آخرين مطالب

استفاده بهينه از داده هاي بزرگ براي افزايش فروش مديريت

استفاده بهينه از داده هاي بزرگ براي افزايش فروش

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - راهکارهایی برای استفاده بهینه از داده های بزرگ جهت افزایش فروش
پیشرفت‌های جدید در علم داده‌ها فرصت‌های جدیدی را در اختیار تیم‌های فروش قرار می‌دهد تا از اطلاعات و داده‌ها برای بهبود فرآیندها و افزایش فروش خود بهره بگیرند. با این حال، تبدیل داده‌های بزرگ به داده‌های قابل استفاده و سودمند چالش بسیار بزرگی برای کسب‌وکارهای امروزی محسوب می‌شود و باید به شکاف موجود در دسترسی به داده‌ها و سودمندی آن‌ها فکر کرد.
داده های بزرگ که در زبان انگلیسی به آن Big Data گفته می‌شود، مجموعه‌ای از داده‌ها است که یک سازمان برای بهبود فرآیندهای مختلف خود هم‌چون بازاریابی، فروش، طراحی استراتژی و مواردی مشابه به آن نیاز دارد. در واقع این داده‌ها هستند که به بینش لازم را در اختیار افراد قرار می‌دهند تا بتوانند تصمیم‌گیری کنند. بدون داده‌، تصمیم‌گیری‌ها اغلب تصادفی و غیرقابل اطمینان هستند.
سازمان‌ها به روش‌های مختلفی به جمع‌آوری داده‌ها از مشتریان و یا هر منبع دیگری استفاده می‌کنند، CRMها، کوکی‌ها، نظرسنجی‌ها و بسیاری از روش‌های دیگر که در این مقاله مجال گفتن آن‌ها نیست.
آیا داده‌های جمع‌آوری شده تاکنون مفید واقع شده‌اند؟
با این‌که به نظر می‌رسد داده‌ها نقش بسیار مثبتی در افزایش فروش و بهبود فرآیندهای کسب‌وکارها داشته باشند، اما هنوز که هنوز است اثربخشی داده‌های بزرگ در کسب‌وکارها پر از چالش و مشکل است.
در تحقیقاتی که اخیرا صورت گرفته، ۴ بازاریاب از هر ۵ بازاریاب اشاره کرده‌اند که نگران حجم زیاد داده‌های‌شان هستند و نمی‌توانند از داده‌هایی که جمع‌آوری کرده‌اند به اندازه‌ی کافی بهره ببرند. در واقع، همه‌ی داده‌هایی که آن‌ها جمع‌آوری کرده‌اند؛ به دردبخور نیست و حجم داده‌ها به قدری زیاد است که اصلا قادر به تفکیک آن‌ها نیستند.
آیا راه‌حلی برای استفاده‌ی بهینه از داده‌های بزرگ برای افزایش اثربخشی فروش وجود دارد؟ اشتباه بزرگی که ما مرتکب می‌شویم اینست که قبل از شروع جمع‌آوری داده‌ها اغلب اهداف مشخصی از جمع‌آوری آن‌ها نداریم و این باعث می‌شود، هر داده‌ای را که خواستیم جمع‌آوری کنیم. بنابراین بیشترین مشکل به هنگام جمع‌آوری داده‌ها در بخش CRM به وجود می‌آید. بنابراین تعیین اهداف قبل از جمع‌‌آوری داده‌ها ضروری است، چراکه ۸۹٪ از بازاریابان از بار اطلاعات اضافی شاکی هستند.
مزایای داده های بزرگ در حوزه‌ی فروش
