سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

رییس سامانه 137پلاس خبر داد:

مرکز 137 پلاس در مسیر هوشمندی و چابکی / انتشار کتابچه ای از اقدامات سامانه 137پلاس همزمان با سالگرد این مرکز شهرداری تهران

مرکز 137 پلاس در مسیر هوشمندی و چابکی / انتشار کتابچه ای از اقدامات سامانه 137پلاس همزمان با سالگرد این مرکز
  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - مرکز سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی شهرداری تهران (137پلاس) با ادغام دو سامانه 137 و 1888 پس از 17 سال در تاریخ 24 اردیبهشت 1401 فعالیت خود را آغاز کرده و در حال حاضر به عنوان درگاه یکپارچه ارتباط شهروندی در حال خدمت رسانی به شهروندان تهرانی است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی شهرداری تهران؛ این مرکز با گذشت بیش از یک سال از شروع فعالیت خود به عنوان 137 پلاس، به منظور ارتقای کیفی و توسعه سطح خدمات، ایجاد درگاه واحد ارتباطی، کاهش زمان انتظار شهروندان، مدیریت بهینه و چابک سازی فرآیندها، تسریع در رسیدگی و اصلاح فرآیندهای غیر صحیح و شبهه ناک، توسعه روش‌های ورودی، پیگیری عملیاتی و میدانی، نظارت دقیق بر اجرا و صحت عملکرد و بازرسی هوشمندانه برای پاسخگویی صحیح به درخواست‌های مردمی با یکپارچه سازی و ارتقای خدمات سامانه‌های ارتباطی و در نظر گرفتن 5 راهبرد اصلی هدفمندی، هوشمندی، پیگیری، چابکی و مدرن بودن ذیل سازمان بازرسی شهرداری تهران به فعالیت خود ادامه می دهد.
به مناسبت یک سالگی سامانه 137 پلاس، با رضا ناصری سرای، رییس این سامانه در خصوص مهمترین اقدامات و تحولات گفت‌وگو کردیم.
مهمترین رویکرد شما در سامانه جدید چه بوده است؟
امروزه توسعه پایدار یکی از اهداف کلان در کشور بوده و نیل به توسعه پایدار نیازمند توسعه اجتماعی است. ما به دنبال این هستیم که با ایجاد تعلق خاطر در شهروندان نسبت به شهر، شهروندانی دغدغه‌مندتر نسبت به کنش‌ها و موضوعات شهری داشته باشیم. تکریم و توجه به نیازهای شهروندان و بهره‌گیری از ظرفیت بی نظیر مشارکت آنان، در ضمن ارائه‌ی خدمت شایسته، یکی از اساسی‌ترین اصول ارتباط دو سویه مردم با حاکمیت است که باید مورد توجه قرار گیرد و مردم در یک مسیر امن، مطمئن و هوشمند بتوانند مسائل خود را مطرح و در زمان مناسب بهترین بازخورد را از ارتباط خود دریافت کرده و در اداره مردمی شهر نقش‌آفرینی کنند.
تفاوت سامانه 137 پلاس با گذشته چیست؟
سامانه 137پلاس به منظور ایجاد وحدت رویه در اتخاذ سیاست‌های اجرایی در حوزه ارتباطات مردمی، مدیریت مردمی شهر با استفاده از ظرفیت‌های نوین فناوری اطلاعات و ارتباطات و در قالب درگاهی یکپارچه طیف وسیعی از خدمات را به شهروندان تهرانی ارائه می نماید. اهم این خدمات شامل دریافت و رسیدگی به پیام‌ها و درخواست‌های مرتبط با خدمات شهرداری تهران، شکایات، گزارش‌های تخلف، انتقادات و پیشنهادات، تقدیر و تشکر، ایده‌های شهروندی و همچنین اخذ بازخورد از میزان رضایت شهروندان در مورد خدمات ارائه شده و برقراری ارتباط مستمر فی مابین مدیران، شهروندان و ذینفعان شهرداری است که سعی کردیم در بخش توسعه جدی داشته باشیم و بتوانیم از حداکثر ظرفیت مردمی استفاده کنیم.
