سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

بازاریابی محصولات حلال بازاريابي

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - امروز، اسلام سریعترین مذهب در حال رشد بر روی زمین است، تخمین زده می شود جمعیت جهان تا سال 2020 به 3 میلیارد نفر برسد. این در حالی است اندازۀ بازار مواد غذایی حلال جهان تا سال 2030 به 10 تریلیون دلار خواهد رسید.
محبوبیت رو به رشد حلال را می توان به تعصبات دینی مرتبط دانست و باورهایی که غذای حلال را پاک تر، سالم و خوشمزه تر می داند آرم حلال در حال حاضر یک نمادی از کیفیت و انطباق مذهبی شده است . برخی این روند را اینگونه استدلال میکنند که آن را به عنوان بخشی دیگر از روند جهانی شدن می دانند. یکی دیگر از دلایل پذیرش بسیار زیادی از حلال در داخل جمعیت جهان فرآیند همگونی است.
تاکید بر حلال در حال رشداست .که به سرعت تبدیل به یک جریان بازار جدید و مشخص شده است و در حال حاضر در حال حرکت به جریان اصلی بازار، موثر و در حال تغییر ادراک که چگونه کسب و کار از نظر بازاریابی در حال انجام است.
بازاریابی محصولات حلال
مطالعه رفتار مصرف کننده بسیار حیاتی است هنگامی که آن را به بازاریابی محصولات حلال تعبیر می کنند . این واقعیت این است که مصرف کنندگان مسلمان بسیار شبیه به هر بخش های مصرف کننده دیگر، خواستار محصولات سالم و با کیفیت ، که همچنین بر شریعت اسلام مطابقت داشته باشد
مک دونالد در سنگاپور به عنوان یک مثال زده می شود ؛ ورود هشت میلیون مشتری در یک سال پس از به دست آوردن گواهی ، ،حلال، را می توان به عنوان نمونه برشمرد
از زمانی دریافت این گواهینامه ، حلال ، KFC ، برگر کینگ و تاکو بل باعث افزایش 20 درصدی در مشتریان".شده است .
مصرف کنندگان بخوبی توجه خود را تغییر داده اند به محصولی که دارای آرم حلال نیست واز نظر برندی دارای ارزش بالایی است به محصولی که دارای اعتبار از نظر برندی کمتر ولی دارای آرم حلال است .
از این رو ارزشمند است که ما نگاهی به هر یک از عناصر آمیخته بازاریابی است که می تواند جهت جلب رضایت مشتریان و اهداف شرکت مورد استفاده قرار گیرد.
محصول، بسته بندی و کیفیت
با وجود بازار بزرگ غذای حلال ، عدم توجه کشورهای مسلمان به این بازار در بحثهایی مانند بسته بندی ،کیفیت و.....باعث شده است سهم زیادی از این بازار توسط کشورهای غیر مسلمان اداره شود .
با وجود شکایت های متعدد، صادرکنندگان مسلمان کمی برای بهبود و یا اصلاح وضعیت قدم برداشته اند . سهوا، اعتماد خریداران از دست داده است، و آنها شروع به جستجو از جای دیگری، از جمله کشورهای غیر مسلمان کرده اند .
به عنوان یک نتیجه، امروز در بسیاری از کشورهای اسلامی، مرغ حلال، گوشت، محصولات لبنی و غذاهای دیگر عمدتا از اروپا، استرالیا، نیوزیلند، و امریکا وارد شده است. و مصرف کنندگان خوشحال هستند چرا که آنها نه تنها مواد غذایی حلال ، بلکه مواد غذایی با کیفیت بالا دریافت می کنند .
برچسب حلال نه تنها باید توصیفی باشد، بلکه باید روشن و معنی دار برای مصرف کنندگان باشد. این برچسب باید به وضوح منبع عناصر غذایی را مشخص کند ، بیشتر از آنچه که اجزای مواد غذایی را حاوی عناصر ناآشنا مانند E- اعداد، نشان دهد که "می تواند سردرگمی و مشکلات برای مصرف کنندگان مسلمان شود" را تشخیص دهد.
برچسب مجوز رسمی حلال به راحتی قابل تشخیص باشد تا بتواند انجام فرایض مذهبی برای مسلمانان ترویج کنند؛ با این حال به به نظر می رسد که برچسب حلال می بایست با یک فونت متفاوت از دیگر علائم تجاری باشد .. فونت تلطیف عربی بسیار مرتبط با اسلام که می تواند به این برچسب حلال گنجانده شود .
توسعه، روابط عمومی و تبلیغات
ارتقاء و نام تجاری کلیدی برای ساخت محصولات است. با ایجاد یک نام تجاری حلال، ما این فرصت را به زندگی بهتر برای مردم داده ایم . ایجاد یک علامت اعتماد برای جامعه مسلمان (حلال) می تواند تبدیل به برند با قدرت برای جامعه مسلمانان شود .
علاوه بر این، شرکت در نمایشگاه ها و سمینارها در محصولات حلال می تواند تنها به فروش بیشتر منجر شود. این می تواند باعث آگاهی مسلمانان و غیر مسلمانان که می توانند به طور یکسان به محصولات حلال ، تامین کنندگان / عمده فروشان در هر دو سطح ملی و بین المللی دسترسی پیدا کنند .
تبلیغات عامل کلیدی برای بازاریابی و فروش است. از دیدگاه تبلیغات حلال، استراتژی بستگی دارد به اینکه آیا یک بازار خاص است اکثریت مسلمان جمعیت و یا آن را ترکیبی از اقوام و جوامع مختلف است. در یک جامعه با اکثریت مسلمان، که در آن حضور کل غیر مسلمانان بصورت اقلیت هستند ، مناسبترین روش تبلیغات تاکید بر ماهیت حلال و ویژگی های مواد غذایی است به طوری که آن را جذب مردمی رایج در جامعه که اکثریت را تشکیل میدهد.
با این حال، در یک جامعه چند مذهبی که در آن مسلمانان هستند که بخش اقلیت جمعیت هستند ، محصول را می توان به عنوان حلال بر روی برچسب به طوری که اعضای جامعه از وضعیت خود آگاه هستند و همچنین ترویج محصول در اسلام و رسانه های قومی است. در اینجا، برای غیر مسلمانان، کیفیت محصول است که باید تاکید شود.
بازاریابی محصولات حلال
نویسنده : دکتر سعد حران ، دانشگاه برونئی دارالسلام
منبع : مجله حلال
مترجم :خدایار عبداللهی؛ مدرس ،محقق و مشاور بازاریابی