بسیاری از سازمان‌ها برای بهبود استفاده از داده‌ها، تحلیلگرانی را استخدام می‌کنند تا بتوانند نهایت استفاده را از داده‌ها داشته باشند. در ادامه برخی از اهدافی که آن‌ تحلیل‌گران معتقد بودند باید در نظر گرفته شوند را  می‌خوانید.
اهداف جمع‌آوری داده‌ها در رابطه با فروش اغلب به سه دلیل: ۱) شناسایی مشتریانی که دارای بیشترین ارزش بالقوه برای سازمان هستند. ۲) شناسایی فرصت‌های فروش. ۳) شناسایی بهترین رویکردهای فروش.
این‌ها تنها بخشی از اطلاعات مفیدی هستند که می‌توانید در رابطه با مشتریان به دست آورید. اما داده‌های خوب از ابعاد گوناگونی به شما کمک خواهند کرد که در ادامه برخی دیگر از آن‌ها را نیز می‌خوانید.
افزایش بهره‌وری فروش(دستیابی به بهترین نتیجه در کمترین زمان)افزایش تعداد سرنخ‌های بازاریابی و مشتریان بالقوهپیش‌بینی‌های دقیق‌ترافزایش درآمد از طریق افزایش فروشطراحی سازمانی کارآمدتر از طریق بهبود استراتژی‌های فروشبنابراین همان‌طور که می‌بینید داده‌های بزرگ مزایای مشخص و معقولی دارند و مطمئنا تاثیر بسیاری در افزایش فروش کسب‌وکارها خواهند داشت. اما این روزها بازدهی لازم را ندارند، چرا که سازمان‌‌ها نمی‌‌توانند از آن‌ها به شیوه‌ی صحیح بهره‌مند شوند. جمع‌آوری داده‌ها بسیار مهم است، اما آن‌چه که مهمتر است، جمع‌آوری داده‌های صحیح و تحلیل آن‌ها می‌باشد.
راه‌هایی برای استفاده‌ی بهینه از داده های بزرگ
بسیاری از شرکت‌هایی حجم بزرگی از داده‌های بد دارند، زمان بسیار کمی را صرف فکر کردن در مورد آ‌ن‌چه که باید جمع‌آوری کنند و چگونه جمع‌آوری کنند می‌نمایند و به جای این‌که داده‌های مفیدی را صید کنند در میان اقیانوسی از داده‌های بی‌مصرف غوطه‌ور می‌شوند.
از همین رو انجام رو انجام فعالیت‌های زیر توصیه می‌شود:
۱)‌ تعیین اهداف جمع‌آوری داده‌ها (مثل افزایش فروش)
۲) تعیین داده‌هایی که واقعا ارزشمند هستند و می‌توانند در افزایش فروش موثر واقع شوند.
۳) انتخاب روش مناسب برای جمع‌آوری داده‌‌های تعیین شده.
۴)‌ تجزیه و تحلیل داده‌ها و تبدیل آن‌ها به الگوهای اطلاعاتی مفید و موثر.
داده‌های بد منجر به نتایج بدی خواهند شد، آیا از منبع و نوع داده‌هایی که جمع‌آوری می‌کنید مطمئن هستید؟ داده‌های شما از کجا سرچشمه می‌گیرند؟ آیا آن‌ها داده‌های صحیحی هستند؟ آیا در راستای افزایش فروش به شما کمک خواهند کرد؟ اگر پاسخ این سوالات را نمی‌دانید، به عقب برگردید، استراتژی صحیحی برای جمع‌آوری بزرگ داده‌ها اتخاذ کنید و سپس به جمع‌آوری آن‌ها اقدام کنید.
منبع: Hubspot
برچسب ها: افزایش فروش, بزرگ داده ها, بیگ دیتا, داده های بزرگ, فروش, فروش بیشتر




