سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

10 خودروی مهمی که زمانی در ایران مونتاژ می‌شدند استارت آپ

10 خودروی مهمی که زمانی در ایران مونتاژ می‌شدند
  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - خودروسازی ایران دوران پر فراز و نشیب زیادی را تجربه کرده و در برخی دهه‌ها، خودروهای مهمی در کشور مونتاژ شده است.

خبرآنلاین: خودروسازی ایران دوران پر فراز و نشیب زیادی را تجربه کرده و در برخی دهه‌ها، خودروهای مهمی در کشور مونتاژ شده است. از کادیلاک و شورولت گرفته تا مرسدس بنز و هیوندای و نیسان و...، همگی آنها روزی در این کشور تولید می‌شدند.
از زمانی که میخ ساخت اولین کارخانه خودروسازی در ایران کوبیده شد تاکنون، چندین خودرو مونتاژ و تولید شده است که در این مقاله قصد داریم به مهم‌ترین آنها بپردازیم:
1.کادیلاک سویل

سیاست و بازاریابی


سویل یکی از محصولات نوین و فراتر از زمان برند لوکس‌ساز آمریکایی کادیلاک بود که از دیدگاه تکنولوژی و نوآوری در دوران کلاسیک دهه 1970، یکی از پیشرفته‌ترین خودروهای تولید انبوه صنعت خودروسازی ایالات متحده آمریکا شناخته می‌شد.
اهمیت این نام برای ایرانیان و صنعت خودروی ایران در آن است که مدل سویل اولین محصول از برند کادیلاک بود که در خارج از خاک این کشور پهناور و در ایران در شرکت جنرال موتورز ایران (پارس خودرو کنونی) به تولید رسید.
سویل خودرویی بود که نام کادیلاک را در ایران به عنوان استاندارد لوکس‌گرایی ثبت کرد.
سویل اولین و تنها نسخه کادیلاک بود که برای اولین بار در خارج از خاک ایالات متحده آمریکا و در ایران به تولید رسید. شرکت جنرال موتورز ایران کمی فراتر از 2600 دستگاه کادیلاک سویل را در ایران مونتاژ کرد و به تولید رساند. این در حالی است که دومین تولید یک محصول از کادیلاک در خارج از خاک آمریکا تا سال 1989 با مدل کادیلاک کِی‌تِرا (Catera/بر اساس پلتفرم اپل اومگا) در آلمان محقق نشد. از این رو کادیلاک سویل هم برای صنعت خودرو ایران و هم فرهنگ ایرانیان یک برگ برنده و یک افتخار محصوب می‌شود، مخصوصا آن که این خودرو ایران با نام انحصاری پارسی «کادیلاک ایران» به تولید رسید.

سیاست و بازاریابی


نمای خارجی یک باکس مکعب مستطیل کامل با عرض بیشتر و ارتفاع کمتر بود، که بعدها سیاست طراحی محصولات کادیلاک را در دهه 1980 رقم زد. ساختار طراحی سنتی آمریکایی کاپوت بلند/صندوق کوتاه (Long Nose/Short Tail) همچنان حفظ شد و بخش انتهایی بسیار کوتاه این خودرو در نهایت با شکست ناگهانی ستون C و تنها با دو چراغ مربع (چیزی شبیه به سبک طراحی اولدزمبیل‌های دوران) تکمیل شد. استفاده از قطعات کرومی فراوان از جلوپنجره و سپرها گرفته تا تزئینات پیرامونی چراغ‌ها، قالپاق‌ها، تزئینات بدنه، آینه‌ها و قاب درها به همراه روکش چرم مصنوعی (واینیل/Vinyl) رنگ متضاد سقف از دیگر ویژگی‌های رایج و سنتی یک محصول لوکس از صنعت خودرو آمریکا بود که در مدل سویل نیز حفظ شد.

