آخرين مطالب

روندهايي که باعث تحول بازاريابي رسانه‌هاي اجتماعي مي‌شوند بازاريابي سياسي

روندهايي که باعث تحول بازاريابي رسانه‌هاي اجتماعي مي‌شوند

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - اگر در زمینه‌ی بازاریابی رسانه‌های اجتماعی فعالیت کرده باشید مطمئنا از اهمیت وجود تقویم محتوایی در رسانه‌های اجتماعی اطلاع دارید. زیرا استراتژی شبکه‌های اجتماعی نیز بر پایه‌ی همین تقویم محتوایی استوار است. بنابراین برای موفقیت در زمینه بازاریابی رسانه‌های اجتماعی لازم است که قبل از هر چیزی زمانبندی دقیقی برای کارهای مختلف خود در نظر بگیرید. زیرا در عصر ارتباطات اهمیت زمان بیش از پیش احساس می‌شود و همین موضوع نیز می‌تواند فرصتی برای تحول بازاریابی رسانه‌های اجتماعی تلقی شود. با توجه به این‌که روند بازاریابی رسانه‌های اجتماعی در سال‌های اخیر به دلیل افزایش اثربخشی آن‌ها دچار تغییرات اساسی شده است. در این مطلب مهمترین روندهایی که باعث تحول بازاریابی رسانه‌های اجتماعی می‌شوند را بررسی می‌کنیم.
روندهایی که باعث تحول بازاریابی رسانه‌های اجتماعی می‌شوند
اهمیت استفاده از محتوای ویدیویی زنده
می‌توان گفت استفاده از محتوای ویدیویی زنده در سال‌های اخیر چندین برابر شده است. از این رو  بسیاری از برندها و کسب و کارها به کمک محتوای ویدیویی زنده علاوه بر پیشبرد استراتژی بازاریابی خود، میزان تعامل با مخاطبان خود را نیز افزایش می‌دهند. به دلیل اهمیت محتوای ویدیویی زنده است که امروزه بیشتر رسانه‌های اجتماعی امکان به اشتراک‌گذاری آن را به اپلیکیشن‌های خود اضافه می‌کنند. در عصر امروز شبکه‌های اجتماعی توییتر، فیس‌بوک و اینستاگرام از جمله پر مخاطب‌ترین شبکه‌هایی هستند که با فراهم کردن امکان به اشتراک‌گذاری محتوای ویدیویی زنده تاثیر به سزایی بر استراتژی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی می‌گذارند و باعث تحول بازاریابی رسانه‌های اجتماعی می‌شوند. زیرا با توجه به تعداد کاربران این شبکه‌های اجتماعی می‌توان گفت که محتوای ویدیویی می‌تواند میزان تعامل با کاربران را به حداکثر میزان ممکن برساند. ویدئوهای معرفی محصول و پرسش و پاسخ از مشتریان از جمله مهمترین مسائلی هستند که می‌توانند با تحول بازاریابی رسانه‌های اجتماعی سبب جذب مشتری و افزایش فروش شوند.


تحول بازاریابی رسانه‌های اجتماعیبا توجه به تعداد کاربران این شبکه‌های اجتماعی می‌توان گفت که محتوای ویدیویی می‌تواند میزان تعامل با کاربران را به حداکثر میزان ممکن برساند.

استفاده از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان
امکان استفاده از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان یکی از عوامل موثر در تحول بازاریابی رسانه‌های اجتماعی است. زیرا استفاده از برنامه‌های پیام‌رسان با ایجاد ارتباط اثربخش امکان تعامل با مشتریان را چندین برابر می‌کند. پاسخگویی سریع به مشتریان و فراهم کردن بستری برای کسب اطلاعات بیشتر و پرسش و پاسخ از آن‌ها از جمله مهمترین عواملی هستند که باعث ایجاد تحول در بازاریابی رسانه‌های اجتماعی شده‌اند. ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که ابزارهایی مانند ایمیل نیز می‌تواند برقراری ارتباط با مشتریان را میسر کند. اما باید توجه داشته باشید که دسترس‌پذیری آسان ابزارهای پیام‌رسان می‌تواند نقش موثری در پیشبرد استراتژی بازاریابی برندها داشته باشد.
افزایش تجارت الکترونیکی در رسانه‌های اجتماعی
امروزه با افزایش حضور مردم در شبکه‌های اجتماعی میزان فروش محصولات از طریق این شبکه‌ها چندین برابر شده است. زیرا مردم عصر دیجیتال ترجیح می‌دهند در گشت و گذار روزانه خود در رسانه‌های اجتماعی بتوانند خریدهای دلخواه خود را انجام دهند. امکان پرداخت مبلغ به صورت اینترنتی و تحویل سریع نیز باعث شده است که شبکه‌های اجتماعی به یکی از ابزارهای قدرتمند تجارت الکترونیکی تبدیل شوند. نظرسنجی‌های انجام شده نیز حاکی از آن است که نسل جوان علاقه زیادی به خرید اینترنتی اقلام مورد نیاز خود نشان می‌دهند.


