سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

جاذبه متفاوت گردشگري جهان مقالات بازاریابی

  بزرگنمايي:

دنياي امروز، دنيايي سرشار از پديده هاي متفاوت و گاه عجيب است. همان طور که در بسياري از صنايع، خلق کالاهاي جديد و متفاوت بسيار باب شده است؛ در گردشگري نيز اين روزها مي توان جاذبه هاي غيرمتعارف بسياري را تجربه کرد.

دنياي امروز، دنيايي سرشار از پديده هاي متفاوت و گاه عجيب است. همان طور که در بسياري از صنايع، خلق کالاهاي جديد و متفاوت بسيار باب شده است؛ در گردشگري نيز اين روزها مي توان جاذبه هاي غيرمتعارف بسياري را تجربه کرد. گردشگر امروزي ديگر به بازديد از يکسري جاذبه هاي طبيعي و تاريخي بسنده نمي کند و خواستار ماجراجويي و هيجان بيشتر در طول سفر است. بر اين اساس، بسياري از دست اندرکاران صنعت گردشگري دست به خلق جاذبه هايي جديد و متفاوت زده اند و در بسياري موارد ديگر، پديده هاي نامتعارف موجود را به جاذبه گردشگري تبديل کرده اند. اين مطلب برگرفته از منابع tlc.howstuffworks.com listverse.com vacationhomes.net است.

جزيره عروسک ها ـ مکزيک

بين کانال هاي زوچيميکو نزديک شهر مکزيک، جزيره اي پنهان شده که برخي آن را يکي از وحشتناک ترين جزاير جهان مي دانند. براي رسيدن به اين جزيره عجيب که به «جزيره عروسک ها» معروف است، بايد يک تِراجينِرا اجاره کرد. تراجينراها قايق هاي چوبي ويژه اي است که مردم محلي براي عبور و مرور در کانال هاي آبي از آن استفاده مي کنند. پس از دو ساعت قايقراني مهيج در ميان آب ها صدها عروسک با شکل و شمايل گوناگون نمايان مي شود. بعضي عروسک ها بر درخت ها آويزانند؛ تعدادي ديگر از آنها لانه حشرات شده اند و برخي ديگر پوسيده اند و حتي کپک زده اند. براساس افسانه هاي محلي زاهدي که در اين جزيره به گوشه نشيني مي پرداخته، شاهد رفت و آمد هر روزه دختري در کانال هاي آب بوده است. سرانجام روزي دختر از قايق به داخل کانال سقوط مي کند و مي ميرد. زاهد براي احترام به روح دخترک از سر تالم شروع به جمع آوري انواع عروسک ها در اين جزيره متروک مي کند و خود سرانجام در سال 2001 به سرنوشت دختر دچار مي شود.

ديوار آدامس ـ ايالات متحده

يکي از خيابان هاي مرکز شهر سياتل در آمريکا به ديوار آدامس شهرت دارد. اين خيابان توسط مجله تريپ اَدويزور به عنوان دومين جاذبه گردشگري کثيف دنيا شناخته شده است.

چسباندن آدامس هاي جويده شده بر ديوارهاي اين خيابان از سال 1993 آغاز شده و هر ساله بر حجم آنها روي ديوارها افزوده شده است.

برخي افرادي که اقدام به چسباندن آدامس هايشان بر ديوارها کرده اند، آنها را شکل داده اند و مجموعه اي از مجسمه هاي آدامسي را ايجاد کرده اند.

طي سال هاي گذشته کارگران بارها و بارها به پاکسازي اين خيابان پرداخته اند، اما حجم آدامس هاي چسبانده شده هربار بيشتر از قبل افزايش يافته است. به همين دليل مسئولان تصميم گرفتند اين پديده را به عنوان يک جاذبه مدرن گردشگري در معرض ديد علاقه مندان قرار دهند و از پاکسازي مجدد آن صرفنظر کنند.

