آخرين مطالب

چاپ دیجیتال؛ انتخابی مناسب برای چاپ بنراخبار شرکتی

چاپ دیجیتال؛ انتخابی مناسب برای چاپ بنر

27 تیر 1397 - 16:10،خانه طراحان سام،(اخبار رسمی):

امروزه فرآیند و شیوه‌های چاپ دیجیتال گسترده است و شامل چاپ افست لیتوگرافی، چاپ فلکسوگرافی، چاپ دیجیتال و چاپ گراور است.

امروزه فرآیند و شیوه‌های چاپ دیجیتال گسترده شده است و اغلب اوقات موارد زیر به گوش می‌رسد. 

چاپ افست لیتوگرافی
چاپ فلکسوگرافی 
چاپ دیجیتال
چاپ گراور

البته تکنیک‌های دیگر چاپ مثل چاپ فلوک، چاپ لترپرس، اینتالی، چاپ بالشتکی پدپرینتینگ و ترموگرافی هم توسعه یافته است و کاربرد خاصی دارند. در این مقاله منحصرا چاپ دیجیتال معرفی می‌شود. در این مقاله با انواع چاپ دیجیتال، ویژگی‌ها و برتری‌های آن آشنا خواهید شد و به این ترتیب خواهید توانست تصمیم درستی در انتخاب نوع چاپ داشته باشید.

چاپ دیجیتال چیست؟

چاپ دیجیتال فرآیند چاپ یک عکس دیجیتالی (image) روی انواع مختلف پلتفورم‌ها است. عکس می‌تواند یک لوگو، سند، تصویر و هر چیز دیگری باشد. هرگونه رزوناس ساکن یا ایستایی که با بارگذاری روی یک دستگاه یا پلتفورم تبدیل شده و می‌تواند عکس دیجیتال چاپ کند. 

اگر کمی پیچیده‌تر بیان شود، چاپ دیجیتال فرآیند تبدیل عکس و سند از دستگاه به حافظه‌ی محلی یا ابری به لایه‌ها یا کدهای دوتایی است که فرآیند انتقال دیجیتال را فراهم می‌کند. عمل تبدیل عکس یا سند به کدهای دوتایی در فرآیند ذخیره‌سازی  و باز تولید انجام می‌گیرد. 

چاپ دیجیتال به 2 روش متفاوت می‌تواند انجام بگیرد:

چاپ دیجیتال جوهرافشان (Inkjet)

در یک چاپگر جوهر افشان تصویری که باید چاپ شود، توسط قطرات کوچکی از جوهر شکل می‌گیرد این قطرات از یک یا چند دهانک موجود در چاپگر منتقل می‌شوند. با چاپگرهای جوهرافشان می‌توان روی انواع  مواد مثل کاغذ، پارچه، بوم، پلاستیک، حتی روی چوب و کاشی فرآیند چاپ را انجام داد. 

از چاپ جوهرافشان بیشتر برای چاپ پوسترها و چاپ بنرهای تجاری استفاده می‌کنند. همچنین از آن  برای چاپ نشریه‌ها، عکس کتاب‌ها و کتاب‌های کوچک نیز استقبال می‌شود. چاپ دیجیتال جوهرافشان گاهی اوقات برای درج داده‌های متغیر روی برگه‌های خروجی با سایر انواع چاپ ترکیب می‌شود. 

عکسی که در این مطلب ملاحظه است یک دستگاه جوهرافشان است که  HP PageWide C500 نام دارد و برای چاپ روی کارتن‌ها طراحی شده است. 

چاپ دیجیتال لیزری یا زیروگرافی (Xerography)

در چاپگرهای زیروگرافی مثل چاپگرهای لیزری؛ عکسی که باید چاپ شود به صورت انتخابی با اتصال بار به نوعی سیلندر فلزی به نام درام انجام می‌گیرد. بار الکتریکی برای جذب ذرات تونر استفاده می‌شود. این ذرات به رسانه‌ای که باید چاپ شوند تبدیل می‌شوند. برای اطمینان از اینکه تونر به درستی معین شده است، آن‌ها را از طریق یک فریزر عبور می‌دهد که تونر را به محیط واسطه متصل کند.