تحول بازاریابی رسانه‌های اجتماعی امروزه با افزایش حضور مردم در شبکه‌های اجتماعی میزان فروش محصولات از طریق این شبکه‌ها چندین برابر شده است.

ظهور واقعیت مجازی در بازاریابی
در سال‌های اخیر واقعیت مجازی جایگاه ویژه‌ای را در پیش‌بینی بازار و پیشبرد استراتژی بازاریابی به خود اختصاص داده است. همانگونه که می‌دانید پیش‌بینی بازار تاثیر به سزایی در موفقیت استراتژی فروش و بازاریابی کسب و کارها دارد. بنابراین ظهور واقعیت مجازی در بازاریابی نیز یکی دیگر از عوامل ایجاد تحول در بازاریابی رسانه‌های اجتماعی است.
تبلیغات موبایلی رسانه‌های اجتماعی
بی‌شک تبلیغات موبایلی بخش قابل توجهی از استراتژی شبکه‌های اجتماعی را به خود اختصاص داده است. زیرا با ظهور گوشی‌های هوشمند بیشتر مردم روزانه ساعت‌ها از وقت خود را صرف فعالیت در شبکه‌های اجتماعی می‌کنند. بنابراین میزان مواجهه با تبلیغات موبایلی در شبکه‌های اجتماعی چندین برابر سایر انواع تبلیغات است. از این رو برندها می‌کوشند با بهبود تولید محتوای بصری جذاب و  تبلیغات خلاق  میزان اثربخشی تبلیغات موبایلی خود را چندین برابر کنند.
بهبود واسط کاربری شبکه‌های اجتماعی
طراحی واسط کاربری مشتری پسند یکی از عوامل افزایش استفاده از رسانه‌های اجتماعی است. به عنوان مثال واسط کاربری ساده و عکس محور بودن اینستاگرام سبب چندین برابر شدن کاربران این رسانه‌ی اجتماعی شده است. اینستاگرام با افزودن استوری موفق شد که میزان کاربران فعال خود را تا حد زیادی افزایش دهد. زیرا بسیاری از کاربران تمایل دارند پست‌های کوتاهی از زندگی روزمره خود را با مخاطبان و دوستان خود به اشتراک بگذارند. همین امر به برندها نیز کمک می‌کند تا به از طریق به اشتراک‌گذاری اتفاقات روزمره تعامل موثرتری با کاربران و مخاطبان خود داشته باشند.
برچسب ها: بازاریابی رسانه‌های اجتماعی, بازاریابی شبکه‌های اجتماعی, تحول بازاریابی رسانه‌های اجتماعی, رسانه‌های اجتماعی, شبکه‌های اجتماعی, محتوای ویدئویی, محتوای ویدیویی




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

اشتباهات رایج در ساخت برندینگ شخصی

رفتار آینه ای در فروش چیست؟

انواع روش های تبلیغاتی رسانه ای

چرا مهارت های نوشتاری می تواند به بهبود کسب و کار کمک کند.

