ايدههايي براي افزايش فروش از طريق اعتمادسازي در شبکههاي اجتماعي
کسب و کار
بزرگنمايي:
بازاريابي سياسي - امروزه تعاملات شبکههاي اجتماعي عنصر اصلي موفقيت در فرآيند بازاريابي کسب و کارها است. از سوي ديگر با رشد ميزان استفاده از شبکههاي اجتماعي و امکان پوشش خبري 24 ساعته از طريق اين شبکهها، جلب توجه مخاطب از طريق تقويت قدرت ارتباط و اعتمادسازي در شبکههاي اجتماعي ميتواند يکي از عوامل مهم شکست يا موفقيت يک کسب و کار باشد. آگاهي از عادات و علاقهمندي مردم و افزايش تعاملات شبکههاي اجتماعي يک برند با مخاطبان خود ميتواند علاوه بر افزايش فروش سبب اعتمادسازي در شبکههاي اجتماعي شده و فرصت انجام معاملات بيشتري را در اختيار صاحبان کسب و کار قرار دهد. در اين مطلب ايدههايي را که سبب اعتمادسازي در شبکههاي اجتماعي شده و ميزان فروش را در عصر ارتباطات تحت تاثير قرار ميدهند، گردآوري کردهايم.
روشهايي براي اعتمادسازي در شبکههاي اجتماعي و افزايش فروش
به اشتراکگذاري اطلاعات
اقتصاد اطلاعاتي واقعيت غير قابل چشمپوشي عصر حاضر است. اما آگاهي از اينکه چه اطلاعاتي بايد به اشتراک گذاشته شوند، يک عنصر کليدي در افزايش اعتبار برند است. به اشتراکگذاري اطلاعات مفيد ميتواند همدلي، اعتماد و اعتبار براي يک برند به همراه داشته باشد. زيرا اطلاعات قدرت تاثيرگذاري فوقالعادهاي دارند. هر چند انتظار نميرود که همهي برندها اطلاعاتي را ارائه دهند، اما اين کار ميتواند منجر به اعتمادسازي در شبکههاي اجتماعي شده و در نهايت ميزان فروش را افزايش دهند.
اعلام آمادگي براي ارائهي مشاوره و راهنمايي
با توجه به گسترش استفاده از اينترنت و شبکههاي اجتماعي در عصر حاضر، بيشتر مردم تمايل دارند به صورت آنلاين به سوالات خود پاسخ دهند. از اين رو لينک به صفحهي اصلي سايت کسب و کار، ارائهي مشاورهي رايگان به صورت آنلاين و قرار دادن اطلاعات تماس براي پاسخگويي به سوالات مختلف در شبکههاي اجتماعي تاثير به سزايي در ايجاد اعتماد در مخاطبان خواهد داشت.
برقراري ارتباط با مخاطبان
در بسياري از موارد تاثير رواني يک جمله بسيار بيشتر از ارزش افزودهاي است که در ازاي خريد يک محصول به مخاطب ارائه ميشود. به عنوان مثال پاسخ به کامنتهاي مخاطبان و تشکر از همراهي آنها هر چند ممکن است بسيار ساده و پيش پا افتاده به نظر برسد. اما تاثير زيادي در اعتمادسازي در شبکههاي اجتماعي کسب و کار و افزايش فروش خواهد داشت.
ايجاد ارتباط مودبانه و با اعتماد به نفس کامل
در بسياري از موارد کسب و کارها هنگام برقراري ارتباط با مخاطبان نميتوانند تعادل لازم را برقرار کنند. نکته مهمي که در ارتباط با مخاطبان وجود دارد اين است که در کنار داشتن اعتماد به نفس کامل از تکبر و سردي نيز پرهيز شود. با توجه به اينکه برقراري ارتباط در رسانههاي اجتماعي به صورت مجازي است و نميتوان از لحن و زبان بدن براي جلب اعتماد مشتري استفاده کرد. بنابراين استفاده از کلمات و ايموجيهاي مناسب ميتواند توجه و اعتماد مخاطب را به برند شما جلب کند. به ياد داشته باشيد که لحن مناسب، صميميت و مودب بودن تاثير به سزايي بر ذهن مخاطب دارد. بنابراين سعي کنيد با تقويت کيفيت ارتباط با مخاطبان به پيشبرد استراتژي بازاريابي احساسي کسب و کار خود بپردازيد. زيرا کيفيت برقراري ارتباط با مخاطبان با افزايش فروش رابطه مستقيم دارد.
با توجه به اينکه برقراري ارتباط در رسانههاي اجتماعي به صورت مجازي است و نميتوان از لحن و زبان بدن براي جلب اعتماد مشتري استفاده کرد. بنابراين استفاده از کلمات و ايموجيهاي مناسب ميتواند نقش موثري براي اعتمادسازي در شبکههاي اجتماعي و جذب مشتري داشته باشد.
منشن کردن و يا ذکر نام مشتري هنگام برقراري ارتباط
منشن کردن يا ذکر نام مشتري هنگام برقراري ارتباط در شبکههاي اجتماعي و فرآيند بازاريابي تاثير رواني مثبتي بر روي ذهن او دارد. زيرا شخصيسازي پيام براي مشتري سبب ارسال يک پالس عاطفي مثبت ميشود. همين امر نيز سبب شکلگيري تعاملات بيشتر و در مجموع فروش بيشتر خواهد شد.
ارتباط سازنده با ساير کسب و کارها
يک مدير موفق با برقراري ارتباط موثر با ساير کسب و کارهاي مرتبط از تخصص و تجارب آنها نيز در جهت پيشبرد استراتژيهاي کسب و کار خود استفاده ميکند. آگاهي از اطلاعات کسب و کارها، نتايج کمپينها و بازخورد مخاطبان نقش موثري در اعتمادسازي در شبکههاي اجتماعي کسب و کارها دارد و به تبع آن ميزان فروش محصولات نيز افزايش مييابد. بنابراين شبکهسازي يکي از مهمترين وظايف کسب و کارها در عصر بازاريابي ديجيتال است. اما اين نکته را فراموش نکنيد که حين ارتباط با صاحبان کسب و کارها شنونده خوبي باشيد و سعي کنيد بيشتر از تجربهي کار تيمي آنها استفاده کنيد.
مسئوليت پذيري
مدير شبکههاي اجتماعي يا مدير فروش تيم بايد فرد مسئوليتپذيري باشد. دقت در کار، منظم بودن و روحيهي کار تيمي از مهمترين ويژگيهاي يک مدير موفق است. با توجه به اينکه مسئوليت ارتباط با مشتري و ساير اعضاي تيم به عهده اين فرد خواهد بود. بنابراين خوشاخلاقي و آرامش اين فرد در ارتباط با مشتري يکي از عوامل مهم براي اعتمادسازي در شبکههاي اجتماعي است.
برچسب ها: اعتمادسازي, اعتمادسازي در شبکههاي اجتماعي, بازاريابي, بازاريابي ديجيتال, رسانههاي اجتماعي, شبکه هاي اجتماعي, شبکههاي اجتماعي
-
چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵:۵۳ PM
-
۱۲۸۱ بازديد
-
بازاريابي - بازاريابي اينترنتي
-
فروش
لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/783/