سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

8 اشتباه مالي در زندگي مشترک مديريت

  بزرگنمايي:



نگاهي به زندگي اطرافيان تان مي اندازيد و مي خواهيد از اشتباهاتي که بعضي از آنها انجام مي دهند فرار کنيد و گاهي هم دوست داريد زندگي تان را مثل برخي ديگر از آدم هاي اطراف تان بسازيد. گاهي گمان مي کنيد همه راه را اشتباه آمده ايد و حساب و کتاب زندگي تان با هم نمي خواند و گاهي هم نااميد مي شويد و دلتان مي خواهد نامه استعفايتان از اين حساب هاي پيچيده را امضا کنيد. اگر گمان مي کنيد مناسبات مالي که از ابتدا در زندگي مشترکتان در نظر گرفته ايد اشتباه است و اگر آرزوي شرايط بهتري را داريد، نگاهي به ادامه اين مطلب بيندازيد. شايد شما با باورهاي نادرستي درگير شده ايد که ادامه دادن را برايتان دشوار مي کند.

گرفتار کليشه ها شده ايد؟

باورنادرست زنانه : وظيفه من تامين مالي خانواده نيست.

درست : ما بر اساس توانايي هايمان وظايف و مسئوليت ها را تقسيم مي کنيم.

دلتان مي خواهد مثل مادرتان، حساب و کتاب مالي را به دست شوهرتان بسپاريد و دخالتي در مسئوليت هاي مالي خانه نداشته باشيد؟ فرقي نمي کند که شما به عنوان يک زن در مناسبات مالي خانواده دخالت داشته باشيد يا نه. در هر دو حالت، شما و همسرتان بايد بپذيريد پولي که به خانه مي آيد متعلق به هر دوي شماست. همسرتان بايد بپذيرد درحالي که شما تمام مسئوليت هاي خانه را بر عهده گرفته ايد، به اندازه او در درآمد هاي خانواده هم شريک هستيد. او بايد قبول کند که با خانه داري همسرش، بار بخش ديگري از هزينه هاي احتمالي از قبيل هزينه نگهداري از بچه ها يا رسيدگي به کارهاي خانه از دوش خانواده برداشته شده است و به همين دليل همسرش هم بايد مثل او در درآمد خانواده سهيم باشد. پس حتي در اين صورت هم همان الگويي که براي زندگي هاي مدرن اعلام مي شود، اجرا شدني است، يعني هم درآمد مشترک است و هم هزينه ها و تنها ابزارها و راه دستيابي به هدف متفاوت است.

البته اگر چنين سبکي را براي زندگي انتخاب کنيد، شرايط تان با زن هاي ديگر متفاوت خواهد بود. در اين صورت شما بايد خيلي از رفتارهاي مدرن زندگي امروز را هم کنار بگذاريد. قطعا همسري که تمام انرژي اش را براي تامين مالي خانواده خرج مي کند، کمتر از مردان ديگر توان کمک کردن در خانه را دارد و در شرايطي که او يک تنه بار مالي خانواده را بر دوش مي کشد، توان پايين تري براي پاسخ دادن به نيازهاي مالي خانواده دارد. اما اگر اين شرايط و زندگي قديمي مادرتان را نمي پسنديد، مي توانيد براساس توانايي هايتان وظايف را تقسيم کنيد. شايد شما توانايي بيشتري در تامين مالي خانواده داشته باشيد و او هم آشپز بهتري باشد. پس کليشه ها را کنار بگذاريد و بر اساس توانايي هايتان، الگويي منحصربه فرد را براي خانواده خود ترسيم کنيد.

با هم اوضاع را درست مي کنيد؟

باورنادرست زنانه : به من ربطي ندارد، از زير سنگ هم که شده پول جور کن و بدهي را بپرداز

درست : اين بدهي به دليل زندگي مشترک مان ايجاد شده، با همفکري مي توانيم از پس آن بربياييم.

اگر شما براي ساختن زندگي تان، گرفتار بدهي شده ايد، ماجرا فرق مي کند. شايد تا مدتي نتوانيد آنطور که مي خواهيد خرج کنيد و نيمي از درآمدتان را براي خودتان نگه داريد. فشار بدهي ها مي تواند به هر دوي شما آسيب بزند، پس بهتر است تا زماني که آنها را پرداخت نکرده ايد، پا به پاي هم تلاش کنيد و دريافتي تان را روي هم بگذاريد. اگر احساس مي کنيد نداشتن پس انداز شخصي به شما فشار مي آورد، مي توانيد بخش کوچکي از درآمدتان را در حسابتان نگه داريد. اما ممکن است تا پايان اين شرايط، شما هم مثل همسرتان مجبور باشيد بيشتر کار کرده و کمتر خرج يا تفريح کنيد.

