سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

آينده شبکه‌هاي اجتماعي در حوزه بازاريابي و تبليغات مقالات بازاریابی

  بزرگنمايي:

بازاريابي سياسي - بررسي آينده شبکه‌هاي اجتماعي در حوزه بازاريابي و تبليغات
امروزه زمان آن رسيده است که کمي در مورد نحوه استفاده مردم از شبکه‌هاي اجتماعي و راه‌هاي ارتباطي يک برند يا شرکت با مردم از طريق اينگونه کانال‌هاي ارتباطي صحبت کنيم. آيا تا به حال توجه کرده‌ايد مردم چگونه از اين شبکه‌هاي اجتماعي استفاده مي‌کنند يا حتي در چه حوزه‌هايي اين شبکه‌ها را به کار نمي‌گيرند؟ شما به عنوان صاحب يک کسب و کار آيا تا به حال به استفاده از فيلم‌هاي ويديويي يا تبليغات در اين شبکه‌ها فکر کرده ايد؟
در دنياي اطراف ما خيلي از چيزها تغيير کرده است و اگر بخواهيم کمي بيش‌تر در اين مورد صحبت کنيم، بايد بگوييم اين تغييرات از فيس بوک آغاز شد. سال 2012 سال عجيبي بود؛ در آن سال‌ها هيچ کس از قدرت و تاثير اين شبکه اجتماعي بر دنياي تجارت و خريد و فروش آگاه نبود. با اين حال، امروزه فيس بوک يکي از مشهورترين و معتبرترين کمپاني‌هاي دنياست که با سرعت قابل توجهي در حال رشد و بزرگ شدن است و تنها رقيبان اين شرکت، گوگل و اپل هستند.
موفقيت فيس بوک به عنوان يک کسب و کار ارتباط مستقيم و تنگاتنگي با موفقيت آن در حيطه موبايل دارد. در سال 2012، موبايل و اپليکيشن‌ها و تبليغات مربوط به آن تنها 10 درصد از درآمد فيس بوک را تشکيل مي‌داد و امروزه اين رقم به 82 درصد رسيده است. فيس بوک، به عنوان يک شبکه اجتماعي به خوبي توانسته اند يا تغيير رويه کاربران خود، از اپيليکيشن مختص به دسکتاپ و کامپيوتر، به موبايل تغيير وضعيت دهد و از اين طريق درآمد بزرگي را براي اين شرکت به ارمغان آورد. اين موفقيت هم چنين به فيس بوک اين امکان را داده است که بزرگ و بزرگ‌تر شده تا جايي که اپليکيشن‌هاي ديگر مانند اينستاگرام را خريداري کرده و به توليد محصولات جديد مانند مسنجر بپردازد.
فيس بوک در هيچ زماني مانند زمان حال بزرگ و معتبر نبوده است. اين شرکت با هوشمندي و ذکاوت در حال توليد و ارتقا شبکه‌هاي ارتباط جمعي مي‌باشد. بنابراين، براي شما نيز بايد حايز اهميت باشد که مخاطبانتان را که از طريق فيس بوک، اينستاگرام يا ساير شبکه‌هاي ارتباط جمعي با شما در ارتباط هستند، بشناسيد. در واقع آن‌ها همه جا هستند و شما بايد بدانيد چگونه مي‌توانيد از امکانات فيس بوک يا ساير شبکه‌هاي اجتماعي براي ارتباط با آن‌ها استفاده کنيد.


