سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

گزارش سالانه کافه بازار: رشد تعداد تراکنش‌ها و افزایش درآمد توسعه‌دهنده‌ها به 280 میلیارد تومان اخبار

گزارش سالانه کافه بازار: رشد تعداد تراکنش‌ها و افزایش درآمد توسعه‌دهنده‌ها به 280 میلیارد تومان
  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - گزارش سالانه کافه بازار منتشر شد که در آن شاهد رشد تراکنش‌ها به عدد 177 میلیون تراکنش و رشد تعداد نصب فعال به 44 میلیون هستیم.

گزارش صنعت برنامه‌ها و بازی‌های موبایل در ایران در سال 99 که اندازه، رشد و روند‌های کافه بازار را نشان می‌دهد، تعداد نصب فعال را 44 میلیون اعلام کرده است که نسبت به 41 میلیون نصب فعال در سال 1398 رشد داشته است. جالب است بدانید که میزان نصب فعال کافه‌بازار در پاییز 99 به 45 میلیون نیز رسیده که کافه بازار این کاهش یک میلیون نصب فعال را طبیعی و نتیجه چند اتفاق می‌داند: «رفتار کاربران در نصب اپلیکیشن‌ها در طول زمان تغییر می‌کند و دلایل مختلفی دارد. برای مثال معمولا در پایان سال روند نصب‌ها کاهشی می‌شود. روند نصب بازی و برنامه در اسفندماه ٩٩ که در گزارش نیز قابل رؤیت است، این نکته را بیشتر نشان می‌دهد.» بر اساس توضیحات روابط عمومی بازار، در پایان سال 99 مثبت 44 میلیون نصب فعال داشته و این آمار در شش ماهی که گذشته (نیمه اول 1400)، از 49 میلیون نصب فعال عبور کرده است. طبق این گزارش تعداد توسعه‌دهندگان این فروشگاه به 67 هزار نفر رسیده است و از سوی دیگر، کاربران بازار در طول یک سال 1٫6 میلیارد بار برنامه و بازی دانلود یا به‌روزرسانی کرده‌اند. بیش از 280 میلیارد تومان درآمد نصیب توسعه‌دهنده‌های بازی و برنامه شده که در مقایسه با سال 1398، 48 درصد افزایش داشته است. بازار روبه رشد برای توسعه‌دهندگان
این گزارش به درآمد توسعه‌دهندگان در 10 سال گذشته اشاره داشته است. طبق آمار این گزارش، از سال 1389 تا سال 1399 درآمد توسعه‌دهندگان بالای 756 میلیارد تومان بوده و تعداد تراکنش‌ها در مدت‌زمانی برابر با 117 میلیون تراکنش بوده است. همچنین در 10 سال گذشته تعداد خریداران کافه‌ بازار برابر با 15٫7 میلیون خریدار بوده است. اما به‌صورت مشخص درآمد توسعه‌دهندگان در سال گذشته 280٫5 میلیارد تومان بوده که 203٫7 میلیارد آن برای توسعه‌دهندگان برنامه و 76٫8 میلیارد آن برای توسعه‌دهندگان بازی بوده است. طبق توضیحات کافه‌ بازار، در سال 99 درآمد توسعه‌دهندگان نسبت به سال قبل، 48 درصد رشد داشته است. توسعه‌دهندگان تهرانی بیشترین سود را از کافه بازار برده‌اند. طبق گزارش کافه بازار، 88 درصد درآمد کل توسعه‌دهندگان در اختیار توسعه‌دهندگان استان تهران است. بعد از تهران خراسان رضوی با 5 درصد سهم در جایگاه دوم قرار دارد و سایر استان‌ها در مجموع 7 درصد درآمد را از کافه بازار دارند.

سیاست و بازاریابی

در این بین بیش از نیمی از خریداران از 3 استان تهران، آذربایجان غربی و خراسان رضوی هستند. در کنار آن 32 درصد خریداران محتوای دیجیتال در استان تهران زندگی می‌کنند و خراسان شمالی کمترین خرید محتوای دیجیتال بوده است. عاشقان اینستاگرام و بازی
جستجو، یکی از مهم‌ترین بخش‌ها برای پیدا کردن برنامه یا بازی‌های دلخواه در کافه بازار است. در گزارش کافه بازار آمده که لگوریتم‌های جستجو بهبود یافته تا نتایج بهتری به کاربر نمایش داده شود. تعداد جستجو در بازار در سال 1399 برابر با 2٫8 میلیارد بار بوده است. همچنین بیشترین جستجوی یک عبارت و برند در سال گذشته اینستاگرام و بازی بوده است. (15) البته برخی از کسب‌وکارها از کارکرد این بخش ناراضی هستند و ادعا می‌کنند که کافه‌ بازار تبلیغات در بخش جستجو را به نفع سرویس‌های خود سفارشی کرده است که البته این ادعا همیشه توسط کافه‌بازار رد شده است.

سیاست و بازاریابی

سال 99 در بازار 30 هزار برنامه‌ی فروشنده‌ فعال بوده‌اند. از این تعداد 3 هزار و 300 برنامه فروشنده، جدید هستند. از طرف دیگر 22 هزار برنامه علاوه بر سال 1399 در سال 1398 نیز فروشنده بوده و محتوای دیجیتال فروخته‌اند. طبق اعلام کافه بازار، تعداد برنامه که در سال 98 فروش داشته‌اند و در سال 1399 دیگر فروش نداشتند، 8 هزار برنامه بوده که نسبت به سال‌های قبل ریزش کمتری ثبت شده است.