سیاست و بازاریابی


پیشرانه به کار رفته در کادیلاک سویل یک نسخه 350 اینچ مکعبی 5.7 لیتری V8 از نوع پوش راد (OHV) 16 سوپاپ بلوک کوچک است، اما این پیشرانه از نوع SBC (بلوک کوچک شورولت) نیست و در حقیقت به اولدزمبیل تعلق دارد. از آن گذشته، سیستم سوخت‌رسانی این پیشرانه از نوع کاربراتوری به نمونه انژکتوری چند نقطه‌ای (MPI یا همان MPFI/با 8 سوزن انژکتور مجزا) با کنترل کامپیوتری بندیکس/بوش تغییر یافته است. در نتیجه تمایزهای بارزی میان پیشرانه 5.7 لیتری سویل با نسخه 5.7 لیتری مشابه به کار رفته در بیوک ایران و شورولت بلیزر وجود دارد.
2.بیوک ایران

سیاست و بازاریابی


بیوک اسکای لارک به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین خودروهای کلاسیک موجود در بازار ایران شناخته می‌شود که با توجه به مونتاژ در ایران توانست سهم قابل‌توجهی از بازار سدان‌های خانوادگی را در اختیار بگیرد.
اسکای لارک‌های موجود در ایران مربوط به نسل سوم این خودرو است که بین سال‌های 1975 تا 1979 بر روی خط تولید قرار داشت. این خودرو بر روی پلتفرم X-body جنرال موتورز ساخته شده بود و در دو مدل سدان و کوپه در دسترس بود. اسکای لارک نسل سوم، در شرکت جنرال موتورز ایران (پارس خودرو کنونی) مونتاژ می‌شد و در بازار با نام بیوک ایران به فروش می‌رسید. اسکای لارک‌های مونتاژی در ایران همگی از نوع سدان بودند و نمونه‌های کوپه به‌صورت وارداتی در بازار حضور پیدا کردند.
اسکای لارک در پنج تیپ B1 ,B2 ,B3 ,B4 و B5 در بازار حضور داشت که به ترتیب از کم آپشن ترین (B1) تا پر آپشن‌ترین و البته اسپرت‌ترین (B5) نام‌گذاری شده بودند. که البته بیشترین تعداد اسکای لارک‌ها مربوط به تیپ B3 می‌شود.
گفتنی است که این تیپ بندی تنها مختص به بازار ایران بود و در بازار آمریکا چنین چیزی مشاهده نمی‌شد. بیشترین تفاوت این تیپ‌ها در آپشن و امکانات رفاهی مانند شیشه‌بالابرهای برقی یا دستی، صندلی‌های یک‌تکه نیمکتی یا اسپرت تکی، جعبه‌دنده دستی یا اتوماتیک، شیفتر کنسولی یا فرمانی، چرم سقف و برخی جزئیات دیگر فنی چون تفاوت در سرسیلندر پیشرانه خلاصه می‌شد.

سیاست و بازاریابی


این نسل اسکای لارک قطعاً مثال بارز زیبایی در سادگی است. بدنه این خودرو با فرم مستطیل شکل که در اکثر خودروهای آمریکایی آن سال‌ها دیده می‌شد، با خطوط صاف و نسبتاً ساده اما زیبا همراه است، و در کل طراحی بدنه در تمام بخش‌ها هارمونی و هماهنگی فوق‌العاده‌ای دارند که خود در گیرایی و زیبایی نمای بیرونی نقش بسزایی دارد.
البته گفتنی است که رنگ آبی روشن معروف به “آبی درباری”، زیبایی خودرو را دوچندان می‌کرد.

سیاست و بازاریابی


از دیگر امکاناتی که به‌صورت فابریک در این خودرو وجود دارد می‌توان به شیشه‌بالابرهای برقی، قفل مرکزی، فرمان هیدرولیک، سیستم تهویه مطبوع، سیستم رادیوپخش، جعبه‌دنده اتوماتیک با شیفتر کنسولی، تنظیم آینه جانبی راننده به‌صورت دستی از داخل اتاق (این خودرو به‌صورت فابریک فاقد آینه جانبی سمت شاگرد است) و فن ضد بخار شیشه عقب اشاره کرد.
تمامی اسکای لارک‌های تولید شده در ایران از یک پیشرانه هشت سیلندر 350 اینچ مکعبی و یا 5.7 لیتری (با ضرب کردن عدد اینچ مکعب در 16/38 حجم موتور به سی‌سی به دست می‌آید) بلوک کوچک سود می‌برند که قدرتی بین 157 تا 180 اسب بخار (بسته به تفاوت‌های فنی مانند نوع کاربراتور و نوع سرسیلندر به کار رفته در تیپ‌های مختلف) و گشتاور 350 نیوتن بر متر تولید می‌کند. وظیفه انتقال این نیرو به چرخ‌های عقب در اسکای لارک B3 بر عهده گیربکس سه سرعته اتوماتیک TH350 است.
3.شورولت نوا

