سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

بهترین تبلت‌های گیمینگ کدامند؟ نکات خواندني

بهترین تبلت‌های گیمینگ کدامند؟
  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - مجله دیجی کالا / سال‌های زیادی است که تبلت‌ها ساخته می‌شوند. این دستگاه‌ها در ابتدا تنها نسخه بزرگ شده‌ی یک تلفن هوشمند بودند. با گذشته زمان شرکت‌های سازنده پی‌بردند که تبلت می‌تواند چیزی بیش از این باشد. اولین بار در سال 2012 بود که مایکروسافت ایده تبدیل تبلت به یک کامپیوتر را مطرح کرد. این شرکت با عرضه سری سرفیس (Surface) تحولی در دنیای این دستگاه‌های همراه ایجاد کرد. امروزه هم تبلت‌ها کاربری متفاوتی دارند و قصد داریم تا بهترین تبلت های گیمینگ را معرفی کنیم.
سرفیس‌ها در طول این مدت پیشرفت بسیاری کردند و یکی از ایده‌های مهم استفاده از پردازنده‌های قدرتمند لپ‌تاپ‌ها برای این محصولات بود. اخیراً ما شاهد تبلت‌های بسیار قدرتمندی هستیم که از پس کارهای بسیاری برمی‌آیند. البته هنوز این دستگاه‌ها نمی‌توانند جای لپ‌تاپ یا کامپیوتر خانگی را بگیرند با این حال بسیار از گذشته قوی‌تر شده‌اند.
یکی از نکات مثبت تبلت‌ها قابل حمل بودن آن‌ها است. به این معنا که وزن بسیار کمی داشته و همیشه می‌توانید با یک کیف کوچک آن را با خود حمل کنید. از نکات مثبت دیگر می‌توان به قیمت اشاره کرد. البته این موضوع دوم بستگی به مدل انتخابی شما دارد. با این حال می‌توان با حدود 15 میلیون تومان نیز یک تبلت خوب و کارآمد خریداری کرد. حال با لیست بهترین تبلت های گیمینگ با ما همراه باشید.
1. ایسوس راگ فلو زی 13 (Asus Rog Flow Z13)

سیاست و بازاریابی

یکی از بهترین تبلت های گیمینگ در حال حاضر زی 13 است که به شدت قدرتمند بوده و برای این کار ساخته شده است.
زمانی که شما نام راگ (ROG) را می‌شنوید قطعاً یاد سری گیمینگ ایسوس میافتید. کاملاً هم درست است. فلو زی 13 برای گیمینگ ساخته شده است. هدف اصلی این تبلت بازی است و به نوعی سرفیس دنیای گیمینگ است. سری فلو به طور کلی به محصولات بسیار باریک و سبک ایسوس تعلق دارد که یک ویژگی خاص دارند. همه محصولات سری فلو دارای یک پرت (Port) اختصاصی ایسوس هستند تا به یک کارت گرافیکی خارجی (External Graphics Card) به نام ایکس‌جی موبایل (XG Mobile) متصل شوند.
این کارت گرافیکی خارجی باعث خواهد شد که تبلت 13 اینچی شما به یک لپتاپ کامل تبدیل شود. البته خود تبلت هم بدون کارت گرافیکی خارجی بسیار قدرتمند است. بنابر مدل انتخابی شما این دستگاه می‌تواند دارای پردازنده Core i7، i9 و i5 باشد. نکته مهم اینجاست که زی 13 به همراه پردازنده گرافیکی مجزا یعنی RTX 3050ti نیز عرضه می‌شود. به همین دلیل این تبلت 13 اینچی به شدت قدرتمند است. البته دقت کنید که زی 13 مدل بدون پردازنده گرافیکی مجزا هم دارد.
شما برای این قابل حمل بودن و قدرت باید هزینه پرداخت کنید. به همین دلیل قیمت زی 13 ارزان نیست. با اینحال یک دستگاه تمام عیار است. سیستم عامل ویندوز، پردازنده گرافیکی مجزا، پورت ایکس‌جی، صفحه نمایش بسیار خوب به همراه سیستم خنک کننده همگی باعث شدند تا زی 13 یکی از بهترین تبلت های گیمینگ باشد.
2. مایکروسافت سرفیس پرو 8 (Microsoft Surface Pro 8)

