سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

اصول و استراتژی های مذاکرات فروش مدرن مديريت

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - مذاکرات فروش مدرن مانند دست دادن دو دوست با هم است، نه دو کشتی گیر که با هم درگیر هستند! غالبا، ما مذاکره فروش و خود فروش را به عنوان دو مقوله جدا می دانیم. ولی در حقیقت، آنها با هم در یک رده قرار دارند.
در فرآیند فروش هر لحظه شامل مذاکرات مختلفی است. به عبارت دیگر هر مذاکره همانند قدمی است که به سمت مقصد که همان فروش است برداشته می شود.
کارشناسان فروش مدرن با استفده از مذاکره به درخواست مشتریان خود شکل می دهند. این روش فروش که با مذاکره چارچوب نیازها و اولویت های مشتری را مشخص می کنند، سود دو طرفه ای برای مشتریان و فروشنده دارد و در نهایت هر دو از معامله انجام شده راضی خواهند بود.
تفاوت مذاکره فروش مشاوره ای

سیاست و بازاریابی


یکی از اهداف فروش مشاوره ای همراه با مذاکره درک نیازهای عمیق تر مشتری است زیرا در نهایت سود این روش به وضوح مشاهده می شود.
این یک تعامل مشارکتی بین فروشنده و خریدار است که بهتر از تبلیغات عمل می کند و این به دلیل وجود مذاکره است.
مشاوره ای بودن فروش به معنای ترک زمین نیست. در حقیقت مذاکره کنندگان مشاوره ای می دانند که چگونه می توانند مذاکره را کنترل کنند و به نتیجه ای متقابل برسند.
کارشناسان فروش با انجام این راهکارها به نتایج سودمندی می رسند:
ارتباط قوی تاکید بر نیازی که ایجاد کرده اند استفاده از تحقیقات به روز برای تاثیرگذاری بر تصمیم گیری افراد تبدیل یک ذهنیت مخالف به موافق هدایت مذاکره به یک نتیجه سودمند دوجانبه بالا بردن سطح اعتماد و افزایش پتانسیل برای تجارت های آینده امروزه اجرای استراتژی های مذاکره فروش سخت تر از همیشه گردیده. فشار قیمت ها، رقابت و فناوری قیمت گذاری همگی چالش های جدیدی ایجاد می کنند. به همین دلیل فروشندگان به مجموعه ای از شیوه ها نیاز دارند که موجب فروش بهتر شود.
چنین چارچوبی اثر خود را در طی مذاکرات مختلف با مشتریان نشان می دهد.
اصول مذاکره های فروش موثر

سیاست و بازاریابی


مذاکره مشاوره ای چهار هدف اصلی را دنبال می کند: افزایش میزان معامله، کاهش تخفیف، بهبود نسبت سود به زیان و تحقق ارزش بیشتر.
مذاکره کنندگان فروش موثر با رعایت 6 اصل اساسی زیر به اهداف خود می رسند:
1. استفاده از آماده سازی فکری برای نخستین مذاکره
آماده سازی در حقیقت اصلی اساسی است برای وادار کردن طرف مقابل به فکر کردن به آنچه شما می گویید. تأثیرگذاری بر تصمیمات مشتری با اولین مکالمه شروع می شود.
آماده سازی کارآمد به مشتریان کمک می کند تا طرز فکر خود را از “کسی که می خواهد چیزی را به من بفروشد” به “این راه حل می تواند مرا به هدفی که در نظر دارم برساند” تغییر کند.
آماده سازی همان ایجاد اعتماد است. فروشنده با به اشتراک گذاشتن اطلاعاتی که دارد کمک می کند تا مشتری با خیال راحت تصمیم بگیرد.
2. تا به هدف رسیدن، هدایت معامله را در دست بگیرید!
با فراهم کردن شرایط مجدد مذاکره، پیش برد موثر شروع می شود. به روز بودن اطلاعات کارشناس فروش در زمینه فروش مربوطه، کمک می کند تا رابطه دوباره قوی شده و اعتماد به وجود بیاید.
با باز کردن راهی برای مرحله بعدی، هدایت برای ادامه فروش انجام می شود: اولین نفری باشید که پیشنهاد را تعیین می کند.
3. با تبدیل تقاضا به نیاز شرایط را پیش ببرید
پس از ارائه پیشنهاد توسط فروشنده، رعایت اصل مذاکره برای کنترل یا محافظت از موقعیت به وجود آمده مهم است.
اغلب هنگامی که مشتریان درخواست کاهش قیمت می کنند، کارشناس فروش با موافقت با کاهش قیمت از موقعیت باید حفاظت کند. با این حال، این استراتژی به معنای کنترل نیست.
محافظت از موقعیت حرفه ای فروش به معنای حفظ حوزه کار و قیمت گذاری است. بسیاری از مذاکره کنندگان بدون درک کامل نیازها و اولویت های مشتری به سمت فروش حرکت می کنند. در نتیجه، آنها یک استراتژی تجاری کاملا آگاهانه ندارند.
4. تجارت برای سود دو جانبه

