سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

در جریان حسابرسی 1401 سازمان مدیریت پسماند مطرح شد؛

اولین سایت پردازش پسماند تهران به موزه تبدیل شود شهرداری تهران

اولین سایت پردازش پسماند تهران به موزه تبدیل شود
  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - در یکصد و شصت و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، گزارش حسابرسی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در سال 1401 با حداکثر آراء موافق تأیید شد.

به گزارش خبرنگار شهر ، محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و شصت و دومین جلسه شورا در جریان بررسی گزارش حسابرسی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در سال 1401، با بیان اینکه تمام قراردادهای حسابرسی توسط شورا منعقد می شود، اظهار کرد: گزارشی که شورا دریافت می کند در سازمان ها و شرکت ها نیز قرائت می شود. این گزارشات باید به عنوان دستور اول انتخاب شود تا اعضای شورا بدانند که چه اتفاقاتی افتاده است.
وی با اعلام اینکه گزارش حسابرسی این سازمان در سال 1401 مطلوب و منصفانه بوده است، یادآور شد: مشکل مالیاتی سازمان که در گزارش سال 1400 وجود داشت در سال 1401 نیز وجود دارد که البته مدیرعامل سابق گفت بخشی از آن رفع شده است.
آخوندی با بیان اینکه هزینه ذخیره سالانه سازمان افزایش پیدا کرده که باید تعیین تکلیف شود، خاطرنشان کرد: سوله موجود در انبار مرکزی فروخته شده و پول آن هنوز وصول نشده که باید پیگیری شود.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه موضوع برق هاضم آبعلی نیز هنوز برطرف نشده است، گفت: زیان سال 1401 به میزان 51 میلیارد تومان بوده که با زیان انباشته به 614 میلیارد تومان رسیده و باید فکری به حال آن شود. سازمان پسماند گران اداره می شود و باید تدبیری در این خصوص اندیشیده شود.
وی افزود: مطالبات سازمان نیز از محل اسناد وصول نشده رشد زیادی داشته که باید به شورا گزارش داده شود. طلب از بخش خصوصی هم 77 درصد رشد داشته و نشان می دهد که به تلاش و پیگیری بیشتری نیاز دارد.
آخوندی با بیان اینکه تعیین تکلیف مغایرت در لیست وسایل نقلیه با آنچه موجود است، ضروری است، تصریح کرد: مغایرت هایی در این زمینه وجود دارد که در صورت های مالی لحاظ شده و باید جهت تعیین تکلیف پیگیری شود.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: همکاران ما در پسماند باید در مورد 12 بند گزارش حسابرسی به شورا گزارش ارائه دهند.
ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه نیز با بیان اینکه سازمان پسماند در دو سال چهار مدیرعامل را تجربه کرده است، گفت: انتخاب مدیرعامل فعلی انتخاب خوبی است و حتی آقای شرفی نیز انتخاب خوبی بود اما قبول کنید که با تغییر افراد، رویکردها نیز تغییر می کند. پسماند از تولید تا دفن به هم مرتبط است و بر عملکرد شهرداران مناطق و نواحی در تفکیک از مبدأ و کاهش تولید زباله و کمک به بهبود وضعیت رفت و روب نظارت می کند.
وی افزود: 60 درصد تماس ها با سامانه 137 با موضوع رفت و روب افزایش پیدا کرده و امیدواریم مدیرعامل منتخب سازمان پسماند آخرین مدیرعامل تا پایان دوره ششم باشد و ثبات مدیریت ادامه پیدا کند تا شاهد بهبود وضعیت باشیم.
حبیب کاشانی دیگر عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا نیز ضمن ابراز خرسندی از انتخاب مدیرعامل جدید سازمان مدیریت پسماند، اظهار کرد: 19.5 میلیارد تومان در خرید خدمت مشاوره ای پرداخت شد و ما چنین کد و ردیف بودجه ای نداشتیم و سوال ما این است که از کجا پرداخت شده است.
