سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

10 تکنیک عنوان نویسی که مخاطب را به درون سایت شما خواهد کشاند مقالات بازاریابی

10 تکنیک عنوان نویسی که مخاطب را به درون سایت شما خواهد کشاند
  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - مهارت در عنوان نویسی یکی از معیارهای تشخیص یک نویسنده حرفه‌ای از معمولی است. در این مقاله با مهم‌ترین تکنیک‌های تیترنویسی آشنا می‌شوید.
تا مدت‌ها، مقالاتی که می‌نوشتم مورد رضایت نبود و در گوگل رتبه خوبی کسب نمی‌کرد. همیشه از خودم سؤال می‌کردم که چرا بعضی از محتواها، آنقدر در بین خوانندگان محبوب می‌شوند. بعد از بررسی‌های زیاد، به این نتیجه رسیدم که نویسندگان آن محتواهای جذاب، با تکنیک‌های عنوان نویسی آشنا هستند. 
حتما برای شما هم اتفاق افتاده است که بدون‌معطلی وارد سایت‌هایی می‌شوید و شروع به خواندن مقالات می‌کنید. احتملا شما را هم با عناوین جذاب جادو کرده‌اند! تحقیقات معتبر نشان داده است که یک عنوان جذاب می‌تواند مخاطبین سایت شما را چندین برابر کند. برای مهارت در عنوان نویسی جذاب، باید با تکنیک‌های آن آشنا باشید که در این مقاله مورد بحث قرار گرفته است. 

سیاست و بازاریابی


تیتر یا عنوان نویسی چیست؟
حتما تا‌به‌حال با سرچ کردن، وارد گوگل شده و سایت‌های زیادی را دیده‌اید که همه آن‌ها دارای یک جمله یا عبارت در ابتدای خود هستند. یا پست‌هایی که در اینستاگرام حالت اسلایدی دارند را دیده‌اید که صفحه اول آن‌ها را معمولا یک جمله کوتاه تشکیل داده است. همچنین احتمالا چشمتان به کتاب‌های زیادی خورده است که روی جلد آن‌ها، عبارت جذابی وجود دارد. تمامی این مواردی که گفته شد، یک عنوان هستند که شما در طول روز با آن‌ها درگیر هستید. به صورت خلاصه و مفید:
عنوان یا تیتر، جمله یا عبارتی است که در ابتدای یک محتوا (مقاله، ویدئو، کتاب و عکس) دیده می‌شود.
شاید در ابتدا فکر کنید که عنوان نویسی کار ساده و پیش‌پا‌افتاده‌ای است. اما دقت داشته باشید که اگر تیتر نویسی کار ساده‌ای بود، در عنوان مطلب، از واژه تکنیک استفاده نمی‌کردیم. کلمه تکنیک زمانی استفاده می‌شود که یک کار، اصول و قواعد خاص خودش را دارد. به همین دلیل، یکی از چالش‌های بسیاری از تولید کنندگان محتوا، نوشتن یک عنوان جذاب است. اگر این مطلب را تا انتها مطالعه کنید، هنر عنوان نویسی را خواهید آموخت. 
چرا عنوان اهمیت زیادی دارد؟
1- مهارت در عنوان نویسی، بهبود سئو سایت شما
اگر دارای سایتی هستید، حتما می‌دانید که تنها راه به دست آوردن دلِ گوگل، موفقیت در سئو است. ابتدا باید بدانید که اولین موردی که موتور جستجو آن را بررسی می‌کند، عنوان شماست. گوگل دوست دارد که با خواندن تیتر شما، متوجه شود که در مقاله چه خبر است. یعنی عنوان شما باید با متن اصلی‌تان ارتباط معنایی داشته باشد. 
دقت کنید که منظو از عنوان نویسی در سایت، همان Seo title است که با تگ h1 مشخص شده و در نتایج گوگل نمایش داده می‌شود. 
2- جذب بازدید‌‎ کننده به سایت
تاکنون برایتان اتفاق اقتاده است که با دیدن ویترین یک مغازه، تصمیم بگیرید که وارد آن مغازه شوید؟ عنوانِ محتوای شما، حکم همان ویترینِ مغازه را دارد. اگر شما هنر تیترنویسی را خوب یاد بگیرید، عنوان‌هایی خواهید نوشت که مخاطب نمی‌تواند آن‌ها را نادیده بگیرید. در این‌صورت خواننده وارد سایت شما شده و این همان اتفاقی است که شما به دنبال وقوع آن هستید. 

