آخرين مطالب

برندسازي سياسي يعني چه و براي برندسازي سياسي چه بايد کرد؟ بازاريابي سياسي

برندسازي سياسي يعني چه و براي برندسازي سياسي چه بايد کرد؟

  بزرگنمايي:

برندسازي سياسي ; تمامي سياستمداران و مشاوران آنها و گروه هاي خبري سعي مي کنند که نظر مردم را به سمت پيدا کردن اطلاعات سوق دهند.

به همين خاطر با توجه به عمومي بودن شيوه هاي بازاريابي در رويه هاي کسب و کار، با گروه هاي سياست‌مداران نيز شبيه به عناصر تشکيل دهنده برندها در برندسازي سياسي برخورد شده است.
يکي از انجمن هاي آمريکا بنام انجمن بازاريابي آمريکا براي برند يک توصيف قرار دادي بيان مي نمايدبدين مضمون که: « مفهوم اصلي برند بدين معناست که هر نوع ويژگي و وجه تمايز و نام تجاري از يک کالا يا خدمات که برتري خاصي نسبت به همان نوع کالا و يا خدمات دارد عنوان کننده يک برند مي باشد.». ولي بايد بدانيد که يک برند مفهوم بيشتري از يک نام تجاري مي باشد. که تشريح کننده و تلفيقي از فاکتورهاي سازنده و قابل لمس مانند لوگو و فاکتورهاي غير قابل لمس مثل عناصر تداعي کننده مي باشد. برند يک هويت ظاهري براي يک ساخته است، که با تغييراتي که در آن اعمال شده براي تفسير بازار به ميان مي آيد. هدف از برنامه هاي بازاريابي و برندسازي ايجاد ارزش افزدوه براي برند و کارآيي‌هاي بازاريابي و ايجاد وفاداري مشتري مي باشد.برندسازي سياسي يعني چه و براي برندسازي سياسي چه بايد کرد؟

افرادي که در عرصه سياست فعاليت مي کنند، مي توانند با مطالعه در زمينه برندسازي اطلاعات و دانش بسيار زيادي را بدست آورند؛ از اين طريق مي‌توان از تمامي رفتارهاي سياسي يک تحليل استخراج نمود. مي‌توان يک حزب را به عنوان يک برند در نظر داشت، که البته هر حزب داراي يک نام، لوگو، نمادهاي رنگي و يک پيشينه سياسي از افراد و درست اندر کارانش از گذشته تا حال را دارا مي باشد. هر کانديدا يک برند سياسي محسوب مي گردد، و نياز به برندسازي سياسي دارند که اين برند به طور کلي مجموعه اي از تمامي اثرهايي است که بر روي روابط آنها با مخاطبان خود مي گذارد، اين نوع برندسازي براي هر برند سياسي حسي و شهودي مي باشد. مثلا گذاشتن نام سبز براي يک حزب سياسي و کانديدا توضيحي براي مخاطبان آن حزب و کانديدا مي باشد که اين حزب رابطه مستقيم با طبيعت و محيط زيست و حفاظت از آن دارد و به طور کلي مفهوم اصلي و پايه برندسازي سياسي اين است که: چگونگي يادآوري تمامي خصوصيات از يک فرد يا سازمان سياسي توسط همه مردم.لازم به ذکر است که چون برند سياسي خلاف برند تجاري به دليل عدم داشتن کالا ناملموس است و کاملا روانشناختي مي باشد مفهوم وسعتري خواهد داشت. يک برند سياسي نشان دهنده تمامي کشف و شهود، تداعي کننده تصويري از يک سياستمدار و يا سازمان سياسي در ذهن مردم مي باشد. برندسازي سياسي براي يک برند سياسي مربوط به يک حزب يا کانديدا براي تغيير و يا حمايت، ايجاد حسي از هويت يک حزب سياسي و يا يک کانديدا براي بدست آوردن يک رابطه بر اساس اعتماد از سوي مخاطبان مي باشد. برندسازي سياسي براي يک حزب و يا يک کانديدا باعث کمک به حاميان سياسي آنها کمک مي شود تا آنها کانديدا و يا حزب سياسي را سريعتر درک نموده و از ساير رقبا تميز دهند.

تاثيرات لوگو در برندسازي سياسي

لوگوها نشان دهنده آرمان ها، احساسات، روشهاي زندگي، رسومات و به طور کا بايد ها و نبايد هاي يک ملت مي باشند يعني هر لوگو براي خود يک معنا دارد و براي هر برند سياسي چه شخصي و چه سازماني يک مفهوم را ايجاد مي کند و به نوعي نظرات آن سازمان و يا شخص را به تصوير مي کشند. بايد بدانيد که هر مخاطب با ديدن کاراکتر هاي تصويري سريعتر به ايده هاي آن حزب و يا شخص خواهد رسيد

نتيجه تحقيقات در اين عرصه نشان مي دهد، مخاطبان هر برند اکثرا دوست دارند تقاضاهايي را دريافت نمايند که توسط سازمان و يا افرادي که معتبر هستند، ارسال شود. اين اعتبار مي‌تواند به صورت يک سري لوازم مثل خودکار، لباس‌، جاکليدي و غيره که همگي لوگو دارند، در اجتماع پذيرفته شوند. به هر جهت، هر سازمان و يا حزب سياسي يا يک شخص سياسي مي‌تواند با استفاده از برند هاي سياسي، برندسازي سياسي و لوگو سياسي براي خود اعتبار ايجاد نمايد تا مورد تاييد حاميان خود قرار گيرند. جدال هاي سياسي براي تهيه يک برنامه مدون و تاثير گذار به برند سياسي، برندسازي سياسي و لوگو سياسي جهت ايجاد حضوري قوي و يکدست براي جمع آوري هرچه بيشتر راي از راي‌دهندگان نياز خواهد داشت. از اين دست اقدامات در همين جهت طراحي لوگوي انتخاباتي توسط سول سندر براي انتخابات ايالات متحده بسيار ديده شده است که براي نمونه طراحي لوگوي در انتخابات رياست جمهوري سال 2008 براي باراک اوباما مي باشد. اين گروه تبليغاتي توسط شخصي به نام اسکات توماس مديريت گرديد. در کتاب طراحي اوباما خواندم که: باراک اوباما اولين کسي است که براي کمپين تبليغاتي انتخابات رياست جمهوري خود از طراحي و هنر استفاده کرده است. 




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

اشتباهات رایج در ساخت برندینگ شخصی

رفتار آینه ای در فروش چیست؟

انواع روش های تبلیغاتی رسانه ای

چرا مهارت های نوشتاری می تواند به بهبود کسب و کار کمک کند.

چرا استفاده از تلگرام برای تولید محتوا اشتباه است؟

باابزار روابط عمومی برندسازی کنید

آیا به تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی می‌توان اتکا کرد؟

با اين 5 ترفند بازاريابي بصري در اينستاگرام متفاوت ظاهر شويد

ترس‌هايي که مانع از شکوفايي کارآفرين درون شما مي‌شوند

11 پيشنهاد مرکز پژوهش‌هاي مجلس براي توسعه کارآفريني در حوزه ICT

چند شغله‌ها يکي از علل بيکاري جوانان

عناصر اساسي در طراحي استراتژي بازاريابي شبکه‌هاي اجتماعي

ايده‌هايي جذاب براي توليد محتواي ويديويي

اصول برندسازي در قرن بيست و يکم

آيا استراتژي برندينگ شما فقط پول‌هاي‌تان را هدر مي‌دهد؟

اشتباهات بزرگ در حوزه روابط عمومي

لزوم استفاده از تبليغات محتوا محور

مهمترين تغييراتي که بايد در بازاريابي شبکه‌هاي اجتماعي ايجاد کنيم

راه‌هايي براي برندسازي در اينستاگرام و افزايش ميزان فالور

8 مهارت مهم مدير شبکه‌هاي اجتماعي در عصر بازاريابي ديجيتال

روندهايي که باعث تحول بازاريابي رسانه‌هاي اجتماعي مي‌شوند

5 استراتژي پيشرفته براي تبليغات رسانه‌هاي اجتماعي

نکاتي در ارتباط با استراتژي رسانه‌هاي اجتماعي براي افزايش فروش اينترنتي

تبليغات در اينستاگرام چقدر براي برند شما مفيد است؟

تبليغات موثر در شبکه‌هاي اجتماعي

طراحي کمپين تبليغاتي

برندسازي سياسي يعني چه و براي برندسازي سياسي چه بايد کرد؟

مديريت رفتار سياسي در سازمان

5گام اصلي براي موفقيت يک کمپين انتخاباتي

مديريت رفتار سياسي در سازمان

آيا جامعتين بر کانديداي روحاني اجماع کرده اند؟

همسوزي آراي اصولگرايان

آيا ائتلاف 1+2 دچار بحران شده است؟

کوچ اعضاي ستاد جليلي به ستاد زاکاني

کانديداتوري آيت الله هاشمي رفسنجاني جدي شد؟

حدادعادل همچنان تکذيب مي کند

ولايتي نتيجه نظرسنجي ها را قبول ندارد

متکي تاکيد کرد : تحريم ها از مهمترين دلايل انتخاب شعار حماسه سياسي از سوي مقام معظم رهبري

پورمحمدي:آنان که مي‌گفتند تحريم‌ها کاغذ پاره هستند امروز حرف خود را پس گرفته‌اند

هشدار دبير ائتلاف اکثريت اصولگرايان : کانديداها منافع ملي را زيرپا نگذارند

باهنر: به نفع لاريجاني کنار نمي‌روم

باهنر: احمدي‌نژاد کاري به خرد جمعي ندارد

باهنر:اصلاح‌گران يک جريان فکري با نکات مثبت و منفي‌اند

باهنر:اصولگراها به نفع هاشمي کنار نمي روند

انديشه سياسي ميرزاي نائيني «ره»

توصيه محمد رضا باهنر به علي لاريجاني

بصيرت جبهه پايداري 180 درجه اي است!

بررسي ديدگاه امام خامنه اي (زيد عزه) درباره مفهوم اقتصاد مقاومتي

هاشمي دشمنان قسم خورده دارد/راي منفي هاشمي بالا است

آمده‌ام تا بداخلاقي مبارزه کنم

  • چگونه ارزش برند خود را محاسبه کنیم؟

    چگونه ارزش برند خود را محاسبه کنیم؟

    بازاریابی سیاسی - یک برند در واقع چقدر ارزش دارد؟ در شرکت هایی که با محدودیت بودجه روبرو هستند، چطور باید در رابطه با اهمیت و ارزش مادی ...

  • پنج کتاب برتر بازاریابی با موضوع برندینگ

    پنج کتاب برتر بازاریابی با موضوع برندینگ

    بازاریابی سیاسی - ساختن یک برند با ارزش افزوده در دنیای رقابتی امروز نیازمند خلق یک استراتژی یکپارچه و موثری است که شامل تبلیغات، ...

  • چهار p بازاریابی

    چهار p بازاریابی

    بازاریابی سیاسی - بازاریابی چیست؟ تعریفی که بسیاری از بازاریابان هنگام شروع این صنعت چنین تعریفی از بازاریابی یاد می‌گیرند: بازاریابی ...

  • هشت اشتباهی که نباید در لینکدین انجام دهید.

    هشت اشتباهی که نباید در لینکدین انجام دهید.

    بازاریابی سیاسی - نظر شما در مورد پروفایل لینکدین‌تان چیست؟ آیا صفحه‌ی لینکدین خود را فقط زمانی چک می‌کنید که یک درخواست ارتباط صورت ...

بازاريابي سياسي

مديريت

تجزیه و تحلیل swot: شرکت اپل در سال 2015

تجزیه و تحلیل swot: شرکت اپل در سال 2015

بازاریابی سیاسی - تجزیه و تحلیل swot یک ابزار برای شناسایی توانایی‌های داخل سازمان و محیط بیرونی آن است که به بازاریابان کمک می‌کند تا مسائل مهم را شناسایی کنند و به وسیله آن به رشد و بهتر شدن سازمان کمک کنند.

شنبه 9 تیر 1397 - 11:29:55 AM

مقالات بازاريابي

بازاريابي

نکات خواندني

حکایات مدیریتی- معمار و پیرزن

حکایات مدیریتی- معمار و پیرزن

بازاریابی سیاسی - میگویند چند صد سال پیش، در اصفهان مسجدی می ساختند. روز قبل از افتتاح مسجد، كارگرها و معماران جمع شده بودند

شنبه 19 اسفند 1396 - 6:40:06 PM

کسب و کار

رتبه 13شاخص کارآفرینی ایران در سال‌2018

رتبه 13شاخص کارآفرینی ایران در سال‌2018

بازاریابی سیاسی - شاخص کارآفرینی ایران در سال 2018 با 13 رتبه بهبود به جایگاه 72 د رمیان 137 کشور جهان رسید و از این منظر پنجمین کشور جهان در بهبود امتیاز است.

چهارشنبه 5 ارديبهشت 1397 - 13:19:28

اخبار

استارت آپ

مقالات دکتر محبیان

برگزیده ها

ساير مطالب

اشتباهات رایج در ساخت برندینگ شخصی

رفتار آینه ای در فروش چیست؟

انواع روش های تبلیغاتی رسانه ای

چرا مهارت های نوشتاری می تواند به بهبود کسب و کار کمک کند.

چرا استفاده از تلگرام برای تولید محتوا اشتباه است؟

باابزار روابط عمومی برندسازی کنید

آیا به تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی می‌توان اتکا کرد؟

با اين 5 ترفند بازاريابي بصري در اينستاگرام متفاوت ظاهر شويد

ترس‌هايي که مانع از شکوفايي کارآفرين درون شما مي‌شوند

11 پيشنهاد مرکز پژوهش‌هاي مجلس براي توسعه کارآفريني در حوزه ICT

چند شغله‌ها يکي از علل بيکاري جوانان

عناصر اساسي در طراحي استراتژي بازاريابي شبکه‌هاي اجتماعي

ايده‌هايي جذاب براي توليد محتواي ويديويي

اصول برندسازي در قرن بيست و يکم

آيا استراتژي برندينگ شما فقط پول‌هاي‌تان را هدر مي‌دهد؟

اشتباهات بزرگ در حوزه روابط عمومي

لزوم استفاده از تبليغات محتوا محور

مهمترين تغييراتي که بايد در بازاريابي شبکه‌هاي اجتماعي ايجاد کنيم

راه‌هايي براي برندسازي در اينستاگرام و افزايش ميزان فالور

8 مهارت مهم مدير شبکه‌هاي اجتماعي در عصر بازاريابي ديجيتال

روندهايي که باعث تحول بازاريابي رسانه‌هاي اجتماعي مي‌شوند

5 استراتژي پيشرفته براي تبليغات رسانه‌هاي اجتماعي

نکاتي در ارتباط با استراتژي رسانه‌هاي اجتماعي براي افزايش فروش اينترنتي

تبليغات در اينستاگرام چقدر براي برند شما مفيد است؟

تبليغات موثر در شبکه‌هاي اجتماعي

طراحي کمپين تبليغاتي

برندسازي سياسي يعني چه و براي برندسازي سياسي چه بايد کرد؟

مديريت رفتار سياسي در سازمان

5گام اصلي براي موفقيت يک کمپين انتخاباتي

مديريت رفتار سياسي در سازمان

آيا جامعتين بر کانديداي روحاني اجماع کرده اند؟

همسوزي آراي اصولگرايان

آيا ائتلاف 1+2 دچار بحران شده است؟

کوچ اعضاي ستاد جليلي به ستاد زاکاني

کانديداتوري آيت الله هاشمي رفسنجاني جدي شد؟

حدادعادل همچنان تکذيب مي کند

ولايتي نتيجه نظرسنجي ها را قبول ندارد

متکي تاکيد کرد : تحريم ها از مهمترين دلايل انتخاب شعار حماسه سياسي از سوي مقام معظم رهبري

پورمحمدي:آنان که مي‌گفتند تحريم‌ها کاغذ پاره هستند امروز حرف خود را پس گرفته‌اند

هشدار دبير ائتلاف اکثريت اصولگرايان : کانديداها منافع ملي را زيرپا نگذارند

باهنر: به نفع لاريجاني کنار نمي‌روم

باهنر: احمدي‌نژاد کاري به خرد جمعي ندارد

باهنر:اصلاح‌گران يک جريان فکري با نکات مثبت و منفي‌اند

باهنر:اصولگراها به نفع هاشمي کنار نمي روند

انديشه سياسي ميرزاي نائيني «ره»

توصيه محمد رضا باهنر به علي لاريجاني

بصيرت جبهه پايداري 180 درجه اي است!

بررسي ديدگاه امام خامنه اي (زيد عزه) درباره مفهوم اقتصاد مقاومتي

هاشمي دشمنان قسم خورده دارد/راي منفي هاشمي بالا است

آمده‌ام تا بداخلاقي مبارزه کنم

بازاریابی سیاسی

بازاریابی سیاسی