آخرین اخبار

مديريت

«اشتغالزایی با هدایا و نذورات مردم»

بازاریابی سیاسی - معاون وزیر کار از طرح جدید اشتغالزایی دولت با استفاده از نذورات و هدایای مردم و خیّران خبر داد و گفت: هدف اصلی شیوه نوین تأمین مالی جمعی حمایت از کارآفرینان و نوآوران است.

تعریف گوشه بازار خودتان

بازاریابی سیاسی - یکی از مهم ترین گام های بازاریابی در کسب و کارها، تعیین گوشه بازار و شناخت دقیق مشتریان در آن است. به گزارش ...

آيا به ريبرندينگ نياز داريد؟

بازاريابي سياسي - دستبابي به برندينگ موثر و قوي کار بسيار سختي براي کسب وکارها است. برندهاي خوب به دليل احساساتي که در کاربران القا ...

زبان بدن، بخش چهارم: حالات تدافعي پا

بازاريابي سياسي - به طور کلي مي‌توان گفت تمام حرکاتي که بدن را به نوعي پوشش مي‌دهند، نشانگر حالت تدافعي و منفي در فرد هستند، پا روي پا ...

Customer Journey چيست؟

بازاريابي سياسي - از اين پديده با نام‌هاي مختلفي ياد مي‌شود. Buyer Journey، Customer Journey، Client Journey تمامي اين اسامي ...

تاثير مديريت شبکه‌هاي اجتماعي در موفقيت

بازاريابي سياسي - امروزه مديريت شبکه‌هاي اجتماعي روند رو به رشدي در توسعه کسب و کارها دارد. علت اين رشد سريع آن است که مديريت صحيح ...

شفاف سازي مديريت کسب و کار آنلاين

بازاريابي سياسي - بسياري از صاحبان کسب و کارها، با مفهوم مديريت کسب و کار آنلاين آشنايي درستي ندارند. آنها فکر مي‌کنند مديريت کسب و کار ...

10 نکته براي مديريت خود

برخي از مردم چيزهايي که هستند را مي‌بينند و مي‌پرسند «چرا؟»

مديريت

مديريت فرايند به کارگيري مؤثر و کارآمد منابع مادي و انساني در برنامه‌ريزي، سازماندهي، بسيج منابع و امکانات، هدايت و کنترل است

هماهنگي در سازمان

موفقيت سازمان در تحقق اهدافش مستلزم هماهنگ ساختن فعاليتها است.

15 فعاليت روزانه مديران موفق

مديريت و رهبري کسب‌و‌کار مهارتي است که در افراد به تدريج به عادت تبديل مي‌شود.

تکنيک شش کلاه تفکر

ابداع کننده اين تکنيک ادوارد دوبونو (پدر تفکر خلاق) است. در اين تکنيک به طور کلي با استفاده از شش سبک فکري، موضوع يا مسئله مورد نظر، بررسي مي‌شود.

مديريت ريسك: رويكردي نوين براي ارتقاي اثربخشي سازمانها

عدم اطمينان محيطي و شدت رقابت سازمانها و مديران، آنها را با چالشهاي متعدد مواجه ساخته است. براي مديريت مؤثر اين چالشها، رويكردهاي نوين مديريت و شايستگيهاي خاص طرح و توصيه شده است.

17 توصيه مهم در مديريت

بايد سعي کرد که مردم با رضا و رغبت و خود کارانه به دنبال کارها بروند در حقيقت، رييس يک سازمان نبايد نقش راننده را به عهده بگيرد. بلکه بايد به رهبري بپردازد و نه اينکه با استفاده از قدرت اداري ،کارمندان را به کار وادارد که اين تلاشي زودگذر خواهد بود .

7 اشتباه در مديريت زمان

وقتي مهارت تشخيص مديريت بر زمان را مي‌آموزيد از اتلاف وقت و انرژي خود نجات پيدا مي‌کنيد. مي‌توانيد به علل مشکلات پي ببريد و راه‌حلي براي آن‌ها تدارک ببينيد.

ضرورت ها و الزامات آزادسازي بازار پول

اقتصاد ايران پس از انقلاب اسلامي بنا بر ضرورت هايي از جمله جنگ تحميلي هر روز «دولتي تر» شد. دولتي شدن اقتصاد تا جايي پيش رفت که حتي تعيين نرخ اقلامي چون گوشت و پنير و دخانيات هم در اختيار دولتمردان قرار گرفت.

کارمندان واقعا چه مي خواهند؟

چگونه مي توان کارمندان را در قبال کسب و کار متعهد، راضي و وظيفه شناس نگه داشت؟ اين پرسش ها امروزه بسيار مهمتر از هميشه و بسيار مهم تر از هر مساله ديگري در اقتصاد چالش برانگيز معاصر هستند.

چطور اعتماد مشتريان را به دست آوريد

وقتي ايميل هاي مشتريانم را مورد توجه قرار دادم و در جريان رکود اقتصادي از آنها طلب کمک کردم، شرکت متبوعم فکر مي کرد که اين يک ايده وحشتناک است.