اگر اشتباهات همسرتان دليل به وجود آمدن اين مشکلات است و شما در به بار آمدن اين بدهي ها نقشي نداريد هم اوضاع چندان فرقي نمي کند. يادتان نرود که زندگي مشترک يعني مشارکت در همه چيز. شما با آمدن زير يک سقف، خواسته يا ناخواسته مي پذيريد که در روزهاي توانمندي و ناتواني با همسرتان باشيد. همانطور که در سودي که از توانايي هاي او ناشي شده است شريک مي شويد، زماني که زيان مي بيند هم او را همراهي مي کنيد و به انتظار روزهاي آرام تر تلاش مي کنيد. هر زوجي در زندگي مشترکش ممکن است با اين احتمال روبه رو باشد و بپذيرد که همسرش هميشه نمي تواند مغز متفکر اقتصادي باشد. پس بپذيريد که اين مشکل، مشکل خانواده است نه همسر شما و به عنوان شريک او، تا هموار شدن شرايط، همسرتان را همراهي کنيد.

جيب تان مشترک است؟

باورنادرست مردانه : حساب حساب است، همسر همسر

درست : هرچه داريم متعلق به من، ما و زندگي مان است.

آيا بايد همه پول هايتان را روي هم بگذاريد يا اينکه در 2 بانک جداگانه و در حساب هاي جداگانه از آنها نگهداري کنيد؟ روانشناسان مي گويند زن و شوهرها بايد راه هاي متفاوتي را براي نگهداري دارايي هايشان انتخاب کنند. براي زوج هايي که قدم هاي اول را در زندگي شان برمي دارند، يک راه حل ميانه مي تواند بهترين گزينه باشد. اگر شما مي خواهيد از چنين راهي برويد، بهتر است در کنار پس اندازي که در حساب شخصي تان مي گذاريد به همسرتان هم براي داشتن پول شخصي اختيار دهيد و با هم قرار بگذاريد که هر ماه، بخشي از درآمدتان را براي روز مبادا در يک حساب مشترک بگذاريد. اما يادتان نرود که پس انداز هاي شخصي شما نبايد آسيبي به زندگي خانوادگي تان بزند.

حواستان به همه چيز هست؟

باورنادرست زنان و مردان : اوضاع خوب است، لازم نيست نگران پول باشيم.

درست : هر چيزي ممکن است اتفاق بيفتد. بهتر است براي آينده پس انداز کنيم.

مهم نيست که چقدر درآمد داشته يا در جايگاه شغلي ايده آلي قرار داريد. شما نمي توانيد آينده را ببينيد و به همين دليل هم که شده بايد براي روزهايي که امروز نمي بينيد، پس انداز کنيد.

با همسرتان در اين مورد صحبت کنيد و قرار بگذاريد که هر ماه درصدي از درآمدتان را کنار بگذاريد. در اين صورت با افزايش درآمد شما پس اندازتان هم افزايش مي يابد. شما مي توانيد هر چند ماه يک بار با اين پس انداز–حتي اگر کم به نظر بيايد سرمايه گذاري کنيد و با خريد اوراق، نگهداري در حساب هاي بلندمدت يا خريد طلا، ارزش آن را حفظ کنيد.

يک جيب پنهاني داريد؟

باورنادرست زنان و مردان : تا زماني که همسرم نداند، اشکالي ندارد که مخفيانه پس انداز کنم

درست : راز هاي مالي، مي تواند زندگي مشترک را به خطر بيندازد

گفتيم که شما و همسرتان، مي توانيد يک دفترچه پس انداز شخصي داشته باشيد. اما اين موضوع به معني پنهان کاري و دروغ گفتن در اين مورد نيست. اينکه در شرايطي که همسرتان زير فشار مالي باشد، شما يک حساب پس انداز مخفيانه داشته باشيد، مي تواند زندگي شما را نابود کند. همانطور که اگر همسرتان بدون اطلاع شما يک قطعه زمين يا خانه بخرد، شما اعتمادتان به او و زندگي مشترک تان ازبين مي رود.