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

تجزیه و تحلیل swot: شرکت اپل در سال 2015

فرصت‌های شغلی حوزه بازاریابی

اهمیت یادگیری را افزایش دهید و به یک سازمان یادگیرنده تبدیل شوید

«اشتغالزایی با هدایا و نذورات مردم»

6 اصل در «ارتباطات»، که دانستن آن‌ها قبل از یادگیری فنون مذاکره لازم است

6 کلاه برای تفکر / ابزاری خلاق برای رسیدن به ایده های خلاقانه

تعریف گوشه بازار خودتان

نگاهی به بحران سرمایه انسانی و تربیت مدیر در کشور

آيا به ريبرندينگ نياز داريد؟

9 تکنيک کاربردي براي ساخت يک Call to Action تاثيرگذار

زبان بدن، بخش چهارم: حالات تدافعي پا

Customer Journey چيست؟

تاثير مديريت شبکه‌هاي اجتماعي در موفقيت

استفاده بهينه از داده هاي بزرگ براي افزايش فروش

شفاف سازي مديريت کسب و کار آنلاين

چطور متقاضيان استخدام را سوال‌پيچ کنيم؟

10 نکته براي مديريت خود

راهكارهاي تقويت و توسعه مهارت‌هاي ارتباطي در مديران، مهارت‌هاي ارتباط شنيداري

مديريت

هماهنگي در سازمان

کارهاي روزانه خود را ليست کنيد

موفق‌ها چگونه زمان‌شان را مديريت مي‌کنند؟

15 فعاليت روزانه مديران موفق

تکنيک شش کلاه تفکر

مديريت ريسك: رويكردي نوين براي ارتقاي اثربخشي سازمانها

17 توصيه مهم در مديريت

7 اشتباه در مديريت زمان

ضرورت ها و الزامات آزادسازي بازار پول

کارمندان واقعا چه مي خواهند؟

چطور اعتماد مشتريان را به دست آوريد

هوش هيجاني خود را ارتقا دهيد

حتي پس از 8 ساعت کار هم انرژي داشته باشيد

مدل S.O.S براي رسيدن به اهداف

چگونه به کارمندان کارآموز انگيزه بدهيم؟

فرار از قربانگاهي به نام دفتر کار در سال 92

چگونه مي توان قابليت هاي مديريتي را بهبود بخشيد؟

اولويت دانش فني در صنعت نفت

ابزار کشف نيازهاي انگيزشي اعضاي گروه

چرا به اين راحتي دروغ مي گوييم؟!

براي خدمات بانکي، چه ميزان کارمزد بپردازيم؟

آيا اقتصاد جهان منسجم خواهد بود؟

تهديد تجارت آزاد با توافق هاي دو جانبه

10 سوال که بايد قبل از مشخص کردن بازار هدف خود، بپرسيد

چگونه ضربان کارمندان تان را به دست بگيريد

چگونه در شرايط متفاوت رشد، مديريت کنيم؟

چگونگي غلبه بر چالش تجارت فراآتلانتيک

رمز موفقيت: خلاقيت استيو جابز يا واقع بيني ووزنياک

7 قانون براي مديريت افراد خلاق اما پردردسر

تصميماتي که شما را آدم موفقي مي کند

مذاکره در سطح جهاني

  • چگونه ارزش برند خود را محاسبه کنیم؟

    چگونه ارزش برند خود را محاسبه کنیم؟

    بازاریابی سیاسی - یک برند در واقع چقدر ارزش دارد؟ در شرکت هایی که با محدودیت بودجه روبرو هستند، چطور باید در رابطه با اهمیت و ارزش مادی ...

  • پنج کتاب برتر بازاریابی با موضوع برندینگ

    پنج کتاب برتر بازاریابی با موضوع برندینگ

    بازاریابی سیاسی - ساختن یک برند با ارزش افزوده در دنیای رقابتی امروز نیازمند خلق یک استراتژی یکپارچه و موثری است که شامل تبلیغات، ...

  • چهار p بازاریابی

    چهار p بازاریابی

    بازاریابی سیاسی - بازاریابی چیست؟ تعریفی که بسیاری از بازاریابان هنگام شروع این صنعت چنین تعریفی از بازاریابی یاد می‌گیرند: بازاریابی ...

  • هشت اشتباهی که نباید در لینکدین انجام دهید.

    هشت اشتباهی که نباید در لینکدین انجام دهید.

    بازاریابی سیاسی - نظر شما در مورد پروفایل لینکدین‌تان چیست؟ آیا صفحه‌ی لینکدین خود را فقط زمانی چک می‌کنید که یک درخواست ارتباط صورت ...

بازاريابي سياسي

مديريت

تجزیه و تحلیل swot: شرکت اپل در سال 2015

تجزیه و تحلیل swot: شرکت اپل در سال 2015

بازاریابی سیاسی - تجزیه و تحلیل swot یک ابزار برای شناسایی توانایی‌های داخل سازمان و محیط بیرونی آن است که به بازاریابان کمک می‌کند تا مسائل مهم را شناسایی کنند و به وسیله آن به رشد و بهتر شدن سازمان کمک کنند.

