سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

زندگی نامه تام کروز بازیگر موفق هالیوود مقالات بازاریابی

زندگی نامه تام کروز بازیگر موفق هالیوود
  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - در این پست با زندگی نامه تام کروز آشنا می شوید. با ما همراه باشید.
بخش اول زندگی نامه تام کروز
تولد: 3 جولای 1961
نامزد: نازنین بنیادی (سابق)، پنه لوپه کروز (سابق)
سن: 59 سال
نماد تولد: سرطان
مشهور به: توماس کروز ماپوتر چهارم
متولد: سیراکیوز، نیویورک، ایالات متحده
شهرت: بازیگر
به نقل از تام کروز چپ دست
قد تام کروز: 170 سانتی متر
خانواده:
همسر / همسر سابق: کیتی هولمز، میمی راجرز، نیکول کیدمن، پنه لوپه کروز، کیتی هولمز (ازدواج. 2006 ؛ طلاق 2012)، میمی راجرز (ازدواج. 1987 ؛ طلاق 1990)، نیکول کیدمن (ازدواج. 1990 ؛ طلاق. 2001 )
پدر: توماس ماپوتر سوم
مادر: مری لی فایفر
خواهران: Cass Mapother، Lee Ann Mapother، Marian Mapother
فرزندان: کانر کروز، ایزابلا جین کروز، کروز سوری
بیماری ها و ناتوانی ها: نارساخوانی
بنیانگذار / هم – بنیانگذار: پروژه سم زدایی کارگران نیویورک، محصولات کروز/ونگر
بخش دوم زندگینامه تام کروز
تام کروز کیست؟
تام کروز یکی از بازیگران و تهیه کنندگان مطرح آمریکایی است که بیشتر به خاطر بازی در فیلم «ماموریت غیر ممکن» که در آن نقش مامور مخفی، اتان هانت، را بازی میکرد شناخته شده است. او یکی از بزرگترین ستاره های سینمایی در ایالات متحده به حساب می آید و زمانی جزء پردرآمدترین بازیگران هالیوود در سال 2012 بود. در زندگی نامه تام کروز می خوانیم که او در نیویورک متولد شد و دوران کودکی فقیرانه همراه با پدری بدخو را گذراند، اما هیچ چیز نتوانست او را از تبدیل شدن به یکی از مشهورترین بازیگران جهان باز دارد. در ادامه این پست بیشتر با زندگی نامه تام کروز آشنا خواهید شد.
تام‌کروز در دوران نوجوانی رویای کشیش بودن را در سر داشت. اما سرنوشت چیز دیگری برای او در نظر گرفته بود. او ابتدا در سن 19 سالگی نقش کوچکی در فیلم «عشق بی پایان» را به عهده گرفت. در آن زمان بود که دریافت از استعداد طبیعی برای بازیگری برخوردار است. بنابراین تصمیم گرفت با جدیت بازیگری را به عنوان یک حرفه دنبال کند. او پیش از این که اولین نقش اصلی خود را در کمدی رمانتیک «تجارت پرمخاطره» به عهده بگیرد، در بسیاری از نقش های فرعی ظاهر شده بود. از آن پس تام کروز جذاب و خوش قیافه تبدیل به یکی از سرشناس ترین ستارگان هالیوود شد. محبوبیت او هنگامی که نقش مامور مخفی در فیلم ماموریت غیر ممکن را به عهده داشت به اوج خود رسید.
دوران کودکی و نوجوانی

