سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

مهمترين تغييراتي که بايد در بازاريابي شبکه‌هاي اجتماعي ايجاد کنيم بازاریابی سیاسی

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - عصری که در آن زندگی می‌کنیم عصر تغییرات بزرگ است. این تغییرات تک تک جنبه‌های زندگی ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. موج این تغییرات به صنعت کسب و کار نیز رسیده و روش‌های بازاریابی مدرن را ایجاد کرده است. با توجه به رشد بی‌سابقه تکنولوژی همه روزه شاهد ایجاد تغییرات بزرگی در چشم‌اندازهای دیجیتالی کسب و کارها هستیم. از این رو بازاریابی شبکه‌های اجتماعی نیازمند ایجاد تغییرات بزرگی هستند. از سوی دیگر نیز با توجه به این‌که رسانه‌های اجتماعی به بخش جدایی‌ناپذیری از زندگی مردم تبدیل شده‌اند. می‌توان گفت اکنون بازاریابی شبکه‌های اجتماعی مهمترین ابزار بازاریابی برندها هستند. با توجه به بهبود و افزایش قابلیت‌های رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی نیز نیازمند ایجاد تغییراتی هستند که در ادامه این مطلب به بررسی برخی از مهمترین تغییرات مورد نیاز آن در سال ۲۰۱۷ می‌پردازیم.
مهمترین تغییرات مورد نیاز در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی
افزودن ویدئوی زنده به پست‌های رسانه‌های اجتماعی
اهمیت بازاریابی ویدیویی در عصر حاضر دیگر بر کسی پوشیده نیست. زیرا مخاطبان عاشق محتوای ویدئویی هستند. همین امر نیز باعث شده است که رسانه‌های اجتماعی قابلیت به اشتراک‌گذاری ویدئوی پلت‌فرم خود را روز به روز بهبود بخشند. اما تاثیرگذاری ویدئوی زنده چندین برابر محتوای ویدئویی خواهد بود. زیرا این امکان فراهم می‌شود که صاحبان کسب و کار به صورت زنده به معرفی محصول و خدمات خود بپردازند. از سوی دیگر نیز با توجه به اصالت طلبی مردم به اشتراک گذاشتن محتوای ویدئویی زنده و واقعی که ویرایشی بر روی آن انجام نگرفته باشد. ذهنیت مثبتی نسبت به نام تجاری در مخاطب ایجاد کرده و سبب جذب مشتری وفادار می‌شود. بنابراین افزودن محتوای ویدئویی زنده به استراتژی شبکه‌های اجتماعی اولین و مهمترین تغییری است که برای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی به آن نیاز دارید.
استفاده از محتوای پرداختی
اگر از آن دسته از کسب و کارهایی هستید که محتوای رسانه‌های اجتماعی خود را منتشر می‌کنید و امیدوارید که تاثیر زیادی بر روی مخاطبان شما بگذارد سخت در اشتباه هستید. زیرا الگوریتم‌های رسانه‌های اجتماعی امروزه تغییرات زیادی کرده است. استفاده سایر برندها از محتوا و تبلیغات پرداختی نیز شانس دیده شدن پست‌های شما را رفته رفته کاهش می‌دهد. از سوی دیگر نیز همانگونه که می‌دانید در دو سال اخیر استفاده از شبکه‌های اجتماعی توسط مردم تقریبا دو برابر شده است. بنابراین شانس دیده شدن محتوای یک برند بدون استفاده از الگوریتم‌های پرداختی به شدت کاهش می‌یابد. در حالی که استفاده از محتوای پرداختی امکان برقراری ارتباط با مخاطبان هدف و تعامل با آن‌ها را دو برابر می‌کند. بنابراین می‌توان گفت که استفاده از محتوا و تبلیغات پرداختی دومین تغییر در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی برندها است.
استفاده از محتوای تعاملی
می‎‌توان گفت که تمام بازاریابان موفق از اهمیت تولید محتوای تعاملی در استراتژی بازاریابی خود آگاهند. زیرا محتوای تعاملی سبب جلب توجه و دقت مخاطب به سمت برند مورد نظر می‌شود. تعامل مخاطب با برند در رسانه‌های اجتماعی از طریق کامنت، شرکت در کمپین و مسابقه، پرسش و پاسخ، نظر سنجی و … سبب می‌شود تا نام برند در ذهن مشتری ماندگاری بیشتری داشته باشد. بنابراین برندها باید تمام خلاقیت خود را در تولید محتوای تعاملی به کار گیرند تا مخاطبان به توصیه برند آن‌ها به دوستان خود بپردازند. زیرا امروزه دیگر کلیک کردن بر روی پست‌ها و چند سوال و جواب ساده کافی نیست. بلکه برندها نیاز دارند تا به نوعی تعامل ذاتی با مخاطبان خود برسند.


بازاریابی شبکه‌های اجتماعیتعامل مخاطب با برند در رسانه‌های اجتماعی از طریق کامنت، شرکت در کمپین و مسابقه، پرسش و پاسخ، نظر سنجی و … سبب می‌شود تا نام برند در ذهن مشتری ماندگاری بیشتری داشته باشد.

