تاثير مديريت شبکههاي اجتماعي در موفقيت
مديريت
بزرگنمايي:
بازاريابي سياسي - امروزه مديريت شبکههاي اجتماعي روند رو به رشدي در توسعه کسب و کارها دارد. علت اين رشد سريع آن است که مديريت صحيح شبکههاي اجتماعي به سرعت، نتايج حاصل از بازاريابي را بهبود ميبخشد. مديريت شبکههاي اجتماعي به صاحبان کسب و کار کمک ميکند تا مخاطبان بيشتري جذب کنند و پيامهايي مناسب با سليقه مخاطبان را منتشر کنند. تنها در اين صورت است که يک کسب و کار از طريق شبکههاي اجتماعي، به نتايج مثبت دست مييابد. ذز ادامه اين مطلب ابتدا مفهوم عبارت “مديريت شبکههاي اجتماعي” را شرح ميدهيم. در مرحله بعدي به اهميت اين موضوع خواهيم پرداخت.
مفهوم مديريت شبکههاي اجتماعي
همه شما با شبکههاي اجتماعي آشنايي داريد. مديريت شبکههاي اجتماعي روشي است که با استفاده از آن ميتوان فعاليتهاي رسانههاي اجتماعي يک برند را به خوبي حفظ و به روز رساني کرد. امروزه شرکتهاي بسياري از يک تيم براي مديريت شبکههاي اجتماعي خود استفاده ميکنند. اين تيم ابزارهاي مورد نياز براي به روز نگه داشتن شبکه اجتماعي را نيز در اختيار دارند و به شکلي کاملا تخصصي به مديريت اين رسانهها ميپردازند. مديريت شبکههاي اجتماعي به گسترش ارتباطات نيز کمک مي کند. پستهاي منتشر شده کسب و کارها را در فضاي مجازي زمانبندي ميکند، سوالات مخاطبان را پاسخ ميدهد و اطلاعات مناسب را در اختيار مشتريان قرار ميدهد تا آنها بتوانند به بهترين شکل ممکن از خدمات اين کسب و کار استفاده کنند. همه اين عوامل در کنار هم باعث موفقيت يک کسب و کار مي شوند.
اهميت مديريت شبکههاي اجتماعي
مديريت شبکههاي اجتماعي به دلايل زيادي از اهميت بالايي برخوردار است. ميزان و نحوه فعاليت يک برند در شبکههاي اجتماعي نشانگر توجه مدير به کسب و کار است. از اين رو هرچه فعاليت بهتري در شبکههاي اجتماعي داشته باشيد، افراد بيشتري با برند شما آشنا ميشوند. به عنوان مثال ممکن است يک مشتري از خدمات شما ناراضي باشد و آن را در شبکههاي اجتماعي مطرح کند. در اين صورت اگر به عنوان يک برند مسئوليتپذير مورد را پيگيري کنيد و پاسخگوي سوالات اين مشتري باشيد، ميتوانيد از گسترش نارضايتي جلوگيري کنيد.
صاحبان کسب و کار با حضور فعال در شبکههاي اجتماعي مي توانند اطلاعات بيشتري را در مورد صنعت، نياز مشتريان و فعاليت رقيبانشان به دست آورند. زيرا از طريق شبکههاي اجتماعي ميتوانيد با نظرات مثبت و منفي کاربران در مورد برند شما و يا برند رقيبانتان بيشتر آشنا شويد.
لازم به ذکر است که امروزه با استفاده از بازاريابي ديجيتال ميتوانيد محبوبيت و اعتبار شرکت خودتان را افزايش دهيد و مشتريان احتمالي را به سمت خود بکشانيد. ذکر اين نکته لازم است که فعاليت پيوسته در شبکههاي اجتماعي و به روز رساني پيوسته مطالب بسيار سخت است. بدين منظور شما بايد از روشهاي مختلف توليد محتوا استفاده کنيد که اين امر نيز مستلزم زمان و انرژي زيادي است. همچنين شما بايد تمامي شبکههاي اجتماعي را مديريت کنيد و تمام مطالبي را که در مورد برند شما نوشته ميشود را مطالعه کنيد. اين امر به مديريت بهتر و موثرتر رسانههاي اجتماعي کمک زيادي خواهد کرد. يکي از وظايف مهمي که در مديريت شبکههاي اجتماعي بايد مورد توجه قرار گيرد، شناسايي مشتريان احتمالي و برقراري ارتباط با آنها است. يکي از روشهاي برقراري ارتباط نيز ارسال ايميل است.