سیاست و بازاریابی


شورولت نوا خودرویی است که در بین سالهای 1961 تا 1988 در بازار جهان حضور داشت و توسط شرکت جنرال موتورز ایران که اکنون پارس خودرو نام دارد، مونتاژ و به بازار داخلی عرضه می‌شد. شورولت نوا نخسین بار در سال 1976 به بازار ایران راه پیدا کرد و با اعمال تغییراتی ، تا سالهای پایانی دهه شصت خورشیدی روی خط تولید پارس خودرو قرار داشت. ترمزهای دیسکی جلو ، تایرهای رادیال و سیستم تعلیق مدرن جز نوآوری‌های این خودرو در آن دوره بود.
شورولت نوا در ایران در چند تیپ در سالهای قبل و بعد از انقلاب مونتاژ می‌شد که می توان از بین تیپ های آن به C5 ،C3 و C6 اشاره کرد که شامل تفاوت‌هایی در زمینه امکانات فنی و رفاهی می‌شدند. مدل‌های تولید قبل از سال 1360 دارای چراغ‌های گرد در جلو و مدل‌های تولیدی بعد از سال 1360 دارای چراغ‌های مربعی شکل هستند. بالاترین مدل شورولت نوا موسوم به C6، دارای امکاناتی همچون فرمان هیدرولیکی، ساسات خودکار، صندلی‌های جلوی یک تکه و سپر هایی با ظرفیت مقاومت در مقابل ضربه های بسیار شدید است. شیشه‌های این تیپ تمام برقی بوده، آینه‌های قابل تنظیم به صورت برقی هستند و رادیو پخش کاست سیستم صوتی نوا را تشکیل می‌دهد. هم چنین این خودرو مجهز به سیستم قفل مرکزی با کلید است.

سیاست و بازاریابی


برخی کارها برای ارزان‌تر شدن در شورولت نوا صورت گرفته‌اند که عبارت است از تعویض چراغ‌های عقب با چراغ‌های مربوط به الدزموبیل امگا و استفاده از رادیوی آلمانی به جای رادیوی آمریکایی. هم چنین فضاهای مختلف بین قطعات مونتاژی بدنه دیده می‌شود که با توجه به سالخوردگی خودرو، قطعا وضع وخیم‌تر هم می‌شود و مالک باید هزینه های ناخواسته‌ای را صرف تعمیر و نگهداری بدنه خودرو بکند. هم چنین با توجه به اینکه رنگ آمیزی این خودروها در داخل صورت می‌گرفته، نباید توقع کیفیت بالایی را داشته باشید و احتمالا هزینه‌های رنگ نیز به سایر هزینه‌ها افزوده می‌شود.

سیاست و بازاریابی


موتور شورولت نوا از نوع شش سیلندر خطی با حجم 4100 سی سی بود و جعبه دنده‌های آن در چهار نوع گیربکس دستی روی فرمان، گیربکس دستی کنسولی، اتوماتیک کنسولی 305 و اتوماتیک کنسولی 350 قابل انتخاب بود.
4.نیسان ماکسیما

سیاست و بازاریابی


سال 1380 بود که زمزمه‌های عرضه نیسان ماکسیما به‌ عنوان یک سدان قدرتمند، سریع و لوکس در ایران شنیده شد و تنها یکسال بعد، نخستین سری این ژاپنی با گیربکس دستی و اتومات به‌دست مشتریان رسید. ماکسیما در طول 10 سال مونتاژ در ایران (تا سال 1391) همواره به‌عنوان یکی از برترین خودروهای مونتاژی کشور مطرح بود و علاقه‌مندان بسیاری داشته و دارد.

سیاست و بازاریابی


مدل‌های دست‌دوم ماکسیما، به‌خصوص در نسخه‌های اتومات که به وفور در بازار وجود دارند، یکی از معدود خودروهای ایران است که بعد از گذشت چندین سال همچنان بازار دست‌دوم پرسود و منحصر به فردی دارد. پارس خودرو در مدل‌های 90 و 91، تیپ 3 یا اصطلاحا تیپ آپشنال را در دسترس خریداران ماکسیمای اتومات قرار داد که چهار آپشن سنسور عقب، دوربین عقب، مانیتور لمسی و کروز کنترل، بصورت فابریک روی خودرو نصب شده بود.