سامانه 137 پلاس چگونه در مدیریت شهری ایفای نقش می‌کند؟
این مرکز در راستای رسالت ذاتی خود که همان فراهم سازی زمینه نظارت عموم شهروندان بر مدیریت شهری و نیز تحقق مدیریت مشارکتی است اقدام به دریافت بازخوردهای محیطی و ارسال آن به مدیران ارشد شهرداری می نماید. مسئولیت اصلی رسیدگی و پاسخگویی بر عهده ی حوزه های اجرایی و نظارتی مختلف بوده و این مرکز تا دریافت پاسخ و انعکاس نتیجه به شهروند پیگیری های لازم را به عمل می آورد. همچنین در کنار خدمات ارائه شده به شهروند، کلان داده‌های جمع آوری شده‌ی پیام های مردمی پس از بررسی و تحلیل کمی و کیفی در قالب گزارش‌های کاربردی، تحلیلی و توصیفی تولید و اطلاعات لازم جهت بسترسازی مناسب در راستای اتخاذ تصمیمات درست در اختیار مدیران شهرداری قرار می‌گیرد.
در یک سال گذشته چه اقداماتی در 137 پلاس اتفاق افتاده است؟
اقدامات سال گذشته را در میتوان در 6 بخش دسته بندی نمود که توسعه نرم‌افزاری و ارتقاء سطح خدمات و کیفیت سرویس سامانه یکی از آنهاست که در این بخش روش‌های متنوع ورودی جهت تسهیل در ارسال درخواست‌ها و مطالبات شهروندان ایجاد شده است در کنار آن مردم می‌توانند گزارشات خود را مبتنی بر موقعیت جغرافیایی ارسال و به صورت برخط رهگیری نمایند، همچنین در حال حاضر امکان مشاهده تصاویر قبل و بعد از اقدام بر روی پیام‌های اجرایی که شهروندان در بستر سامانه 137 پلاس ثبت کرده اند وجود دارد. از سوی دیگر مرکز تماس سامانه 137 پلاس توسعه پیدا کرده و خدمات متنوع شهروندی و گردشگری در این بستر ارائه می‌شود.
در بخش دوم به راه اندازی درگاه گزارشگران فساد می توان اشاره کرد که در این درگاه بستری فراهم شده است که مردم بتوانند گزارشات تخلف و فساد را به صورت امن‌تر و با حفظ و صیانت از هویت گزارش دهنده ثبت کنند.
در بخش سوم می توان به طرح‌ها و برنامه‌های مشارکت مردمی اشاره کرد که در این بخش برنامه‌هایی از قبیل برگزاری جشنواره یاران شهر (اولین جشنواره تجلیل از شهروندان مشارکت‌جوی شهر تهران)، طرح بهاران خدمت (اجرا و رسیدگی ویژه به موضوعات منتخب شهری)، طرح درختکاری (تحویل 100 هزار اصله نهال به درب منزل شهروندان)، مشارکت در طرح گردشگری نوروزی (ارائه خدمات مشاوره تلفنی گردشگری و ثبت نام تورهای تهران‌گردی)، مشارکت در طرح حامی شهر (ساماندهی افراد بی خانمان) و طرح قرار خدمت حسینی (ارائه خدمات متنوع به زائرین مراسم اربعین) اجرا گردید که جا دارد هم از مردم بابت مشارکت فوق العاده آنان و هم از همکاران در کلیه رده های اجرایی و نظارتی شهرداری تهران تقدیر کنیم.
