آخرين مطالب

8 مهارت مهم مدير شبکه‌هاي اجتماعي در عصر بازاريابي ديجيتال بازاريابي سياسي

8 مهارت مهم مدير شبکه‌هاي اجتماعي در عصر بازاريابي ديجيتال

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - می‌توان گفت تقریبا تا یک دهه پیش شغلی تحت عنوان مدیر شبکه‌های اجتماعی وجود نداشت. اما امروزه وجود فردی به عنوان مدیر شبکه‌های اجتماعی در بیشتر سازمان‌ها و شرکت‌ها ضروری شده است. زیرا با توجه به رشد و توسعه شبکه‌های اجتماعی و افزایش مخاطبان این رسانه‌ها و گسترش بازاریابی شبکه‌های اجتماعی فردی متخصص برای مدیریت این شبکه‌ها نیاز است. با توجه به اهمیت این موضوع در عصر بازاریابی دیجیتال یک مدیر شبکه‌های اجتماعی موفق باید مهارت‌های خاصی را در خود تقویت کند. زیرا بدون وجود این مهارت‌ها سازمان‌های مدرن امروزی یکی از مهمترین ابزارهای بازاریابی و مزایای رقابتی خود را از دست خواهند داد. در ادامه ۸ نمونه از مهمترین مهارت‌هایی که مدیران شبکه‌های اجتماعی در عصر بازاریابی دیجیتال به آن نیاز دارند مطرح می‌شوند.
۸ مهارت مهم مدیر شبکه‌های اجتماعی در عصر بازاریابی دیجیتال
۱) آگاهی از قانون کپی رایت
آگاهی از قانون کپی رایت یکی از مهارت‌های اساسی در بازاریابی رسانه‌های اجتماعی است. داشتن قلم مناسب و مهارت نوشتن متن‌های فریبنده برای جلب مشتری مهمترین مهارتی است که یک مدیر شبکه‌های اجتماعی موفق باید در خود تقویت کند. یک کپی‌رایتر موفق می‌تواند با بهبود کیفیت محتوای شبکه‌های اجتماعی سبب افزایش بهره‌وری بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی برند مربوطه شود.
۲) مهارت طراحی و گرافیک
تحقیقات انجام شده حاکی از آن است که محتوای بصری میزان تعامل با مخاطبان را دو برابر می‌کند. بنابراین داشتن مهارت‌های طراحی و گرافیکی مدیر شبکه‌های اجتماعی تاثیر مستقیمی بر روی استراتژی تولید محتوای رسانه‌های اجتماعی خواهد داشت. تولید محتوای بصری جذاب جذب مخاطب و اعتمادسازی به برند می‌شود. همین اعتمادسازی نیز افزایش فروش را در پی خواهد داشت.
۳) داشتن اعتماد به نفس و تقویت مهارت سخنوری
ارتباطات شبکه‌های اجتماعی بسیار گسترده هستند. از این رو فردی که به عنوان مدیر شبکه‌های اجتماعی انتخاب می‌شود. باید مهارت‌های ارتباطی و اعتماد به نفس خود را تقویت کند. بازی با کلمات و تبدیل شدن به سخنوری قدر مدیریت شبکه‌های اجتماعی را آسانتر خواهد کرد. زیرا در بحث شبکه‌های اجتماعی با افراد مختلفی از تمام اقشار جامعه در ارتباط هستیم. بنابراین داشتن مهارت برقراری ارتباط مطابق با علاقه و روحیه‌ی هر فرد یکی از دشوارترین و در عین حال مهمترین مهارتی است که در عصر بازاریابی دیجیتال باید تقویت شود. برای موفقیت در رسانه‌های اجتماعی باید بتوانیم با همدلی به جلب اعتماد مشتریان بپردازیم.


مدیر شبکه‌های اجتماعیدر بحث شبکه‌های اجتماعی با افراد مختلفی از تمام اقشار جامعه در ارتباط هستیم. بنابراین داشتن مهارت برقراری ارتباط مطابق با علاقه و روحیه‌ی هر فرد یکی از دشوارترین و در عین حال مهمترین مهارتی است که در عصر بازاریابی دیجیتال باید تقویت شود.

