7 اشتباهي که در طراحي لوگو نبايد مرتکب شويد
نکات خواندني
بزرگنمايي:
بازاريابي سياسي - اولين چيزي که بعد از شنيدن نام کوکاکولا به ذهنمان ميآيد، لوگوي قرمز رنگيست که با يک فونت خاص، نام کوکاکولا بر آن نوشته شده است.
کمي که فکر ميکنيم تقريبا در مورد هر برندي اين موضوع صادق است!
طراحي لوگو و آرم مناسب يکي از ابتداييترين و اصليترين قدمها براي برندينگ است و خيليها هنوز هم به آن اهميت زيادي نميدهند (نگاهي به لوگوي دانشگاههايمان بيندازيد متوجه منظورم ميشويد!)
يادتان باشد، حسي که مشتريانتان به لوگوي شما دارند، مجموعهي همهي حسهاييست که از تجربه خريد يا ديدن تبليغ کالا يا خدماتتان به دست آوردهاند.
مثلا بعد از ديدن لوگوي آديداس، به ياد حس خوب خوشتيپي و راحتي در زمان ورزش ميافتيد؛ بعد از ديدن لوگوي بنز، ياد يک خودروي لوکس، مدرن و با شخصيت ميافتيد و بعد از ديدن لوگوي سايپا…
خلاصه لوگو خيلي مهم است!
لوگوي زشت، تصور همه را نسبت به برندتان خراب ميکند!اين 7 اشتباه را نکنيد تا لوگوي خوبي داشته باشيد:
اشتباه اول: زيبا، ولي فقط در يک سايز
لوگويي را طراحي نکنيد که فقط در حالت زوم، زيبا به نظر برسد (و حتي برعکس!)
حتما لوگو را در اندازههاي مختلف آزمايش کنيد تا مطمئن شويد در همهي اندازهها، مفهوم و زيبايي مدنظر را ميرساند.
اشتباه دوم: تبديل لوگو به آثار پيکاسو!
سعي نکنيد طرحها بسيار پيچيده و عجيب و غريب باشد!
گاهي لوگو ريزهکاريهاي بسياري دارد که زيبايش کرده، اما هنگام چاپ آن بر روي جنسها و کيفيتهاي مختلف به مشکل ميخورد!
اشتباه سوم: ميتواني تا امشب برايم يک لوگو طراحي کني؟!
چه شما طراح لوگو باشيد چه هر کس ديگري، به اندازه کافي وقت براي طراحي لوگو اختصاص بدهيد.
شايد خسته شويد، ايده برايتان تکراري شود، چشمانتان از هر چه لوگو ببيند متنفر شود؛ اما واقعا مهم نيست!
باور کنيد يک لوگوي بد، بدون اغراق ميتواند همه چيز را به هم بزند، همه چيز را هم اگر به هم نزند، خيليها را از شما دور ميکند.
اشتباه چهارم: هرج و مرج زيادي
لوگوي شما قرار است براي مخاطبيني باشد که ميخواهند در يک نگاه، کيفيت کاري، پيام برند و تفکر غالب بر کسب و کارتان را بفهمند.اگر بعد از ديدن لوگويتان از خودتان پرسيديد: “يه کمي شلوغ نشده؟” بدانيد قطعا شلوغ شده است!اگر لازم است رنگها را کم کنيد، طرحها را سادهتر کنيد يا هر کار ديگري که ميدانيد انجام دهيد تا ذهن مخاطب درگير و گيج نشود! در طراحي لوگو، مانند هنرمندان مينيمال کار کنيد: هرچه کمتر، بهتر!اشتباه پنجم: کپي
شايد رقيبتان موفق باشد، اما دليل نميشود روش او براي شما هم کارساز باشد! روش و طراحي خودتان را داشته باشيد. “خلاقيت همواره موفقيت به همراه مياورد!”
طراحي لوگو درواقع آجر اوليه برند شماست، هويت برندتان را متمايز و خاص طراحي کنيد!
لوگويي طراحي کنيد که اگر در کنار رقبايتان قرار گرفتيد، متمايز شويد… رنگ متفاوت، نمادي متمايز و گاهي مخالف ميتواند کمک کند.
اشتباه ششم: اسامي خانوادگي و نمادهاي نژادي
شايد نمادي، کلمهاي، طرحي و اسمي براي شما و خانواده و حتي اطرافيانتان بسيار دلپذير و دوست داشتني باشد، اما در نظر بگيريد که برند شما قرار است مخاطبين ديگري داشته باشد!
اسمهاي خانوادگي، نشانهاي نژادي و يا سمبلهايي که بنظر شما و اطرافيانتان زيباست، ميتوانند با روشهاي مدرن و طراحيهاي مناسب بيان شوند.
اما توصيهي ما اين است که حتي اگر شرکت يا کسب و کاري خانوادگي داريد، لوگو و نام تجاري را، با استفاده از نمادها و اسامي خانوادگي و اساطيريتان انتخاب نکنيد. باور کنيد اين قضيه براي ديگران هيچ جذابيتي ندارد و حتي ممکن است حس بدي در مخاطب به وجود آورد.
اشتباه هفتم: لوگوهاي تاريخ مصرف دار!
مراقب باشيد که لوگوي طراحي شده شما براي مدتهاي طولاني کاربرد داشته باشد، البته اين به اين معني نيست که تغيير و بهبود لوگو در طي زمان کار اشتباهي باشد، ابدا!
لوگوها نيز پا به پاي شرکتها و پيشرفتهايشان، رشد ميکنند؛ اما لوگوي طراحي شده در مرحلهي آخر بايد طرحي ماندگار باشد.
به نظر شما چه اشتباه رايج ديگري در طراحي لوگو ممکن است مرتکب شويم؟
لطفا بگوييد تا مرتکب نشويم!
-
دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۳:۰۳:۴۱ PM
-
۲۱۵۴ بازديد
-
شبکه مديران
-
لوگو
لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/835/