سیاست و بازاریابی


مذاکره یک تاکتیک اصلی تاثیرگذار در فروش است که همان طور که یک الزام محسوب می شود ولی به صورت یک جانبه نیست و سود دو طرفه به دنبال دارد.
متخصصان فروش با درک این موضوع که تجارت با سود یک جانبه متفاوت است، این کار را انجام می دهند.
5. در جهت تعهد دادن
هنگامی که کارشناسان فروش به پایان راه فروش نزدیک می شوند، آنها باید با خاطر نشان کردن دستاورد مشتری ارزش فروش را تقویت کنند، سپس بررسی کنند که مشتری نیز به این شرایط آگاه باشد.
این عامل بخش مهمی از مذاکره است زیرا با حفظ حرکت است که راه معامله به پایان می رسد.
6. محکم کاری کنید
کارشناس فروش باید اعتماد و اعتبار خود را تقویت کند، حتی اگر مذاکرات فروش کامل شده باشد.
مذاکرات فروش مشاوره ای فقط در مورد داد و ستد نیست. بلکه بیشتر در مورد چگونگی ایجاد یک رابطه به وسیله در اختیار گذاشتن اطلاعاتی منصفانه از فروش است.
سود بردن از فروش بدون فکر کردن به نتیجه فروش

سیاست و بازاریابی


با فروش مشارکتی‌، متخصصان فروش اطلاعات بیشتری کسب می کنند و به آنها اجازه می دهد نیازهای مشتری را بدون “فکر کردن به نتیجه فروش” برآورده سازند.
با استفاده از اصول و استراتژی های موثر مذاکره در فروش ، مانند موارد فوق، به سود خواهید رسید.
با تمرکز بر روی نتایج معامله، ایجاد ارتباط و اعتماد یک کارشناس فروش می تواند ضمن تشکیل پایه و اساس برای معاملات بعدی، معامله مورد نظر خود را انجام دهد.
نتایج سود متقابل تنها زمانی حاصل می شود که هر دو طرف به جای اینکه تقاضا را مطرح کنند، وقت لازم را برای درک نیازها بگذارند. راه فروش در صحبت های مشتری است. پس با دقت گوش کنید!

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/120365/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مهم‌ترین شروط افزایش تعداد سایت‌های 5G در کشور