کاشانی با بیان اینکه 214 میلیارد تومان بدهی در سازمان پسماند ثبت شده است، یادآور شد: باید از افزایش بی دلیل نیرو و هزینه بدون ردیف بودجه و بدهی ها به اشخاص حقیقی و حقوقی جلوگیری شود.
مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران هم با بیان اینکه اولین سایت پردازش پسماند تهران در سوله مرکزی فعال است و می خواهند به قیمت آهن اوراقی بفروشند که این یک خیانت بزرگ است، اظهار کرد: این سوله و تجهیزات آن 70 سال قدمت دارد و می تواند به یک موزه تبدیل شود.
وی ادامه داد: اگر کسی این فضا را ببیند متوجه دلسوزی بنده می شود؛ از مدیرعامل جدید می خواهم اجازه فروش این سایت را ندهد و کسانی که تصمیم بر فروش این سوله گرفتند به سازمان بازرسی معرفی شوند.
مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در بازدید از منطقه 6 نظم و ساماندهی خوبی را دیدیم، یادآور شد: بنده به آقای محمدی دست مریزاد می گویم. امروز می خواهم که در سازمان پسماند، نگهداشت و به طور خاص رفت و روب شهر و همچنین بازیافت و تفکیک زباله را دنبال کند که مقدمه آن کاهش تولید زباله است.
وی افزود: توجه به محیط زیست را در شهروندان باید ارتقاء دهیم که البته حوزه های مختلف باید در این خصوص در کنار یکدیگر قرار بگیرند.
علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: ماجرای باندهای پشت پرده جمع آوری پسماند و کتف و کولی ها باید تعیین تکلیف شود. انتخاب شهردار تهران در مورد مدیرعامل سازمان پسماند نشان می دهد که تحول را در نظافت شهر دنبال می کند و از مدیرعامل جدید می خواهیم که تلاش کند تا شهر از این تصویر نامناسب زباله گردی نجات پیدا کند.
سوده نجفی رئیس کمیته سلامت شورا نیز ضمن تقدیر از انتخاب مناسب مدیرعامل جدید سازمان مدیریت پسماند، گفت: یکی از مواردی که مردم با ما مطرح می کنند، حیوانات موذی و سگ های ولگرد است و در تمام مناطق، مردم معترض هستند و از مدیرعامل سازمان می خواهیم که موضوع را با جدیت پیگیری کنند.
در ادامه این جلسه رضا محمدی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: بندهای اعلام شده و مواردی که آقای کاشانی و پیرهادی مطرح کردند، جهت تعیین تکلیف پیگیری خواهد شد.
وی با بیان اینکه هاضم سایت آبعلی در سالیان اخیر راه اندازی شد و همواره دعاوی مختلفی در مورد آن وجود داشته است، تصریح کرد: در مباحث حقوقی و قضایی مشکل را پیگیری خواهیم کرد.
محمدی با تأکید بر اینکه شهرت ما این است که در مقابل افزایش نیروهای انسانی و بدهی ها می ایستیم، خاطرنشان کرد: ما در اولین اقدام 18 نیرو را که تعیین وضعیت شده بودند، تعیین تکلیف کردیم.
وی افزود: در منطقه 6 میزان درآمد 770 درصد در چهار ماه ابتدایی سال نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت و اینجا به عنوان مدیرعامل سازمان پسماند می گویم لیست 123 ناحیه و تجهیزات و نیروها را روی سامانه قرار می دهیم و این جزء طرح جدی ماست. نظافت شهر وظیفه ماست و به شهردار تهران هم گفته ام که این موضوع را از بنده بخواهد.
محمدی در پایان اعلام کرد: در ایام محرم در مقابل هیئات و مساجد به صورت متحدالشکل برای نظافت و رفت و روب اقدام خواهیم کرد.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/703369/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف هستند 20درصد از بودجه فرهنگی خود را به حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اختصاص دهند