در بخش دیگر هم برگزاری موثرتر جلسات ارتباط مستقیم میان مردم و مدیران ارشد شهرداری مد نظر قرار گرفت تا مردم بتوانند درخواست‌ها و مطالباتشان را ساده‌تر با مدیران شهری مطرح کنند. از طرف دیگر ارزیابی عملکرد واحدهای مختلف شهرداری از نگاه مردم مورد توجه ویژه قرار گرفت و بستر نظارت مردم بر عملکرد مدیران و واحدهای شهرداری توسعه داده شد. ساماندهی باشگاه شهروندان مشارکت‌جو و برگزاری دوره‌های آموزشی و ترویجی برای شهروندان در گروه‌های سنی مختلف به منظور نهادینه سازی فرهنگ مشارکت جمعی از دیگر اقدامات سامانه در یکسال گذشته بوده است.
در بخش پنجم میبایست به اقدامات و تلاش‌های همکاران اجرایی در سطح نواحی اشاره کرد که در طول سال گذشته بیش از یکصد هزار اقدام به هنگام و فوریتی انجام داده‌اند که در نوع خود بی نظیر است. از سوی دیگر با برگزاری مانورهای عملیاتی و ارتقاء ناوگان و تجهیزات مورد استفاده این عزیزان در سطح مناطق و نواحی تلاش شد تا خدمات 24 ساعته مرکز سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی مختل نگردد.
در بخش آماری به عنوان بخش پایانی نیز شاهد تغییراتی چشمگیر در فراوانی پیام‌ها، مطالبات و گزارشات مردمی بوده‌ایم. به عنوان نمونه در بخش درخواست‌ها و گزارشات مردمی رشدی بالغ بر 42 درصدی داشته ایم و همچنین رکورد تماس‌های روزانه از 17 هزار تماس به 25 هزار تماس رسیده است که این نشان از اعتماد دوباره مردم است. در موضوع استیفای حقوق شهری از منشاء گزارشات مردمی بیش از 38 هزار متر مربع از منابع شهر احصاء و مورد رسیدگی قرار گرفت. در این بخش رویکرد اصلی ما رسیدگی صد در صدی به مطالبات مردمی بود و سعی کردیم کیفیت ارائه خدمات شهرداری ارتقاء پیدا کرده و مردم از ارتباط با شهرداری تهران حس مثبتی کسب نمایند، در مقابل واحدهای اجرایی که اهتمام کافی به رسیدگی دقیق به موضوعات شهروندی نیز نداشتند جریمه شوند که البته تلاش‌ها در این موضوع همچنان ادامه دارد و در نظر داریم مبتنی بر پیام‌های مردمی عملکرد پیمانکاران را نیز ارزیابی کنیم.
چگونه می توان به جزییات بیشتری در خصوص اقدامات یکسال گذشته سامانه 137 پلاس دست یافت؟
اطلاع رسانی اقدامات و انعکاس نتیجه مشارکت مردم، برای سامانه 137 پلاس از اهمیت بالایی برخوردار است و در همین راستا و به منظور آشنایی و آگاهی واحدهای مختلف شهرداری تهران و همچنین شهروندانی که در طول یکسال گذشته مشارکتی فعال در موضوعات شهری داشته اند، گزارشی از اقدامات صورت گرفته این مرکز در حال تهیه و گردآوری است که بزودی در اختیار کلیه حوزه های شهری قرار خواهد گرفت که هم به صورت فیزیکی و هم بصورت الکترونیکی قابل دسترسی است.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/699518/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قیمت پیکسل 8A احتمالاً نسبت به نسل قبل افزایش نخواهد یافت