استفاده از چت‌بات‌ها برای ارتباط با مشتری
مطمئنا در عصر ارتباطات کمتر کسی پیدا می‌شود که روزانه ساعت‌ها از وقت خود را صرف سوال و جواب‌های ساده بکند. بنابراین استفاده از چت‌بات‌ها گزینه مناسبی برای ارتباط با مشتری هستند. در حقیقت در این مرحله از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی هوش مصنوعی نیز وارد عمل می‌شود تا ارائه‌ی خدمات به مشتریان را بهبود بخشد. در میان چت‌بات‌ها ربات تلگرام، مسنجر فیس‌بوک و واتس‌اپ از معروف‌ترین آن‌ها محسوب می‌شوند که در حال حاضر توسط برندها مورد استفاده قرار می‌گیرند. امروزه برندهایی که در زمینه تجارت الکترونیک فعالیت می‌کنند مایلند که با افزودن برنامه‌های پیام‌رسان به استراتژی بازاریابی خود امکان تعامل با مشتری و ارائه پیشنهاد ویژه به آن‌ها را افزایش دهند.
استفاده از طرفداری کارمندان
کارمندان و کارکنان یک برند می‌توانند یکی از مهمترین تاثیرگذاران در رسانه‌های اجتماعی باشند و به بهبود بازاریابی شبکه‌های اجتماعی آن کمک کنند. زیرا مردم معمولا اعتماد بیشتری به توصیه‌ی محصولات از طرف اکانت‌های شخصی دارند. بنابراین کارمندان شما می‌توانند بهترین اعتبار برای برند شما بوده و  تاثیر به سزایی بر روی اعتمادسازی در مشتریان بگذارند.
برچسب ها: ارتباط با مشتری, استراتژی بازاریابی, استراتژی شبکه های اجتماعی, بازاریابی رسانه‌های اجتماعی, بازاریابی شبکه های اجتماعی, بازاریابی شبکه‌های اجتماعی, تعامل با مشتری, جذب مشتری, جذب مشتری وفادار, ربات تلگرام, شبکه های اجتماعی, محتوای تعاملی, محتوای ویدئویی, محتوای ویدیویی

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/782/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سهام انویدیا سقوط کرد؛ بدترین روز غول سازنده تراشه از مارس 2020

سرورهای بازی LittleBigPlanet 3 برای همیشه خاموش شد

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

کاخ رسانه تصاویر جالبی از فرود مجدد فالکون 9

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

انتشار آپدیت HyperOS برای این گوشی‌ محبوب شیائومی آغاز شد

رئیس سامسونگ ثروتمندترین فرد در کره جنوبی شد

بازی/ Evil Lands؛ نبردی میان قهرمانان و شیاطین

روشی برای نقشه‌برداری از نانوحفره‌های روی غشاء ارائه شد

نروژ بزرگترین کشتی‌های هیدروژنی جهان را می‌سازد

آپدیت جدید بازی Marvel’s Spider-Man 2 منتشر شد

اینتل بزرگترین رایانه نورومورفیک جهان را ساخت

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

هواوی مچ‌بند جدیدی با الهام از اپل واچ می‌سازد؟

پیست مسابقات فرمول یک با آسفالت نانویی روکش شد

بازی Kena: Bridge of Spirits احتمالا به Xbox Series X/S خواهد آمد

مطالعه جدید؛ ژن‌های قدرت می‌توانند از ما در برابر بیماری و مرگ زودرس محافظت کنند

تصاویری شگفت‌انگیز از سحابی Orion

سامسونگ سریع‌ترین حافظه LPDDR5X جهان را معرفی کرد

آتشفشان‌های خشن، قمر مشتری را برای میلیاردها سال شکسته اند

چین برای ارسال 3 فضانورد به مدار آماده می‌شود

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

اینترنت ماهواره‌ای «استارلینک» می‌تواند همه ما را مسموم کند

Logitech فکر می­‌کند که ماوس­‌ها به هوش مصنوعی نیاز دارند

زباله های فضایی در مریخ

گلکسی زد فلیپ 6 با پردازنده پرچمدار قدرت‌نمایی کرد

گزارش Surfshark: از سال 2004 تاکنون، میلیاردها حساب کاربری هک شده‌اند

اپل پیام‌رسان‌های واتساپ و تلگرام را از اپ استور چین حذف کرد

اگزینوس 2500 احتمالاً عملکرد بهینه‌تر نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 4 خواهد داشت

زلزله تایوان نزدیک به 100 میلیون دلار به TSMC خسارت وارد کرده است

رونمایی اسپیکر نمایشگردار اپل محتمل‌تر شد

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

برنامه/ ردیاب بهترین مکان تحت پوشش شبکه‌های تلفن همراه

مارک زاکربرگ می‌گوید متا در حال توسعه دستگاه پوشیدنی مانند تراشه مغزی نورالینک است

گوشی وان پلاس Ace 3 Pro طراحی کاملاً جدیدی خواهد داشت؟

قیمت هدست متا کوئست 2 به‌طور دائمی افت کرد

تصاویری فوق‌العاده زیبا از عبور زیبای فالکون 9 از مقابل ماه

سامسونگ حذف یکی از نرم‌افزارها را در One UI 6.1 غیرممکن کرد

جنجال هوش مصنوعی؛ تریلر جعلی فیلم جیمز باند با بازی هنری کویل وایرال شد

بیگانگان فضایی ممکن است در واقعیت بنفش باشند

ربات‌های دوپا گوگل به‌لطف هوش مصنوعی، حالا سریع‌تر و قدرتمندتر از قبل فوتبال بازی می‌کنند

خرید سه‌بعدی کالاهای جدید به اپل ویژن پرو اضافه شد

پردازنده دیمنسیتی 6300 مدیاتک برای گوشی‌های میان‌رده معرفی شد

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»