سیاست و بازاریابی


3- مخاطب را گیج نمی‌کنید
عنوان، به نوعی نماینده محتوای شماست و باید به بهترین شکل، کل متن را در قالب چند کلمه خلاصه کند. این همان کاری است که شما به عنوان تولید کننده محتوا، باید آن را یاد گرفته و انجام دهید. مخاطب شما با خواندن تیتر، متوجه می‌شود که شما در مورد چه چیزی مطلب نوشته‌اید. در این هنگام، چند لحظه‌ای با خود فکر می‌کند که به خواندن این محتوا نیاز دارد یا نه؟ البته ما در عنوان نویسی باید کاری کنیم که مخاطب همان چند لحظه را هم فکر نکند! یعنی تیتر را به اندازه‌ای حرفه‌ای بنویسیم که مخاطب به محض خواندن آن، وارد سایت شود. 
بهترین روش‌های عنوان نویسی 
1- تعادل را رعایت کنید
اندازه عنوان نباید خیلی کوتاه باشد که پیام اصلی را به مخاطب نرساند. همچنین نباید آنقدر طولانی باشد که قسمتی از آن در نتایج نشان داده نشود. استفاده از 60 تا 70 کاراکتر برای نوشتن یک عنوان جذاب و حرفه‌ای مناسب است. عنوان شما باید پیام اصلی محتوا را رسانده و از سوی دیگر باید به اندازه کافی تأثیر گذار باشد. 
● آشنایی با مهم‌ترین روش‌های بهینه سازی سایت که مخاطبین سایت شما را حداقل سه برابر کرده و رتبه آن را به یک می‌رساند!
● 9 تکنیک طلایی سئو برای فتح رتبه یک گوگل
از نظر شما کدام عنوان بهتر است؟

سیاست و بازاریابی


2- ساده و دقیق بنویسید
به عنوان یک تولید کننده محتوا، باید به شما بگویم که هنر نویسندگی، در ساده‌نویسی است. خیال نکنید که با گفتن کلمات ثقیل یا قلمبه‌سلمبه، مخاطب را عاشق خود می‌کنید. خواننده دوست دارد که وارد سایت شده و در کمترین زمان، به اطلاعات مورد نیاز خود دست پیدا کند. از این رو پیشنهاد می‌شود که ساده‌نویسی را نه تنها در عنوان، بلکه در کل محتوای خود رعایت کنید. به دو نمونه زیر دقت کنید:
● چگونه از دیزایرها در کپی رایتینگ استفاده کنیم؟
● چگونه با استفاده از تبلیغ نویسی، مخاطب را به آرزویش برساینم؟
در مورد اول، مخاطب نمی‌داند که دیزایر و کپی رایتینگ چی هستند. اما در عنوان دومی با کلمات بهتر، جمله را قابل فهم‌تر کرده‌ایم. 
3- ترساندن مخاطب، یکی از تکنیک‌های عنوان نویسی
ترس واقعا احساس عجیبی است و ما برای رهایی از آن، حاضریم هر کاری بکنیم. مثلا اگر کسی به شما بگوید که با خوردن فلان ماده غذایی سرطان می‌گیرید؛ احتملا خوردن آن را کم یا متوقف خواهید کرد. شما هم می‌توانید حس ترس را در دل مخاطبین خود ایجاد کنید. در واقع غیرمستقیم به آن‌ها می‌گویید که اگر محتوای شما را نخوانند، چیز مهمی را از دست داده یا اینکه در آینده دچار مشکل خواهند شد.
● 7 اشتباه رایج در سئو که فاتحه سایت شما را خواهد خواند!
● 15 مکان گردشگری در ایران که اگر آن‌ها را نبینید، پشیمان خواهید شد.