البته براي ايجاد شدن مشکل در زندگي مشترک شما، نيازي نيست که راز هاي مالي تان بزرگ باشد. همين که شما مدام قيمت کالاهايي که خريده ايد را دروغ بگوييد و ميزان واقعي درآمدتان را مخفي کنيد هم مي تواند براي زندگي شما دردسرساز شود. اگر احساس مي کنيد به پس انداز شخصي احتياج داريد، اين موضوع را با همسرتان عنوان کنيد و بگوييد که هر ماه درصدي از حقوقتان را براي روز مبادا نگه مي داريد. اگر با او منطقي صحبت کنيد، ديگر دليلي براي پنهانکاري باقي نمي ماند.

مکمل هم هستيد؟

باورنادرست زنانه : ريسک پذيري تو ممکن است زندگي مان را به باد دهد.

درست : ريسک پذيري تو و محافظه کاري من مي تواند مکمل هم باشد و در گرفتن تصميم درست به ما کمک کند.

شما از اين شاکي هستيد که همسرتان هنگام انجام يک کار به عواقبش فکر نمي کند و مي گويد محافظه کاري بيش از حد شما، باعث درجا زدن و افت زندگيتان مي شود. شايد هر دوي شما حق داشته باشيد و اگر هر کدام از اين خصلت ها را به تنهايي بر زندگي تان حاکم کنيد، دچار مشکل شويد. اما اين نکته را در نظر بگيريد که وسواس شما و ريز بيني تان، باعث مي شود که ايرادهاي تصميم گيري سريع و شجاعانه او را ببينيد و با تعديل کردن آن، يک تصميم شجاعانه اما درست بگيريد.

مي خواهد به خانواده اش کمک کند؟

باورنادرست زنانه : تو همسر من هستي و تمام دارايي ات متعلق به زندگي مشترک مان است.

درست : خانواده تو در شرايط خاصي قرار دارند و امکان برطرف کردن مشکل شان را داري، پس مي توانيم در اين مورد تصميمي مشترک بگيريم.

باز هم بايد همان شعار قديمي را مطرح کنيم:«پيشگيري بهتر از درمان است.» براي آنکه در جريان زندگي مشترک تان گرفتار اين بحث ها نشويد، بايد از همان روزهاي اول، پيش بيني همه چيز را بکنيد. همه ما گمان مي کنيم که باخبر شدن از ويژگي هاي رفتاري همسر آينده مان مي تواند ما را در گرفتن تصميم درست ياري دهد اما بايد بدانيد که در کنار اين سؤالات کليدي بايد از همسرتان در مورد سبک زندگي و شيوه اي که براي سامان دادن به مسائل مالي انتخاب مي کند هم سؤال کنيد. بدون تعارف در مورد مسائل مالي از او سوال کنيد. اما اگر قبل از ازدواج با او در اين مورد صحبت نکرده ايد و امروز با اين شرايط روبه رو شده ايد، وقت آن است که با گفت وگوي منطقي مشکل را حل کنيد. به جاي اينکه با ايجاد تنش شرايط را بحراني کنيد به آرامي در اين مورد با هم صحبت کنيد و دلايل منطقي تان را براي او توضيح دهيد. قبل از آنکه بخواهيد موضع سخت گيرانه اي را در پيش بگيريد، خودتان را در شرايط خانواده او تصور کنيد. آيا هنوز هم با کمک هاي او به خانواده اش مخالفيد، اگر دليل منطقي اي براي مخالفت داريد، آن را با همسرتان در ميان بگذاريد.

نگاه تان متفاوت است؟

باورنادرست مردانه : مشکل ما اين است که من صرفه جو هستم و تو ولخرج

درست : هر دوي ما خرج مي کنيم اما براي چيزهاي متفاوت. وقت آن است که به خرج کردن هايمان سر و سامان دهيم.

همسرتان از اينکه زياد خرج مي کنيد شاکي است؟ شايد حواسش نيست که خودش هم به سبک ديگري پول هايش را خرج مي کند. خرج کردن يکي از دلايل اصلي دعواهاي زن و شوهري است اما تحقيقات نشان مي دهد که در اغلب موارد، زن ها و مردها به يک ميزان اما براي خريد چيزهاي متفاوت پول خرج مي کنند. ممکن است شما تمام درآمدتان را براي لباس خريدن خرج کنيد و او به خريدن وسايل صوتي و تصويري يا عوض کردن ماشينش اهميت دهد. شما مي توانيد اين تفاوت را براي او توضيح دهيد و تصميم بگيريد که هر کدام تان هر ماه، چقدر از درآمدش را براي وسايل دلخواهش خرج کند. سعي کنيد به بودجه در نظر گرفته شده وفادار باشيد و بيشتر از جيب تان خريد نکنيد.