سیاست و بازاریابی


5.مرسدس بنز E کلاس

سیاست و بازاریابی


در سال 1381 مذاکرات ایران خودرو و بنز آلمان به نتایج خوبی رسید و در نهایت در سال 1385، بنز کلاس E اتاق W211 در کارخانه ای به نام تاپ خودرو به عنوان زیر مجموعه ایران خودرو به مرحله مونتاژ رسید. در آن زمان بنز آلمان حدود 1740 قطعه از این خودرو را به ایران خودرو تحویل می‌داد و کارکنان تاپ خودرو با مونتاژ به روش SKD، بنز E کلاس را به بازار عرضه می کردند.

سیاست و بازاریابی


سخت گیری‌های شدید بنز آلمان بر روند مونتاژ این خودروها در تاپ خودرو باعث شد تا کلاس E های ایران خودرو از نظر دقت تولید و کیفیت شباهت بسیار زیادی نسبت به نمونه های وارداتی داشته باشد و از سویی موفقیت خوبی را در بازار کشور به دست آورند.

سیاست و بازاریابی


اما با آغاز دور قبلی تحریم ها، شاهد بودیم که بنز دیگر قطعات W211 را به ایران خودرو و تاپ خودرو جهت تولید تحویل نداد و در نهایت خط تولید مرسدس بنزهای کلاس E در ایران متوقف شد.
6.نیسان تی ینا

سیاست و بازاریابی


در سال 2009 پارس‌خودرو اندکی پس از واردات تی‌ینا، مونتاژ آن‌ را آغاز کرد و اولین نسخه‌های آن را سال 1389 و با دو تیپ XL و XV به بازار فرستاد.

سیاست و بازاریابی


تیپ XV (معروف به های‌کلاس) نسخه فول تی‌یناست و امکانات بیشتری نسبت به تیپ XL یا نیمه‌فول دارد؛ امکاناتی مانند کنترل کشش، ایربگ‌های پرده‌ای، اتولایت، تهویه صندلی‌های جلو، پانوراما و سانروف.

سیاست و بازاریابی


مونتاژ این لوکس ژاپنی تا زمان تشدید تحریم‌های صنعت خودرو در سال 2013 ادامه داشت و هرچند در این مدت تی‌ینا، فروش خوبی را تجربه کرد اما نتوانست محبوبیت خارق‌العاده ماکسیما را در ایران تکرار کند.
7.مزدا 3

سیاست و بازاریابی


تقریبا یکسال بعد از واردات مگان، مونتاژ مهم‌ترین رقیبش، یعنی نسل اول مزدا 3، در گروه بهمن آغاز شد. در آن سال‌ها هرکسی که اولین‌ بار پشت فرمان این ژاپنی قرار می‌گرفت، شیفته سواری اسپرت، جعبه‌دنده هوشمند و پیشرانه خوش‌نفسش می‌شد.

سیاست و بازاریابی


ضمن اینکه صندلی‌هایش راحت و عایق‌بندی کابینش نیز عالی بود. البته مواردی همچون ارتفاع نامناسب سیستم تعلیق و دو نفره بودن ردیف عقب، که رنگ تیره صندلی‌ها نیز آنرا کوچکتر از حد واقعی‌اش نشان می‌داد، از ایرادات معروف مزدا 3 است.

سیاست و بازاریابی


این خودرو تا سال 1389 در سه تیپ مختلف تحویل مشتریان می‌شد که تیپ 1 آن فاقد روکش چرم (فرمان، دنده و صندلی‌ها) بود، سیستم پخش کاست و سی‌دی داشت و از گرمکن صندلی‌های جلو و سانروف نیز در آن خبری نبود. همچنین سنسور باران و اتولایت نیز تنها در تیپ 3 قرار داشت.
البته تیپ 3 چندین تفاوت ظاهری نیز با دو تیپ دیگرش دارد مانند مه‌شکن‌های مستطیلی، سپر و جلوپنجره اسپرت (دو خط)، شبرنگ‌های اطراف سپر، رکاب‌های متفاوت و اسپویلر صندوق عقب. مزدا 3 خودرو جان‌سختی است و علاقه‌ای به نشان‌دادن ایراداتش ندارد! و به همین دلیل نیز در خریداری آن باید حساسیت و دقت بالایی داشت.