۴) روانشناسی رفتاری
تجزیه و تحلیل داده‌های شبکه‌های اجتماعی مشخص می‌کند که چه نوع پست‌هایی مخاطبان بیشتری را جلب می‌کنند. روانشناسی رفتاری نیز به مدیران کمک می‌کند تا علت جذاب بودن یک پست برای مخاطبان را درک کنند. داشتن اطلاعاتی در مورد رفتار مصرف کننده یک مهارت منحصر به فرد تلقی می‌شود. زیرا بازاریابی ارتباط تنگاتنگی با مباحث روانشناسی دارد. با توجه به گسترش بازاریابی رسانه‌های اجتماعی نیز به عنوان یک مدیر موفق شبکه‌های اجتماعی داشتن مهارت روانشناسی رفتاری می‌تواند مزیت رقابتی فوق‌العاده‌ای برای شما باشد.
۵) تجزیه و تحلیل داده‌ها
توانایی تجزیه و تحلیل بزرگ داده‌ها تاثیر زیادی بر روی انتخاب استراتژی مناسب دارد. ترافیک ورودی، میزان به اشتراک‌گذاری یک پست و تعداد لایک‌ها و کامنت‌های آن در کنار تجزیه و تحلیل تخصصی سایر داده‌ها این امکان را فراهم می‌کند تا یک مدیر شبکه‌های اجتماعی موفق استراتژی مناسبی را برای کار خود انتخاب کند. بنابراین برای تقویت مهارت‌های خود به عنوان یک مدیر بهتر است بر روی قدرت تحلیل خود کار کنید.
۶) توانایی بودجه بندی
همانگونه که می‌دانید معمولا در کسب و کارها میزان بودجه‌ای که برای هر بخش در نظر گرفته می‌شود میزان مشخص و محدودی است. بنابراین یک مدیر موفق باید بتواند برنامه ریزی و بودجه بندی دقیقی برای تبلیغات، تولید محتوای شبکه‌های اجتماعی و … داشته باشد. زیرا نداشتن یک بودجه بندی مناسب سبب می‌شود که فعالیت‌های بعضی از بخش‌ها متوقف شود و همین امر باعث می‌شود رقبا از شما پیشی بگیرند.
۷) کنجکاوی
یک مدیر شبکه‌های اجتماعی موفق کنجکاو و عاشق یادگیری است. یادگیری مهارت‌ها و آشنایی با ابزارهای جدید کلید موفقیت در عصر بازاریابی دیجیتال است. یک فرد کنجکاو می‌تواند با جستجوی روزانه سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی روزانه مهارت‌های مختلفی را کسب کند. همین کنجکاوی نیز می‌تواند به یکی از مزیت‌های منحصر به فرد در عصر ارتباطات دیجیتال تبدیل شود.
۸) سازگاری
می‌توان گفت سازگاری و کنجکاوی مکمل یک دیگر هستند. زیرا وقتی فرد کنجکاوی مهارت‌های جدیدی را می‌آموزد باید به کمک سازگاری بتواند خود را با شرایط وفق دهد. زیرا توانایی به روز بودن و به روز ماندن در همه افراد وجود ندارد. بنابراین اگر می‌خواهید یک مدیر موفق در زمینه‌ی شبکه‌های اجتماعی باشید باید مهارت سازگاری خود را تقویت کنید.
نتیجه‌گیری
عصر حاضر عصر اطلاعات و ارتباطات دیجیتال است. بنابراین شبکه‌های اجتماعی به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای ارتباط جمعی تبدیل شده‌اند. از این رو کسب و کارها نیز به دنبال مدیر شبکه‌های اجتماعی موفقی هستند که با تقویت مهارت‌های خود بتواند طبق استانداردهای روز پیش رود. بنابراین کسب مهارت‌های تخصصی یکی از کلیدهای موفقیت در عصر رسانه‌های دیجیتال است.
برچسب ها: بازاریابی رسانه‌های اجتماعی, بازاریابی شبکه‌های اجتماعی, تأثیر شبکه‌های اجتماعی, رسانه‌های اجتماعی, شبکه اجتماعی, شبکه‌های اجتماعی, مدیر شبکه‌های اجتماعی, مدیریت شبکه‌های اجتماعی




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک

انواع روش های تبلیغاتی رسانه ای

چرا مهارت های نوشتاری می تواند به بهبود کسب و کار کمک کند.