برنامهريزي و مديريت زمان موفقيت در رسانههاي اجتماعي را چند برابر مي کند
نکته مهم اين است که اگر مديريت شبکههاي اجتماعي به درستي صورت نگيرد، بازاريابي ديجيتالي کسب و کارها نتيجه مثبتي در پي نخواهد داشت.
در ادامه به صورت تقسيمبندي شده، نقش مديريت را در شبکههاي اجتماعي بيان ميکنيم:
1) توليد محتوا
آشنايي افراد با يک برند مخصوص و وفادار ماندن به آن، تصادفي نيست. مديريت شبکههاي اجتماعي به منظور اجراي کمپينها و توليد محتواي متناسب با کسب و کار مربوطه انجام ميشود. هر چه تعداد بازديدها از صفحه شخصي يک برند بيشتر باشد، مشتري احتمالي بيشتري نيز با آن آشنا خواهد شد. بنابراين توليد محتواي مناسب براي شبکههاي اجتماعي يکي از مهمترين نکاتي است که همواره بايد مورد توجه قرار گيرد.
2) ايجاد يک نام تجاري مشخص
شبکههاي اجتماعي بسيار متنوع هستند و روز به روز نيز بر تعداد آنها افزوده ميشود. بنابراين اگر از يک نام تجاري مشخص با يک طراحي ثابت استفاده شود، امکان فعاليت در حوزههاي بيشتري فراهم ميشود. در نتيجه بازاريابي سودمندتر خواهد بود.
3) مديريت موثر جوامع آنلاين
کسب و کاري که در شبکههاي اجتماعي فعاليت ميکند، ميتواند توجه جوامع آنلاين بسياري را به سمت خود جذب کند. افرادي که صفحه شخصي يک شرکت را دنبال ميکنند، احتمال بيشتري دارد که نسبت به محصول اين شرکت وفادار بمانند.
4) بهينه سازي موتور جستجو (SEO)
مديران شبکههاي اجتماعي اين امکان را فراهم ميکنند که محتواي منتشر شده درباره کسب و کار، به راحتي در موتورهاي جستجو قابل دستيابي باشند. اين امر براي يک کسب و کار بسيار حياتي است.
5) سنجش ميزان موفقيت کمپينها
اين اندازهگيري بخش مهمي از فعاليتهاي شبکههاي اجتماعي را شامل ميشوند. مديران شبکههاي اجتماعي آمار بازديد از شبکههاي اجتماعي را محاسبه ميکنند. همچنين ميتوانند ويژگيها و عادات رفتاري اين بازديدکنندگان را مطالعه کنند. از اين رو به کمک اين اطلاعات ميتوانند ميزان موفقيت کمپينهاي مختلف را ارزيابي کنند.
6) رتبه بندي شبکههاي اجتماعي
چشم انداز شبکههاي اجتماعي همواره در حال تغيير و توسعه است. ممکن است يک شبکه اجتماعي امروز محبوبيت بالايي داشته باشد ولي مدتي بعد از محبوبيت آن کاسته شود. از اين رو در مديريت شبکههاي اجتماعي بايد اين آمارها را پيش بيني کرد و اقدامات متناسب را نسبت به آن انجام داد.
برچسب ها: بازاريابي رسانههاي اجتماعي, بازاريابي شبکههاي اجتماعي, برند, رسانههاي اجتماعي, شبکه هاي اجتماعي, شبکههاي اجتماعي, مديريت شبکههاي اجتماعي
-
چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷:۰۷ PM
-
۱۹۶۵ بازديد
-
بازاريابي - بازاريابي اينترنتي
-
مدیریت
لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/760/