فلسفه جديد فروش جايگزين تبليغات
نکات خواندني
بزرگنمايي:
شيوههاي جديد بازاريابي و تبليغات باعث ميشوند که نيازي دوباره را به تفکر و نظمي مجدد در فرآيند بازاريابي و تبليغات احساس کنيم.
عدهاي بر اين باور هستند که تبليغات در دنياي امروز مرده است و فلسفه جديد فروش جايگزين آن ميشود. براي بررسي اين موضوع در اين بخش به نقش تبليغات و ويژگيهاي آن در دنياي امروز نگاهي مياندازيم و در فرصتي ديگر هم سراغ کساني ميرويم که اندکي با فرضيه مرگ تبليغات مخالف هستند و ميگويند تبليغات هنوز در شيوه سنتي به حيات خود ادامه ميدهند .
براي به اثبات رساندن اين فرضيه که «تبليغات مرده است» بهتر است نگاهي به استانداردهاي تبليغات و فرآيند فروش بيندازيم :
1.آگاهي : چطور ميتوانيم مشتريان و مصرفکنندگان جديدي براي خدمات خود پيدا کنيم؛ اگر قادر نباشيم پيش از هر چيز نسبت به خود و کاري که انجام ميدهيم و محصولاتي که توليد ميکنيم به آنها آگاهي دهيم؟ کمپينهاي تبليغاتي معمولا وقت کاملي را براي اين کار صرف ميکنند .
2.فروشندگي با چرب زباني و زور : آنها سپس در فضايي که مصرفکننده نياز داشت بيشتر درباره فروشنده يا ارائهدهنده خدمات بداند، به سمتوسوي يک فرآيند پيچيده فروش رفتند. اين همان وظيفهاي است که آيکون «درباره ما» در وبسايتهايمان بايد بتواند از پس آن بر بيايد .
3. . نخستين تماس : در نهايت بايد قادر باشيد که پيام خود را به مصرفکنندگانتان برسانيد. اين کار خواه، ناخواه بايد انجام شود تا بتوانيد فرآيند فروش را شروع کنيد. بهتر است اين کار را با تلفن زدن به اين اشخاص آغاز کنيد که فعلا براي شما غريبههايي بيش نيستند .
4.هميشه فروش محصول را در ذهن داشته باشيد : حالا بعد از تماس نوبت به اين رسيده است که بخواهيد فروش را شروع کنيد .
5.اعتماد : وقتي تماس گرفتيد و احساس کرديد همه چيز به خوبي پيش ميرود وقت آن است که روابط خود را با مشتري افزايش دهيد. اين کار هم بر پايه اعتمادسازي و رسيدن به يک فهم مشترک انجام ميشود .
اعتراف ميکنم که طرح کلي بالا داراي طنزي هم بود اما به نظر شما وجود اين تمسخر و طنز اشتباه است؟ لطفا دوباره طرح بالا را بخوانيد. مراحل يک تا سه نياز به ميزان قابل توجهي کار روي مشتريان بالقوه دارد. در اين سه مرحله بدون اينکه هيچ شناختي از مخاطب و مشتريمان داشته باشيم برايش تصميمگيري ميکنيم که چه مسائلي را به او بگوييم و تازه ارتباط با مصرفکننده از مرحله چهارم آغاز ميشود. چرا ما اينقدر صبر ميکنيم تا ارتباطي از نوع رابطه انساني با مشتريان خود برقرار کنيم؟
شيوههاي جديد بازاريابي و تبليغات باعث ميشوند که نيازي دوباره را به تفکر و نظمي مجدد در فرآيند بازاريابي و تبليغات احساس کنيم. براي شروع بهتر است مرحله چهارم طرح کلي بالا را به جاي طرح اول قرار دهيد
لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/344/