سیاست و بازاریابی

یکی از بهترین تبلت های گیمینگ از نظر همه کاره بودن، سرفیس پرو 8 است.
از اینجای لیست به بعد توانایی دستگاه‌ها کاهش پیدا می‌کند. سرفیس یک دستگاه ضعیف نیست اما پردازنده آن نسبت به زی 13 بسیار ناتوان‌تر است. این دستگاه از سری پردازنده G7 اینتل استفاده کرده که برای دستگاه‌های باریک و سبک ساخته می‌شوند. به همین علت به طور کلی نسبت به زی 13 به شدت ضعیف‌تر است. همینطور اینکه پردازنده گرافیکی مجزا نداشته و شما باید به سیستم Intel Iris بسنده کنید.
در این مدت گرافیک پردازنده‌های اینتل هم بهبود زیادی پیدا کرده ولی به اندازه یک پردازنده گرافیکی جدا قدرت ندارند. سرفیس پرو بیشتر برای افرادی مناسب است که گیمینگ تفریح آن‌ها بوده و این دستگاه را صرفاَ برای گیمینگ خریداری نمی‌کنند. به دلیل اینکه سرفیس پرو از لحاظ کیفیت صفحه نمایش بسیار خوب بوده و همینطور اینکه بسیار سبک است. شما می‌توانید آن را همه جا برده و اصلاً از وزن زیاد آن اذیت نشوید.
سرفیس پرو قیمت زیادی دارد. همینطور اینکه از لحاظ قیمتی به زی 13 بسیار نزدیک است. پس در هنگام خرید هر دو دستگاه خوب فکر کنید که چه کاربری از دستگاه انتظار دارید. به دلیل اینکه سرفیس پرو 8 قطعاً از پس اجرای عناوین AAA جدید بر نخواهد آمد.
3. آیپد پرو 2021 (iPad Pro 2021)

سیاست و بازاریابی

از اینجا به بعد لیست به مواردی خواهیم پرداخت که دارای سیستم عامل ویندوز نیستند. به همین دلیل بسیاری از بازی‌ها برایشان عرضه نخواهند شد. در اصل این دستگاه‌ها دارای سیستم عامل‌های همراه مثل آیپد او اس (iPad OS) یا اندروید (Android) هستند. وقتی بحث در مورد تبلت می‌شود قطعاً آیپد جایگاه خاصی دارد. آیپد 1 جزو اولین تبلت‌های ساخته شده در تاریخ است. به همین دلیل اپل سابقه زیادی در این زمینه دارد. در حال حاضر آیپد پرو یکی از بهترین تبلت های گیمینگ موجود است.
این دستگاه با داشتن پردازنده قدرتمند ام وان (M1) به همراه صفحه مینی ال‌ای‌دی (Mini LED) برای کارهای طراحی و ادیت فیلم و عکس بسیار عالی است. از طرفی برای گیمینگ نیز مناسب است. شما می‌توانید از آیپد پرو برای استریم بازی‌ها یا حتی اجرای عناوین موجود در اپ استور استفاده کنید. با وجود محدودیت‌های اپ استور همچنان عناوین بسیار خوبی روی این فروشگاه وجود دارند. از طرفی چیپ ام وان به شدت قدرتمند بوده و از پس اجرای بازی‌های همراه به راحتی بر می‌آید.
نکته بسیار جالب بهینه بودن این پردازنده است. به حدی که با وجود این قدرت بسیار آیپد پرو همچنان یکی از بهترین باتری‌ها را داشته و شما را به راحتی به مدت 1 روز کامل با استفاده زیاد همراهی خواهد کرد. صفحه نمایش آیپد نیز به شدت خوب بوده و برای کارهایی غیر از گیمینگ هم مناسب است. در کنار موارد گفته شده، دوربین جلو و عقب این تبلت نیز بسیار قوی است. با توجه به اینکه آیپد قیمت زیادی هم دارد، امکانات بسیاری هم در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
4. گلکسی تب اس 8 (Galaxy Tab S8)