چرا استفاده از تلگرام برای تولید محتوا اشتباه است؟

باابزار روابط عمومی برندسازی کنید

آیا به تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی می‌توان اتکا کرد؟

با اين 5 ترفند بازاريابي بصري در اينستاگرام متفاوت ظاهر شويد

ترس‌هايي که مانع از شکوفايي کارآفرين درون شما مي‌شوند

11 پيشنهاد مرکز پژوهش‌هاي مجلس براي توسعه کارآفريني در حوزه ICT

چند شغله‌ها يکي از علل بيکاري جوانان

عناصر اساسي در طراحي استراتژي بازاريابي شبکه‌هاي اجتماعي

ايده‌هايي جذاب براي توليد محتواي ويديويي

اصول برندسازي در قرن بيست و يکم

آيا استراتژي برندينگ شما فقط پول‌هاي‌تان را هدر مي‌دهد؟

اشتباهات بزرگ در حوزه روابط عمومي

لزوم استفاده از تبليغات محتوا محور

مهمترين تغييراتي که بايد در بازاريابي شبکه‌هاي اجتماعي ايجاد کنيم

راه‌هايي براي برندسازي در اينستاگرام و افزايش ميزان فالور

8 مهارت مهم مدير شبکه‌هاي اجتماعي در عصر بازاريابي ديجيتال

روندهايي که باعث تحول بازاريابي رسانه‌هاي اجتماعي مي‌شوند

5 استراتژي پيشرفته براي تبليغات رسانه‌هاي اجتماعي

نکاتي در ارتباط با استراتژي رسانه‌هاي اجتماعي براي افزايش فروش اينترنتي

تبليغات در اينستاگرام چقدر براي برند شما مفيد است؟

تبليغات موثر در شبکه‌هاي اجتماعي

طراحي کمپين تبليغاتي

برندسازي سياسي يعني چه و براي برندسازي سياسي چه بايد کرد؟

مديريت رفتار سياسي در سازمان

5گام اصلي براي موفقيت يک کمپين انتخاباتي

مديريت رفتار سياسي در سازمان

آيا جامعتين بر کانديداي روحاني اجماع کرده اند؟

همسوزي آراي اصولگرايان

آيا ائتلاف 1+2 دچار بحران شده است؟

کوچ اعضاي ستاد جليلي به ستاد زاکاني

کانديداتوري آيت الله هاشمي رفسنجاني جدي شد؟

حدادعادل همچنان تکذيب مي کند

ولايتي نتيجه نظرسنجي ها را قبول ندارد

متکي تاکيد کرد : تحريم ها از مهمترين دلايل انتخاب شعار حماسه سياسي از سوي مقام معظم رهبري

پورمحمدي:آنان که مي‌گفتند تحريم‌ها کاغذ پاره هستند امروز حرف خود را پس گرفته‌اند

هشدار دبير ائتلاف اکثريت اصولگرايان : کانديداها منافع ملي را زيرپا نگذارند

باهنر: به نفع لاريجاني کنار نمي‌روم

باهنر: احمدي‌نژاد کاري به خرد جمعي ندارد

باهنر:اصلاح‌گران يک جريان فکري با نکات مثبت و منفي‌اند

باهنر:اصولگراها به نفع هاشمي کنار نمي روند

انديشه سياسي ميرزاي نائيني «ره»

توصيه محمد رضا باهنر به علي لاريجاني

بصيرت جبهه پايداري 180 درجه اي است!

بررسي ديدگاه امام خامنه اي (زيد عزه) درباره مفهوم اقتصاد مقاومتي

هاشمي دشمنان قسم خورده دارد/راي منفي هاشمي بالا است

آمده‌ام تا بداخلاقي مبارزه کنم

  • چگونه ارزش برند خود را محاسبه کنیم؟

    چگونه ارزش برند خود را محاسبه کنیم؟

    بازاریابی سیاسی - یک برند در واقع چقدر ارزش دارد؟ در شرکت هایی که با محدودیت بودجه روبرو هستند، چطور باید در رابطه با اهمیت و ارزش مادی ...

  • پنج کتاب برتر بازاریابی با موضوع برندینگ

    پنج کتاب برتر بازاریابی با موضوع برندینگ

    بازاریابی سیاسی - ساختن یک برند با ارزش افزوده در دنیای رقابتی امروز نیازمند خلق یک استراتژی یکپارچه و موثری است که شامل تبلیغات، ...

  • چهار p بازاریابی

    چهار p بازاریابی

    بازاریابی سیاسی - بازاریابی چیست؟ تعریفی که بسیاری از بازاریابان هنگام شروع این صنعت چنین تعریفی از بازاریابی یاد می‌گیرند: بازاریابی ...

  • هشت اشتباهی که نباید در لینکدین انجام دهید.

    هشت اشتباهی که نباید در لینکدین انجام دهید.

    بازاریابی سیاسی - نظر شما در مورد پروفایل لینکدین‌تان چیست؟ آیا صفحه‌ی لینکدین خود را فقط زمانی چک می‌کنید که یک درخواست ارتباط صورت ...

بازاريابي سياسي

مديريت

تجزیه و تحلیل swot: شرکت اپل در سال 2015

تجزیه و تحلیل swot: شرکت اپل در سال 2015

بازاریابی سیاسی - تجزیه و تحلیل swot یک ابزار برای شناسایی توانایی‌های داخل سازمان و محیط بیرونی آن است که به بازاریابان کمک می‌کند تا مسائل مهم را شناسایی کنند و به وسیله آن به رشد و بهتر شدن سازمان کمک کنند.

