سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

5 عادت مهم خريداران مدرن نکات خواندني

  بزرگنمايي:

اگر کسب‌وکاري را به راه انداخته باشيد مطمئنا فروش يکي از اهداف اصلي کسب‌وکار شما است، بنابراين درک واکنش‌هاي مصرف‌کنندگان از اهميت خاصي برخوردار است. مصرف‌کنندگان امروز همان خريداران يک دهه‌ي پيش نيستند، آن‌ها علايق جديد، عادات جديد و روش‌هاي تصميم‌گيري خريد متفاوتي دارند.

در ادامه نگاهي به آخرين عادات مصرف‌کننده‌هاي مدرن مي‌اندازيم، شما نيز بخوانيد و ببينيد چگونه بازاريابي خود را مي‌توانيد با آن‌ها منطبق کنيد.

 

www.usnews.com

زمانِ خريد انعطاف‌پذير: معمولا فروشگاه‌ها زمان مشخصي را براي کار کردن انتخاب مي‌کنند اما مصرف‌کننده‌ي مدرن محصولات را هر زماني که بخواهد مي‌خرد. به عنوان يک نتيجه شرکت‌هايي که مي‌خواهند مصرف‌کنندگان جديدي را کسب کنند بايد گزينه فروش در طول يک روز را ارائه کنند، حتي زماني‌که فروشگاه بسته است. اين کار لزوما خدمات کسب‌وکاري بيشتر، سرويس پاسخ به تلفن و غيره را به دنبال خواهد داشت لذا خدمات آنلاين بايستي بخش مهمي از استراتژي‌هاي بازاريابي باشد.

 

تصميم‌گيري خريد از طريق تلفن همراه: خريدها از طريق تلفن همراه بيشتر از هميشه است و اين روند رو به رشد به علت حضور فراگير گوشي‌هاي هوشمند در ميان تمام گروه‌هاي سني است. در پاسخ به اين نياز بسياري از برندها برنامه هاي تلفن همراه ايجاد کرده‌اند هم‌چنين به بهينه‌سازي سايت‌هاي‌شان براي موبايل پرداخته‌اند. در نظر داشته باشيد که حتي اگر مصرف‌کنندگان با تلفن‌هاي همراه خريد نکنند از آن در روند تصميم‌گيري، مقايسه قيمت‌ها و جستجو براي اطلاعات بيشتر استفاده مي‌کنند.

 

خريدهاي چندکاناله: مصرف‌کنندگان مدرن در هر نقطه‌اي حضور دارند، آن‌ها ممکن است از طريق يک پست از رسانه‌هاي اجتماعي، يک آگهي آنلاين، باز کردن يک خبرنامه ايميل، دنبال کردن يک بيلبورد، دريافت پيشنهاد از دوستان و خيلي چيزهاي ديگر به شما دسترسي پيدا کنند. خريداران به هنگام تصميم‌گيري اطلاعات را از بسياري از منابع مختلف جمع‌آوري مي‌کنند و سپس براي خريد تصميم‌گيري مي‌کنند.

 

خريد با تشريک مساعي: خريد با تشريک مساعي چندين چرخه مختلف را پيموده است، اما به نظر مي‌رسد براي طولاني‌مدت در همين جايگاه باقي بماند. خريد با تشريک مساعي هنگامي رخ مي‌دهد که مصرف‌کنندگان به يکديگر ملحق مي‌شوند و يک کالاي خاص و يا خدمات خاص را مي‌خرند. به عبارت ديگر خريد با تشريک مساعي يک روش خريد براي خريد کالاهاي مشابه است که در آن خريداران به چند گروه تبديل مي‌شوند و به تبادل اطلاعات در مورد خريد مي‌کنند تا رقابت بين کالاهاي مشابه در بازار را به حداقل برسانند.

