موضوع برندینگ مقالات بازاریابی

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - ساختن یک برند با ارزش افزوده در دنیای رقابتی امروز نیازمند خلق یک استراتژی یکپارچه و
موثری است که شامل تبلیغات، بازاریابی، روابط عمومی و تحقیق شود. اگر این امر برای شما
غافلگیر کننده به نظر می رسد، پس به نظر می رسد که هنوز اطلاعات کافی برای وارد شدن به
این عرصه به شدت رقابتی ندارید. با این وجود، خلق چنین برندی شدنی و قابل اجرا است، اگر
که زمان کافی اختصاص داده و تحقیقات کافی در این زمینه انجام دهید و درک و برداشت کاملی
از چیزی که قصد دست یافتن به آن را دارید بدست بیاورید. انجام دادن کارهایی برای آماده شدن
بصورت پیشاپیش می تواند به شما در ایجاد زیرساختی نه فقط برای رقابت، بلکه برای کسب
موفقیت حتمی کمک کند.
در ادامه این مطلب 5 کتاب مختلف را در حوزه برندینگ به شما معرفی می کنم که در درک و فهم
معنای خلق یک برند و اینکه چرا یک شرکت بدون داشتن یک هویت برند محکوم به نابودی است،
بسیار کاربردی می باشد. برخی از این کتب بر اساس اطلاعات مترجم متن به زبان فارسی
ترجمه شده که در متن به آن اشاره می کنم.
برندینگ احساسی: پارادایم جدید برای ارتباط دادن برندها با مردم
این یک کتاب فوق العاده است که به بازاریابان نشان می دهد – که فارغ از نوع محصول یا
خدمتی که ارائه می کنند – چطور باید مصرف کننده به شدت بدبین را در سطحی کاملا
احساسی با محصول درگیر کنند.
این کتاب مملوء از نمونه های عینی و عملی از مراجعین نویسنده کتاب است که به تحلیل
تغییرات رفتاری و جمعیت شناختی در جوامع و کانال های توزیع خرده فروشی می پردازد.
سپس، کتاب به نشان دادن چگونگی کاربرد داشتن 5 حس انسان به عنوان ابزارهای قدرتمند
بازاریابی جهت پاسخ دادن به روندهای امروزی می پردازد.
بیست و دو قانون تغییر ناپذیر ناپذیر برندینگ
(این کتاب توسط انتشارات سیته در ایران منتشر شده است)
بیست و دو قانون تغییر ناپذیر ناپذیر برندینگ یک کتابچه راهنمای جامع در رابطه با برند و برندینگ
است. این کتاب حکایاتی را در رابطه با بزرگترین و موفق ترین برندها در دنیا برای شما عنوان
می‌کند که از بین آنها می توان به برندهای رولکس، ولوو، استارباکس و هِینکِن اشاره کرد. این
کتاب با یکی از چالش برانگیزترین مسائل و مشکلات بازاریابی امروز مقابله می کند و آن اینکه
چگونه کسب و کار خود را در فضای اینترنت به یک برند تبدیل کنید. با مطالعه این کتاب شما نه
تنها می آموزید که چگونه یک برند خلق کنید؛ بلکه چگونه پس از خلق، آن را برای سالیان
متمادی زنده و سرحال نگاه دارید.
رها کردن ایده های ویروسی
رها کردن ایده های ویروسی ارزش و اهمیت ایده های جدید، تغییر و نوآوری را در دنیای
محصولات فیزیکی و غیر فیزیکی یا همان خدمات به رسمیت می شناسد. این کتاب همچنین به
ارزش خلق نقل قول و به عبارتی بازاریابی ویروسی مثبت در مقابل رویکرد مستقیم و سنتی
نسبت به بازاریابی برای دسترسی پیدا کردن به مردم از طریق تبلیغات مستمر و گران قیمت
اذعان دارد. این کتاب ده ها مورد از موارد مطالعاتی را به شما معرفی می کند که همانند یک
تخته پرش برای شعله ور کردن ایده های برندینگ شما کاربرد دارد.
بازاریابی تجربی
این کتاب فراتر از بازاریابی سنتی مبتنی بر ویژگی ها و مزایای حاصل از محصول می رود، در واقع
جایی که مشتری یک محصول را به عنوان یک ویژگی یا خصوصیت همراه با یک مزیت شخصی در
نظر می گیرد.
بازاریابی تجربی رویکردی انقلابی نسبت به بازاریابی اتخاذ می کند و پایه های آن را مستقیما در
عصر توسعه، تولید و برندینگ قرار می دهد. این کتاب بخوبی نشان می دهد که مدیران چگونه
می توانند تجربیات جامعی برای مشتریان خود از طریق برندهایی ایجاد کنند که ارتباطات حسی
و خلاقانه ایجاد می کنند. این کتاب همچنین عمیقا وارد بازاریابی سبک زندگی ( که به موجب آن
استراتژی اتخاذ شده بازاریابی و فروش یک محصول به عنوان یک برند نیست، بلکه به عنوان یک
سبک زندگی برند شده است) و کمپین های هویت اجتماعی می شود ( که به موجب آن
استراتژی بازاریابی شرکت مشتریان را تشویق می کند نسبت به هویتی حساس شوند که
رفتارهایی از قبیل بازدید کردن از یک وبسایت یا وارد شدن به یک فروشگاه را تشویق می کنند).
ساختن برندهای قوی
ساختن برندهای قوی به شما نشان می دهد که چگونه از طریق ساخت هویت برند و خلق یک
شخصیت برای برند و همچنین مدیریت یک سیستم برند با تکه تکه شدن بازارها کنار بیاییم. این
کتاب همچنین به شما نشان می دهد که چگونه با در نظر گرفتن مزایای احساس و خود
بیانگری(ابراز و تصریح عقاید و خصوصیات خود) و نیز معرفی دیدگاه های برند به عنوان یک
شخص، برند به عنوان یک سازمان و برند به عنوان نماد از چارچوب و قید و بندها خارج شویم.
همه چیز به ایده ها وابسته است
این کتاب ها همگی توسط معلمین خبره در این حوزه ها تالیف شده اند که خرد کسب شده
خودشان از پس سال ها تجربه را در آنها انتقال داده اند. اما مسئله این است که این کتاب ها
هیچ یک حرف آخر در این حوزه ها نیستند. بازاریابی و برندینگ ایستا و راکد نیستند و هر کمپین
در رابطه با آنها برای موفقیت باید در درجه اول منحصر به فرد باشد. این کتاب ها همگی یک
سکوی پرتاب خوب برای رساندن استراتژی شما به سطحی بالاتر هستند.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/26867/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