شنبه 9 تیر 1397 - 11:29:55 AM

مقالات بازاريابي

بازاريابي

نکات خواندني

حکایات مدیریتی- معمار و پیرزن

حکایات مدیریتی- معمار و پیرزن

بازاریابی سیاسی - میگویند چند صد سال پیش، در اصفهان مسجدی می ساختند. روز قبل از افتتاح مسجد، كارگرها و معماران جمع شده بودند

شنبه 19 اسفند 1396 - 6:40:06 PM

کسب و کار

رتبه 13شاخص کارآفرینی ایران در سال‌2018

رتبه 13شاخص کارآفرینی ایران در سال‌2018

بازاریابی سیاسی - شاخص کارآفرینی ایران در سال 2018 با 13 رتبه بهبود به جایگاه 72 د رمیان 137 کشور جهان رسید و از این منظر پنجمین کشور جهان در بهبود امتیاز است.

چهارشنبه 5 ارديبهشت 1397 - 13:19:28

اخبار

استارت آپ

مقالات دکتر محبیان

برگزیده ها

ساير مطالب

تجزیه و تحلیل swot: شرکت اپل در سال 2015

فرصت‌های شغلی حوزه بازاریابی

اهمیت یادگیری را افزایش دهید و به یک سازمان یادگیرنده تبدیل شوید

«اشتغالزایی با هدایا و نذورات مردم»

6 اصل در «ارتباطات»، که دانستن آن‌ها قبل از یادگیری فنون مذاکره لازم است

6 کلاه برای تفکر / ابزاری خلاق برای رسیدن به ایده های خلاقانه

تعریف گوشه بازار خودتان

نگاهی به بحران سرمایه انسانی و تربیت مدیر در کشور

آيا به ريبرندينگ نياز داريد؟

9 تکنيک کاربردي براي ساخت يک Call to Action تاثيرگذار

زبان بدن، بخش چهارم: حالات تدافعي پا

Customer Journey چيست؟

تاثير مديريت شبکه‌هاي اجتماعي در موفقيت

استفاده بهينه از داده هاي بزرگ براي افزايش فروش

شفاف سازي مديريت کسب و کار آنلاين

چطور متقاضيان استخدام را سوال‌پيچ کنيم؟

10 نکته براي مديريت خود

راهكارهاي تقويت و توسعه مهارت‌هاي ارتباطي در مديران، مهارت‌هاي ارتباط شنيداري

مديريت

هماهنگي در سازمان

کارهاي روزانه خود را ليست کنيد

موفق‌ها چگونه زمان‌شان را مديريت مي‌کنند؟

15 فعاليت روزانه مديران موفق

تکنيک شش کلاه تفکر

مديريت ريسك: رويكردي نوين براي ارتقاي اثربخشي سازمانها

17 توصيه مهم در مديريت

7 اشتباه در مديريت زمان

ضرورت ها و الزامات آزادسازي بازار پول

کارمندان واقعا چه مي خواهند؟

چطور اعتماد مشتريان را به دست آوريد

هوش هيجاني خود را ارتقا دهيد

حتي پس از 8 ساعت کار هم انرژي داشته باشيد

مدل S.O.S براي رسيدن به اهداف

چگونه به کارمندان کارآموز انگيزه بدهيم؟

فرار از قربانگاهي به نام دفتر کار در سال 92

چگونه مي توان قابليت هاي مديريتي را بهبود بخشيد؟

اولويت دانش فني در صنعت نفت

ابزار کشف نيازهاي انگيزشي اعضاي گروه

چرا به اين راحتي دروغ مي گوييم؟!

براي خدمات بانکي، چه ميزان کارمزد بپردازيم؟

آيا اقتصاد جهان منسجم خواهد بود؟

تهديد تجارت آزاد با توافق هاي دو جانبه

10 سوال که بايد قبل از مشخص کردن بازار هدف خود، بپرسيد

چگونه ضربان کارمندان تان را به دست بگيريد

چگونه در شرايط متفاوت رشد، مديريت کنيم؟

چگونگي غلبه بر چالش تجارت فراآتلانتيک

رمز موفقيت: خلاقيت استيو جابز يا واقع بيني ووزنياک

7 قانون براي مديريت افراد خلاق اما پردردسر

تصميماتي که شما را آدم موفقي مي کند

مذاکره در سطح جهاني

بازاریابی سیاسی

بازاریابی سیاسی