سیاست و بازاریابی

سیاست و بازاریابی


تام کروز ماپوتر چهارم، فرزند مری لی و توماس کروز ماپوتر سوم در سیراکیوز نیویورک متولد شد. پدرش مهندس برق و مادرش معلم بود. تام کروز سه خواهر داشت. ‌در زندگی نامه تام کروز می خوانیم که او دوران کودکی دشوار و تقریباً فقیرانه ای را گذراند. پدرش مرد بدخویی بود که اغلب او را مورد ضرب و شتم قرار می داد. خانواده تام کروز با انتقال شغل پدر به نیروی ارتش کانادا به کشور کانادا مهاجرت کرد. چندی بعد پدر و مادر او از یکدیگر جدا شدند. تام کروز به همراه مادر و خواهران خود به ایالات ‌متحده بازگشت. ابتدا او در مدرسه در چندین نقش درام ظاهر شد. سپس مورد تشویق مربیان خود قرار گرفت که استعداد ذاتی بازیگری او را کشف کرده بودند. تام کروز در نوجوانی برای مدت کوتاهی با بورسیه تحصیلی کلیسا در یک مدرسه علمیه در سینسیناتی شرکت کرد. او قصد داشت به یک کشیش کاتولیک تبدیل شود.
زندگینامه حرفه ای
تام کروز در دوران نوجوانی ایده تبدیل شدن به کشیش را کنار گذاشت و تصمیم گرفت تا در حرفه بازیگری به طور جدی تلاش کند. سپس به نیویورک نقل مکان کرد. وی اولین نقش کوتاه موفق خود در فیلم عشق بی پایان را در سال 1981 زمانی که یک نوجوان 19 ساله بود به عهده گرفت. پس از بازی در چند نقش کوتاه در سال 1983 در یک کمدی رمانتیک به نام تجارت پرمخاطره به صحنه آمد. این فیلم به موفقیت بزرگی دست یافت. تام کروز جذاب و سرشناس در قلب میلیون ها دختر آمریکایی جای گرفت.
در سال 1986 او در فیلم درام اکشن «تاپ گان» حضور یافت. او نقش ستوان پیت، ماوریک میچل، یک خلبان جوان نیروی دریایی شرکت ناو هوایی USS را بازی کرد. این فیلم نیز با موفقیت چشمگیری همراه بود و شهرت او را به عنوان یک سوپراستار رقم زد.
سلسله موفقیت های تام کروز

سیاست و بازاریابی

سیاست و بازاریابی


سلسله موفقیت های تام کروز تا اواخر دهه 1980 با بازی در فیلم هایی مانند «رنگ پول» (1986)، «کوکتل» (1988)، «مرد باران» (1988) و «متولد چهارم جولای» (1989) ادامه یافت.
در اوایل دهه 1990 او با نیکول کیدمن، هنرپیشه آمریکایی که در سال 1990 با یکدیگر ازدواج کرده بودند به روی صحنه رفت. این زوج در فیلم هایی مانند «روزهای تندر» (1990)، «دور و دورتر» (1992) با یکدیگر همبازی شدند.
تام کروز با ایفای نقش در فیلم جاسوسی اکشن «ماموریت غیرممکن» در سال 1996 به موفقیت بی‌سابقه‌ای دست یافت. در این فیلم ماموریت او یافتن عامل جاسوسی است که او را به قتل هم تیم هایش متهم کرده بود. این فیلم با موفقیت بزرگی در گیشه روبه‌رو شد و چندین بار اکران شد.
تام کروز در اواخر دهه 1990 و 2000 در فیلم هایی نظیر «چشمان کاملا بسته» (1999)، «آسمان وانیلی» (2001)، «گزارش اقلیت» (2002)، «آخرین سامورایی» (2003)، «وثیقه» (2004)، «جنگ دنیاها» (2005) و «شیرها برای بره ها» (2007) بازی کرد. برخی از فیلم های اخیر او «دوران راک» (2012)، «جک ریچر» 2012)، «فراموشی» (2013)، «لبه فردا» (2014) است.
او در سال 2015 در قسمت پنجم مجموعه ماموریت غیر ممکن ظاهر شد. در سال 2018، نقش خود در ششمین قسمت فیلم، “Mission: Impossible – Fallout” را دوباره تکرار کرد.
تام کروز در سال 2017 در فیلم اکشن ترسناک «مومیایی» ایفای نقش کرد. این فیلم بازسازی فیلمی به همین نام در سال 1932 توسط فیلم بوریس کارلوف بود.
مطرح ترین آثار

