بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

شفاف سازي مديريت کسب و کار آنلاين مديريت

شفاف سازي مديريت کسب و کار آنلاين

  بزرگنمايي:

بازاريابي سياسي - بسياري از صاحبان کسب و کارها، با مفهوم مديريت کسب و کار آنلاين آشنايي درستي ندارند. آنها فکر مي‌کنند مديريت کسب و کار آنلاين همان دستياري مجازي است. هر چند اين دو مفهوم تا حدودي يکسان هستند ولي تفاوت‌هايي نيز بين آن‌ها وجود دارد. زيرا براي هر دوي اين فعاليت‌هاي مجازي حرفه‌اي، وظايف مشخصي تعريف شده است. که اين تفاوت‌ها به کسب و کار مورد نظر بستگي دارد. ما در اين مطلب سعي کرده‌ايم تا حدودي صاحبان کسب و کار را با اين مفاهيم و تفاوت‌ها آشنا کنيم.


مديريت کسب و کار آنلاينبسياري از صاحبان کسب و کارها، با مفهوم مديريت کسب و کار آنلاين آشنايي درستي ندارند. آنها فکر مي‌کنند مديريت کسب و کار آنلاين همان دستياري مجازي است. هر چند اين دو مفهوم تا حدودي يکسان هستند ولي تفاوت‌هايي نيز بين آن‌ها وجود دارد.

مفهوم، وظايف و اهميت مديريت کسب و کار آنلاين
به بياني ساده، وظيفه مديريت کسب و کار آنلاين معادل با مديريت يک شرکت و وظيفه دستياري مجازي معادل با يک دستيار اجرايي مي‌باشد. پس در کسب وکار آنلاين، مديريت کسب و کار آنلاين و دستيار مجازي، مکمل يکديگرند. معمولا وقتي يک کسب و کار تازه شروع به فعاليت مي‌کند، مشتريان کمي دارد، از اين رو از روش‌هاي بازاريابي ساده‌اي استفاده مي‌کند و به بودجه‌ي محدودي براي بازاريابي دسترسي دارد. در چنين شرايطي استخدام فردي به عنوان دستيار مجازي براي اين کسب و کار بسيار کارآمد خواهد بود. زيرا دستيار مجازي برنامه‌هاي روزانه‌اي در نظر مي‌گيرد و به کمک اين برنامه‌ به تقويت پايه‌هاي اصلي کسب و کار مورد نظر مي‌پردازد. بنابراين مي‌توان گفت براي رشد و توسعه کسب و کارهاي نوپا، در نظر گرفتن دستيار مجازي کافي است.
حال کسب و کاري را درنظر بگيريد که تا حد زيادي پيشرفت کرده است. چنين کسب و کاري طبيعتا مشتريان زيادي دارد، درآمد نسبتا بالايي دارد و برنامه‌ها و پيشنهادات بسياري براي مديريت صحيح نياز دارد. در چنين شرايطي صاحب کسب و کار با وظايف و فعاليت‌هاي بسيار متنوعي روبرو مي‌شود.
در اين حالت ممکن است کسب و کار شما با يکي از شرايط زير روبرو باشد :
1) سيستم کافي و لازم را براي دسترسي به کارايي بالا در اختيار نداريد، ولي نمي‌توانيد زماني براي رسيدگي به اين موضوع اختصاص دهيد.
2) فعاليت‌هاي بسياري در کسب و کار شما انجام مي‌گيرد ولي شما از جزئيات آن‌ها اطلاعي نداريد.
3) محول کردن کار به دستياران مجازي، طراحان وب سايت، طراحان گرافيکي و چک کردن مداوم فعاليت‌هاي آن‌ها.
4) نداشتن تخصص کافي شما و يا اعضاي تيم براي داد و ستد آنلاين.
در صورتي که در اين چنين موقعيت‌هايي قرار بگيريد، به عنوان مدير يک کسب و کار آنلاين دستپاچه مي‌شويد و ممکن است احساس ياس و نااميدي سراغ شما بيايد. از سوي ديگر نيز به علت کمبود زمان، پياده‌سازي پروژه‌هايي که درآمدزايي زيادي براي کسب و کار شما ايجاد مي کنند، امکان پذير نخواهد بود. در چنين زماني است که مديريت کسب و کار آنلاين، اهميت مي‌يابد.
مديريت کسب و کار آنلاين بين صاحبان کسب و کار و اعضاي تيم قرار مي‌گيرد. مديران کسب و کار آنلاين، تفکر استراتژيک دارند. بنابراين مي‌توانند چشم‌انداز بلند مدتي براي کسب و کار شما تعريف کنند. گام بعدي اين مديران نيز تبيين برنامه‌اي قدم به قدم به منظور رسيدن به چشم‌انداز براي اعضاي تيم کسب و کار شما خواهد بود. در ادامه وظايف مديريت کسب و کار آنلاين را با هم مي‌بينيم. آگاهي از اين وظايف ديد صحيحي را در اختيار صاحبان کسب و کار قرار مي‌دهد.
1) مديريت پروژه: راه‌اندازي يک برنامه آنلاين و پرتال عضويت.
2) مديريت عملياتي: اطمينان از کارکرد داد و ستد آنلاين کسب و کار و عملکرد صحيح بازاريابي آنلاين.
3) مديريت آمار: آماريابي دقيق در کسب و کار به منظور شناسايي خدمات پرطرفدار و ناموفق.
4) مديريت کارکنان: تعريف وظايف روزانه تعضاي تيم کارکنان کسب و کار و رسيدگي به آن‌ها.
در شرايطي که اين وظايف به مديريت کسب و کار آنلاين محول شوند. شما به عنوان صاحب کسب و کار زمان خالي بيشتري در برنامه خود خواهيد داشت. بنابراين مي‌توانيد از اين زمان اضافي استفاده کنيد و نمرکز خود را روي پيشرفت کسب و کارتان معطوف کنيد. در نتيجه چشم انداز کسب و کارتان، محقق مي‌شود و به هدفتان خواهيد رسيد.
بايد بدانيد که مديريت بازاريابي آنلاين (Online Business Management) به اختصار OBM نيز ناميده مي شود. و تعريف اصولي آن بدين شرح است: يک پشتيباني مجازي حرفه‌اي، که کسب و کارهاي آنلاين را مديريت مي کند. اين مديريت شامل مديريت روزانه پروژه ها، فعاليت ها، اعضاي تيم و آمارهاست.
جالب است بدانيد که در صورتي که با نقش ها و وظايف مختلف در دنياي بازاريابي ديجيتال آشنا شويد، مي توانيد نياز هاي کسب و کارتان را شناسايي کنيد و در زمان مناسب افراد مورد نياز را در تيم خود به کار بگيريد. از سوي ديگر نيز با داشتن تيمي که درک بالايي نسبت به استراتژي‌هاي بازاريابي و جزئيات کسب و کار درک بالايي دارد، شانس بسيار بالايي براي پيشرفت و موفقيت خواهيد داشت.







نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

معرفی یک ایرانی به عنوان کار آفرین ملی سال.

اعضای تیم باید یادگیری را یکی از وظایف کاری خود بدانند

تجزیه و تحلیل swot: شرکت اپل در سال 2015

فرصت‌های شغلی حوزه بازاریابی

اهمیت یادگیری را افزایش دهید و به یک سازمان یادگیرنده تبدیل شوید

«اشتغالزایی با هدایا و نذورات مردم»

6 اصل در «ارتباطات»، که دانستن آن‌ها قبل از یادگیری فنون مذاکره لازم است

6 کلاه برای تفکر / ابزاری خلاق برای رسیدن به ایده های خلاقانه

تعریف گوشه بازار خودتان

نگاهی به بحران سرمایه انسانی و تربیت مدیر در کشور

آيا به ريبرندينگ نياز داريد؟

9 تکنيک کاربردي براي ساخت يک Call to Action تاثيرگذار

زبان بدن، بخش چهارم: حالات تدافعي پا

Customer Journey چيست؟

تاثير مديريت شبکه‌هاي اجتماعي در موفقيت

استفاده بهينه از داده هاي بزرگ براي افزايش فروش

شفاف سازي مديريت کسب و کار آنلاين

چطور متقاضيان استخدام را سوال‌پيچ کنيم؟

10 نکته براي مديريت خود

راهكارهاي تقويت و توسعه مهارت‌هاي ارتباطي در مديران، مهارت‌هاي ارتباط شنيداري

مديريت

هماهنگي در سازمان

کارهاي روزانه خود را ليست کنيد

موفق‌ها چگونه زمان‌شان را مديريت مي‌کنند؟

15 فعاليت روزانه مديران موفق

تکنيک شش کلاه تفکر

مديريت ريسك: رويكردي نوين براي ارتقاي اثربخشي سازمانها

17 توصيه مهم در مديريت

7 اشتباه در مديريت زمان

ضرورت ها و الزامات آزادسازي بازار پول

کارمندان واقعا چه مي خواهند؟

چطور اعتماد مشتريان را به دست آوريد

هوش هيجاني خود را ارتقا دهيد

حتي پس از 8 ساعت کار هم انرژي داشته باشيد

مدل S.O.S براي رسيدن به اهداف

چگونه به کارمندان کارآموز انگيزه بدهيم؟

فرار از قربانگاهي به نام دفتر کار در سال 92

چگونه مي توان قابليت هاي مديريتي را بهبود بخشيد؟

اولويت دانش فني در صنعت نفت

ابزار کشف نيازهاي انگيزشي اعضاي گروه

چرا به اين راحتي دروغ مي گوييم؟!

براي خدمات بانکي، چه ميزان کارمزد بپردازيم؟

آيا اقتصاد جهان منسجم خواهد بود؟

تهديد تجارت آزاد با توافق هاي دو جانبه

10 سوال که بايد قبل از مشخص کردن بازار هدف خود، بپرسيد

چگونه ضربان کارمندان تان را به دست بگيريد

چگونه در شرايط متفاوت رشد، مديريت کنيم؟

چگونگي غلبه بر چالش تجارت فراآتلانتيک

رمز موفقيت: خلاقيت استيو جابز يا واقع بيني ووزنياک

7 قانون براي مديريت افراد خلاق اما پردردسر