سیاست و بازاریابی

همچنین در سال 99، 6 هزار و 700 بازی فروشنده در بازار فعال بوده‌اند و از این تعداد هزار و 730 بازی فروشنده بوده و محتوای دیجیتال فروخته‌اند. بازار گفته است 3 هزار بازی که در سال 98 فروش داشته‌اند، در سال 1399 فروش نداشته‌اند. البته بازار تأکید کرده که این تعداد ریزش نسبت به سایر سال‌ها کمتر بوده است. سهم فروش این بازی‌ها هم جالب است. به شکل قابل پیش‌بینی، بازی‌های رایگان سهم بزرگی از کل بازی‌های بازار دارند. بازی‌های فروشنده اغلب از روش پرداخت درون‌برنامه‌ای برای درآمد استفاده می‌کنند؛ البته در دسته‌ی بازی‌های اکشن، روش فروش برنامه نسبت به سایر روش‌ها بیشتر استفاده شده است. همچنین بیشترین بازی‌های رایگان در دسته‌های امتیازی، معمایی و شبیه‌سازی هستند و در درسته‌های کلمات و دانستنی‌ها، ورزشی و اکشن برنامه‌ها بیشتر غیر رایگان هستند. به شکل کلی در سال گذشته، 83 درصد از کسانی که به پرداخت درون‌برنامه‌ای یا خرید بازی‌های پولی اقدام کردند، تنها برای یک بازی فروشنده پرداخت داشتند و 10 درصد آن‌ها برای 2 بازی هزینه کرده‌اند. فراوانی کسانی که برای بیش از 2 بازی در سال 99 هزینه کرده‌اند، به زیر 3 درصد می‌رسد. همچنین این آمار نشان می‌دهد کاربران تمایل دارند بیشتر برای بازی‌های رانندگی و تفننی هزینه کنند.

سیاست و بازاریابی

در انتهای سال 1399 دسته‌های ابزارها، شبکه‌های اجتماعی، عکاس و موسیقی، بیشترین تعداد نصب فعال را داشته‌اند. دسته‌های کودک، ورزشی، آب‌وهوا کمترین نصب را به خود اختصاص داده‌اند؛ البته بر اساس توضیحات بازار، این سه دسته نسبت به سال پیش رشد داشته‌اند. کاربران بازار در سال گذشته بیش از یک میلیارد نصب و به‌روزرسانی داشته‌اند. از یک میلیارد نصب و به‌روزرسانی، 700 میلیون آن برای نصب است. همچنین درصد قابل توجهی از این نصب‌ها، مربوط به دسته‌های ابزارها و شبکه‌های اجتماعی بوده است.

سیاست و بازاریابی

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/215015/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

جدال اپل و اسپاتیفای بر سر قوانین اپ استور همچنان ادامه دارد

کوالکام از تراشه اسنپدراگون X پلاس رونمایی کرد؛ سلاح اقتصادی ویندوزی‌ها برای نبرد با مک‌بوک‌ها

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد

موجودات فضایی‌ بازی Exodus نژادهای متنوعی خواهند داشت

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد

اپل واچ سری X احتمالا از مادربرد با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد

سگ رباتیک با قابلیت شعله‌افکنی تا فاصله 10 متری

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

اولین گوشی مون‌دراپ با 2 جک هدفون و نمایشگر اولد 120 هرتز رونمایی شد

آمریکا برای اولین‌بار خلبان هوش مصنوعی را در یک آزمایش هوایی در مقابل انسان قرار داد

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

گزارش درآمد سه ماهه متا اعلام شد؛ سقوط 16 درصدی سهام غول فناوری

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟

بزرگترین چاپگر 3بعدی جهان یک خانه را در 80 ساعت می‌سازد

«صفحه اول اینترنت» برای تمرکز بیشتر بر دیدگاه‌ها، آپدیت شد

تصاویری از پنل‌های خورشیدی جدیدی که در هر مکانی امکان نصب آن وجود دارد

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

بررسی گوشی Redmi 10 5G؛ اقتصادی و پرطرفدار

هوش مصنوعی و احتمال جنگ و فروپاشی اجتماعی

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

تردز حالا 150 میلیون کاربر ماهانه دارد

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

داستان عاشقانه سمی یک پروانه!

تقاضا برای هدست ویژن پرو اپل رو به کاهش است

مایکروسافت حجم آپدیت‌های ماهانه ویندوز 10 را به‌شدت کاهش داد

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

قیمت HDD سیگیت و وسترن دیجیتال افزایش یافت

جو بایدن لایحه «فیلترینگ یا فروش تیک تاک» را امضا کرد؛ مدیرعامل پلتفرم چینی: جایی نمی‌رویم

نانوگرافن پروانه‌ای برای استفاده در حوزه کوانتومی ساخته شد

سامسونگ شارژر جدید 50 واتی USB PD خود با دو پورت Type-C را معرفی کرد

موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی 6 سیلندر

تست موفق اولین موتور 6سیلندر ایرانی

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه

گوشی خوش‌قیمت جدید اوپو از شارژ 100 وات پشتیبانی می‌کند

غول باستانی که کوسه‌های سفید امروزی را کوتوله می‌کند!

اپل ظاهراً در تأمین نمایشگر OLED آیپد پرو 11 اینچی با محدودیت‌هایی روبه‌رو است

سرنوشت تیک‌تاک با تصویب قانون آمریکایی چه می‌شود؟

3 فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی‌شان می‌شوند

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

هوش مصنوعی متن‌باز جدید اپل معرفی شد؛ پردازش بدون نیاز به اینترنت

این عینک، زبان اشاره را ترجمه می‌کند

مخترع ایرانی مدال برنز نمایشگاه اختراعات ژنو 2024 را کسب کرد

تصاویری خیره‌کننده از «ماه صورتی» در سراسر جهان

دو گوشی قدیمی به پایان چرخه عمر رسیدند و دیگر آپدیت نمی‌شوند