پرینترهای لیزری نه تنها در دفاتر (اداره‌ها)  استفاده می‌شوند بلکه برای چاپ کتاب‌های کوچک، بروشورها و سایر سندها نیز استفاده می‌شود. از این چاپگرها حتی برای چاپ تراکنش‌های مالی (صورت‌حساب، اسناد بانکی، و غیره) و ایمیل مستقیم استفاده می‌کنند. 

امروزه چاپ دیجیتال جایگزین چاپ‌هایی مثل افست، فلکسو و اسکرین پرینت شده است. اما چاپ دیجیتال تنها دو مورد گفته شده نیست بلکه روش‌های دیگری هم دارد که در ادامه به آن اشاره می‌شود.

چاپگرهای حرارتی یا دای سابلیمیشن Dye-Sublimation

در این روش فرآیند چاپ با کمک گرفتن از گرما اجرا می‌شود. طوری که از گرما برای انتقال رنگ روی سطح متریال استفاده می‌شود. از چاپگرهای رنگی به طور عمده برای چاپ روی پارچه استفاده می‌شود. معمولا برای چاپ عکس کاربرد زیادی دارد. برخی از چاپگرها می‌توانند بر روی موادی مانند پارچه، کاغذ و پلاستیک عمل چاپ را انجام دهند. 

چاپ با حرارت مستقیم Direct Thermal Printing 

از گرما برای تغییر رنگ پوشش چاپ شده روی سطح استفاده می‌کنند. این فرآیند معمولا در چاپ پول همچنین در بازاریابی و فروش برای افزودن شماره سریال روی محصولات مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای این کار از جوهر ترنسپرنت استفاده می‌شود که وقتی لیزر گرما را به آن می‌رساند تغییر رنگ می‌دهد.

فرآیند انتقال جوهر حرارتی Thermal Ink Transfer Printing

در فرآیند انتقال جوهر حرارتی، گرما برای خنک کردن یک روبان و بر روی سطح چاپ استفاده می‌شود. از این روش برای مقاوم‌سازی سطح چاپ استفاده می‌کنند اما به نظر می‌رسد که به تدریج از بازار خارج می‌شود.

7 دلیل اصلی استفاده از چاپ دیجیتال 

چاپ دیجیتال جالب‌ترین اتفاقی بود که در 30 سال اخیر در صنعت چاپ پدید آمد. اما ممکن است بیشتر افراد آن را به درستی نشناسند!

آیا می‌دانستید که چاپ دیجیتال برای چاپ در تعداد کم موثر است و این کار را روز به روز سریع‌تر  انجام می‌دهد. برخلاف چاپ افست که به روش سنتی از قالب‌ها و نوارها استفاده می‌کند؛ در این نوع چاپ شما فایل را انتخاب و آن را به راحتی چاپ می‌کنید. 

تاجران و فعالان تجاری اگر قیمت چاپ دیجیتال را بدانند، از این تکنولوژی جدید سود کلانی به دست می‌آوردند. البته اگر درباره‌ی آن بدانند!

1-  در چاپ با تعداد کم، حتی یک برگه، خیلی با صرفه‌تر است. به طور جدی هزینه چاپ پایین می‌آید حتی اگر کار  تمام رنگی باشد. اما در چاپ افست مشتری‌ها همیشه مجبور هستند بیش از نیاز خود چاپ کنند. هنوز هم بیشتر مردم 30 درصد از چاپ را هدر می‌دهند. 

2- بروشورهای شرکت را می‌توان با تعداد کم در زمان برنامه‌ریزی شده چاپ کرد. چاپ دیجیتال سرعت خیلی بالایی دارد، به طوری‌که می‌توان در یک سفر کاری در عرض چند دقیقه کارت ویزیت‌ها را فوری به چاپ رساند. 

3- می‌توانید بروشور یا خبرنامه‌هایی را برای بازارهای مختلف چاپ کرده و بعد از بررسی اثربخشی آن را به چاپ انبوه رساند. 