چرنوبيل ـ اکراين

انفجار هسته اي چرنوبيل در سال 1986، يکي از فاجعه بارترين رويدادها در تاريخ بشر محسوب مي شود. امروزه گردشگراني از سراسر جهان وارد شهر پريپيات ـ که در نزديکي چرنوبيل قرار دارد ـ مي شوند و به خرابه هايي مي نگرند که روزگاري هزاران انسان در آن زيست مي کرده اند.

اين منطقه يکي از مخوف ترين مکان ها در جهان براي بازديد محسوب مي شود چرا که امکان وجود تشعشات هسته اي همچنان در ميان آثار باقيمانده از گذشته وجود دارد.

گردشگراني که قصد بازديد از چرنوبيل و شهر پريپيات را دارند تنها مي توانند با استفاده از تورهاي گردشگري از پيش تعيين شده و رعايت يکسري قوانين و پوشش ها و تحت نظر گارد پليس به اين منطقه وارد شوند.

معبد کارني ماتا ـ هند

کساني که از موش مي ترسند، بهتر است هرگز به اين معبد نزديک نشوند. معبد کارني ماتا در هند متعلق به هندوهاست. اين معبد به افتخار الهه «موش صحرايي» و به نام او ساخته شده است. طبق اعتقاد اين افراد، روح الهه ها و فرشتگان در جسم جوندگان به اين جهان مي آيد و در ميان آنها موش صحرايي «استاد جوندگان» ناميده مي شود. بر اين اساس، تمام 200 هزار موشي که در اين معبد زندگي مي کنند، به نوعي مقدس شمرده شده و از آنها به دقت مراقبت مي شود. اين افراد خرافي به حدي افراطي هستند که اگر يک موش به هر دليلي کشته شود، مجسمه اي از طلا يا نقره از وي ساخته و در معبد به نشان يادبود مي گذارند. اگر موشي از روي پاي يکي از مريدان يا گردشگراني که به اين معبد قدم مي گذارند، عبور کند، نشاني از خوش شانسي آن فرد در نظر گرفته مي شود؛ ضمن اين که براي ورود به اين معبد بايد پابرهنه بود.

پناهگاه زيرزميني شوروي ـ ليتواني

در کشور ليتواني جاذبه گردشگري عجيبي براي گردشگران جوان و ماجراجو طراحي شده است.

پناهگاه زيرزميني شوروي زندگي در سال 1984 تحت حکومت اتحاد جماهير شوروي را به گردشگران عرضه مي کند. افرادي که در اين مکان اقامت مي کنند، در بدو ورود به آنها هشدار داده مي شود چنانچه خلاف مقررات عمل کنند، مورد شکنجه فيزيکي و رواني قرار مي گيرند.

سپس تمام وسايل الکترونيکي و تلفن همراه خود را تحويل مي دهند، وارد پناهگاه مي شوند و همچون يک شهروند شوروي سابق زندگي مي کنند. توسط ماموران اطلاعات کاگ ب بازجويي مي شوند و غذاهاي جيره بندي شده مي خورند. ديدن صحنه هاي شکنجه و بازجويي افراد توسط گردشگران در اين پناهگاه خيلي غيرمعمول نيست.

کليساي اسکلت ـ جمهوري چک

کليساي اسکلت، يک کليساي کوچک کاتوليک است. قبلا به جاي اين کليسا، گورستان بسيار بزرگي قرار داشته است که افراد بسياري را از نقاط مختلف اروپا براي دفن به آنجا مي آوردند. علت مقدس شدن خاک اين گورستان را سفر راهبي مي دانند که سال 1278 به سرزمين مقدس آمده است. سال 1400 با بزرگ شدن بي رويه گورستان تصميم به ساخت کليسايي با استفاده از استخوان هاي موجود در گورستان به صورت اماني گرفته شد. در حال حاضر اسکلت هاي موجود در اين کليسا بين 40 تا 70 هزار فرد مرده تخمين زده مي شود. از اين اسکلت ها در جهت دکور کردن فضاي داخلي کليسا استفاده شده است. مهم ترين اثر هنري موجود در اين کليسا، لوستر عظيمي است که در ساخت آن از تمام استخوان هاي مختلف بدن انسان استفاده شده است.