چرا استفاده از تلگرام برای تولید محتوا اشتباه است؟

باابزار روابط عمومی برندسازی کنید

آیا به تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی می‌توان اتکا کرد؟

با اين 5 ترفند بازاريابي بصري در اينستاگرام متفاوت ظاهر شويد

ترس‌هايي که مانع از شکوفايي کارآفرين درون شما مي‌شوند

11 پيشنهاد مرکز پژوهش‌هاي مجلس براي توسعه کارآفريني در حوزه ICT

چند شغله‌ها يکي از علل بيکاري جوانان

عناصر اساسي در طراحي استراتژي بازاريابي شبکه‌هاي اجتماعي

ايده‌هايي جذاب براي توليد محتواي ويديويي

اصول برندسازي در قرن بيست و يکم

آيا استراتژي برندينگ شما فقط پول‌هاي‌تان را هدر مي‌دهد؟

اشتباهات بزرگ در حوزه روابط عمومي

لزوم استفاده از تبليغات محتوا محور

مهمترين تغييراتي که بايد در بازاريابي شبکه‌هاي اجتماعي ايجاد کنيم

راه‌هايي براي برندسازي در اينستاگرام و افزايش ميزان فالور

8 مهارت مهم مدير شبکه‌هاي اجتماعي در عصر بازاريابي ديجيتال

روندهايي که باعث تحول بازاريابي رسانه‌هاي اجتماعي مي‌شوند

5 استراتژي پيشرفته براي تبليغات رسانه‌هاي اجتماعي

نکاتي در ارتباط با استراتژي رسانه‌هاي اجتماعي براي افزايش فروش اينترنتي

تبليغات در اينستاگرام چقدر براي برند شما مفيد است؟

تبليغات موثر در شبکه‌هاي اجتماعي

طراحي کمپين تبليغاتي

برندسازي سياسي يعني چه و براي برندسازي سياسي چه بايد کرد؟

مديريت رفتار سياسي در سازمان

5گام اصلي براي موفقيت يک کمپين انتخاباتي

مديريت رفتار سياسي در سازمان

دوباره بازار رمال ها و جن گيرها داغ شد

آيا جامعتين بر کانديداي روحاني اجماع کرده اند؟

همسوزي آراي اصولگرايان

آيا ائتلاف 1+2 دچار بحران شده است؟

کوچ اعضاي ستاد جليلي به ستاد زاکاني

کانديداتوري آيت الله هاشمي رفسنجاني جدي شد؟

حدادعادل همچنان تکذيب مي کند

ولايتي نتيجه نظرسنجي ها را قبول ندارد

متکي تاکيد کرد : تحريم ها از مهمترين دلايل انتخاب شعار حماسه سياسي از سوي مقام معظم رهبري

پورمحمدي:آنان که مي‌گفتند تحريم‌ها کاغذ پاره هستند امروز حرف خود را پس گرفته‌اند

هشدار دبير ائتلاف اکثريت اصولگرايان : کانديداها منافع ملي را زيرپا نگذارند

باهنر: به نفع لاريجاني کنار نمي‌روم

باهنر: احمدي‌نژاد کاري به خرد جمعي ندارد

باهنر:اصلاح‌گران يک جريان فکري با نکات مثبت و منفي‌اند

باهنر:اصولگراها به نفع هاشمي کنار نمي روند

انديشه سياسي ميرزاي نائيني «ره»

توصيه محمد رضا باهنر به علي لاريجاني

بصيرت جبهه پايداري 180 درجه اي است!

بررسي ديدگاه امام خامنه اي (زيد عزه) درباره مفهوم اقتصاد مقاومتي

هاشمي دشمنان قسم خورده دارد/راي منفي هاشمي بالا است

آمده‌ام تا بداخلاقي مبارزه کنم