سیاست و بازاریابی


در سال 1389 مزدا 3 نسل قدیم (BK) جای خود را به نسل دوم (BL) از این سدان اسپرت ژاپنی در خطوط تولید گروه بهمن داد اما در پی وضع تحریم‌های صنعت خودرو، مونتاژ این مدل در سال 1392 متوقف شد و سری بعدی آن نیز از سال 1394 با تیراژ محدود به خط تولید بهمن بازگشت. این درحالی بود که در این سال‌ها، مزدا 3 در بازار جهانی به نسل سومش رفته بود!

سیاست و بازاریابی


ولی با این وجود هنوز این ژاپنی نسبت به خودروهای وارداتی، همچنان قیمت مناسب و ارزش خرید خوبی دارد. مزدا 3 جدید در ابتدا در تیپ‌های 1، 2 و 3 تحویل داده می‌شد که عرضه همگی آنها در سال‌های 91 و 92 متوقف شد.

سیاست و بازاریابی


تولید تیپ 4 آن نیز از سال 1391 آغاز شد؛ این تیپ تنها در رینگ‌ها، سپر و مه‌شکن جدیدش با تیپ 3 متفاوت است. همچنین در فاصله سال‌های 92 و 93 مزدا 3 با پیشرانه 1.6 لیتری نیز به تعداد بسیار محدود به بازار آمد اما با بازخورد منفی مشتریان روبرو شد.
مزدا 1.6 لیتری به لحاظ تجهیزات مشابه تیپ 1 بود اما گیربکس آنرا دستی کرده بودند. ضمن اینکه تنها 2 ایربگ داشت و آپشن‌هایی مانند تهویه اتومات، گرمکن صندلی‌ و گرمکن آینه‌ جانبی هم از روی آن حذف شده بود. همچنین بهمن موتور از سال 97 به بعد، 3 آپشن سنسور عقب، دوربین عقب و مانیتور با نویگیشن را به تجهیزات تیپ 4 اضافه کرد.
8.کیا سراتو

سیاست و بازاریابی


ماجرای همکاری سایپا و کیا به سال‌ها قبل و تولید پراید و ریو باز می‌گردد اما بعد از تحریم صنایع خودروسازی کشورمان در ابتدای دهه 90 شمسی، قرارداد مونتاژ سراتو بین دو شرکت برای چندین سال به تعویق افتاد. سرانجام از زمستان 1393 در حالیکه نسل سوم این خودرو نیز به شکل وارداتی در بازار موجود بود، اولین نمونه‌ سراتوهای نسل دوم مونتاژی سایپا، تحویل مشتریان شد.

سیاست و بازاریابی


البته در سراتو مونتاژی، تجهیزاتی مهمی مانند ESP، ایربگ‌های جانبی و پرده‌ای، آینه تاشو برقی، استارتر و ترمزهای دیسکی عقب متاسفانه حذف شده بودند. اما علاوه بر حذف آپشن‌ها، سراتوهای مونتاژی در برخی قطعات ازجمله تریم داخلی نظیر صندلی‌ها، رودری‌ها و ... نیز تا حدودی داخلی‌سازی شده‌اند که کاهش کیفیت آنها و نارضایتی خریداران را در پی داشته است.

سیاست و بازاریابی


در کنار مدل دستی (با موتور 1600)، سایپا نمونه اتوماتیک (با موتور 2000) را هم از سال 1394 عرضه کرد که نسبت به مدل دنده‌ای، به امکانات بیشتری مانند کروز کنترل، اتولایت و تهویه اتومات مجهز شده است. سایپا همچنین از تابستان 1396 نیز نمونه آپشنال سراتو 2000 مونتاژی را معرفی کرد که وجود سانروف، سوییچ هوشمند، سنسور و دوربین عقب، صندلی چرم و پدال شیفتر از مهم‌ترین ویژگی‌های آن است.
9.هیوندای النترا

سیاست و بازاریابی


النترا AD چهارمین محصولی هیوندای است که قطعی‌شدن مونتاژ آن در نیمه دوم سال 96 مشخص شد. فروش سری اول النترا AD مونتاژی نیز در بهمن 96 آغاز شد در حالی که نخستین تحویل آن برای تابستان 97 بود.