4- با تکنولوژی جدید  «Subset» چاپ دیجیتال می‌توان داده‌های متغیر را روی کارت پستال‌ها و سایر فایل‌های خود تغییر داد. با این روش می‌توان بازاریابی را شخص به شخص انجام داد. طوری‌که محتوای هر یک از آن‌ها منحصر به فرد باشد. برای این که کارت جذاب‌تر، اثربخش‌تر و شخصی‌تر باشد، قالب و برخی از محتوای آن ثابت و برخی متغیر هستند. 

5- هر یک از مدیران فروش یا نماینده‌ها می‌توانند سند منحصر به فرد خود را داشته باشند که به شیوه خاص نام و نشانی و مخاطب مخصوص آن‌ها روی برگه‌ی چاپ شده باشد. 

6- با چاپ دیجیتال هر چند ماه یک‌بار می‌توان محتوای بروشور را به روزرسانی و چاپ کرد. برای مثال به جای اینکه 8000 نسخه را در یک سال به چاپ رساند می‌توان هر دو ماه یکبار 2000 نسخه بروز شده چاپ داشته باشید. 

7- با این روش دیگر از چاپ زیاد و غیرقابل استفاده بودن مطالب چاپ شده عذاب وجدان نخواهید داشت و به مقدار نیاز چاپ می‌کنید. 

چاپ دیجیتال ممکن است به همه نیازها جواب ندهد ولی برای چاپ به تعداد دلخواه و سرعت بسیار زیاد در چاپ گزینه خیلی خوبی است. آیا همه‌ی چاپخانه‌ها خدمات چاپ دیجیتال ارائه می‌کنند؟ نه همه‌ی آن‌ها! ولی بیشتر آن‌ها این خدمات را دارند.

شرکت خانه طراحان سام، چاپ دیجیتال را با بهترین جوهرهای اروپایی به مشتری ارائه می‌دهد تا از مزایای بی‌نظیر چاپ شگفت زده شوید. 

4 نکته قابل تعامل جهت مراجعه به چاپ بنر با روش چاپ دیجیتال

ارزیابی عملکرد یک شرکت چاپ دیجیتال فرآیندی زمان‌بر بوده  و به صبر زیادی نیازمند است. انتخاب یک شرکت برای چاپ بنر نباید آسان گرفته شود. می‌گوییم این کار به اندازه برندسازی اهمیت دارد. گذشته از این‌ها، برند وقتی در یک بنر حضور دارد،  پرستیژ و اعتبار را به دنیای بیرون نشان می‌دهد. 

نکات خیلی زیادی وجود دارد که در انتخاب شرکت مناسب برای چاپ بنر دخیل هستند. به هر حال در این مقاله به 4 نکته مهم برای انتخاب شرکت مناسب چاپ بنر نیز اشاره خواهد شد.  

کیفیت

هیچ کاری بدتر از آن نیست که هزینه‌ی زیادی را صرف چاپ بنرها یا پوسترهای بی‌کیفیت کنید و بعد از چند ماه نیاز به جایگزین داشته باشند. بنابراین قبل از سفارش چاپ بنر، نمونه‌های موجود در شرکت را درخواست کنید. انواع متریالی که روی آن چاپ می‌کنند بررسی کنید. 

آیا جوهری که استفاده می‌کنند کیفیت مطلوب را دارد؟

آیا کیفیت چاپ مطلوب است؟

آیا جزئیات کار بعد از چاپ مشخص است؟

قیمت همه چیز نیست!

بالابودن قیمت چاپ در چاپخانه‌ها دلیل بر آن نیست که کیفیت کار بالا است. قبل از تحویل کار، کمی خرج کنید، به صورت موردی یک سفارش ارائه دهید. با این کار میزان همکاری آن‌ها با مشتری و نحوه کار و کیفیت چاپ آن‌ها آگاه می‌شوید. بنابراین این نکته را به خاطر داشته باشید که تعرفه‌های بالای خدمات نمی‌تواند دلیلی بر خوب بودن خدمات باشد. 

آیا می‌توانید از شرکت چاپ بنر بازدید کنید؟ 

برخی از چاپخانه‌ها، دفاتر ارتباط با مشتری دارند. برخی از آن‌ها به مشتری امکان حضور در کارگاه چاپ را مهیا کرده‌اند ولی برخی از آن‌ها کار چاپ را در محیط‌های دور از دسترس مشتری و در خانه انجام می‌دهد. اگر فکر می‌کنید با مدیر چاپخانه و کارشناس چاپ ارتباط ندارید، در تصمیم خود نسبت به انتخاب شرکت چاپ هوشمندانه عمل کنید. 