جدال اپل و اسپاتیفای بر سر قوانین اپ استور همچنان ادامه دارد

کوالکام از تراشه اسنپدراگون X پلاس رونمایی کرد؛ سلاح اقتصادی ویندوزی‌ها برای نبرد با مک‌بوک‌ها

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد

موجودات فضایی‌ بازی Exodus نژادهای متنوعی خواهند داشت

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد

اپل واچ سری X احتمالا از مادربرد با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد

سگ رباتیک با قابلیت شعله‌افکنی تا فاصله 10 متری

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

اولین گوشی مون‌دراپ با 2 جک هدفون و نمایشگر اولد 120 هرتز رونمایی شد

آمریکا برای اولین‌بار خلبان هوش مصنوعی را در یک آزمایش هوایی در مقابل انسان قرار داد

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

گزارش درآمد سه ماهه متا اعلام شد؛ سقوط 16 درصدی سهام غول فناوری

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟

بزرگترین چاپگر 3بعدی جهان یک خانه را در 80 ساعت می‌سازد

«صفحه اول اینترنت» برای تمرکز بیشتر بر دیدگاه‌ها، آپدیت شد

تصاویری از پنل‌های خورشیدی جدیدی که در هر مکانی امکان نصب آن وجود دارد

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

بررسی گوشی Redmi 10 5G؛ اقتصادی و پرطرفدار

هوش مصنوعی و احتمال جنگ و فروپاشی اجتماعی

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

تردز حالا 150 میلیون کاربر ماهانه دارد

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

داستان عاشقانه سمی یک پروانه!

تقاضا برای هدست ویژن پرو اپل رو به کاهش است

مایکروسافت حجم آپدیت‌های ماهانه ویندوز 10 را به‌شدت کاهش داد

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

قیمت HDD سیگیت و وسترن دیجیتال افزایش یافت

جو بایدن لایحه «فیلترینگ یا فروش تیک تاک» را امضا کرد؛ مدیرعامل پلتفرم چینی: جایی نمی‌رویم

نانوگرافن پروانه‌ای برای استفاده در حوزه کوانتومی ساخته شد

سامسونگ شارژر جدید 50 واتی USB PD خود با دو پورت Type-C را معرفی کرد

موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی 6 سیلندر

تست موفق اولین موتور 6سیلندر ایرانی

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه

گوشی خوش‌قیمت جدید اوپو از شارژ 100 وات پشتیبانی می‌کند

غول باستانی که کوسه‌های سفید امروزی را کوتوله می‌کند!

اپل ظاهراً در تأمین نمایشگر OLED آیپد پرو 11 اینچی با محدودیت‌هایی روبه‌رو است

سرنوشت تیک‌تاک با تصویب قانون آمریکایی چه می‌شود؟

3 فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی‌شان می‌شوند

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

هوش مصنوعی متن‌باز جدید اپل معرفی شد؛ پردازش بدون نیاز به اینترنت

این عینک، زبان اشاره را ترجمه می‌کند

مخترع ایرانی مدال برنز نمایشگاه اختراعات ژنو 2024 را کسب کرد

تصاویری خیره‌کننده از «ماه صورتی» در سراسر جهان

دو گوشی قدیمی به پایان چرخه عمر رسیدند و دیگر آپدیت نمی‌شوند