موزه فاضلاب ـ فرانسه

قدمت سيستم فاضلاب شهر پاريس به سال 1270 ميلادي برمي گردد. شهر پاريس همواره يکي از بهترين و پيشرفته ترين سيستم هاي دفع فاضلاب را در جهان داشته است. شهرت سيستم فاضلاب پاريس حتي سبب راه يافتن آن به آثار هنري چون بينوايان ويکتور هوگو نيز شده است. موزه فاضلاب پاريس نوعي کارگاه آموزشي است که به گردشگران تمام فرآيند دفع فاضلاب را شرح مي دهد. اين جاذبه نامتعارف گردشگري که قطعا براي بسياري از افراد بسيار نامطلوب و بدبوست، توانسته به عنوان يکي از جاذبه هاي موفق شهر پاريس عمل کند و بسياري از گردشگران پس از بازديد از اين موزه در نظرسنجي ها اعلام کرده اند تصميم به مصرف بهينه آب و توجه به محيط زيست گرفته اند.

زندان بَنگ کواينگ ـ تايلند

کمتر گردشگري را مي توان در تايلند يافت که خستگي و بي حوصلگي بر وي غلبه کرده باشد. اما گردشگراني که به هر دليلي علاقه مند تجربه جاذبه تازه اي در تايلند هستند، مي توانند از زندان بنگ کواينگ ديدن کنند.

هم اکنون در اين زندان حدود 8000 زنداني تحت شرايطي نامطلوب نگهداري مي شوند. بيش از يک سوم زندانيان بنگ کواينگ گردشگران غربي هستند که در اين کشور جرم هاي مختلفي چون قاچاق مواد و قتل را مرتکب شده اند. مهم ترين علت تبديل اين زندان به يکي از جاذبه هاي نامتعارف گردشگري و امکان بازديد از اين زندانيان، درس گرفتن گردشگراني است که در تايلند به دنبال انجام کارهاي غيرقانوني هستند.

تالار مشاهير سوسک ها ايالات متحده

در شهر پلانو تگزاس، مايکل بوهدان متخصص کنترل آفات دست به اقدام عجيبي زده است. اين کارشناس با هدف از بين بردن ترس عمومي نسبت به سوسک ها اقدام به ساخت اين تالار مشاهير کرده است. گردشگراني که به اين تالار وارد مي شوند، با ديدن ده ها مجسمه سوسک در شکل و شمايل متفاوت به جاي فرياد کشيدن خنده سر مي دهند. در مجموعه تالار مشاهير سوسک ها، اجساد خشک شده سوسک ها لباس برتن دارند و هريک به کاري مشغولند؛ عده اي پشت ميزهاي اداري نشسته اند، برخي به کار موسيقي و نواختن ساز مي پردازند و حتي بعضي ديگر به شکل افراد مشهور سياسي ، هنري و علمي درآمده اند.

جنگل آاوکيگاهارا ـ ژاپن

جنگل آاوکيگاهارا در دامنه کوه فيجي واقع شده است. اين جنگل که به «درياي درختان» معروف است، پس از پل گلدن گيت در سانفرانسيسکو، دومين مکان محبوب براي خودکشي شناخته مي شود. قسمت هاي عمده اي از اين جنگل توسط انبوهي از صخره ها و يخ ها احاطه شده و غيرقابل دسترس است. در طول ساليان گذشته، ژاپني هاي بي شماري در اين جنگل خودکشي کردند که به علت فوق، امکان خارج کردن اجساد آنها وجود نداشته است. امروزه اين جنگل به يکي از جاذبه هاي گردشگري ماوراءطبيعي تبديل شده است و بسياري از گردشگران با قدم زدن در راه هاي پرپيچ و خم اين جنگل مرموز به تماشاي اجساد و اسکلت ها در حالت هاي گوناگون مي پردازند!

