متفاوتترين کمپين هاي تبليغات چريکي مقالات بازاریابی بزرگنمايي: بازاريابي سياسي - تبليغات و هزينه هاي آن در بازاريابي نقش بسيار مهمي دارند به همين دليل در بودجه بندي سالانه و قبل از آغاز فرايند بازاريابي معمولا ميزان بودجه مورد نياز براي انجام تبليغات تعيين مي شود.در سالهاي اخير صاحبان کسب و کار به روش خاصي که از آن با نام بازاريابي پارتيزاني يا چريکي (Guerrilla Marketing ) ياد مي شود، استفاده مي کنند. در اين روش بازاريابي به شکلي نامنظم اما همراه با خلاقيت و نوآوري به کار گرفته مي شود به گونه اي که باعث تعجب مخاطب مي شود و باعث شکسته شدن مرزهاي دست و پاگير و پرهزينه بازاريابي سنتي و البته کاهش هزينه هاي تبليغ مي شود.به همين دليل بازاريابي چريکي از محبوبترين و موثرترين روشهاي تبليغي محسوب مي شود. هر چه تبليغات با خلاقيت بيشتري همراه باشند به همان ميزان در ماندگاري نام برند در ذهن مشتري بيشتر کمک خواهد کرد.از آنجا که نوآوري ضامن موفقيت اين نوع از بازاريابي است به همين دليل شاهد تنوع بسيار زياد کمپينهاي تبليغات چريکي هستيم. در اين مطلب سعي کردهايم قواعد بازاريابي چريکي را با کمک نمونههايي از تاثيرگذارترين و متفاوتترين کمپينهاي تبليغات چريکي را به شما خوانندگان عزيز iBazaryabi معرفي کنيم تا در خلق ايده هاي جديد شما را همراهي کرده باشيم. شرکت “فالجر- Folgers ” به عنوان يکي از بزرگترين شرکت هاي موفق ايالات متحده در فروش قهوه است.اين شرکت با استفاده از طرح يک فنجان قهوه و تلفيق آن با بخارهاي خارج شده از اين فنجان، رهگذران را ترغيب به خريد قهوه ميکند. شرکت Folgers با استفاده از اين تبليغ خلاقانه در معابر پرتردد به خصوص در ساعات اوليه روز يکي از کارآمدترين روشهاي تبليغات چريکي را بکار برده است. تبليغات چريکي شرکت Folgers “نيکون -Nikon” يکي ديگر از شرکتهايي که به کمک تبليغات خلاق، استراتژي بازاريابي خود را عملي کرده است. تابلو تبليغاتي اين شرکت که در معابر عمومي و ايستگاههاي مترو نصب شدهاند.به کمک نور چراغهايي که به عنوان فلاش دوربين قرار گرفتهاند، توجه عابران را به خود جلب ميکند. تبليغات خلاقانه اين شرکت باعث شده است که هيچ عابري بيتفاوت از جلوي اين تابلوي تبليغاتي نگذرد. تبليغات خلاقانه شرکت نيکون (Nikon) تبليغات خلاقانه چريکي در کنار کارت ويزيتهاي خلاقانه يکي از موثرترين روشهاي جذب مشتري است. در اين راستا يکي از شرکتهاي تناسب اندام از طريق دستکاري ميلهي دستگيره وسايل نقليه عمومي ذهن مشتري را درگير ميکنند. طرح خلاقانه اين شرکت استفاده از ميله وزنهبرداري به جاي ميله دستگيره مترو و اتوبوس است. بيشک جلب توجه اين تبليغات علاوه بر هک کردن نام برند در ذهن مشتري، آنها را ترغيب به آگاهي از اين برند و کسب اطلاعات بيشتر ميکند. تبليغات چريکي يک شرکت تناسب اندام طراحي پوسترها و بيلبوردهاي تبليغاتي خلاقانه در موفقيت تبليغات چريکي بسيار مهم و ضروري است. در شکل زير نمونهاي از طراحي خلاقانه يک بيلبورد تبليغاتي براي سس فلفل قرمز تند را ميبينيم. براي توصيف تند بودن اين سس بخشي از بيلبورد تبليغاتي به شکل سوخته طراحي شده است. اين امر باعث جلب توجه مخاطب ميشود. زيرا در ابتدا اينگونه به نظر ميرسد که بخشي از بيلبورد تبليغاتي در اثر رعد و برق يا هر دليل ديگري دچار سوختگي شده است اما با دقت ميتوان متوجه شد که اين امر نشانهاي از تند بودن سس فلفل قرمز است. بيلبورد تبليغاتي خلاقانه براي سس فلفل قرمز تند تبليغات خلاقانه هر شرکت بر اساس محصولات آن طراحي ميشود. به عنوان مثال شرکت توليد کننده چراغ قوهDuracell به منظور پيشبرد استراتژي بازاريابي و تبليغاتي خود از تابلوهاي تبليغاتي سطح شهر و طراحيهاي تبليغاتي روي اتوبوسها استفاده کرده است. البته با توجه به محصول اين شرکت، تبليغات آن پس از تاريک شدن هوا مفهوم پيدا ميکند. زيرا در طول روز به دليل روشن بودن هوا معمولا مخاطبان به اين تبليغات توجهي نخواهند کرد. تبليغات خلاقانه شرکت توليد کننده چراغ قوه Duracell برقراري ارتباط عاطفي و احساسي با مشتري يکي از کليدهاي موفقيت در بازاريابي و تبليغات است. استفاده از تبليغات تعاملي با برقراري ارتباط عاطفي با مشتري يکي از ايدههاي خلاقانه شرکت Sharpie براي معرفي ماژيکها و خودنويسهاي خود بوده است. با توجه به اينکه معمولا مردم علاقه دارند بر روي آتلبندي دست و پاي گچ گرفته شده يادگاري بنويسند. اين شرکت با طراحي يک تبليغات خلاقانه ديجيتالي اين امکان را براي مخاطبان خود فراهم کرد که با نوشتن يادگاري بر روي دست آتل بندي شدهاي که در ايستگاههاي اتوبوس و ديگر معابر عمومي تعبيه شده بود. نام اين برند را به عنوان يکي از محبوبترين توليدکنندههاي ماژيک و خودنويس براي هميشه در ذهن خود ثبت کنند. تبليغات خلاقانه شرکت Sharpie براي معرفي ماژيکها و خودنويسهاي خود تبليغات سه بعدي يکي از موثرترين روشهاي تبليغات چريکي است. برند مک دونالد به منظور معرفي اسموتيهاي طبيعي خود به کمک استفاده از تبليغات سه بعدي با طرح توتفرنگي مخاطبان خود را به چالش ميکشد. زيرا با توجه به جذابيت بصري اين تبليغات معمولا مخاطبان دقت بيشتري به آن ميکنند. تبليغات سه بعدي برند مک دونالد براي معرفي اسموتيهاي طبيعي خود برچسب ها: بازاريابي, بازاريابي چريکي, تبليغات, تبليغات خلاق, تبليغات خلاقانه, تبليغات سه بعدي, تبليغات چريکي, مک دونالد, کمپين تبليغات چريکي چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴:۰۳ PM ۲۴۰۰ بازديد بازاريابي - تبليغات بازاریابی چریکی لینک کوتاه: https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/741/