سیاست و بازاریابی


4- کنجکاوی مخاطب را برانگیزید
مغز انسان به گونه‌ای طراحی شده که دوست دارد به جواب سؤالات خود برسد. همان زمانی که سؤالی ذهن شما را درگیر کرده و برای پاسخ به آن گوگل را زیر و رو می‌کنید. در عنوان نویسی هم باید با این کار، حس کنجکاوی مخاطب را قلقلک دهید. در این حالت مخاطب به سایت شما وارد شده تا جواب سوال ایجاد شده در ذهنش را دریابد.
● چگونه با مهارت طراحی سایت به درآمد 20 میلیون تومان در ماه رسیدم؟
● در کمتر از یکسال، مثل بلبل انگلیسی صحبت کنید!
5- به مخاطب وعده حل مشکلاتش را بدهید
برای استفاده از این تکنیک، باید قول برآورده شدنِ مشکل را در عنوان، به مخاطب بدهید. مثلا به همین تیتری که من برای این مقاله نوشتم دقت کنید. یکی از مشکلاتِ نویسندگان سایت، این است که محتوای آن‌ها کلیک نمی‌خورد. من ضمنِ ارتباط دادن این مشکل با عنوان نویسی، به آن‌ها قول داده‌ام که با خواندن این مطلب، دیگر این دغدغه را نخواهند داشت. اما قبل از هر چیز شما باید مخاطب خود را بشناسید. یعنی تحقیق کنید که مخاطبین شما چه دغدغه‌ها، نیاز‌ها و مشکلاتی را دارند؟ 
● 17 نکته روانشناسی که اعتماد‌به‌نفس شما را چندین برابر می‌کند
● با رعایت این دستورات غذایی، با چاقی خداحافظی کنید 

سیاست و بازاریابی


6- استفاده از عدد و درصد، از تکنیک‌های عنوان نویسی
تحقیقات روانشناسی نشان داده است که اعداد توجه انسان‌ها را به خود جلب می‌کند. زمانی که شما در عنوان خود از عدد استفاده می‌کنید، مخاطب حس خوبی با محتوای شما برقرار می‌کند. به همین جهت عناوینی که در ابتدای آن‌ها عدد وجود دارد، بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند. در ضمن استفاده از درصد را به هیچ عنوان فراموش نکنید. ما در زندگی روزمره خود نیز در بیشتر اوقات و برای ساده کردن موضوع، از درصد استفاده می‌کنیم. اعداد و درصد‌ها نشان از قاطعیت و تسلط شما به متنی است که نوشته‌اید. 
● 7 راز کمتر گفته شده در مورد عزت نفس که باید بدانید
● 9 مورد از فنون مذاکره که شما را در 90% از جلسات پیروز می‌کند. 
نکته:سعی کنید که اعداد را اول جمله آورده و همچنین بدانید که محبوبیت اعداد فرد از زوج بیشتر است. 
7- مخاطب تنبلی را دوست دارد!
دوست دارم به جای جمله «انسان‌ها به تنبلی علاقه دارند»، بگویم که آن‌ها تمایل دارند که کارها را در مدت زمان کمتری انجام دهند. در هنگام نوشتن عنوان، به مخاطب وعده بدهید که با خواندن محتوای شما، در زمانش صرفه جویی خواهد کرد. مسلما هیچ‌کس بدش نمی‌آید که کارهای خود را زودتر انجام داده و وقت بیشتری برای خود داشته باشد.
● چگونه بدون کد نویسی و در کمتر از چند روز، یک سایت طراحی کنید.
● با فریلنسری در خانه بنشینید و کسب درآمد کنید.

سیاست و بازاریابی


8- پسوند «ترین» را از یاد نبرید
همه ما علاقه داریم بدانیم که رتبه اول‌ها چه کسانی یا چه چیزهایی هستند. مثلا پرفروش‌ترین فیلم امسال کدام بوده است؟ پولسازترین بازیگر ایران چه فردی است؟ بدمزه‌ترین غذای جهان کدام است؟ اگر دقت کنید تمامی این موارد، داری پسوند «ترین» در ساختار خود هستند. در واقع این پسوند، برتری را می‌رساند که برای خوانندگان بسیار جالب است.
● بهترین زبان‌های برنامه‌نویسی برای کسب درآمد کدامند؟
● بد‌ترین اشتباهات که باعث تنفر همسرتان از شما می‌شود
9- تجربیات شخصی، از روش‌های محبوب عنوان نویسی
از ویژگی‌های انسان این است که دوست دارد در مورد تجربیات دیگران بداند. اینکه آن فرد برای انجام آن کار چقدر زمان گذاشته و از همه مهم‌تر چگونه به موفقیت رسیده است؟ بد نیست شما هم از این روش، برای نوشتن عنوان مقاله جذاب خود استفاده کنید. البته دقت کنید که از خودتان داستان سرایی نکنید و حرفی بزنید که واقعا انجام داده‌اید.
● 5 تکنیک مدیریت زمان که با استفاده از آن‌ها هیچ وقت زمان کم نمی‌آورم.
● چگونه در کمتر از یک ماه به فتوشاپ مسلط شدم؟

