سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

مقایسه‌ی گلکسی زد فلیپ 4 با زد فلیپ 3؛ پیشرفت کم اما بدون افزایش قیمت نکات خواندني

مقایسه‌ی گلکسی زد فلیپ 4 با زد فلیپ 3؛ پیشرفت کم اما بدون افزایش قیمت
  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - دیجی کالا / گلکسی زد فلیپ 4 دقایقی قبل به همراه زد فولد 4 به عنوان گوشی‌های تاشوی پرچم‌دار سامسونگ رونمایی شدند. در مطلب قبل به مقایسه‌ی زد فولد 4 با زد فولد 3 پرداختیم اما در این مطلب به مقایسه‌ی گلکسی زد فلیپ 4 با زد فلیپ 3 می‌پردازیم تا ببینیم سامسونگ چه تغییراتی را در این نسل به وجود آورده است.
گلکسی زد فلیپ به خاطر فرم ظاهری نزدیک به گوشی‌های معمولی و قیمت بسیار مناسبی که دارد، خیلی زود در مقایسه با گوشی‌های تاشوی فولد، به گوشی مورد علاقه‌ی کاربران تبدیل شد. این گوشی‌ها در حالت باز کاملا شبیه به یک گوشی معمولی هستند اما وقتی بسته می‌شوند، به اندازه‌ی کف دست در می‌آیند. به همین خاطر کاربران عاشق آن هستند چرا که خیلی راحت‌تر از گوشی‌های معمولی می‌توانند آن را حمل کنند و هر زمان هم که خواستند، با یک سبک متفاوت و جذاب آن را باز کرده و به انجام کار خود بپردازند.
از آن‌جایی که گلکسی زد فلیپ 3 به عنوان پیشرفته‌ترین گوشی تاشوی سامسونگ از سری فلیپ، در سال گذشته توانست موفقیت بسیار خوبی را از لحاظ فروش کسب کند، انتظار داشتیم سامسونگ نسل بعدی آن را با قابلیت‌های بسیار جذاب‌تری راهی بازار کند تا توجه کاربران را روی این گوشی‌ها نگه دارد. گلکسی زد فلیپ 4 رونمایی شد و خوشبختانه توانستیم از تمام مشخصات فنی و قابلیت‌های آن باخبر شویم و حالا می‌شود با مقایسه‌ی آن و زد فلیپ 3، به این پرسش پاسخ داد که آیا سامسونگ توانسته انتظارات را برآورده کند یا خیر.

سیاست و بازاریابی

قیمت
از لحاظ قیمت هیچ تفاوتی بین نسل قبل و کنونی وجود ندارد. گلکسی زد فلیپ 4 هم با قیمت 1000 دلار در مدل پایه در دسترس قرار خواهد گرفت که این واقعا خبر خوشحال‌کننده‌ای به حساب می‌آید و می‌تواند به‌تنهایی، عاملی باشد برای موفقیت چشمگیر این گوشی از لحاظ فروش.
طراحی
از لحاظ طراحی، گلکسی زد فلیپ 4 خیلی در مقایسه‌ی با نسل قبل خود خیلی تفاوت چشمگیری ندارد. اما با این حال سامسونگ تصمیم گرفته اندکی لولاها را تخت‌تر طراحی کند تا گوشی ظاهری مدرن‌تر به خود بگیرد. گوریلاگلس ویکتوس پلاس هم اکنون روی نمایشگر قرار گرفته تا از آن در مقابل خط و خش بیشتر محافظت کند. استاندارد ضد آب IPX8 هم برای زد فلیپ 4 در نظر گرفته شده که یعنی این گوشی در مقابل گرد و غبار مقاوم نیست. گلکسی زد فلیپ 4 در رنگ‌های بنفش، گرافیتی، رزگلد و آبی در دسترس قرار می‌گیرد در حالی که زد فلیپ 3 در رنگ‌های سبز، کرم، نیلی و مشکی در دسترس قرار گرفته بود.
نمایشگر

سیاست و بازاریابی

در بخش نمایشگر، هر دو گوشی از پنلی AMOLED با اندازه‌ی 1٫9 اینچ بهره می‌برند که به عنوان نمایشگر ثانویه درون گوشی ایفای نقش می‌کند. کاربر اکنون می‌تواند از طریق این نمایشگر پیام ارسال کند، لوازم هوشمند را کنترل کند و حتی روی آن ویدیو یا گیف بگذارد؛ اما به صورت کلی خیلی این نمایشگر کاربردی‌تر از قبل نشده است.