سیاست و بازاریابی

سری اس 8 مدل‌های مختلف داشته و کاربران بنابر سلیقه خود یکی را انتخاب خواهند کرد.
گلکسی تب اس 8 را می‌توان یکی بهترین تبلت های گیمینگ موجود بین مدل‌های اندرویدی دانست. البته این نام در اصل برای یک مجموعه است. دو برادر بزرگتر اس 8 یعنی اس 8 پلاس و اس 8 الترا هم هستند که بنابر سلیقه افراد می‌توانند خریداری شوند. تفاوت اصلی مدل‌های مختلف اس 8 در اندازه صفحه نمایش است. از لحاظ مقدار رم نیز با هم کمی تفاوت دارند. نکته مهم اینجاست که دلیل انتخاب تب اس 8 نسبت به مدل‌های دیگر اندازه مناسب، قیمت و وزن کم است. اشتباه نکنید این تبلت ارزان نیست ولی قیمت خوبی نسبت به رقبا دارد.
از طرفی پردازنده موجود در آن، Snapdragon 8 gen 1 است که قدرت بسیار زیادی دارد. همینطور اینکه صفحه نمایش این تبلت بی‌نظیر بوده و برای کارهای طراحی نیز خیلی خوب است. با توجه به قدرت زیاد این پردازنده شما قطعاً از پس اجرای عناوین مختلف بازی‌ها بر خواهید آمد. همینطور اینکه اگر تصمیم به اجرای برنامه‌ی سنگینی گرفتید، نگران نباشید، تبلت شما آن را اجرا خواهد کرد.
یکی از نکات مثبت تبلت‌های سامسونگ دکس (Dex) است. این قابلیت محیط تبلت را به چیزی مشابه به ویندوز تبدیل خواهد کرد. سیستم عامل شما همان اندروید است اما با ظاهر ویندوز برای افراد زیادی آشنا است. همینطور اینکه برای کارهای متفاوت نیز کاربردی‌تر است. پس اگر به دنبال بهترین تبلت های گیمینگ برای بازی هستید، اصلاً در خیر تب اس 8 شک نکنید.
5. آیپد ایر 2022 (iPad Air 2022)

سیاست و بازاریابی


حال از قسمت پرچمدار به میان رده می‌رسیم. استفاده از لفظ میان‌رده برای آیپد ایر کمی عجیب است. به طور کلی نامگذاری اپل در این مدت تغییرات زیادی کرده و زمانی ایر پرچمدار این شرکت بود. آیپد ایر نسبت به آیپد پرو تفاوت چندان زیادی ندارد. صفحه نمایش ایر Liquid Retina بوده و سنسور تشخصی چهره را ندارد. همینطور اینکه میزان رم آن نیز کمتر است. با اینحال پردازنده آن ام وان بوده که به شدت قدرتمند است.
اینکه شما چرا باید به جای پرو، ایر را انتخاب کنید بستگی به کاربری شما از تبلت دارد. تبلت‌های پرو برای افراد حرفه‌ای در زمینه طراحی و کارهای سنگین ساخته شده است. از طرفی دوربین پرو هم به شدت بهتر است. با اینحال دوربین تبلت‌ها اهمیت چندانی ندارد. از لحاظ صفحه نمایش به دلیل تکنولوژی متفاوت با پرو تفاوت زیادی با آن دارد. با اینحال بد نیست. به همین دلیل شما می‌توانید ساعت‌ها با آن کار کرده و از تجربه کار با آن لذت ببرید.
نکته مهم این است که آیپد ایر 2022 نسبت به نسخه قبلی پیشرفت زیادی داشته است. اضافه شدن چیپ ام وان باعث شده تا قدرت زیادی در حد مک بوک پیدا کند. پس مراقب باشید که مدل قبلی را خریداری نکنید. به دلیل اینکه این تفاوت پردازنده باعث خواهد شد تا عمر دستگاه شما نیز کاهش پیدا کند.
6. گلکسی تب اس سون اف‌ای (Galaxy Tab S7 FE)