سیاست و بازاریابی


10- «چگونه» بگویید و دل مخاطب را به دست آورید
در هنگام عنوان نویسی محتوا، استفاده از کلمه استفهامی «چگونه» را فراموش نکنید. تیتر‌هایی که با «چگونه» شروع می‌شوند، محبوبیت زیادی داشته و بسیار کلیک‌خور هستند. مخاطب با خواندن این کلمه، متوجه می‌شود که قرار است یک مطلب کاملا آموزنده را مطالعه کند. اگر دقت کنید من هم در این مقاله، مثال‌های زیادی در این مورد زده‌ام.
● چگونه یک محتوا‌نویس حرفه‌ای و تمام‌عیار شوید؟
● چگونه مهارت آشپزی کردن را در کم‌ترین زمان یاد گرفتم؟
نکات مهم و کاربردی برای عنوان نویسی جذاب
● از کلمه کلیدی در عنوان استفاده کرده و سعی کنید که آن را در اول عبارت قرار دهید.
● در هنگام نوشتن عنوان، از کلمات اختصاری استفاده نکنید. مثلاً به کار بردنِ کلمه آجا، به جایِ «ارتس جمهوری اسلامی ایران».
● عنوان را چندین بار بخوانید و بررسی کنید که آیا کلمات اضافی در آن وجود دارد؟ یعنی حرف‌ها یا کلماتی که بود یا نبودِ آن‌ها تأثیری در عنوان شما ندارد.
● بعد از نوشتن عنوان، آن را با دقت بخوانید و مطمئن شوید که در آن غلط املایی وجود نداشته باشد. وقتی شما در عنوان خود غلط املایی دارید؛ اعتبار مقاله شما نزد مخاطب زیر سؤال خواهد رفت. 
● یکی دیگر از تکنیک‌های عنوان نویسی، استفاده از تاریخ است. مثلاً عنوان «آموزش اینستاگرام مارکتینگ - آپدیت 2021» برای شما جذاب نیست؟
● نام بردن از افراد مشهور، یکی دیگر از روش‌های نوشتن یک عنوان جذاب است. مانند «7 راز موفقیت از نظر بیل گیتس».
● به عنوان نکته پایانی، به شما پیشنهاد می‌کنم که قبل از انتشار مطلب، خودتان چند بار عنوان را بخوانید. اگر خود شما با خواندن عنوان ترغیب شدید؛ می‌توانید امیدوار باشید که خوانندگان نیز با عنوان شما ارتباط برقرار کنند. 

سیاست و بازاریابی


سخن آخر 
مهارت در عنوان نویسی مرز باریکی است که مشخص می‌کند سایت شما موفق خواهد شد یا نه؟ به همین جهت انتظار می‌رود که حتما زمانی را برای حرفه‌ای شدن در این کار اختصاص دهید. از نظر برخی از تولید کنندگان محتوا، شما با نوشتن یک عنوان جذاب، 50% از راه را رفته‌اید. بدیهی است که با توجه به این موضوع، باید برای نوشتن یک عنوان جذاب وقت بگذارید. برای این کار نیز در وهله اول باید با روش‌های عنوان نویسی آشنا شده و بعد از آن فقط باید تمرین کنید. 
آیا شما هم در عنوان نویسی مشکل دارید؟ به نظر شما چه تکنیک‌های عنوان نویسی دیگری وجود دارد که در این مقاله ذکر نشده است. لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید. 

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/218942/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اپل تأیید کرد؛ استفاده از استورهای جایگزین در iPadOS به‌زودی برای اتحادیه اروپا در دسترس قرار می‌گیرد