سیاست و بازاریابی

نمایشگر تاشو هم 6٫7 اینچی است از نوع AMOLED که از رفرش‌ریت 120 هرتز بهره می‌برد. اما یک سری تفاوت هم وجود دارد. زد فلیپ 4 اندکی باریک‌تر است و جذاب‌تر. میزان حواشی هم به شکل نامحسوسی کاهش داشته و از طرفی مقاومت نمایشگر هم تا حدودی افزایش پیدا کرده است.
دوربین

سیاست و بازاریابی

در بخش دوربین هم هیچ تفاوت خاصی را بین دو نسل شاهد نیستیم. همان دو دوربین 12 مگاپیکسلی اصلی و فوق عریض بدون هیچ تغییری در این نسل هم با همان شکل و ترتیب قرار گرفته‌اند. دوربین سلفی هم درون نمایشگر تاشونده تعبیه شده و سنسوری به بزرگی 10 مگاپیکسل دارد. البته سامسونگ یک سری امکانات نرم‌افزاری برای بهبود تجربه‌ی عکاسی درون این گوشی قرار داده که انتظار می‌رود اندکی وضعیت تصاویر بهتر از قبل باشد.
سخت‌افزار

سیاست و بازاریابی

گلکسی زد فلیپ 4 از اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 به عنوان قلب تپنده بهره می‌برد در حالی که وظیفه‌ی انجام این کار در نسل قبل بر عهده‌ی اسنپدراگون 888 بود. هر دو پردازنده عالی و قدرتمند هستند اما مدل جدید یک سر و گردن کارها را سریع‌تر و با قدرت بیشتری انجام می‌دهد. در هر دو گوشی از 8 گیگابایت حافظه‌ی رم استفاده شده که در مقایسه با بهترین‌های بازار کم است اما آنقدر خوب هست که بتوان نیازهای سنگین را هم به کمک آن برطرف کرد. البته زد فلیپ 4 در این بخش یک برتری دارد و آن هم این است که در یک مدل با ظرفیت 512 گیگابایت هم علاوه بر 128/256 گیگابایت در دسترس قرار دارد.
باتری و شارژر

سیاست و بازاریابی

باتری شاید تنها بخشی باشد که پیشرفت و ارتقای زد فلیپ 4 در مقایسه‌ی با زد فلیپ 3 خیلی محسوس و چشمگیر بود. ظرفیت منبع تغذیه‌ی گوشی تاشوی جدید سامسونگ از 3300 میلی‌آمپر ساعت به 3700 میلی‌آمپر ساعت ارتقا داشته که این میزان در استفاده‌ی روزمره می‌تواند تفاوت زیادی ایجاد کند. همچنین در بخش شارژر هم شاهد افزایش سرعت 10 واتی از 15 به 25 هستیم که این موضوع سبب می‌شود زد فلیپ 4 با سرعت به مراتب بیشتری در مقایسه با قبل شارژ شود.
مقایسه‌ی گلکسی زد فلیپ 4 با زد فلیپ 3؛ نتیجه