قبل از چاپ بهتر است با کارشناس مرتبط مشورت کنید تا طبق تصمیمات، سفارش انجام بگیرد. ولی گاها سفارش‌ها را با تماس تلفنی یا مکاتبه در ایمیل انجام می‌دهند که وقوع خطا را فراهم می‌کند. 

هرچقدر کوچکتر بهتر

امروزه کسب‌وکارهای کوچک بسیار رشد کرده‌اند و گاها دیده می‌شود خدماتی بهتر از شرکت‌های بزرگ ارائه می‌دهند. بنابراین از جستجو و همکاری با جاهای مختلف غافل نشوید. شرکت‌های کوچک، وقت بیشتری را برای انجام کار اختصاص می‌دهند. بنابراین ایده‌های کسب و کار خود را خیلی بهتر می‌توانید عملی کنید. 
 

انتشار محتوا:اخبار رسمی

ساير مطالب

چگونه ارزش برند خود را محاسبه کنیم؟

رتبه 13شاخص کارآفرینی ایران در سال‌2018

افزایش حقوق بازنشستگان چند درصد شد؟

مهارت آموزی زمینه اشتغال پایدار را در روستاها فراهم می کند

ایجاد اشتغال با پرداخت وام ممکن نیست

ایران در شاخص کارآفرینی 13 پله بالا رفت

آمادگی بانک‌های گیلان جهت پرداخت تسهیلات در حوزه اشتغال

برگزاری بسته ارتقاء مهارت ها‌ی کارآفرینانه در کرمانشاه

ورود خشکشویی‌ها به بازاریابی آنلاین

راه ساده برای کارآفرینی زنان خانه دار

رشد 13 پله ای ایران در شاخص جهانی کارآفرینی

فراخوان جایزه کارآفرینی استاد غلامرضا ذوالانواری در فرش و صنایع‌دستی با گرایش چوب

اجرای طرح مهارت‌آموزی کارآفرینی به دانشجویان در دانشگاه خوارزمی

انعقاد قرار داد پژوهشی امکان سنجی اشتغالزایی برای 500 نفر از روستاییان استان البرز

حضور‌ مسئولان دولتی و حکومتی در فین‌ استارز برای حمایت از فعالان فین‌ تک

اقتصاد با حمایت از جوانان کارآفرین شکوفا می شود

حمایت پارک علم و فناوری استان کرمان از استارتاپ‌ها

‍ تدوین سند اشتغال در بخش مرکزی شهرستان امیدیه

توسعه شرکت های کارآفرینی در چهارمحال و بختیاری ضروری است

فرهنگ کار در جامعه تقویت شود

عدم رویکرد جوانان به کارآفرینی آفت اقتصادی است

فعالیت های صندوق کارآفرینی امید همسو با برنامه های فقرزدایی و گسترش اشتغال است

کمیته امداد آستارا رکود اشتغالزایی خود را شکست

پرونده ناتمام معوقات دستمزدی

اصلاح ساختار صندوق های بازنشستگی در دستور کار وزارت رفاه

پرداخت 78 درصد تسهیلات صندوق کارآفرینی امید در مناطق روستایی

سرمایه گذاری در حوزه آموزش های مهارتی در راستای ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری

50 دوره مهارتی در دانشگاه علامه برگزار می شود

زیست‌بوم فناوری کارآفرینی در حال شکل‌گیری و بلوغ است

دوره‌های مهارت‌آموزی به تنهایی تاثیری در اشتغال ندارند

توسعه مراکز دانشگاهی باید به مهارت افزایی جوانان منجر شود

توجه به معیشت و ایجاد اشتغال مهمترین اولویت امسال

پیشتازی صنایع نوپا در اشتغالزایی

تولید ملی مقدمه‌ای بر اشتغال‌زایی و افزایش بهره‌وری است

ارائه بسته پیشنهادی به وزیر صنعت برای ایجاد موج کارآفرینی

نقش‌آفرینی جدی تر در اکوسیستم فناوری کشور

لرستان جولانگاه سوغات دیگر استان ها

احساس تنهایی در محیط کار به اندازه کشیدن 15 سیگار در روز از عمر افراد می کاهد

حمایت از طرح های فناورانه و تجاری سازی محصولات حوزه دریا

نقش‌آفرینی جدی‌تر در اکوسیستم فناوری کشور

جذب نخبگان و پژوهشگران جوان با هدف کارآفرینی در سال 97

گام‌های روبه جلو در توسعه زیست‌بوم کارآفرینی استان‌ها

معرفی بهترین کشورهای جهان برای کسب‌وکار

اولویت طرح های توسعه ای باید استفاده از نیروهای بومی باشد

به مصوبه دستمزد شورای عالی کار احترام بگذاریم

کارآفرینان ایرانی در شبکه تجارت نیستند

نقش‌آفرینی پارک فناوری پردیس معاونت علمی در اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی

افتتاح 10 پارک علم و فناوری در سال 97

حق بیمه امسال کارگران چقدر است؟

حذف رشته های دانشگاهی ناکارآمد برای ورود به بازار

  • چگونه ارزش برند خود را محاسبه کنیم؟

    چگونه ارزش برند خود را محاسبه کنیم؟

    بازاریابی سیاسی - یک برند در واقع چقدر ارزش دارد؟ در شرکت هایی که با محدودیت بودجه روبرو هستند، چطور باید در رابطه با اهمیت و ارزش مادی ...

  • پنج کتاب برتر بازاریابی با موضوع برندینگ

    پنج کتاب برتر بازاریابی با موضوع برندینگ

    بازاریابی سیاسی - ساختن یک برند با ارزش افزوده در دنیای رقابتی امروز نیازمند خلق یک استراتژی یکپارچه و موثری است که شامل تبلیغات، ...

  • چهار p بازاریابی

    چهار p بازاریابی

    بازاریابی سیاسی - بازاریابی چیست؟ تعریفی که بسیاری از بازاریابان هنگام شروع این صنعت چنین تعریفی از بازاریابی یاد می‌گیرند: بازاریابی ...

  • هشت اشتباهی که نباید در لینکدین انجام دهید.

    هشت اشتباهی که نباید در لینکدین انجام دهید.

    بازاریابی سیاسی - نظر شما در مورد پروفایل لینکدین‌تان چیست؟ آیا صفحه‌ی لینکدین خود را فقط زمانی چک می‌کنید که یک درخواست ارتباط صورت ...

بازاريابي سياسي

مديريت

تجزیه و تحلیل swot: شرکت اپل در سال 2015

تجزیه و تحلیل swot: شرکت اپل در سال 2015

بازاریابی سیاسی - تجزیه و تحلیل swot یک ابزار برای شناسایی توانایی‌های داخل سازمان و محیط بیرونی آن است که به بازاریابان کمک می‌کند تا مسائل مهم را شناسایی کنند و به وسیله آن به رشد و بهتر شدن سازمان کمک کنند.

شنبه 9 تیر 1397 - 11:29:55 AM

مقالات بازاريابي

بازاريابي

نکات خواندني

حکایات مدیریتی- معمار و پیرزن

حکایات مدیریتی- معمار و پیرزن

بازاریابی سیاسی - میگویند چند صد سال پیش، در اصفهان مسجدی می ساختند. روز قبل از افتتاح مسجد، كارگرها و معماران جمع شده بودند

شنبه 19 اسفند 1396 - 6:40:06 PM

کسب و کار

رتبه 13شاخص کارآفرینی ایران در سال‌2018

رتبه 13شاخص کارآفرینی ایران در سال‌2018

بازاریابی سیاسی - شاخص کارآفرینی ایران در سال 2018 با 13 رتبه بهبود به جایگاه 72 د رمیان 137 کشور جهان رسید و از این منظر پنجمین کشور جهان در بهبود امتیاز است.