تنها باخبر شدن از ويژگي هاي رفتاري همسر آينده نمي تواند شما را در گرفتن تصميم درست ياري دهد. در کنار اين سؤالات کليدي بايد از او در مورد شيوه اي که براي سامان دادن به مسائل مالي انتخاب مي کند هم سؤال کنيد

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/68/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید و مردم با مراجعه به سامانه سوت زنی

جشنواره نان و شیرینی کیش به دلیل شرایط نامناسب جوی از 30 فروردین آغاز می شود

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعا رسیدگی کرد

تجلیل استاندار یزد از خانواده شهدای ارتش

فناوری روز دنیا در خدمت بهداشت کیشوندان/ از جدیدترین دستگاه ماموگرافی کشور در بیمارستان کیش بهره‌برداری شد

توسعه تجهیزات و ارتقای خدمات بیمارستان؛ راهبرد اصلی سازمان‌ منطقه آزاد کیش در حوزه سلامت

باران رحمت در کیش؛ شب پرتلاش نیروهای شرکت عمران، آب و خدمات برای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر جزیره

دیدار تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»

انتصاب جدید در سازمان منطقه آزاد کیش

صبر و ایثار خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر درس آموز است

اقدامات سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه اقتصادی شد

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه بر شناساندن سبک و سیره عملی شهدا به جوانان تآکید کرد

افزایش تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با آموزش و پرورش برای توسعه فعالیت های فرهنگی

مدارس کیش فردا 28 فروردین غیر حضوری شد

برگزاری جلسه شورای معاونان و اطلاع رسانی بنیاد استان سمنان

تجمع مردم یزد در گلزار شهدا و قدردانی از پاسخ مقتدرانه سپاه

حل مشکلات جامعه ایثارگری نیازمند مشارکت دستگاه هاست

سال 1401 ؛ سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»

جلسه شورای سیاستگذاری ستاد کنگره شهدای استان البرز برگزار شد

مادر شهیدان والامقام «انصاری رامندی» به لقاءالله پیوست

«حفظ نظم و انضباط اداری» و «پاسخگویی حداکثری به جامعۀ هدف» پایه و اساس خدمت است

پلمپ یک واحد پذیرایی گرانفروش در جزیره کیش

رئیس جمهور در پیامی درگذشت پدر شهیدان «خرسندیان» را تسلیت گفت

عملیات عمرانی طرح جامع گلزار شهدای قزوین آغاز می‌شود

تکریم مدیرکل بنیاد کرمانشاه از ایثارگران شهرستان جوانرود

همه فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد آذربایجان شرقی استخدام می‌شوند

دیدار مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران

یادواره شهدای معلم حوادث تروریستی آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان

مادر گرامی شهیدان «فرشیدفر» به فرزندان شهیدش پیوست

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت پدر شهیدان والامقام «دهنوی»

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان دره شهر

حملات موشکی به سرزمین صهیونیستی دل خانواده‌های شهدا و ایثارگران را شاد کرد

گردهمایی از جنس غرور و اقتدار ملی در جزیره کیش/ شادی وصف ناپذیرکیشوندان از عملیات وعده صادق سپاه

با لغو پروازها، اقامت هتلی مسافران کیش تمدید شد

بیانیه مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران در حمایت از اقدام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در تنبیه رژیم صهیونیستی

تمدید اقامت هتلی مسافرانی که پروازشان لغو شده در جزیره کیش

حمایت بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد از اقدام شجاعانه سپاه پاسداران

برنامه ریزی جهادی برای استفاده حداکثری از آزمون استخدامی خاص فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد

اجتماع بزرگ مردم انقلابی کیش در حمایت از پاسخ دندان شکن رزمندگان اسلام به رژیم صهیونیستی

برگزاری مراسم اختتامیه فعالیت‌های قرآنی ماه مبارک رمضان بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس

مادران شهدا آیه های ایثار و گنجینه های استواری و صبر هستند

تکریم 5 عضو جامعۀ ایثارگری تبریز توسط سلمانی

هفتمین روز شهادت شهید مدافع امنیت محسن حسین نیا در بهنمیر مازندران برگزار شد

وعده صادق هژمونی اسرائیل و استکبار جهانی را در هم شکست

تقدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران از شرکت بیمه دی

آخرین وضعیت کارگروه رسیدگی به وضعیت اینترنت اعلام شد

پیشتازی وزارت ارتباطات در صدور مجوزهای الکترونیکی