هوش هيجاني خود را ارتقا دهيد

دلايل نياز مديران به هوش هيجاني را اينگونه بيان مي کند «يکي از ويژگي هاي ارتباطات در دنياي مدرن امروزي توانايي برقراري ارتباط با ديگران در سطح عاطفي است. با اين حال بعضي از مديران نگرش بسيار ضعيفي به اين موضوع دارند. براي مثال بعضي از مديران در برقراري ارتباط با کارکنانشان مشکل دارند و اعتقاد ضعيفي به ميزان اثرگذاري رفتار مديريتي بر کارکنان دارند.

حتي پس از 8 ساعت کار هم انرژي داشته باشيد

گاهي اوقات دوست داريد تنبل باشيد. دوست داريد پس از کار به محض رسيدن به خانه جلوي تلويزيون لم دهيد و فقط استراحت کنيد، عليرغم اينکه مي دانيد بايد کارهاي مفيدتري همچون مطالعه، تميز کردن خانه يا خريد انجام دهيد. در اين مطلب چند ترفند را برايتان نام برده ايم که با رعايت آنها مي توانيد حتي پس از کار و خستگي هاي ناشي از آن نيز مي توانيد براي انجام کارهاي شخصي خود انرژي داشته باشيد.

مدل S.O.S براي رسيدن به اهداف

مهمترين اشتباهي که اکثر افراد در مواجهه با فرايند هدف گذاري مرتکب مي شوند اين است که از وضعيت فعلي خود آگاهي کافي ندارند.

چگونه به کارمندان کارآموز انگيزه بدهيم؟

دکتر اليزابت چابنر تامسون، زماني که کسب وکار تازه خود را که يک خرده فروشي و عمده فروشي لوازم درماني براي افراد تحت درمان سرطان سينه بود آغاز کرد، از سه تن از دانشجويان خود به عنوان کارآموز استفاده کرد تا کارش را به سرانجام برساند.

فرار از قربانگاهي به نام دفتر کار در سال 92

اگر کارمند اداري هستيد و سفت و سخت به ميز خود چسبيده و حرکت نداريد و در شرايط پر اضطراب کار مي کنيد، بايد بدانيد کار در چنين محيطي بسيار زودتر از آنچه تصور مي کنيد شما را به کشتن خواهد داد. در سال جديد سعي کنيد مقداري تغيير کنيد، حداقل از جنبه رابطه سلامت وکار!

چگونه مي توان قابليت هاي مديريتي را بهبود بخشيد؟

بيشتر کتاب هايي که در زمينه مديريت و رهبري نوشته شده اند، نمايي کلي از يک مدير را ترسيم مي کنند. اين کتاب ها غالبا بر اساس مصاحبه با مديران موفق تدوين مي شوند و در آن درباره نحوه نظارت آنها بر امور بحث مي شود. عموما نويسندگان اين کتاب ها توصيه هايي با هدف کمک به بهبود رفتار مديران دارند.

اولويت دانش فني در صنعت نفت

از زماني که براي نخستين بار انسان متوجه شد مي تواند نفت را بسوزاند، اين ماده به عنوان منبع انرژي در سطح دنيا شناخته شد.

چرا به اين راحتي دروغ مي گوييم؟!

وقتي اسم اپيدمي (يا همان همه گيري) مي آيد، حتما به فکر ويروس و ميکروب مي افتيد و حتي ممکن است بترسيد اما گاهي بعضي چيزها که اپيدمي مي شود ظاهرا کسي را به تب و لرز نمي اندازد و کسي هم نگران آنها نمي شود اما واقعيت اين است که خطر آنها حتي از اپيدمي هاي ميکروبي هم بيشتر است. مثلا «اپيدمي دروغ» يکي از اين همه گيري هاي خطرناک است. دقت کرده ايد که اين روزها دروغ گفتن همه گير شده؟

آيا اقتصاد جهان منسجم خواهد بود؟

امسال با خوش بيني محتاطانه اي در مورد اقتصاد جهاني آغاز شد. اروپا از خطر فروپاشي دور شد. ايالات متحده در پرتگاه مالي نيفتاد. ژاپن در حال حرکت به سوي تغيير استراتژي اقتصادي خويش است و به نظر مي رسد اقتصاد چين دوباره به مسير درست بازگشته است.

تهديد تجارت آزاد با توافق هاي دو جانبه

ظاهرا گفت وگوهاي تجارت جهاني دوحه بدون هيچ گونه ناله و زاري در سال جاري محکوم به مرگ است.در حالي که احتمالا بخش کوچکي از اين پروژه نجات خواهد يافت واقعيت مهم اين است که اين موضوع شکستي منحصر به فرد در مذاکرات تجاري چند جانبه به شمار مي رود. مذاکراتي که اقتصاد جهاني را از جنگ دوم جهاني به بعد دگرگون کرده اند.