سیاست و بازاریابی


النترا مونتاژی در نسخه فول عرضه شده و به همین دلیل نیز تفاوت تجهیزاتی خاصی با النترا وارداتی ندارد جز اینکه کرمان موتور، ایربگ زانویی راننده را از روی آن حذف کرده بود. النترا مونتاژی هرچند دو رقیب قدیمی، یعنی مزدا 3 و سراتو مونتاژی دارد اما در بحث تجهیزات، از دو رقیب دیگرش کاملا برتر است. حجیم‌تر شدن پیشرانه، طراحی کابین به تقلید از سوناتا LF، افزایش 50 درصدی استحکام شاسی نسبت به نسل قبل و همچنین افزایش 30 درصدی مقاومت بدنه در تصادفات، از جمله ویژگی‌های مهم در النترای نسل ششم است.

سیاست و بازاریابی


نسل قبلی النترا فقط در نمونه مجهز به موتور 1.8 لیتری به ایران راه یافته بود و در نتیجه، علاقه‌مندان به سرعت و شتاب، امثال کیا سراتو یا حتی مزدا 3 پابه‌سن‌گذاشته را به النترا ترجیح می‌دادند؛ اما خوشخبتانه این نسل با پیشرانه قوی‌تر 2 لیتری قدم به سرزمین ما گذاشت تا در این پارامتر هم کمبودی در برابر رقبا احساس نکند.
این موتور تنفس طبیعی 4 سیلندر 16سوپاپ، قادر است در بهترین حالت 152 اسب‌بخار قدرت را در دور موتور 6200 و 196 نیوتن‌متر گشتاور را در دور 4500 تولید و نیروی حاصله را توسط یک جعبه‌دنده 6‌ سرعته اتوماتیک روانه چرخ‌های جلو کند. حاصل این مجموعه، به شتاب صفر تا صد قابل قبولی در حدود 10 ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی معادل 7.5 لیتر در صد کیلومتر منتهی شده است که برای یک خودرو تنفس طبیعی با کاربری خانوادگی کافی به نظر می‌رسد.
10.پژو 2008

سیاست و بازاریابی


بعد از هیوندای نوبت به آمدن فرانسوی‌ها رسید، که با پیش‌فروش پرحاشیه پژو 2008 در اوایل تابستان 1396، وارد فاز اجرایی شد. پژو 2008 با اینکه متولد 2013 است اما نسخه‌ای که در ایران مونتاژ می‌شد از نسخه فیس‌لیفت آن بود که سال 2016 به بازار جهانی معرفی شد. این خودرو را می‌توان کراس‌اوری هم‌سایز با کپچر و تیوولی توصیف کرد که به لطف پیشرانه قدرتمند، طراحی زیبا و بازار مستعدش، شانس بسیار خوبی برای قبضه‌کردن بازار کراس‌اورهای کوچک دارد.

سیاست و بازاریابی


کروز کنترل، کنترل شروع حرکت در سربالایی، دیلایت، اتولایت، فرمان برقی با قابلیت تنظیم چهار حالته حساس به سرعت، نمایشگر مالتی مدیا لمسی 7 اینچی، تهویه مطبوع اتوماتیک با تنظیمات دوگانه، دوربین عقب، روکش پارچه‌ای صندلی‌ها، آینه‌های جانبی تاشونده برقی به همراه گرم‌کن، شیشه بالابر آنتی‌ترپ، سنسور پارک عقب، پایش فشار باد تایرها، ترمز کمکی، شش کیسه هوا، سنسور باران و… از جمله امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو محسوب می‌شوند.

سیاست و بازاریابی


موتور پژو 2008 از نوع 1.6 لیتری توربوشارژ است و جزو پرقدرت‌ترین نمونه‌ها در کلاس خود محسوب می‌شود.
پیشرانه فوق قادر به تولید 163 اسب بخار قدرت و 240 نیوتن‌ متر گشتاور است که در کنار گیربکس 6 دنده اتوماتیک، قدرت و شتاب مطلوبی برای این خودرو خانوادگی پدید می‌آورد. به نحوی که بسیاری از مشتریان نقطه قوت اصلی پژو 2008 را همین پیشرانه پرقدرت و عملکرد فنی مناسب آن می‌دانند. شتاب صفر تا 100 پژو 2008 حدود 8.2 ثانیه ذکر شده که این رقم برای یک کراس اوور کوچک خانوادگی کاملا مناسب به نظر می‌رسد.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/715017/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مادر شهیدان والامقام «دزفولی» به دیدار فرزندان شهیدش پیوست

دیدار استاندار مرکزی با خانواده شهید معلم سردار «جواد کریمی طاهری»