لحظه جدا شدن 2 بوستر کمکی شاتل فضایی پس از اتمام سوخت

سری هواوی Pura 70 وارد بازار جهانی شد

چت‌بات هوش مصنوعی انویدیا با قابلیت‌های هیجان‌انگیز آپدیت شد

با قابلیت جدید واتس‌اپ می‌توانید جلسات و قرارهای خود را برنامه‌ریزی کنید

استفاده از ChatGPT برای ارزیابی مشکل قلبی عاقلانه نیست!

اپل واچ اولترا 3 تقریبا هیچ گونه ارتقاء سخت افزاری‌ نخواهد داشت

تقدیر معاون فرهنگی سازمان برنامه و بودجه از بیمه دی

رئیس هیئت مدیره بیمه دی: دوام شرکت‌های بیمه در گرو نوآوری در خلق محصولات بیمه ای است

ماه چگونه نور خورشید را منعکس می کند؟

آمریکا مانع صدور گواهی تجهیزات مخابراتی توسط هواوی می‌شود

بصیرت و ایمان شهدا عامل عزت و اقتدار جمهوری اسلامی است و ایمان شهدا عامل عزت و اقتدار جمهوری اسلامی

چند نشریه آمریکایی از OpenAI و مایکروسافت به اتهام نقض کپی‌رایت شکایت کردند

آخرین وضعیت سرعت و قطعی اینترنت در اپراتورهای مختلف

عرضه یک گوشی با 5 نام مختلف؛ سیاست عجیب برند ویوو

سقوط بزرگ فروش چین در انتظار اپل

آنر دو گوشی جدید با پردازنده پرقدرت عرضه می‌کند

کشف نخستین سیاره بی‌ستاره!

خدمت بدون واسطه هدف سفرهای استانی رییس قوه قضائیه است

7عنوان کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کنگره 12هزار شهید استان تهران ارائه شد

دو گوشی پرقدرت و مورد انتظار ویوو رخ‌نمایی کردند

کاهش 60 درصدی مصرف ازن با بهره‌گیری از سامانه نانو حباب در فرایند تصفیه آب

نگاه ویژه به تشکل‌های فرهنگی، اقدام تحولی بنیاد شهید در دولت سیزدهم

بازی/ Burnout Masters؛ مسابقات اتومبیل‌های اسپرت

مدل جدید گوشی پوکو X6 معرفی شد

اکثر آمریکایی‌ها تیک‌تاک را ابزار نفوذ چین می‌دانند

بزرگترین آتش فشان شناخته شده را ببینید

17 کنگره شهدا در سال گذشته در سراسر کشور برگزار شد

ویرایش پیام‌ها و ابزارهای مبتنی‌ بر هوش مصنوعی به نسخه جدید اسنپ‌چت آمد

آیین تجلیل از معلمان و اساتید نمونه ایثارگر کرمانشاهی

امروز در فضا؛ انتشار گزارشی از کشف کمربندهای ون آلن

مغز انسان به شکلی بی‌نظیر شبیه‌سازی شد

کاهش زمان بازپرداخت هزینه‌های مستقیم درمانی به کمتر از یک ماه توسط بیمه دی

جزئیاتی جدید از برقراری تماس تصویری روی سیم‌کارت تلفن همراه

هوش مصنوعی وارد آیفون شد؛ اما نه آن‌طور که فکرش را می‌کنید

رییس کل بیمه مرکزی: مجوز قبولی بیمه اتکایی دی به زودی صادر می شود

185 هزار نفر از ایثارگران در سال گذشته تبدیل وضعیت شده‌اند

حراست هر دستگاه از ماموریت و وظیفه آن دستگاه نگهبانی می‌کند

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهدا در مازندران

ناسا پس از نیم‌قرن نقشه آبی زمین را دوباره ترسیم کرد

One UI 6.1 یکی از محبوب‌ترین آپدیت‌های نرم‌افزاری تاریخ سامسونگ است

قیمت پیکسل 8A احتمالاً نسبت به نسل قبل افزایش نخواهد یافت

معاون سیاسی استانداری فارس مطرح کرد: برنامه و نقشه راه؛ کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه

ابداع صفحات خورشیدی خم شونده و قابل شستشو

همدلی سازمان منطقه آزاد، نهادها و اصناف برای بهبود شرایط کارگران/ امضای تفاهم نامه تنظیم امور کار درجزیره کیش

زنگ هشدار آیفون برای برخی کاربران غیرفعال شده است؛ اپل مشکل را برطرف می‌کند

گوشی آیفون 16 چه زمانی عرضه می‌شود؟

فیبر کربن، یکی از قدرتمندترین الیاف مصنوعی ساخته دست بشر

برگزاری همایش مدیران بیمه دی در شیراز

معاون استانداری فارس مطرح کرد: برنامه و نقشه راه؛ کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه