مصاحبه با صدرا شريعتمداري، در استارتآپ ويکند Modotech
نکات خواندني
بزرگنمايي:
بازاریابی سیاسی - صدرا شریعتمداری حامی استارت آپ ویکند مدوتک از شرکت Pape Jeans در گفتگوی اختصاصی با Modir TV در خصوص فعالیتهای استارتاپ ویکند مدوتک اظهار داشت: در تمام دنیا رویکرد بیزینس تغییر پیدا کرده و امروزه ایدههای نو و خلاقیتهای نو در دنیا، فعالیتهای اصلی را انجام میدهند و دیگر مثل گذشته بیزینسهای سنتی نمی توانند بازار را در دست بگیرند. این روزها بازی تجارت و روزگار عوض شده و جوانان با ایده های ساده و جذاب می توانند سهم بزرگی از بازار را در دست بگیرند و یک حرکت خارق العاده انجام دهند که یک اسم خاص و درآمد بالایی داشته باشد!
با مصاحبه با صدرا شریعتمداری، در استارتآپ ویکند Modotech همراه باشید.
صدرا شریعتمداری به عنوان نه تنها یک حامی بلکه به عنوان یکی از افرادی که در این استارت آپ خود صاحب ایده و خلاقیتی برای شرکت در این همایش هستند، در خصوص آینده استارت آپ هایی که در این برنامه مطرح می شوند اعلام کرد: به نظر من ما در مرحله رنسانس این موضوع قرار داریم و از دنیای سنتی تجارت به دنیای مدرنیته حرکت میکنیم، پس خود این دنیای رنسانس نیاز به طی کردن زمان دارد و همانطور که میدانیم شاهد به وجود آمدن استارتآپ ویکندهای فوق العاده ای هستیم و باید به این مسئله فکر کنیم که به جای ویکند به “Startup Years” تبدیل شود؛ یعنی ما یک سال کامل با استارت آپ ها روبه رو باشیم!
صدرا شریعتمداری در خصوص امکان موفقیت استارتآپهایی که خارج از استارت آپ ویکند فعالیت میکنند گفت: پیشرفت دنیای استارتآپی جزئی از ملزومات است، ولی شرط لازم و کافی نیست. خود این موضوع انقدر رشد سریعی دارد که می توانیم از جای جای جهان شاهد شکل گیری استارتآپ هایی واقعا قوی باشیم.
وی دربارهی ارائه راهکار برای پیشرفت ایده پردازان گفت: جوانان ایرانی برای اینکه موفق باشند ابتدا نیاز به برخورداری از فکری خوب و دوم کپی نکردن باشند، سوم نیز کپی نکنند و چهارم باز هم کپی نکنند!
صدرا شریعتمداری در ادامه در خصوص چالش های احتمالی برای ایده پردازان افزود: به نظر من امروز بزرگترین چالشهایی که پیش روی استارتآپها قرار دارد دو مسئله است، یکی جذب سرمایهگذار که بزرگترین مشکل در تمام دنیاست و دومین چالش متاسفانه وجود فاصله زیاد در جامعهی ما بین دنیای سنتی، قدیم و دنیای مدرن است که ممکن است خیلی از سنتیها مجال فرصت به استارتآپها را ندهند و همچنین با حمایت نکردن و اضافه کردن قوانین کاری فرصت را از استارتآپها بگیرند.
در پایان، صدرا شریعتمداری دربارهی اختلافات میان مارکتینگهای جهانی که تجربه حضور در آنها را داشته توضیح داد: ما دو موضوع در این زمینه داریم، یکی از آنها مفهوم استارت آپ است و دیگری پیاده شدن استارتآپ. دربارهی مفهوم استارت آپ باید گفت که این مفهوم در تمام دنیا به یک شکل است و بسته به نیازهای مردمی که در داخل آن شهر و جامعه زندگی می کنند، به یک سری از نیازها راه حل هایی خلاقانه داده می شود که مفهوم استارت آپ را شکل میدهند؛ یعنی بیزینس هایی که نیاز به یک حمایت و ساپورت دارند که در این زمینه تفاوتی بین ایران و جهان وجود ندارد، اما از نوع نگرشی که جامعه نسبت به این قضیه دارد، صد درصد متفاوت است.
ما درباره یک موضوع تازه متولد شده صحبت می کنیم، خیلی از بیزینس های موفق در دنیا بر اساس یک ایده و خلاقیت استارت آپی بوده شکل گرفته اند؛ یعنی همین برندهایی که ما از آنها خرید می کنیم خودشان بر اساس یک استارت آپ به وجود آمده اند. پس قطعا موضوع تکنولوژی و موضوع استارت آپ ها چیز جدیدی در دنیای بیزینس نیست و مهم این است که ما به عنوان یک تولید کننده نگاهمان به این سمت معطوف است که تغییر در ما اتفاق میفتد یا نه! خیلی از اشخاصی که نگاهشان به این سمت نیست به نظر من از بازندههای دو دهه بعدی خواهند بود، اگر شخصی چیزی برای ارائه به دنیا نداشته باشد باید بازار را ترک کند!
لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/2174/