سیاست و بازاریابی

سیاست و بازاریابی


فیلم درام جنگی «متولد چهارم جولای» (1989) یکی از مطرح ترین فیلم های تام کروز است. او با بازی در نقش ران کوویچ، توانست برنده جایزه اسکار شود. این فیلم یک موفقیت مهم تجاری به حساب آمد.
تام کروز بیش از هر چیز به خاطر بازی در نقش مامور مخفی مجموعه سینمایی ماموریت غیر ممکن به شهرت دست یافته است. این فیلم مجموعه ای از صحنه های اکشن بسیار هیجان انگیز بر اساس مجموعه تلویزیونی به همین نام است. این مجموعه تلویزیونی هفدهمین سری فیلم های پر درآمد تاریخ با بیش از 2 میلیارد دلار درآمده بوده است. این فیلم توانست جایگاه تام کروز را به عنوان یک سوپر استار در طی سال های متمادی حفظ کند.
جوایز و دستاوردها
تام کروز توانست سه جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر را به خاطر بازی در فیلم درام متولد چهارم جولای، فیلم سینمایی کمدی موزیکال «جری مگوایر» در سال 1997 و «مگنولیا» در سال 2000 از آن خود کند.
همچنین او جایزه منتورینگ به خاطر همکاری در منتورینگ ملی با سازمان مربوطه را در سال 2003 به دست آورد.
او همچنین جایزه دیوید دوناتلو را در سال 2005 به دست آورد. علاوه بر آن، او به دلیل فعالیت های خیرخواهانه از طرف مرکز سیمون ویزنتال جایزه بشردوستانه را دریافت کرد.
فعالیت های خیرخواهانه
تام کروز که در دوران نوجوانی بر نارساخوانی غلبه کرده بود، به عضو هیئت مدیره پروژه آموزش و سوادآموزی هالیوود پیوست. او به دانش آموزان در خواندن و کسب موفقیت کمک کرد. وی در بسیاری از موسسات خیریه از جمله مرکز دیابت باربارا دیویس، بنیاد ایدز کودکان الیزابت گلاسر، بنیاد Friars، H.E.L.P و بنیاد خیریه جکی چان نیز فعالیت داشته است.
زندگی شخصی و خانوادگی

سیاست و بازاریابی

سیاست و بازاریابی


تام کروز در ماه می 1987 با هنرپیشه جوان، میمی راجرز ازدواج کرد. راجرز تام کروز را با آیین ساینتولوژی آشنا کرد. تام به عنوان مدافع صریح کلیسای آیین ساینتولوژی سخنرانی می کرد. با این حال ازدواج آنها در فوریه 1990 پایان یافت.
تام کروز در دسامبر 1990 با هنرپیشه آمریکایی، نیکول کیدمن ازدواج کرد. آنها دو کودک را به فرزندی پذیرفتند، اما سرانجام این ازدواج نیز خاتمه یافت.
تام کروز در 18 نوامبر 2006 برای سومین بار با کیتی هلمز ازدواج کرد که حاصل این ازدواج یک دختر بود. پس از پنج سال و نیم ازدواج هولمز در 29 ژوئن 2012 درخواست طلاق خود از تام کروز را مطرح کرد. جدا از ازدواج خود، تام با پنلوپه، بازیگر زن اسپانیایی و نازنین بنیادی بازیگر زن ایرانی بریتانیایی تبار وارد رابطه شد.
در این مقاله در مورد زندگی نامه تام کروز صحبت کردیم. امیدواریم برایتان مفید بوده باشد.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/206012/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

پوکو M7 5G در راه است؛ نسخه ری‌برند شده Redmi 13 5G

بزرگترین مار جهان در هند پیدا شد/ 15 متر طول و 1000 کیلو وزن !

مایکروسافت از هوش مصنوعی VASA رونمایی کرد؛ ساخت چهره‌های سخنگو از روی عکس

مطالعه رفتار آب و یخ در نانوحفره و غول‌های یخی منظومه شمسی!