سیاست و بازاریابی

تب اس سون اف‌ای به معنای واقعی یک تبلت میان رده است. این دستگاه در اصل به سری اس 7 تعلق داشته اما چندین ماه بعد از عرضه اس سون، وارد بازار شد. پسوند اف‌ای مانند گوشی‌های موبایل به معنای نسخه ضعیف شده است. سامسونگ در این تبلت نهایت سعی خود را کرده که کاربر حس دستگاه ارزان را نداشته باشد. به همین دلیل تب اس 7 اف‌ای به شدت با کیفیت ساخته شده است.
از طرفی صفحه نمایش آن نیز خوب است. نمی‌توان گفت که در سطح موارد پرچمدار است اما اصلاً آزار دهنده نیست. تنها مشکل بحث پردازنده است. پردازنده اس 7 اف‌ای میان رده و از سری 765 اسنپدراگون است. به همین دلیل فدرت خیلی زیادی ندارد. با اینحال از پس اجرای تمام عناوین بازی برمی‌آید. همینطور اینکه اندازه بزرگ این تبلت باعث خواهد شد تا کاربران تجربه خوبی را داشته باشند.
قلم دستگاه نیز در حد پرچمداران نیست اما دقت خوبی داشته و برای دانش آموزان و دانشجویان بسیار مناسب است. نکته بسیار مهم قیمت اس 7 اف‌ای است. این تبلت قیمت بسیار خوبی داشته و از همه رقبای خود ارزش خرید بیشتری دارد. اگر شما بخواهید این دستگاه را رقیب آیپد ایر بدانید، کاملاً اشتباه است. به دلیل اینکه این دستگاه در رده متفاوتی قرار داشته و با وجود قدرت کمتر، قیمت بسیار پایین‌تری هم دارد.
7. آیپد 10.2 نسل 9 (iPad 10.2 Gen 9)

سیاست و بازاریابی


آیپد 10.2 ارزان‌ترین تبلت اپل است. این دستگاه را می‌توان بهترین تبلت ارزان قیمت دانست. در حال حاضر نیز یکی از بهترین تبلت های گیمینگ بوده و ارزش خرید بسیاری دارد. طراحی 10.2 بسیار کلاسیک بوده و قدیمی است. چیزی که ما در سری اس‌ای (SE) نیز شاهدش هستیم. اپل در اصل با اینکار نشان می‌دهد که این دستگاه‌ها قدیمی و ارزان هستند. با اینحال آیپد 10.2 بسیار قدرتمند بوده و از پس اجرای اکثر عناوین بازی برمی‌آید.
آیپد 10.2 ارزش خرید بسیار بالایی دارد. به دلیل اینکه چیم A13 Bionic همچنان یکی از قدرتمندترین موارد موجود بوده و سیستم عامل آی‌او‌اس نیز بسیار خوب از آن استفاده می‌کند. درست است که قدرت این تبلت به اندازه ایر و پرو نیست ولی قیمت آن نیز بسیار پایین است. شما می‌توانید از مداد اپل (Apple Pencil) نیز استفاده کنید تا برای طراحی نیز خوب باشد. البته صفحه نمایش این تبلت چندان برای طراحی مناسب نیست و برای اینکار مدل‌های بالاتر را پیشنهاد می‌کنیم.
با وجود نکات مثبت و منفی، آیپد 10.2 بهترین تبلت ارزان قیمت موجود است. این دستگاه بسیار قدرتمند بوده و سبک است. همینطور اینکه اندازه آن نیز چندان بزرگ نیست و برای حمل و نقل بسیار مناسب است.
8. گلکسی تب ای 7 (Galaxy Tab A7)