گوشی قدرتمند X100s در دنیای واقعی رؤیت شد؛ رونمایی نزدیک است

انتشار آپدیت One UI 6.1 برای گلکسی S22 متوقف شد

مدیرعامل اپل: در مقابل شکایت دولت آمریکا ایستادگی می‌کنیم

نخستین گجت 6G با 20 برابر سرعت 5G تولید شد

بلومبرگ تمام دستگاه‌هایی که احتمالاً هفته آینده توسط اپل معرفی می‌شود را فاش کرد

سامسونگ مشکل جدید آیفون را به سخره گرفت

داده‌های 22 ساله‌ی رصدخانه‌ی پرتو ایکسِ «چاندرا»از سحابی crab

گوشی سونی اکسپریا 1 VI لو رفت؛ مشخصات دوربین، باتری و پردازنده اینجاست

کشف رفتار جالب یک اورانگوتان در مواجهه با زخم

نگاه نزدیک کاوشگرِ استقامت به صخره ای در مریخ

استاندار همدان با همسر و فرزندان شهید شناسائی شده رنجنوش دیدار کرد

گلکسی S21 بسیاری از قابلیت‌های هوش مصنوعی سامسونگ را ندارد

تبلت HTC با تراشه Unisoc و باتری 7,000mAh معرفی شد

تصویر روز ناسا؛ کهکشانی مارپیچی با طراحی عظیم

تیم کوک: اپل مزایایی دارد که باعث برتری هوش مصنوعی آن نسبت به رقبا می‌شود

این بازی جدید کابوس کالاف دیوتی می‌شود؟

تولید میکروقطره‌هایی که برای تشخیص دقیق بیماری استفاده خواهند شد

شیر گاو برای تولید داروهای مبتنی بر mRNA قابل استفاده است

عصبانیت حتی برای 1 دقیقه هم برای قلب مضر است

برنامه‌های دولتی در گوگل پلی برچسب ویژه دریافت می‌کنند

امکان نمایش متن آهنگ‌ها در اسپاتیفای احتمالاً یک ویژگی مخصوص کاربران پریمیوم می‌شود

طراحی، مشخصات و قیمت Nokia 3210 2024 فاش شد

ساخت یک شعله سه بعدی از سیاهچاله با استفاده هوش مصنوعی

دکتر قاضی‌زاده هاشمی: شهدا بهترین الگو برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند

گروهی از هنرمندان آمریکایی از هوش مصنوعی گوگل به دلیل نقض کپی‌رایت شکایت کردند

شبکه هابل برای اولین بار با یک ماهواره ارتباط بلوتوثی برقرار می‌کند

کاخ رسانه تصاویری شگفت‌انگیز از سحابی carina در آسمان نیمکره جنوبی

اپل واچ مجوز پزشکی مهمی را از سازمان غذا و دارو آمریکا دریافت کرد

آغاز دور جدید اکتشافات چین در نیمه پنهان ماه

اختراعی که «مرد عنکبوتی» را بی‌اعتبار می‌کند!

ناسا برای طوفان‌های شدید خورشیدی در مریخ آماده می‌شود

کیش و سرمایه‌گذاران ترکیه آماده همکاری‌های اقتصادی، تجاری، سرمایه‌گذاری و گردشگری

گزارش مالی اپل از کاهش 10 درصدی فروش آیفون و برنامه 110 میلیارد دلاری برای بازخرید سهام خبر می‌دهد

مدیرعامل بیمه دی:دانستن، خواستن و توانستن، شعار و رمز موفقیت شرکت در تحقق اهداف است

با پیروزی انقلاب اسلامی مولفه‌های بومی وارد اقتصاد شد

عناصر خلاق در اقتصاد کشور باید شناسایی شوند

دکتر قاضی‌زاده هاشمی: بهترین الگو برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند

حمایت مالی مخفیانه هواوی از تحقیقات آمریکایی

دانشمندان یک «خطای فنی» در لبه کیهان کشف کردند

آیفون 15 در آمریکا به اندازه آیفون 14 محبوب نیست

شبکه اجتماعی «ایکس» عملکرد دکمه «بلاک» را تغییر می‌دهد

بتمن برمی‌گردد؛ اما در قالب یک بازی واقعیت مجازی

این «پلاستیک زنده» خودش را نابود می‌کند

تجلیل از نیروهای شرکتی و خدماتی بنیاد کرمانشاه

ردمی K70 اولترا احتمالا در تابستان سال جاری معرفی خواهد شد

پیدا شدن ماهواره‌ای که 25 سال گم شده‌ بود

گوشی جدید ویوو با نمایشگر 120 هرتز و باتری غول‌پیکر رونمایی شد

کشف جدیدی در مورد صاعقه برای اولین‌بار در جهان

کاهش دمای گوشی پس از داغ کردن در شرایط مختلف