معاون سیاسی استانداری فارس مطرح کرد: برنامه و نقشه راه؛ کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه

ابداع صفحات خورشیدی خم شونده و قابل شستشو

همدلی سازمان منطقه آزاد، نهادها و اصناف برای بهبود شرایط کارگران/ امضای تفاهم نامه تنظیم امور کار درجزیره کیش

زنگ هشدار آیفون برای برخی کاربران غیرفعال شده است؛ اپل مشکل را برطرف می‌کند

گوشی آیفون 16 چه زمانی عرضه می‌شود؟

فیبر کربن، یکی از قدرتمندترین الیاف مصنوعی ساخته دست بشر

برگزاری همایش مدیران بیمه دی در شیراز

معاون استانداری فارس مطرح کرد: برنامه و نقشه راه؛ کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه

معمای عجیب پزشکی: این 500 کوتوله از دیابت، سرطان و بیماری قلبی در امانند

کشف رازی غیرمنتظره در مورد سحابی حلقه جنوبی

تصاویر فا‌ش‌شده از گلکسی F55 شایعه مهم را تأیید می‌کنند

تصور روز ناسا: سحابی کله‌ماهی!

تیک‌تاک شاید در اتحادیه اروپا نیز ممنوع شود

نقشه‌ تلسکوپ فضایی «جیمز وب» از آب‌وهوای یک سیاره فراخورشیدی

با الگوپذیری از معلم شهید مطهری نقش واقعی معلم و استاد را در کشور به ثمر برسانیم

ادای احترام رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مقام شامخ شهدای مازندران

زارع‌پور خبر داد؛ بسته هدیه اینترنت 30 گیگابایتی برای معلمان

گجت جنجالی ربیت R1 از سیستم‌عامل اندروید استفاده می‌کند

ال‌جی یکی از شاخص‌ترین مانیتورهای دنیا را عرضه کرد

لزوم بررسی قیمت گوشی های نوکیا در بازار از سوی وزارت صمت

خورشید گرفتگی در‌مریخ‌ از نگاه کاوشگر استقامت

حلقه هوشمند رقیب گلکسی رینگ روانه بازار آمریکا می‌شود

راهپیمایی کیهانوردان روسی شروع شد

درخشش غرفه سازمان منطقه آزاد کیش در نمایشگاه اکسپو 2024 تهران

نمایندگان مجلس: افزایش 10 درصدی تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است

شکایت کارکنان گوگل از اخراج غیرقانونی به‌دلیل اعتراض به همکاری با رژیم صهیونیستی

اولین پهپاد پاک‌کننده نقوش گرافیتی در جهان آغاز به کار کرد

ایموجی صوتی؛ قابلیت بسیار عجیب نرم‌افزار تماس اندروید

بهبود کیفیت تصاویر MRI با غباری از الماس

رونمایی از پوستر هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار

پایانی بر مجوزهای کاغذی با هوشمندسازی دولت

اپل احتمالاً در iOS 18 مرورگر سافاری را با قابلیت‌های هوش مصنوعی متحول می‌کند

تکه ای از ماه که به سیارک تبدیل شد

تقدیر از روسای دو کمیته ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی سال 1403

تودیع و معارفه سرپرست معاونت عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش

وام ازدواج ایثارگران در سال 1403 چقدر است؟

پیام تشکر نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران از فرزند جانبازی که جان نوزاد سه روزه را نجات داد

مرورگر Arc بالاخره برای ویندوز منتشر شد؛ رقیب متفاوت کروم و اج

امروز در فضا؛ انتشار تصاویر شگفت‌انگیز هابل از جهان

چهارمین دوره دانش افزایی مهارت‌های شناختی و ارتباطی با تمرکز بر مدیریت احساسات منفی برگزار شد

جریمه 200 میلیون دلاری اپراتورهای تلفن همراه متخلف در آمریکا

چرا حضور مجدد انسان در ماه سخت است؟

برای نابودی ویروس‌ها پنجره را باز کنید!

شهیدان رجایی و چگینی، الگوی بی‌نظیر معلمان

دوره نسخه نجات‌بخش مدیران بنیاد براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب استخراج شده است

بیمارستان امام خمینی(ره) با پیگیری مسئولان استان البرز و با ورود بنیاد شهید احیا شد

دسترسی کودکان فرانسه به گوشی و شبکه اجتماعی محدود شود

دانشمندان عمیق‌ترین گودال آبی جهان را در مکزیک کشف کردند

استرالیا می‌خواهد اولین رایانه کوانتومی «کاربردی» جهان را بسازد