سیاست و بازاریابی

ارزان‌ترین تبلت موجود در این لیست ای 7 است.
گلکسی تب ای 7 به شدت ارزان قیمت است. به همین دلیل در این لیست حضور دارد. این تبلت قیمت بسیار خوبی داشته و عملکرد خوبی را نیز در این قیمت ارائه می‌دهد. به همین دلیل یک سر و گردن از رقبا بهتر عمل می‌کند. اگر شما به دنبال یک تبلت ارزان قیمت اندرویدی هستید، ای 7 بهترین انتخاب است.
پردازنده موجود در این تبلت قدرت چندانی ندارد. با اینحال از اجرای تعداد زیادی از عناوین بازی بر خواهد آمد. همینطور اینکه از رقبا نیز به شدت بهتر است. طراحی تبلت نیز مدرن بوده و شباهت‌هایی با موارد دیگر ساخته شده توسط سامسونگ دارد. صفحه نمایش این تبلت نیز به نوبه خود قابل تحسین است. البته لازم به ذکر است که برای طراحی اصلاً به آن اکتفا نکنید. با اینحال برای کاربری روزمره و بازی‌های سبک مناسب است.
در این لیست ای 7 ارزان‌ترین مورد است. به همین دلیل اگر به دنبال یک تبلت برای بازی هستید و نمی‌خواهید هزینه زیادی بکنید، می‌تواند بهترین گزینه باشد. این تبلت برای کاربری مولتی مدیا بسیار مناسب است.
9. آیپد مینی 2021 (iPad Mini 2021)

سیاست و بازاریابی

آیپد مینی با وجود کوچک بودن یکی از بهترین تبلت های گیمینگ موجود برای کار و بازی است.
مورد آخر لیست، حالت افتخاری دارد. آیپد مینی به این دلیل در لیست بهترین تبلت برای بازی حضور دارد که بسیار کوچک است. همین باعث خواهد شد تا به طرز عجیبی قابل حمل و کوچک باشد. تمام موارد بالا بیش از 10 اینچ و حتی برخی 13 اینچ صفحه نمایش دارند. این در حالتی است که آیپد مینی تنها 8 اینچ است.
ظاهر جدید آیپد مینی باعث شده تا حالت مدرنی داشته باشد. از طرفی پردازنده این تبلت نیز بسیار قدرتمند بوده و به همین دلیل ارزش خرید بالایی دارد. اگر شما با اندازه آیپد مینی مشکلی ندارید، قطعاً یکی از بهترین انتخاب‌های موجود است. مخصوصاً برای افرادی که زیاد به مسافرت رفته و نیازمند یک دستگاه کوچک هستند.
جمع‌بندی
اینکه شما کدام تبلت را بخرید به طور کامل به کاربری شما بستگی دارد. در این لیست ما تلاش کردیم که بنویسیم کدام تبلت برای چه کاری مناسب است. برای مثال زی 13 برای گیمینگ ساخته شده است. به همین دلیل نیازمند موارد خاصی نیست و به تنهایی از پس اجرای عناوین سنگین بر خواهد آمد.
از طرفی آیپد پرو بیشتر برای طراحی ساخته شده است. به همین دلیل اگر شما قصد خرید یک تبلت را دارید تنها به جنبه گیمینگ آن توجه نکنید. به دلیل اینکه دستگاه‌های موجود از پس اجرای اکثر آن‌ها برمی‌آیند. نکته اینجاست که باید به کاربری و بودجه خود دقت کنید.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/244801/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اپل احتمالاً با قراردادی یک میلیارد دلاری، حق پخش مسابقات جدید فیفا را به‌دست می‌آورد

ممنوعیت آیفون؛ اول کارمندان دولت چین، حالا پرسنل ارتش کره

پیورا 70 اولترا یکی از مشکلات بزرگ گوشی‌های هواوی را برطرف کرده است

سخنگوی متا به 6 سال حبس در روسیه محکوم شد

دانشمندان حلقه‌ مفقوده بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان را کشف کردند