چگونه ضربان کارمندان تان را به دست بگيريد

آيا مي خواهيد بدانيد کارمندان تان چه احساسي درباره کارفرماي خود يا شرکت دارند؟ ممکن است آنها عقايد راسخي نسبت به کارشان داشته باشند اما بابت به اشتراک گذاشتن اطلاعات بسيار زياد در نشست هاي هفتگي پرسنل و شرکت مردد هستند.

چگونه در شرايط متفاوت رشد، مديريت کنيم؟

رشد سودآور همواره بالاترين اولويت مديران است. رشد معمولا در سطح کلي عملکرد شرکت ها مورد مطالعه قرار گرفته است، اما نويسندگان اين مقاله استدلال مي کنند که معقول تر و مفيد تر است که بر بررسي يک محصول يا يک خانواده اي از محصولات و در شرايط خاصي از رشد، تمرکز کنيم.

چگونگي غلبه بر چالش تجارت فراآتلانتيک

اظهارات باراک اوباما در مورد اينکه مذاکرات «مشارکت تجاري و سرمايه گذاري فراآتلانتيک» به طور جامعي آغاز خواهد شد، در دو سوي اقيانوس اطلس هيجاناتي ايجاد کرده است.

رمز موفقيت: خلاقيت استيو جابز يا واقع بيني ووزنياک

وقتي افرادي که با هم کار مي کنند و اهداف مشترکي دارند، در مورد نحوه رسيدن به اين اهداف به توافق نمي رسند، شرايط بدي پيش مي آيد. مشکل در واقع اين است که اين افراد در مورد اهدافشان به يک شيوه فکر نمي کنند.

7 قانون براي مديريت افراد خلاق اما پردردسر

خلاقيت سرکوب شده يک تومور سازماني بدخيم است. اگرچه هر سازماني ادعا مي کند که به نوآوري اهميت مي دهد، اما تعداد بسيار کمي از آنها براي رضايت کارمندان خلاق يا حداقل بالا بردن بهره وري آنها کاري انجام مي دهند. شما نمي توانيد کارمندان خلاقي را که شايد بداخلاق، نامنظم، غيرعادي و متکبر هستند ناديده بگيريد.

تصميماتي که شما را آدم موفقي مي کند

موفق ترين افراد چگونه تصميم مي گيرند؟ تا به حال فکر کرده ايد افراد موفق چطور مهمترين اولويت هاي زندگي شان را کشف مي کنند و بعد بي وقفه به آن عمل مي کنند؟ همه درباره افراد خيلي موفق زياد خوانده ايم و حالا ديگر وقتش شده به تصميماتي که آنها را موفق مي کند نگاهي بيندازيم.

مذاکره در سطح جهاني

براي شرکت در يک مذاکره بين المللي، بايد براي رويارويي با مسائل بسياري آماده باشيد. بيشتر افراد اگر قرار است در سطح بين المللي مذاکره اي داشته باشند، پيشاپيش از آن مطلع مي شوند.

روي هدف تمرکز کنيد

اگر تمايل داريد در کارتان موفق شويد، مطلب زير را بخوانيد

چگونه کارمندان متعهدي داشته باشيم؟

تعهد کارمندان، قراردادي عاطفي است ميان کارمند، سازمان و اهداف آن که به انجام تلاش هاي آگاهانه کارمند در زمينه برآورده کردن اهداف مي پردازد.

8 اشتباه مالي در زندگي مشترک

نگاهي به زندگي اطرافيان تان مي اندازيد و مي خواهيد از اشتباهاتي که بعضي از آنها انجام مي دهند فرار کنيد و گاهي هم دوست داريد زندگي تان را مثل برخي ديگر از آدم هاي اطراف تان بسازيد.

خانه و دفتر کار را با هم داشته باشيد!

اگر مي خواهيد محيط کار خانگي خوبي داشته باشيد با کمک چند توصيه ساده مي توانيد چيدمان مناسبي را براي اتاق کارتان در نظر بگيريد و با کار کردن در محيطي زيبا و راحت، بازده کاري خوبي داشته باشيد.

رها کنيد اقتصاد را از چنبره سياست

بر همه فعالان اقتصادي خصوصا در بخش خصوصي فرض است که از توجه مجدد به مقوله کار و سرمايه ايراني تحت عنوان حماسه اقتصادي قدرداني و تشکر کنند، چرا که نشان دهنده توجه رهبر معظم انقلاب به نامه اي است که در پايان سال گذشته به امضاي روساي اتاق هاي کشور در همين خصوص براي ايشان ارسال شده بود.

امنيت شغلي در پرتو خصوصي سازي در حقوق ايران

چندي است خط مشي کاهش تصدي گري بخش دولتي و اجراي سياست خصوصي سازي در بيشتر کشورهاي توسعه يافته و در حال توسعه، در دستور کار دولتمردان قرارگرفته است.

اخبار خواندنی