خطر ممنوعیت تیک‌تاک برای اینترنت

اولین نمونه‌عکس‌های ویوو X100 اولترا، عملکرد دوربین این گوشی را نمایش می‌دهند

بررسی مستقیم یک واکنش کلیدی در ستاره‌های نوترونی

گوشی نسبتاً قدیمی هواوی پس از مد‌ت‌ها آپدیت شد

ساخت پوست الکترونیکی با قابلیت تقلید دقیق رفتار پوست انسان

«وارن بافت» حدود 13 درصد از سهام شرکتش در اپل را فروخت

آگهی‌های هرزنگاری دیپ فیک در گوگل ممنوع می‌شوند

توجه مایکروسافت به آسیا؛ دیتاسنتر جدید ردموندی‌ها در تایلند افتتاح می‌شود

تصاویری از شکل جالب شعله‌های آتش در نبود نیروی گرانش

شرکت SpaceX از لباس فضانوردی جدید خود رونمایی کرد

اعلام جزئیات تعرفه مکالمه و اینترنت برای حجاج ایرانی

پختن، سرنوشت شوم زمین و زمینیان؟

قیمت موتورولا Moto G85 در بازار اروپا فاش شد

بهترین روز اپل در 2 سال اخیر ثبت شد؛ عملکرد درخشان در بورس آمریکا

حالا در شبکه اجتماعی تردز می‌توانید نقل‌قول پست‌های خود را محدود کنید

عکس‌های فضاپیمای «استارلاینر» در آستانه اولین پرواز سرنشین‌دار

جزیره کیش میزبان ششمین نمایشگاه و کنفرانس بین المللی صنعت پخش ایران

نمایش انیمیشن فرار مرغی 2 ویژه مادران وکودکان

فیس آیدی زیر نمایشگر احتمالاً در آیفون 18 پرو در سال 2026 عرضه می‌شود

افشای برنامه‌های ایسوس؛ کنسول ROG Ally 2024 به‌زودی رونمایی می‌شود

دیدن و بوییدن غذا ممکن است به راه جدیدی برای درمان دیابت تبدیل شود

ضرورت کمک به ساخت خانه ایثار و ساماندهی گلزار مطهر شهدا در مازندران

این ستاره‌ها گرسنه هستند!

تمامی مشخصات مهم پیکسل 8a و قیمت آن افشا شد

میدان مغناطیسی زمین 26 میلیون سال ناپدید شده بود

توقف عرضه آپدیت One UI 6.1 سری گلکسی S22 سامسونگ به دلیل باگ موجود

درمان بیماری کلیوی با سَم صدپایان!

تصویر روز ناسا؛ پیش‌بینی وضع هوا در سیاره فراخورشیدی «اسطرلاب»

تصویر روز ناسا؛ تلسکوپ‌های کمکی زیر آسمان پرستاره جنوب

سامسونگ گرافیک اختصاصی برای گوشی‌هایش می‌سازد؟

مدیرعامل OpenAI درباره آینده هوش مصنوعی چه تصوری دارد؟

کامپیوتر جدید کورسیر با پنل چوبی و سیستم خنک‌کننده مایع از راه می‌رسد

باکتری‌ها برای ما رشته سیم رسانا می‌سازند

ساعت 2024 امیزفیت با بدنه فولادی و شارژدهی 11 روزه معرفی شد

ترمیم سریع سوختگی با بانداژ ساخته‌شده از سیب، ذرت و سویا!

رقیبی تازه برای گوگل؛ موتور جستجو ChatGPT احتمالاً این هفته معرفی می‌شود

به‌روزرسانی اخیر ویندوز، کاربران ایرانی را بیش‌ از همه تهدید می‌کند

سحابی زیبای crab را ببینید

دستگاه تهویه همراه خصوصی به بازار عرضه می شود

مشخصات کامل سیستم مورد نیاز بازی Hellblade II که با دیدن آن تعجب می‌کنید

هواوی لپ‌تاپی با تمرکز بر هوش مصنوعی می‌سازد

یک ربات با الهام از زنبور ساخته شد

رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا 1404

49 درصد بریتانیایی‌ها تمایلی به خرید GTA 6 ندارند

بازی Tomb Raider احتمالاً جهان‌باز می‌شود

بازی/ Grow Turret؛ در برابر نفوذ دشمن بایستید

تصاویر ماکت آیفون 16، آرایه جدید لنزها و تغییرات دیگری را نشان می‌دهد

دومین جشنواره سالانه تولید فیلم با هوش مصنوعی در آمریکا برگزار شد