5 عادت مهم خريداران مدرن
نکات خواندني
بزرگنمايي:
اگر کسبوکاري را به راه انداخته باشيد مطمئنا فروش يکي از اهداف اصلي کسبوکار شما است، بنابراين درک واکنشهاي مصرفکنندگان از اهميت خاصي برخوردار است. مصرفکنندگان امروز همان خريداران يک دههي پيش نيستند، آنها علايق جديد، عادات جديد و روشهاي تصميمگيري خريد متفاوتي دارند.
در ادامه نگاهي به آخرين عادات مصرفکنندههاي مدرن مياندازيم، شما نيز بخوانيد و ببينيد چگونه بازاريابي خود را ميتوانيد با آنها منطبق کنيد.
زمانِ خريد انعطافپذير: معمولا فروشگاهها زمان مشخصي را براي کار کردن انتخاب ميکنند اما مصرفکنندهي مدرن محصولات را هر زماني که بخواهد ميخرد. به عنوان يک نتيجه شرکتهايي که ميخواهند مصرفکنندگان جديدي را کسب کنند بايد گزينه فروش در طول يک روز را ارائه کنند، حتي زمانيکه فروشگاه بسته است. اين کار لزوما خدمات کسبوکاري بيشتر، سرويس پاسخ به تلفن و غيره را به دنبال خواهد داشت لذا خدمات آنلاين بايستي بخش مهمي از استراتژيهاي بازاريابي باشد.
تصميمگيري خريد از طريق تلفن همراه: خريدها از طريق تلفن همراه بيشتر از هميشه است و اين روند رو به رشد به علت حضور فراگير گوشيهاي هوشمند در ميان تمام گروههاي سني است. در پاسخ به اين نياز بسياري از برندها برنامه هاي تلفن همراه ايجاد کردهاند همچنين به بهينهسازي سايتهايشان براي موبايل پرداختهاند. در نظر داشته باشيد که حتي اگر مصرفکنندگان با تلفنهاي همراه خريد نکنند از آن در روند تصميمگيري، مقايسه قيمتها و جستجو براي اطلاعات بيشتر استفاده ميکنند.
خريدهاي چندکاناله: مصرفکنندگان مدرن در هر نقطهاي حضور دارند، آنها ممکن است از طريق يک پست از رسانههاي اجتماعي، يک آگهي آنلاين، باز کردن يک خبرنامه ايميل، دنبال کردن يک بيلبورد، دريافت پيشنهاد از دوستان و خيلي چيزهاي ديگر به شما دسترسي پيدا کنند. خريداران به هنگام تصميمگيري اطلاعات را از بسياري از منابع مختلف جمعآوري ميکنند و سپس براي خريد تصميمگيري ميکنند.
خريد با تشريک مساعي: خريد با تشريک مساعي چندين چرخه مختلف را پيموده است، اما به نظر ميرسد براي طولانيمدت در همين جايگاه باقي بماند. خريد با تشريک مساعي هنگامي رخ ميدهد که مصرفکنندگان به يکديگر ملحق ميشوند و يک کالاي خاص و يا خدمات خاص را ميخرند. به عبارت ديگر خريد با تشريک مساعي يک روش خريد براي خريد کالاهاي مشابه است که در آن خريداران به چند گروه تبديل ميشوند و به تبادل اطلاعات در مورد خريد ميکنند تا رقابت بين کالاهاي مشابه در بازار را به حداقل برسانند.
نقش سن جمعيت در خريد : بازار- به خصوص فناوري اطلاعات و تکنولوژي- به سرعت تغيير پيدا ميکنند. اين باعث ميشود که سن نقش بسيار مهمي ايفا کند. براساس سن افراد عادات خريد بسيار متفاوتي دارند و راه هاي تصميمگيري براي خريد آنها متفاوت است. بنابراين نقش بازاريابي هدفمند در اين مورد مشخص ميگردد. Millenials و يا نسل y نقش کليدي در بازارهاي هدف دارند، اين گروهها بسيار متفاوت رشد ميکنند و نيازها يا عادات متفاوتي دارند، بنابراين بازاريابي هدفمند امروزه مهمتر از هميشه شده است.
-
چهارشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹:۱۶ AM
-
۲۵۲۴ بازديد
-
منبع: ibazaryabi
-
پنج عادت خریداران
لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/327/