تلویزیون‌های گیمینگ سری 2025 ردمی شیائومی با قیمت رقابتی معرفی شدند

برنامه‌ریزی ناسا برای تجدید قوای کاوشگر ستاره‌های نوترونی

ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است

رقیب اپ استور آغازبه‌کار کرد؛ فروشگاهی جدید برای برنامه‌ها و بازی‌های آیفون

متا مدعی شد: مدل زبانی لاما 3 عملکرد بهتری نسبت به اغلب رقبا دارد

آیپد ایر 12.9 اینچی به پنل Mini-LED نمایشگر مجهز خواهد شد

یک بمب‌افکن میکرومقیاس برای مقابله با تومور سرطانی ساخته شد

مشخصات Redmi 13 5G و پوکو M7 پرو 5G لو رفت

بادبان ناسا بر فراز زمین برافراشته می‌شود!

گوشی ارزان جدید موتورولا با باتری پرظرفیت در راه است

گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد

ارتش سوسک‌های رباتیک مجهز به کوله‌پشتی رایانه‌ای در بیابان

اخترشناسان پرجرم‌ترین سیاه‌چاله ستاره‌ای کهکشان راه شیری را کشف کردند

مانیتور 27 اینچ جدید ازراک آنتن وای‌فای دارد

از روبوتاکسی تا مریخ؛ نگاهی به بدترین پیش‌بینی‌ها و وعده‌های ایلان ماسک در 15 سال اخیر

هکرهای چینی برای حمله به زیرساخت‌های آمریکا آماده می‌شوند

هوش مصنوعی متا رسماً به اینستاگرام، واتس‌اپ و فیسبوک اضافه شد

تصویر روز ناسا؛ روبه‌روی NGC 1232

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

کمک آمریکا به تراشه‌سازان؛ مایکرون 6 میلیارد دلار بودجه دریافت می‌کند

مدل تلسکوپ فضایی جیمز وب با اندازه واقعی به نمایش در می‌آید

نکاتی درباره آیین‌نامه عرضه اینترنتی دارو

نسخه‌ آیفون واتساپ با دستور دولت چین از اپ استور حذف شد

مواد شیمیایی در پارکینگ ها احتمال ابتلا به ALS را افزایش می دهد

آیفون 17 پلاس ظاهراً با نمایشگر کوچک‌تر از گوشی‌های فعلی پلاس معرفی می‌شود

پیشرفت صنعت تراشه چین در سایه تحریم‌ها؛ تولید 40 درصد رشد کرد

ساخت تصویر متحرک 3 ثانیه‌ای در پیام‌رسان پیش‌فرض اندروید امکان‌پذیر می‌شود

طراحی جلویی شیائومی Civi 4 در کنسول گوگل پلی مشاهده شد

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

وزیر ارتباطات: یک‌سوم کشور به زیرساخت‌های فیبرنوری مجهز شدند

با بزرگترین ستاره شناخته شده آشنا شوید

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

آیفون 16 پرو به پوشش ویژه لنز دوربین برای بهبود کیفیت تصویر مجهز خواهد شد

عملیاتی شدن 5 فروند زیردریایی هوشمند با قابلیت تعقیب هدف و نشت‌یابی

تاریخ رونمایی گوشی پرچمدار 2024 سونی لو رفت

اپل بیش‌از 250 میلیون دلار در پردیس سنگاپور سرمایه‌گذاری می‌کند

با این ابرسازه فضایی، یک میلیارد انسان میتونن در فضا زندگی کنن!

اندروید 15 احتمالاً برای افزایش امنیت اقدام به قرنطینه اپلیکیشن‌های مشکوک می‌کند

امروز در فضا ؛ کشف اولین سیارات فراخورشیدی در اندازه زمین توسط تلسکوپ کپلر

آنر 200 لایت به زودی برای عرضه در بازار جهانی رونمایی می‌شود

گوشی پرچمدار 2024 هواوی از اندروید 12 استفاده می‌کند

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

برخی گوشی‌های سری گلکسی S21 سامسونگ با مشکل نمایشگر مواجه شده‌اند

صداهای وحشتناک ثبت شده از اجرام واقعی کیهان