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/104579/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده انتظامی کیش: دی‌جی مجوز ندارد؛ نباید فعالیت غیرقانونی انجام شود

مدیر اجرایی OpenAI: هوش مصنوعی امروزی، یک‌سال دیگر به‌طرز مضحکی بد خواهد بود

انویدیا با همکاری زیرمجموعه آلفابت نسل بعدی ربات‌های صنعتی را متحول خواهد کرد

اپل شارژر را از جعبه آیپد پرو و آیپد ایر هم حذف کرد؛ اما نه در همه کشورها

پیکسل 8a رونمایی شد؛ رقیب گلکسی A55 با تمرکز بر هوش مصنوعی

شرکت SpaceX از لباس فضانوردی جدید خود رونمایی کرد

نسخه جدید اپ‌های «فاینال کات» و «لاجیک پرو» برای آیپد پرو با تراشه M4 معرفی شد

گوشی فوق مقاوم 2024 بلک‌ویو دوربین حرارتی دارد

عدم نوسان قیمت موبایل زیر 600 دلار نشانه موفقیت سیاست تثبیت

علامت تجاری مرموز PuraOS ثبت شد؛ هواوی چه برنامه‌ای در سر دارد؟

نینتندو وعده داد؛ سوئیچ 2 قبل از آوریل 2025 معرفی می‌شود

OpenAI ابزاری برای شناسایی دیپ‌فیک‌های DALL-E عرضه می‌کند

دیگر نیازی به نمونه خون نیست/ ابداع فناوری سنجش اکسیژن در تنفس

ایلان ماسک کاربردی برای هوش مصنوعی در اسپیس ایکس نیافت!