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/32/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیشرفت صنعت تراشه چین در سایه تحریم‌ها؛ تولید 40 درصد رشد کرد

ساخت تصویر متحرک 3 ثانیه‌ای در پیام‌رسان پیش‌فرض اندروید امکان‌پذیر می‌شود

طراحی جلویی شیائومی Civi 4 در کنسول گوگل پلی مشاهده شد

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

وزیر ارتباطات: یک‌سوم کشور به زیرساخت‌های فیبرنوری مجهز شدند

با بزرگترین ستاره شناخته شده آشنا شوید

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

آیفون 16 پرو به پوشش ویژه لنز دوربین برای بهبود کیفیت تصویر مجهز خواهد شد

عملیاتی شدن 5 فروند زیردریایی هوشمند با قابلیت تعقیب هدف و نشت‌یابی

تاریخ رونمایی گوشی پرچمدار 2024 سونی لو رفت

اپل بیش‌از 250 میلیون دلار در پردیس سنگاپور سرمایه‌گذاری می‌کند

با این ابرسازه فضایی، یک میلیارد انسان میتونن در فضا زندگی کنن!

اندروید 15 احتمالاً برای افزایش امنیت اقدام به قرنطینه اپلیکیشن‌های مشکوک می‌کند

امروز در فضا ؛ کشف اولین سیارات فراخورشیدی در اندازه زمین توسط تلسکوپ کپلر

آنر 200 لایت به زودی برای عرضه در بازار جهانی رونمایی می‌شود

گوشی پرچمدار 2024 هواوی از اندروید 12 استفاده می‌کند

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

برخی گوشی‌های سری گلکسی S21 سامسونگ با مشکل نمایشگر مواجه شده‌اند

صداهای وحشتناک ثبت شده از اجرام واقعی کیهان

دیدار معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

سامسونگ احتمالاً کشوی عمودی برنامه ها را با One UI 7 ارائه خواهد کرد

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

شبیه‌ساز بازی Delta برای آیفون منتشر شد

ربات «اطلس» بازگشت!

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

توالت هوشمند 1٫5 میلیارد تومانی در هفته طراحی میلان به‌نمایش درآمد

تراشه Kirin 9010 هواوی با CPU دوازده هسته‌ای معرفی شد

ادعای کارمندان سابق تیک‌تاک: پروژه ذخیره‌سازی داده‌ها در آمریکا تا حد زیادی نمایشی است

علم منتظر معجزه نمی ماند

قابلیت جدید واتساپ: اطلاع از مخاطبانی که اخیراً آنلاین بوده‌اند

خداحافظ نبوغ!

گوگل کارمندان بیشتری را اخراج می کند

هواوی 4 گوشی پرچمدار رونمایی کرد؛ خانواده Pura 70 برای رقابت با آیفون و سامسونگ

کاروان جدید ماهواره‌های «استارلینک» به مدار زمین رفتند

مهلت 24 ساعته اروپا به تیک‌تاک برای توضیح درباره تیک‌تاک لایت

اولین نشست رفع موانع سرمایه گذاری جزیره کیش درسال جهش تولید با مشارکت مردم

تکریم مدیرکل بنیاد مازندران از جانباز سرافراز سرتیپ دوم صلواتی

خدمت توام با تکریم مهمترین اصل در بنیاد شهید و امور ایثارگران است

گوشی تاشو وان پلاس فلیپ ظاهراً با یک ویژگی خاص از راه می‌رسد

پیشرفته‌ترین ربات انسان‌نمای دنیا را ببینید

تولید گوشی ایرانی به کجا رسید؟

آیفون 17 پلاس با تغییری غیرمنتظره از راه می‌رسد

پاکستان فیلترینگ «ایکس» را تایید کرد

صدای زمین را بشنوید

آیا ممکن است چهره صورت‌های فلکی تغییر کند؟

گردهمائی بزرگ و صمیمی جانبازان 70 درصد همدان با مسئولان استان

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش: امنیت کشور مرهون حضور همه جانبه ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح است