سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

.هشت دليل عدم موفقيت شرکت‌هاي روابط عمومي نکات خواندني

  بزرگنمايي:

هرگاه درباره کسب و کارهايي مي‌شنويم که براي مقاصد خود يک شرکت روابط عمومي را بکار گرفته‌اند و در ازا پولي که هزينه مي‌کنند «هيچ چيز» به دست نمي‌آورند. اين چيزي است که از شنيدن آن متنفرهستم چون فکر مي‌کنم بخش اعظمي از همکاران من در دنياي روابط عمومي حداکثر تلاش خود را براي کمک به مشتريانشان به کار مي‌گيرند. با اين حال هنوز يک تجربه بد مشتري مي‌تواند عليرغم بهترين نيت‌ها براي بهترين شرکت‌ها اتفاق بيفتد. در اين صورت آن اشتباه‌ها هميشه قصور يا کوتاهي شرکت روابط عمومي نيست. در بعضي موارد مقصر مشتري است يا بيشتر از آن هر دو طرف تعامل است.


در اينجا به برخي دلايلي که چرا کارها بين شرکت‌هاي روابط عمومي خوش نيت و مشتريان آنها اشتباه انجام مي‌شود اشاره مي‌کنيم:


انتظارات غير واقعي.
گاهي اوقات مشتريان مي‌خواهند در نشرياتي مانند وال استريت ژورنال و يا برنامه‌هاي خبري تلويزيون نشان داده شوند. تنها تعداد بسيار بسيار اندکي از شرکت‌ها تا کنون توانسته‌اند در چنين رسانه‌هاي خبري ملي که نام‌هاي بزرگي دارند منعکس شوند. عدم موفقيت در تعيين انتظارات واقع بينانه در شروع يک تعامل باعث نااميدي مشتري خواهد شد.


وعده دادن نامعقول.
برخي از شرکت‌هاي روابط عمومي ممکن است بيش از آنچه که در توانايي آنهاست به مشتريان وعده بدهند. شما ممکن است قول‌‌ها و يا ضمانت‌‌هاي بسياري به ويژه از سوي فرد فروشنده در يک شرکت روابط عمومي بشنويد که گزينه‌هاي متعددي از جايگزيني رسانه‌ها را مطرح مي‌کند اما درخواست مورد نظر شما از مسيرهاي ديگري اجرا مي‌شود. اکثر متخصصان روابط عمومي بهترين‌ اقدامات خود را براي تعيين انتظارات واقع بينانه انجام مي‌دهند و مطمئن مي‌شوند که شما دريافته‌ايد که روابط عمومي درباره «رسانه‌هاي اکتسابي» است و بنابراين آن چيزي نيست که بتواند تضمين شود وموضوع آن دگرگوني‌هاي سريع صنعت خبري است.


قيمت بالا
. برخي مشتريان اينگونه مي‌انديشند که اگر پول بيشتر در شرکت‌هاي روابط عمومي بزرگتر با منابع بيشترهزينه کنند به نتايج بهتري دست خواهند يافت. متاسفانه اين فرضيه در بسياري موارد اشتباه است. به عنوان مثال بسياري از استارت آپ‌ها در دره سيليکون مبالغ هنگفتي براي شرکت‌هاي روابط عمومي مي‌پردازند درحاليکه مي‌توانند با بکارگيري يک شرکت روابط عمومي شايسته از بازاري ديگربا هزينه بسيار پايين‌تر به نتايج مشابه دست يابند.


ارتباط ضعيف.
براي اينکه يک کمپين روابط عمومي موفق باشد بايد خط‌وط ارتباطي گشوده شود. يک شرکت روابط عمومي به همان خوبي است که مشتري به او اجازه مي‌دهد به عبارت ديگر مشترياني که اغلب با يک شرکت روابط عمومي براي روي هم گذاشتن و مبادله ايده‌هاي جديد ملاقات مي‌نمايند ملزم به يافتن فرصت‌هاي بيشتري هستند تا به نکته‌هاي خبري ارزشمند دست يابند.


پاسخگويي قراردادي
. شرکت‌هاي روابط عمومي و همچنين مشتريان بايد مسئول و پاسخگو باشند.غالبا زماني که شرکت روابط عمومي قادر به تحويل کالا نيست تا حدودي به عدم پاسخگويي يک يا هر دو طرف معامله نسبت داده مي‌شود. قرارداد مشتري بايد هم نقش مشتري و هم نقش شرکت روابط عمومي را نشان دهد وانتظارت از يکديگر را در مراحل مختلف تعامل تعريف کنند.


اشخاص مستعد جوانتر
. برخي از شرکت‌هاي روابط عمومي افراد مستعد جوان را براي فعاليت‌هاي خود اختصاص مي‌دهند که تا زماني که به درستي توسط اعضاء ارشد شرکت تحت نظارت و آموزش قرار مي‌گيرند بسيار خوب هستند. آنچه که بعضي مواقع در شرکت‌هاي روابط عمومي بزرگتر اتفاق مي‌افتد اين است که فعاليت‌هاي کوچکتر ( حتي آنهايي که 10 هزار دلار در ماه مي‌پردازند) تمايل به جلب توجه کمتر از سوي اشخاص با رتبه يا موقعيت بالاتر دارند و اين کمبود تجربه و مهارت به شکلي منفي بر نتيجه تعامل و مشارکت تاثير مي‌گذارد.


فقدان تخصص
. من بر سازگاري متخصصان روابط عمومي با بسياري از صنايع ديگر و يا وظايف ارتباطات اعتقاد راسخ دارم اما ممکن است وضعيت‌هايي وجود داشته باشد که فقدان تخصص صنعتي عاملي براي شکست باشد. يک شرکت روابط عمومي ممکن است در دستيابي به بسياري از اخبار استارت آپ تکنولوژي پوشيدني بر ديگران برتري يابد اما در زمان کار با B2B يا استارت‌آپ Internet-of-things در صنعت خورشيدي با شکست مواجه مي‌شود. شرکت ديگر ممکن است در جاي‌دهي در مجلات سبک زندگي موفق باشد اما درهنگام مديريت ارتباطات يک بحران که شرکت با آن مواجه شده است شکست بخورد.


مراجع.
يکي از روش هاي نهايي که ممکن است به شکست شرکت‌هاي روابط عمومي در تعامل خود منجر شود بواسطه چک نکردن منابع و مرجع‌ها توسط مشتري است. زماني که يک شرکت روابط عمومي مي‌خواهد اشتراک و يا مشتري جديدي به دست آورد براي اينکه در صدر قرار گيرد هر چيزي مي‌گويد و هر کاري انجام مي‌دهد. مشتري مي تواند براي دستيابي به يک نتيجه مثبت، شانس خود را از طريق صحبت با مشتريان شرکت‌هاي ديگر روابط عمومي افزايش دهد و تيم مديريت شرکت را در مورد جزييات مربوط به تعاملات قبلي بيازمايد. اگر احساس خوبي نداشت بهتر است فورا آن را مدنظر قرار دهيد.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/356/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید و مردم با مراجعه به سامانه سوت زنی

جشنواره نان و شیرینی کیش به دلیل شرایط نامناسب جوی از 30 فروردین آغاز می شود

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعا رسیدگی کرد

تجلیل استاندار یزد از خانواده شهدای ارتش

فناوری روز دنیا در خدمت بهداشت کیشوندان/ از جدیدترین دستگاه ماموگرافی کشور در بیمارستان کیش بهره‌برداری شد

توسعه تجهیزات و ارتقای خدمات بیمارستان؛ راهبرد اصلی سازمان‌ منطقه آزاد کیش در حوزه سلامت

باران رحمت در کیش؛ شب پرتلاش نیروهای شرکت عمران، آب و خدمات برای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر جزیره

دیدار تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»

انتصاب جدید در سازمان منطقه آزاد کیش

صبر و ایثار خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر درس آموز است

اقدامات سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه اقتصادی شد

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه بر شناساندن سبک و سیره عملی شهدا به جوانان تآکید کرد

افزایش تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با آموزش و پرورش برای توسعه فعالیت های فرهنگی

مدارس کیش فردا 28 فروردین غیر حضوری شد

برگزاری جلسه شورای معاونان و اطلاع رسانی بنیاد استان سمنان

تجمع مردم یزد در گلزار شهدا و قدردانی از پاسخ مقتدرانه سپاه

حل مشکلات جامعه ایثارگری نیازمند مشارکت دستگاه هاست

سال 1401 ؛ سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»

جلسه شورای سیاستگذاری ستاد کنگره شهدای استان البرز برگزار شد

مادر شهیدان والامقام «انصاری رامندی» به لقاءالله پیوست

«حفظ نظم و انضباط اداری» و «پاسخگویی حداکثری به جامعۀ هدف» پایه و اساس خدمت است

پلمپ یک واحد پذیرایی گرانفروش در جزیره کیش

رئیس جمهور در پیامی درگذشت پدر شهیدان «خرسندیان» را تسلیت گفت

عملیات عمرانی طرح جامع گلزار شهدای قزوین آغاز می‌شود

تکریم مدیرکل بنیاد کرمانشاه از ایثارگران شهرستان جوانرود

همه فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد آذربایجان شرقی استخدام می‌شوند

دیدار مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران

یادواره شهدای معلم حوادث تروریستی آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان

مادر گرامی شهیدان «فرشیدفر» به فرزندان شهیدش پیوست

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت پدر شهیدان والامقام «دهنوی»

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان دره شهر

حملات موشکی به سرزمین صهیونیستی دل خانواده‌های شهدا و ایثارگران را شاد کرد

گردهمایی از جنس غرور و اقتدار ملی در جزیره کیش/ شادی وصف ناپذیرکیشوندان از عملیات وعده صادق سپاه

با لغو پروازها، اقامت هتلی مسافران کیش تمدید شد

بیانیه مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران در حمایت از اقدام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در تنبیه رژیم صهیونیستی

تمدید اقامت هتلی مسافرانی که پروازشان لغو شده در جزیره کیش

حمایت بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد از اقدام شجاعانه سپاه پاسداران

برنامه ریزی جهادی برای استفاده حداکثری از آزمون استخدامی خاص فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد

اجتماع بزرگ مردم انقلابی کیش در حمایت از پاسخ دندان شکن رزمندگان اسلام به رژیم صهیونیستی

برگزاری مراسم اختتامیه فعالیت‌های قرآنی ماه مبارک رمضان بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس

مادران شهدا آیه های ایثار و گنجینه های استواری و صبر هستند

تکریم 5 عضو جامعۀ ایثارگری تبریز توسط سلمانی

هفتمین روز شهادت شهید مدافع امنیت محسن حسین نیا در بهنمیر مازندران برگزار شد

وعده صادق هژمونی اسرائیل و استکبار جهانی را در هم شکست

تقدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران از شرکت بیمه دی

آخرین وضعیت کارگروه رسیدگی به وضعیت اینترنت اعلام شد

پیشتازی وزارت ارتباطات در صدور مجوزهای الکترونیکی