سیاست و بازاریابی

گلکسی زد فلیپ 4 و زد فلیپ 3 خیلی تفاوت چشمگیری با هم ندارند. اصلا این تفاوت بین آن‌ها در نگاه نخست که مشخص نیست اما اگر خیلی دقیق به آن‌ها نگاه کنیم می‌بینیم که بله، سامسونگ اندکی تغییرات ایجاد کرده اما اکثر آن‌ها درونی هستند. مثلا تراشه‌ی قدرتمندتر، نرم‌افزارهای بهتر برای عکاسی، باتری بزرگ‌تر و مواردی از این دست. چیزی که ما آن را چشمگیر خطاب کنیم دیده نمی‌شود اما با این حال زد فلیپ 4 به عنوان یک گوشی تاشوی ارزان‌قیمت می‌تواند با همین ارتقاهای جزئی، کاربران را راضی نگه دارد. هرچند درست مثل نتیجه‌گیری مقایسه‌ی زد فولد 4 با زد فولد 3، در اینجا هم به شخصه فکر می‌کنم در صورت داشتن زد فلیپ 3، خرید مدل جدید خیلی منطقی نیست مگر اینکه یک تخفیف خیلی عالی برای آن‌ها در نظر گرفته شود که بتوان گوشی قدیمی را با Trade-In به شرکت پس داد و مدل‌های جدید را خریداری کرد.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/241401/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

جدال اپل و اسپاتیفای بر سر قوانین اپ استور همچنان ادامه دارد

کوالکام از تراشه اسنپدراگون X پلاس رونمایی کرد؛ سلاح اقتصادی ویندوزی‌ها برای نبرد با مک‌بوک‌ها

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد

موجودات فضایی‌ بازی Exodus نژادهای متنوعی خواهند داشت

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد

اپل واچ سری X احتمالا از مادربرد با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد

سگ رباتیک با قابلیت شعله‌افکنی تا فاصله 10 متری

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

اولین گوشی مون‌دراپ با 2 جک هدفون و نمایشگر اولد 120 هرتز رونمایی شد

آمریکا برای اولین‌بار خلبان هوش مصنوعی را در یک آزمایش هوایی در مقابل انسان قرار داد

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

گزارش درآمد سه ماهه متا اعلام شد؛ سقوط 16 درصدی سهام غول فناوری

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟

بزرگترین چاپگر 3بعدی جهان یک خانه را در 80 ساعت می‌سازد

«صفحه اول اینترنت» برای تمرکز بیشتر بر دیدگاه‌ها، آپدیت شد

تصاویری از پنل‌های خورشیدی جدیدی که در هر مکانی امکان نصب آن وجود دارد

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

بررسی گوشی Redmi 10 5G؛ اقتصادی و پرطرفدار

هوش مصنوعی و احتمال جنگ و فروپاشی اجتماعی

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

تردز حالا 150 میلیون کاربر ماهانه دارد

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

داستان عاشقانه سمی یک پروانه!

تقاضا برای هدست ویژن پرو اپل رو به کاهش است

مایکروسافت حجم آپدیت‌های ماهانه ویندوز 10 را به‌شدت کاهش داد

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

قیمت HDD سیگیت و وسترن دیجیتال افزایش یافت

جو بایدن لایحه «فیلترینگ یا فروش تیک تاک» را امضا کرد؛ مدیرعامل پلتفرم چینی: جایی نمی‌رویم

نانوگرافن پروانه‌ای برای استفاده در حوزه کوانتومی ساخته شد

سامسونگ شارژر جدید 50 واتی USB PD خود با دو پورت Type-C را معرفی کرد

موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی 6 سیلندر

تست موفق اولین موتور 6سیلندر ایرانی

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه

گوشی خوش‌قیمت جدید اوپو از شارژ 100 وات پشتیبانی می‌کند

غول باستانی که کوسه‌های سفید امروزی را کوتوله می‌کند!

اپل ظاهراً در تأمین نمایشگر OLED آیپد پرو 11 اینچی با محدودیت‌هایی روبه‌رو است

سرنوشت تیک‌تاک با تصویب قانون آمریکایی چه می‌شود؟

3 فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی‌شان می‌شوند

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

هوش مصنوعی متن‌باز جدید اپل معرفی شد؛ پردازش بدون نیاز به اینترنت

این عینک، زبان اشاره را ترجمه می‌کند

مخترع ایرانی مدال برنز نمایشگاه اختراعات ژنو 2024 را کسب کرد

تصاویری خیره‌کننده از «ماه صورتی» در سراسر جهان

دو گوشی قدیمی به پایان چرخه عمر رسیدند و دیگر آپدیت نمی‌شوند