شبکه‌هاي اجتماعي
چهار روند اصلي وجود دارد که آينده شبکه‌هاي ارتباط جمعي را تعيين مي‌کند:
1) کانال‌هاي ارتباطي جديد
يکي از جديدترين تغييرات فيس بوک، ايجاد پيام رسان فيس بوک است. اين ابزار، به همراه ديگر شبکه‌هاي اجتماعي مانند اينستاگرام  و واتس آپ بستر خوبي را براي ايجاد کانال‌هاي ارتباطي جديد فراهم مي‌کند.
بار ديگر به سال 2012 برمي‌گرديم، در آن سال سه شبکه بزرگ اجتماعي فيس بوک، توييتر و لينکدين بود . يک شرکت تنها نياز داشت در اين شبکه‌هاي اجتماعي که همه بر روي کامپيوتر اجرا مي‌شوند با مخاطب در ارتباط باشد. هدف اصلي نيز اين بود که شما بتوانيد فالورهاي بيش‌تري جمع کرده و براي مطالبي که انتشار مي‌دهيد، مخاطبان علاقه مند داشته باشيد.
امروزه اگر چه مخاطبان شما ممکن است در اين سه شبکه حضور داشته باشند، اما شبکه‌هاي ارتباط جمعي ديگري نيز وجود دارند که شما نبايد از آن غافل شويد. در واقع، شما بايد مخاطبان خود را بشناسيد و سپس با توجه به خصوصيات مخاطبانتان به دنبال کانال ارتباطي موثر و کارآمد باشيد.
براي اين که به اين هدف دست يابيد، نياز به مديريت شبکه‌هاي ارتباط جمعي داريد. شما نياز داريد در قدم اول مشتريان و بازار هدف خود را شناسايي کنيد و متناسب با آن کانال ارتباطيتان را انتخاب کنيد. اگر چه ممکن است شبکه‌هاي اجتماعي سابق همچنان موير و کارآمد باشند، اما نبايد از شبکه‌هاي اجتماعي جديد غافل شد.
پس از انتخاب کانال ارتباطي، بايد ويژگي‌هاي آن شبکه را به خوبي شناخته و به دنبال انتشار محتواهاي متناسب باشيد. اين بدان معنيست که بازاريابان شبکه‌هاي اجتماعي بايد در امر تبليغات، ساخت ويديو، ربات‌هاي پيام رسان و بسياري از موارد ديگر خبره باشند. نکته مهم‌تر اين که شما نبايد سعي کنيد از اين شبکه‌هاي اجتماعي به عنوان کانال‌هاي توزيع کالا استفاده کنيد. استراتژي درست آن است که شما بتوانيد از اين طريق توجه مخاطبان خود را جلب کرده و محتواهايي به اشتراک بگذاريد که مخاطبانتان را به مشتريانتان تبديل کند.
2) فيلم و ويديو
همه ما امروزه به کمک بسته‌هاي داده خطوط تلفن همراهمان يا مودم‌هاي اينترنت، يک کامپيوتر فوق سريع در جيب‌هايمان داريم که از انتشار يا تماشاي فيلم‌هاي ويدئويي را برايمان راحت و هموار کرده است. همين تغييرات سبب شده است که امروزه فيلم‌هاي ويديويي از رايج‌ترين محتواهاي منتشر شده در شبکه‌هاي اجتماعي نظير اينستاگرام و فيس بوک باشد.
اين تغييرات دنياي تبليغات و بازاريابي را نيز دچار تغيير و دگرگوني کرده است. اگر شرکت شما هنوز براي تبليغات محصولات خود ويديوهاي کوتاه نساخته است، بدون شک اشتباه بزرگي را مرتکب شده است. با اين حال، اين کار محدوديت‌ها و قوانين خاص خود را دارد و کارآساني نيست. اگر در اين باره درست عمل نکنيد، حتي ممکن است به برند خود لطمه وارد کنيد، بنابراين حتما از افراد متخصص کمک بگيريد.
ويديوها بايد بخشي از تمام کمپين‌هاي تبليغات و بازاريابي شما باشد. اين ويديوها مي‌تواند بر اساس سليقه مخاطبانتان به صورت زنده يا ضبط شده پخش شود. ساده‌ترين راه براي توليد ويديوي مرتبط آنست که از خود در مورد بخش‌هاي اساسي ويديويتان سوال کنيد. سپس، پس از انتشار هر ويديو به بازخوردها و تعداد بازديدهاي آن توجه کنيد تا بتوانيد اشکالات کار خود را رفع کنيد.
3) موبايل
امروزه تقريبا همه افراد در جيب‌هاي خود گوشي‌هاي هوشمند دارند. Wifi همه جا هست و اينترنت نسل چهارم دسترسي به اينترنت را ساده تر از قبل کرده است. بنابراين، دسترسي به محتواهاي منتشر شده در شبکه‌ها و کانال‌هاي اجتماعي نيز از قبل بسيار راحت‌تر است. از تمامي اين موارد مي‌توان نتيجه گرفت امروزه اکثر مردم تمايل دارند تا حد امکان تمام کارهاي خود را از طريق موبايل انجام دهند. آمار نيز مويد اين مطلب است: امروزه بيش از 80 درصد از کاربران شبکه‌هاي اجتماعي از موبايل استفاده مي‌کنند. در بعضي نقاط جهان برخي کاربران تنها از موبايل براي اتصال به اينترنت استفاده مي‌کنند. آيا تا به حال به برقراري ارتباط با اين دسته از کاربران فکر کرده‌ايد؟
جواب ساده و کوتاه است: موبايل و کاربران آن بايد يکي از مهم‌ترين مواردي باشد که در استراتژي‌هاي بازاريابي خود لحاظ مي‌کنيد. مخاطبان شما ديگر علاقه اي به استفاده از کامپيوتر براي انجام بسياري از کارهاي خود ندارند و حتي نسبت به ظاهر صفحات وب نيز حساس هستند.
فيس بوک در اين مورد نيز راه چاره‌اي انديشيده است و Lead Ads را ايجاد کرده است. اين ابزار، محتواهاي شما را در فيس بوک يا ايسنتاگرام به مشتري نمايش داده و به شما اجازه مي‌دهد فرمت و ظاهر محتواها را طبق سليقه خود تنظيم کنيد. اين ابزار در واقع به معناي ارتباط مستقيم شما با مشتريست و بدون شک مي‌توانيد تاثيرگذارتر از روش‌هاي ديگر مانند ارسال ايميل‌هاي گروهي باشد.
4) تبليغات اجتماعي
بيش‌تر مردم موافق اين امر هستند که بايد در استراتژي‌هاي بازاريابي جديد از فيلم‌هاي ويديويي و موبايل استفاده کرد. اما سوالي که بايد پاسخ داد اينست که آيا بايد از تبليغات نيز استفاده کرد؟ پاسخ مثبت است.
نکته اول اينست که شما نبايد بيش از حد و در هر کمپين براي محصول خود تبليغ کنيد. با اين حال اگر نتوانيد به صورت موثر از شبکه‌هاي اجتماعي براي مطرح کردن برند خود استفاده کنيد، رقابت را واگذار کرده‌ايد.
مطلب ديگر اين که شما نياز به بودجه‌هاي کلان براي تبليغات نداريد و مي‌توانيد تبليغات را کاملا متناسب با بودجه خود کم يا زياد کنيد. براي تبليغات به دنبال کانال ارتباطي مناسب باشيد تا بتوانيد بيش‌ترين ارتباط را با مخاطب داشته باشيد. فيس بوک و Linked In مي‌توانند شبکه‌هاي مناسبي باشند‌. فراموش نکنيد تبليغات نبايد صرفا بخشي از کمپين شما براي ارتباط با مردم باشد، بلکه بايد در تمام تصميم گيري‌ها به آن توجه کنيد. تبليغاتتان بايد با محصولات و محتواهايي که منتشر کرده ايد در ارتباط باشد تا هم کسل کننده نباشد هم بر روي مشتري تاثير خود را بگذارد.
منبع: Hubspot