بیلی آیلیش به بازی فورتنایت می‌آید

آپدیت بزرگ Tiny11 از راه رسید؛ نسخه سبک ویندوز 11 برای کامپیوترهای قدیمی

احتمالا خانواده آیفون 16 فاقد دکمه‌های فیزیکی خواهد بود

هند به دنبال ماموریت‌های فضایی بدون زباله تا سال 2030

میزو با گوشی «21 نوت» به بازار موبایل برمی‌گردد

مایکروسافت با همکاری متا، نسخه ایکس باکس هدست کوئست را می‌سازد

پرش فضانورد و ماجراجوی اتریشی از فاصله ی حدود 39 کیلومتری زمین

گلکسی زد فلیپ 6 احتمالاً در 7 رنگ مختلف عرضه می‌شود

عملکرد برخی از پردازنده‌های اینتل یک‌شبه 9 درصد افت کرد

سرقت اطلاعات بیماران یک شرکت آمریکایی توسط هکرها

سیستم بادبان خورشیدی پیشرفته ناسا؛ شاهکار جدید فناوری‌ فضایی!

مایکروسافت با استخدام مدیر متا برای «جابه‌جاکردن مرزهای هوش مصنوعی» آماده می‌شود

انتقاد نماینده گچساران از افزایش تعرفه اینترنت

دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند

تصاویری شگفت‌انگیز از سحابی horsehead و Orion

آیفون زیر سایه هواوی رفت

حلقه هوشمند سامسونگ ظاهراً در 8 اندازه مختلف عرضه می‌شود

ناسا نقشه ٧٢ پرواز هلیکوپتر نبوغ در مریخ را به‌ نمایش گذاشت

تلاش محمد دلاوری برای شکافتن هسته در سازمان انرژی اتمی

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!

ویژگی بسیار کاربردی واتساپ؛ اشتراک فایل بدون نیاز به اینترنت

اپل با هدف توسعه هوش مصنوعی در آیفون، استارتاپ فرانسوی Datakaleb را تصاحب کرد

شیشه‌هایی که مانع از رشد بیوفیلم دریایی می‌شوند

برگزاری کنفرانس علمی ادواری «بازتوانی بیماری های عصبی – کمر درد»

گوشی Nothing Phone (3) احتمالا اواخر 2024 معرفی خواهد شد

نسل جدیدی از نانوذرات نقره به تولید صنعتی رسید

شیائومی 15 قبل از همه گوشی‌های دیگر به تراشه 2024 کوالکام مجهز می‌شود

جنجال جدید مالک ایکس؛ نخست‌وزیر استرالیا ایلان ماسک را «میلیاردر متکبر» نامید

هواوی رقابت‌ با اندروید و iOS را به بازارهای جهانی می‌کشاند

ببینید دنیای کوانتوم چه قدر غیر قابل باوره!

هشدار مسدودیت برای بخش املاک «دیوار» و «شیپور»

پرش فضانورد و ماجراجوی اتریشی Felix Baumgartner از فاصله ی حدود 39 کیلومتری زمین

ناسا یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک را در فضا کشف کرد

برگزاری دومین کنگره 8 هزار شهید گیلان با حرکت جهادی

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

دکتر قاضی‌زاده هاشمی: یادواره شهدا از جنس کار زینبی و رساندن پیام شهدا است

معاون وزیر ارتباطات مطرح کرد؛ تسهیل امور مردم در پنجره واحد مدیریت زمین با هوش مصنوعی

جهش قیمتی برخی مدلهای تلفن همراه با وجود تخصیص ارز نیمایی

«متاورس» بازگشته است

قدرتمندترین گوشی نوبیا در تعداد محدود از راه رسید

نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران

مصوبات دور اول سفر رییس جمهور در حوزه بنیاد شهید ایلام به صورت 100 درصد اجرایی شد

مدل‌های ریفربیشد سری گلکسی S23 سامسونگ با قیمت ارزان‌تر رسما عرضه شد

ویدیو واقعی پیکسل 8a لو رفت

«وویجر 1» پس از 5 ماه با زمین تماس گرفت