چهارشنبه 5 ارديبهشت 1397 - 13:19:28

اخبار

استارت آپ

مقالات دکتر محبیان

برگزیده ها

ساير مطالب

چگونه ارزش برند خود را محاسبه کنیم؟

رتبه 13شاخص کارآفرینی ایران در سال‌2018

افزایش حقوق بازنشستگان چند درصد شد؟

مهارت آموزی زمینه اشتغال پایدار را در روستاها فراهم می کند

ایجاد اشتغال با پرداخت وام ممکن نیست

ایران در شاخص کارآفرینی 13 پله بالا رفت

آمادگی بانک‌های گیلان جهت پرداخت تسهیلات در حوزه اشتغال

برگزاری بسته ارتقاء مهارت ها‌ی کارآفرینانه در کرمانشاه

ورود خشکشویی‌ها به بازاریابی آنلاین

راه ساده برای کارآفرینی زنان خانه دار

رشد 13 پله ای ایران در شاخص جهانی کارآفرینی

فراخوان جایزه کارآفرینی استاد غلامرضا ذوالانواری در فرش و صنایع‌دستی با گرایش چوب

اجرای طرح مهارت‌آموزی کارآفرینی به دانشجویان در دانشگاه خوارزمی

انعقاد قرار داد پژوهشی امکان سنجی اشتغالزایی برای 500 نفر از روستاییان استان البرز

حضور‌ مسئولان دولتی و حکومتی در فین‌ استارز برای حمایت از فعالان فین‌ تک

اقتصاد با حمایت از جوانان کارآفرین شکوفا می شود

حمایت پارک علم و فناوری استان کرمان از استارتاپ‌ها

‍ تدوین سند اشتغال در بخش مرکزی شهرستان امیدیه

توسعه شرکت های کارآفرینی در چهارمحال و بختیاری ضروری است

فرهنگ کار در جامعه تقویت شود

عدم رویکرد جوانان به کارآفرینی آفت اقتصادی است

فعالیت های صندوق کارآفرینی امید همسو با برنامه های فقرزدایی و گسترش اشتغال است

کمیته امداد آستارا رکود اشتغالزایی خود را شکست

پرونده ناتمام معوقات دستمزدی

اصلاح ساختار صندوق های بازنشستگی در دستور کار وزارت رفاه

پرداخت 78 درصد تسهیلات صندوق کارآفرینی امید در مناطق روستایی

سرمایه گذاری در حوزه آموزش های مهارتی در راستای ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری

50 دوره مهارتی در دانشگاه علامه برگزار می شود

زیست‌بوم فناوری کارآفرینی در حال شکل‌گیری و بلوغ است

دوره‌های مهارت‌آموزی به تنهایی تاثیری در اشتغال ندارند

توسعه مراکز دانشگاهی باید به مهارت افزایی جوانان منجر شود

توجه به معیشت و ایجاد اشتغال مهمترین اولویت امسال

پیشتازی صنایع نوپا در اشتغالزایی

تولید ملی مقدمه‌ای بر اشتغال‌زایی و افزایش بهره‌وری است

ارائه بسته پیشنهادی به وزیر صنعت برای ایجاد موج کارآفرینی

نقش‌آفرینی جدی تر در اکوسیستم فناوری کشور

لرستان جولانگاه سوغات دیگر استان ها

احساس تنهایی در محیط کار به اندازه کشیدن 15 سیگار در روز از عمر افراد می کاهد

حمایت از طرح های فناورانه و تجاری سازی محصولات حوزه دریا

نقش‌آفرینی جدی‌تر در اکوسیستم فناوری کشور

جذب نخبگان و پژوهشگران جوان با هدف کارآفرینی در سال 97

گام‌های روبه جلو در توسعه زیست‌بوم کارآفرینی استان‌ها

معرفی بهترین کشورهای جهان برای کسب‌وکار

اولویت طرح های توسعه ای باید استفاده از نیروهای بومی باشد

به مصوبه دستمزد شورای عالی کار احترام بگذاریم

کارآفرینان ایرانی در شبکه تجارت نیستند

نقش‌آفرینی پارک فناوری پردیس معاونت علمی در اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی

افتتاح 10 پارک علم و فناوری در سال 97

حق بیمه امسال کارگران چقدر است؟

حذف رشته های دانشگاهی ناکارآمد برای ورود به بازار

بازاریابی سیاسی

بازاریابی سیاسی