اوپو پد 3 باتری پرظرفیت و نمایشگر بزرگ خواهد داشت؟

وقتی هوش طبیعی حشرات به کمک ربات‌ها می‌آید

کشف 32 داروی جدید سرطان با کمک هوش مصنوعی

ایربادهای 2024 ریلمی با شارژدهی طولانی و سیستم حذف نویز معرفی شدند

سونی از تصمیم پرحاشیه برای بازی Helldivers 2 صرف نظر کرد

تغییر طراحی گلکسی زد فولد 6 سامسونگ به این صورت خواهد بود

ربات انسان‌نمای تسلا در نقش کارگر کارخانه

رقیب قدر گلکسی زد فلیپ 6 در تصاویر واقعی رؤیت شد

اولین آیفون مجهز به فناوری Face ID زیر نمایشگر در سال 2026 از راه می‌رسد

بزرگترین معماهای علم جهان

بازطراحی بزرگ گوگل مپ در راه است

شیائومی 15 پرو با دوربین تله‌فوتو پریسکوپی و نمایشگر 2K در راه است

تراشه‌های مغزی به‌زودی از رده خارج می‌شوند/ چه بلایی بر سر بیماران می‌آید؟

پروندۀ 75 رزمندۀ فاقد مدارک بالینی در کمیسیون تطبیق احراز جانبازی بنیاد شهید آذربایجان شرقی بررسی شد

گوگل ظاهراً انتقال داده‌های قبلی کاربر به دستگاه‌های اندرویدی جدید را سریع‌تر می‌کند

اپل، برترین برند صنعت تبلت؛ سامسونگ و هواوی دوم و سوم شدند

اعطای جایزه البرز دانش‌آموزی در آبان ماه

کدام گوشی‌های 2024 سامسونگ از شارژر 45 وات پشتیبانی می‌کنند؟

جایزه البرز به پدر ماهواره ایران و پدر پیوند کبد رسید

اعطای جایزه نوبل ایرانی به 62 محقق

محققان گوگل: هوش مصنوعی تخصصی Med-Gemini در زمینه پزشکی بهتر از GPT-4 عمل می‌کند

سونی احتمالاً سرویس استریم پارامونت را تصاحب می‌کند

استفاده از پسماند میوه‌ها برای تولید مواد باارزش صنعتی

تعرفه‌های جدید برقراری و تخلیه خط اینترنت تعیین شد؛ مهلت 48 ساعته اپراتورها بعد از درخواست مشترک

مدیرعامل اپل در سال گذشته 63 میلیون دلار درآمد داشت

کمک انویدیا به سگ‌های رباتیک برای حفظ تعادل حتی روی توپ بادی

ردمی K80 در راه است؛ موبایل قلدر شیائومی برای رقابت با پرچم‌داران

اولین داروی رشد مجدد دندان در جهان، از شهریورماه در ژاپن آزمایش می‌شود

بازی/ Kontra - Multiplayer FPS؛ رقیب را از پای درآورید

پدر علمِ تاریخ اسلام در ایران را بشناسید

انفجاری به اندازه یک سیاره، تاج خورشید را به لرزه درآورد

وان‌پلاس با پرچم‌دار جدیدش به عقب برمی‌گردد

طوطی‌های در قفس از تماس تصویری با دیگر طوطی‌ها لذت می‌برند

پروژکتور پزشکی برای آموزش

به مناسبت سالروز درگذشت استاد دانشگاه‌های مطرح کشور، استاد صادق آیینه‌وند

«جک دورسی» از هیئت‌مدیره بلواسکای جدا شد

ملک الشعراء حکیم شفایی، ادیب و پزشک نام‌آور اصفهانی

ژن‌های افسردگی و بیماری قلبی کشف شد

فرمانداران استان ایلام به ساماندهی گلزارهای شهدا توجه ویژه داشته باشند

دستیابی به دانش چاپگر سه بعدی دندانپزشکی

طوطی‌های در قفس ظاهراً از تماس تصویری با دیگر طوطی‌ها لذت می‌برند

آپدیت OxygenOS 15 برای گوشی‌های منتخب وان پلاس منتشر شد

زیردریایی هدایت‌پذیر از راه دور با قابلیت بازرسی و عملیات مختلف ساخته شد

ماهواره چین بیش از 100 شراره خورشیدی را شناسایی کرد

نحوه‌ واگذاری زمین به ایثارگران بررسی شد

انتصاب سرپرست معاونت سلامت و توانمندسازی اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران

اپل احتمالاً اواخر 2025 تولید یک دستگاه تاشوی 20.3 اینچی را آغاز می‌کند

یوتیوب به‌لطف هوش مصنوعی قابلیتی بسیار کاربردی دریافت کرد

مرگ و زندگی ما به دست میدان مغناطیسی زمین است!