 

نقش سن جمعيت در خريد : بازار- به خصوص فناوري اطلاعات و تکنولوژي- به سرعت تغيير پيدا مي‌کنند. اين باعث مي‌شود که سن نقش بسيار مهمي ايفا کند. براساس سن افراد عادات خريد بسيار متفاوتي دارند و راه هاي تصميم‌گيري براي خريد آن‌ها متفاوت است. بنابراين نقش بازاريابي هدفمند در اين مورد مشخص مي‌گردد. Millenials و يا نسل y نقش کليدي در بازارهاي هدف دارند، اين گروه‌ها بسيار متفاوت رشد مي‌کنند و نيازها يا عادات متفاوتي دارند، بنابراين بازاريابي هدفمند امروزه مهم‌تر از هميشه شده است.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/327/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ساخت تصویر متحرک 3 ثانیه‌ای در پیام‌رسان پیش‌فرض اندروید امکان‌پذیر می‌شود

طراحی جلویی شیائومی Civi 4 در کنسول گوگل پلی مشاهده شد

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

وزیر ارتباطات: یک‌سوم کشور به زیرساخت‌های فیبرنوری مجهز شدند

با بزرگترین ستاره شناخته شده آشنا شوید

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

آیفون 16 پرو به پوشش ویژه لنز دوربین برای بهبود کیفیت تصویر مجهز خواهد شد

عملیاتی شدن 5 فروند زیردریایی هوشمند با قابلیت تعقیب هدف و نشت‌یابی

تاریخ رونمایی گوشی پرچمدار 2024 سونی لو رفت

اپل بیش‌از 250 میلیون دلار در پردیس سنگاپور سرمایه‌گذاری می‌کند

با این ابرسازه فضایی، یک میلیارد انسان میتونن در فضا زندگی کنن!

اندروید 15 احتمالاً برای افزایش امنیت اقدام به قرنطینه اپلیکیشن‌های مشکوک می‌کند

امروز در فضا ؛ کشف اولین سیارات فراخورشیدی در اندازه زمین توسط تلسکوپ کپلر

آنر 200 لایت به زودی برای عرضه در بازار جهانی رونمایی می‌شود

گوشی پرچمدار 2024 هواوی از اندروید 12 استفاده می‌کند

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

برخی گوشی‌های سری گلکسی S21 سامسونگ با مشکل نمایشگر مواجه شده‌اند

صداهای وحشتناک ثبت شده از اجرام واقعی کیهان

دیدار معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

سامسونگ احتمالاً کشوی عمودی برنامه ها را با One UI 7 ارائه خواهد کرد

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

شبیه‌ساز بازی Delta برای آیفون منتشر شد

ربات «اطلس» بازگشت!

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

توالت هوشمند 1٫5 میلیارد تومانی در هفته طراحی میلان به‌نمایش درآمد

تراشه Kirin 9010 هواوی با CPU دوازده هسته‌ای معرفی شد

ادعای کارمندان سابق تیک‌تاک: پروژه ذخیره‌سازی داده‌ها در آمریکا تا حد زیادی نمایشی است

علم منتظر معجزه نمی ماند

قابلیت جدید واتساپ: اطلاع از مخاطبانی که اخیراً آنلاین بوده‌اند

خداحافظ نبوغ!

گوگل کارمندان بیشتری را اخراج می کند

هواوی 4 گوشی پرچمدار رونمایی کرد؛ خانواده Pura 70 برای رقابت با آیفون و سامسونگ

کاروان جدید ماهواره‌های «استارلینک» به مدار زمین رفتند

مهلت 24 ساعته اروپا به تیک‌تاک برای توضیح درباره تیک‌تاک لایت

اولین نشست رفع موانع سرمایه گذاری جزیره کیش درسال جهش تولید با مشارکت مردم

تکریم مدیرکل بنیاد مازندران از جانباز سرافراز سرتیپ دوم صلواتی

خدمت توام با تکریم مهمترین اصل در بنیاد شهید و امور ایثارگران است

گوشی تاشو وان پلاس فلیپ ظاهراً با یک ویژگی خاص از راه می‌رسد

پیشرفته‌ترین ربات انسان‌نمای دنیا را ببینید

تولید گوشی ایرانی به کجا رسید؟

آیفون 17 پلاس با تغییری غیرمنتظره از راه می‌رسد

پاکستان فیلترینگ «ایکس» را تایید کرد

صدای زمین را بشنوید

آیا ممکن است چهره صورت‌های فلکی تغییر کند؟

گردهمائی بزرگ و صمیمی جانبازان 70 درصد همدان با مسئولان استان

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش: امنیت کشور مرهون حضور همه جانبه ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح است

معرفی فرصت های سرمایه گذاری کیش از رسانه ملی