شنبه 9 تیر 1397 - 11:29:55 AM

مقالات بازاريابي

بازاريابي

نکات خواندني

حکایات مدیریتی- معمار و پیرزن

حکایات مدیریتی- معمار و پیرزن

بازاریابی سیاسی - میگویند چند صد سال پیش، در اصفهان مسجدی می ساختند. روز قبل از افتتاح مسجد، كارگرها و معماران جمع شده بودند

شنبه 19 اسفند 1396 - 6:40:06 PM

کسب و کار

رتبه 13شاخص کارآفرینی ایران در سال‌2018

رتبه 13شاخص کارآفرینی ایران در سال‌2018

بازاریابی سیاسی - شاخص کارآفرینی ایران در سال 2018 با 13 رتبه بهبود به جایگاه 72 د رمیان 137 کشور جهان رسید و از این منظر پنجمین کشور جهان در بهبود امتیاز است.

چهارشنبه 5 ارديبهشت 1397 - 13:19:28

اخبار

استارت آپ

مقالات دکتر محبیان

برگزیده ها

ساير مطالب

اشتباهات رایج در ساخت برندینگ شخصی

رفتار آینه ای در فروش چیست؟

انواع روش های تبلیغاتی رسانه ای

چرا مهارت های نوشتاری می تواند به بهبود کسب و کار کمک کند.

چرا استفاده از تلگرام برای تولید محتوا اشتباه است؟

باابزار روابط عمومی برندسازی کنید

آیا به تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی می‌توان اتکا کرد؟

با اين 5 ترفند بازاريابي بصري در اينستاگرام متفاوت ظاهر شويد

ترس‌هايي که مانع از شکوفايي کارآفرين درون شما مي‌شوند

11 پيشنهاد مرکز پژوهش‌هاي مجلس براي توسعه کارآفريني در حوزه ICT

چند شغله‌ها يکي از علل بيکاري جوانان

عناصر اساسي در طراحي استراتژي بازاريابي شبکه‌هاي اجتماعي

ايده‌هايي جذاب براي توليد محتواي ويديويي

اصول برندسازي در قرن بيست و يکم

آيا استراتژي برندينگ شما فقط پول‌هاي‌تان را هدر مي‌دهد؟

اشتباهات بزرگ در حوزه روابط عمومي

لزوم استفاده از تبليغات محتوا محور

مهمترين تغييراتي که بايد در بازاريابي شبکه‌هاي اجتماعي ايجاد کنيم

راه‌هايي براي برندسازي در اينستاگرام و افزايش ميزان فالور

8 مهارت مهم مدير شبکه‌هاي اجتماعي در عصر بازاريابي ديجيتال

روندهايي که باعث تحول بازاريابي رسانه‌هاي اجتماعي مي‌شوند

5 استراتژي پيشرفته براي تبليغات رسانه‌هاي اجتماعي

نکاتي در ارتباط با استراتژي رسانه‌هاي اجتماعي براي افزايش فروش اينترنتي

تبليغات در اينستاگرام چقدر براي برند شما مفيد است؟

تبليغات موثر در شبکه‌هاي اجتماعي

طراحي کمپين تبليغاتي

برندسازي سياسي يعني چه و براي برندسازي سياسي چه بايد کرد؟

مديريت رفتار سياسي در سازمان

5گام اصلي براي موفقيت يک کمپين انتخاباتي

مديريت رفتار سياسي در سازمان

آيا جامعتين بر کانديداي روحاني اجماع کرده اند؟

همسوزي آراي اصولگرايان

آيا ائتلاف 1+2 دچار بحران شده است؟

کوچ اعضاي ستاد جليلي به ستاد زاکاني

کانديداتوري آيت الله هاشمي رفسنجاني جدي شد؟

حدادعادل همچنان تکذيب مي کند

ولايتي نتيجه نظرسنجي ها را قبول ندارد

متکي تاکيد کرد : تحريم ها از مهمترين دلايل انتخاب شعار حماسه سياسي از سوي مقام معظم رهبري

پورمحمدي:آنان که مي‌گفتند تحريم‌ها کاغذ پاره هستند امروز حرف خود را پس گرفته‌اند

هشدار دبير ائتلاف اکثريت اصولگرايان : کانديداها منافع ملي را زيرپا نگذارند

باهنر: به نفع لاريجاني کنار نمي‌روم

باهنر: احمدي‌نژاد کاري به خرد جمعي ندارد

باهنر:اصلاح‌گران يک جريان فکري با نکات مثبت و منفي‌اند

باهنر:اصولگراها به نفع هاشمي کنار نمي روند

انديشه سياسي ميرزاي نائيني «ره»

توصيه محمد رضا باهنر به علي لاريجاني

بصيرت جبهه پايداري 180 درجه اي است!

بررسي ديدگاه امام خامنه اي (زيد عزه) درباره مفهوم اقتصاد مقاومتي

هاشمي دشمنان قسم خورده دارد/راي منفي هاشمي بالا است

آمده‌ام تا بداخلاقي مبارزه کنم

بازاریابی سیاسی

بازاریابی سیاسی