آیپدهای نسل جدید اپل درگاه سیم‌کارت ندارند

شارژدهی گلکسی S25 احتمالاً به‌لطف هوش مصنوعی 10 درصد بهتر می‌شود

مراسم رونمایی آیپدهای 2024 اپل با آیفون ضبط شده بود!

گوگل نحوه فعال‌کردن احراز هویت دو مرحله‌ای خود را تغییر می‌دهد

تاریخ رونمایی سری X100s ویوو و X100 Ultra رسما اعلام شد

معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران با معاون قرارگاه مرکزی محرومیت‌زدایی سپاه دیدار کرد

قیمت و تاریخ عرضه آیپد پرو 2024 اپل اعلام شد

فروش آیپد 9 متوقف شد؛ آیپد 10 حالا 349 دلار قیمت دارد

نرم‌افزار Logic Pro 2 اپل معرفی شد؛ ترکیب هوش مصنوعی و صنعت موسیقی

زنبورهایی که با همکاری هم لگو بازی می‌کنند

این آیپد ایر 2024 است؛ غول‌پیکر، خوش‌قیمت و به اندازه کافی قدرتمند

آیپد پرو 2024 رونمایی شد؛ سبقت پردازنده و نمایشگر تبلت اپل از مک‌بوک‌ها

پردازنده M4 رونمایی شد؛ جهش 3 نانومتری اپل به سمت هوش مصنوعی

ال‌جی از مانیتور پزشکی جدیدی با پنل IPS و روشنایی 1100 نیت رونمایی کرد

کیبورد 2024 آیپد رونمایی شد؛ مقاوم‌تر و لپ‌تاپی‌تر از نسل قبل

قلم لمسی اپل پنسل 2024 معرفی شد؛ پیشرفته‌تر از همیشه با ژست‌های فشاری

ابداع نانوسیم‌هایی که از هوا برق تولید می‌کنند

ربات انسان‌نمای چری که در آینده به ایران می‌آید

نشست تعاملی مدیران کل بنیاد شهید و امور ایثارگران و حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان سمنان

عرضه 3 مدل از گوشی پیکسل 9 محتمل‌تر شد

تصاویر و مشخصات گوشی پرچمدار 2024 سونی بار دیگر لو رفت

آپدیت مهم اندروید؛ انتقال اطلاعات به گوشی جدید بسیار ساده‌تر می‌شود

خورشید زیبا و طوفانی از پلاسما

حمام خون در تسلا؛ ایلان ماسک با تمام توان در حال اخراج نیروهاست

قابلیت هوش مصنوعی Jump Ahead در دسترس کاربران یوتوب پریمیوم قرار گرفت

ویدیویی جدید از optimus ربات شرکتِ Tesla

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد مازندران با 135 ایثارگر

تجلیل سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز از مدیران مدارس شاهد

جزئیات بیشتری از پلی استیشن 5 پرو لو رفت

«اسپیس‌ایکس» چهل و ششمین ماموریت مداری امسال را انجام داد

رتبه 13 ایران در تولید علم سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی دنیا

زحمات صادقانه و خالصانه زمینه ساز خدمت رسانی بهتر و کیفی تر به جامعه ایثارگری

بلژیک بر محتوای تلگرام نظارت می‌کند

حیوان غول‌پیکری که پس پرده ردپای عظیم کشف شده قرار داشت

اپل ظاهراً تولید سرورهای اختصاصی را با پردازنده M2 Ultra شروع کرده است

عملکرد چت‌بات ChatGPT به‌لطف قرارداد با پلتفرم Stack Overflow بهبود پیدا می‌کند