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/369/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اگر از تبلیغات داخل سیستم عامل متنفرید ویندوز 11 را آپدیت نکنید!

تعداد کاربران فعال اسپاتیفای 19 درصد رشد کرد

هوش مصنوعی شیطانی هم ساخته شد!

چرا اجرام زحمت در ایستگاه فضایی بین المللی شناور می شوند؟

قابلیت انقلابی واتساپ معرفی شد؛ انتقال فایل بدون نیاز به اینترنت

از هوش مصنوعی تا تماس ویدیویی؛ قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن را ببینید

قابلیت عجیب P70 پرو را ببینید؛ عضو پرآوازه خانواده هواوی

طرح تعویض رایگان سامسونگ برای گوشی هایی که این مشکل را دارند

برنامه/ فکرتان را به یک اثر هنری تبدیل کنید

نمایش داستان مرموز بازی INDIKA در تریلر جدید

این ویژگی امنیتی اندروید 15 شما را از اپلیکیشن‌های مشکل‌دار نجات می‌دهد

تعهد شرکت‌های پیشرو در هوش مصنوعی برای حفاظت از کودکان

با روش تخلیه الکتریکی آشنا شوید

با گوشی جدید هواوی می‌توان بدون اینترنت تصویر ارسال کرد!

هوش مصنوعی جدید گوگل می‌تواند جان شما را نجات دهد

مسیریابی بهتر نابینایان با عینک هوشمند ایرانی ممکن شد

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

فوری: رئیس‌جمهور آمریکا قانون فیلترشدن تیک‌تاک را امضا کرد

نقدها و نمرات بازی Stellar Blade منتشر شدند

ستاره هایی که درآسمان میبینیم چه اندازه ای هستند؟

افشای مشخصات پردازنده‌های اسنپدراگون X پلاس کوالکام

ناسا یک گام به کشف حیات بیگانه در مریخ نزدیک‌تر شد

خانواده شهدا پرچمداران اصلی ایثار و شهادت هستند/ نسل امروز نیازمند آشنایی با شهدا

مادسازان بازی GTA 5 را روی کنسول نینتندو سوییچ اجرا کردند

ریلمی 2 گوشی جدید و هیجان‌انگیز با نمایشگر 120 هرتز رونمایی کرد

گوشی پولستار رونمایی شد؛ وقتی خودروسازان وارد بازار موبایل می‌شوند

درآمد 5 میلیارد تومانی یکی از کاربران تلگرام با فروش نام کاربری!

هیتلر برای چه به دنبال برج ایفل بود؟

تلسکوپ فضایی جیمز وب شواهدی از وجود حیات را کشف کرده است

آپدیت بزرگ فتوشاپ؛ حالا می‌توانید با هوش مصنوعی تصاویر خلاقانه بسازید

مدل ویژه وان پلاس واچ 2 با رنگ جذاب رونمایی شد

گوشی های اختصاصی HMD رونمایی شدند؛ جایگزین‌های معنوی نوکیا

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: فروش نوکیای تقلبی حرام است

تریلر داستانی Destiny 2: The Final Shape منتشر شد

همه‌جا پای یک ژن در میان است؛ حتی در لذت از موسیقی!

پیام تسلیت رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی شهادت جانباز گرانقدر «سلمان کلیوند عباسی»

نشست هم‌اندیشی تشکل‌های ایثارگری با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد

هواوی با تکیه بر «هارمونی او اس» رویای جهانی شدن را در سر دارد

اینترنت در روزهای کنکور قطع نمی‌شود

احیای نظریه مکانیک کوانتومی؛ واضح‌ترین تصویری که تاکنون از اتم‌‌های منفرد ثبت شده است

لایحه فیلترشدن تیک‌تاک در سنای آمریکا تصویب شد

HMD از اولین گوشی‌های برند خود رونمایی کرد؛ ارزان‌قیمت با اندروید 14

بازی/ Soccer Stars؛ حریف را گل باران کنید

گام بلند دانشمندان در درمان سرطان/ لیپیدها زیر ذره‌بین می‌روند!

موشک «فالکون 9» یک رکورد جدید را ثبت کرد

عکس تلسکوپ فضایی هابل از یک دمبل فضایی!

نشست مقدماتی اجرای برنامه عملیاتی در بنیاد شهرستان‌های استان تهران برگزار شد

مادر شهیدان «محمد حسن و محمدحسین نیرنگ» آسمانی شد

گوگل پلی هفته آینده رفع فیلتر می‌شود؟