آخرين مطالب

10 نکته براي مديريت خود مديريت

10 نکته براي مديريت خود

  بزرگنمايي:

  1. يک مدير زمان منضبط شويد
هر هفته تقريبا شامل 168 ساعت مي‌شود. اين تعداد ساعت بدون ترديد زمان زيادي را براي دستيابي به هر نوع هدف يا تحقق هر نوع آرزويي فراهم مي‌کند. هر روز صبح چند دقيقه را به برنامه‌ريزي روزتان اختصاص دهيد. برنامه‌ريزي‌تان را حول اولويت‌هايتان شکل دهيد و ذهن خود را نه تنها بر کارهاي فوري و مهم، بلکه بر کارهايي که چندان فوري نيستند اما در عين حال مهم هستند (کارهايي که منافع بلندمدت و پايداري به بار آورده و مستلزم ممارست، طراحي استراتژيک، توسعه روابط و آموزش حرفه‌اي است) متمرکز کنيد چرا که اين قبيل کارها بيشترين فرصت را براي پيشرفت فردي و حرفه‌اي بدست مي‌دهند. هرگز اجازه ندهيد اموري که حائز بيشترين اهميت ممکن هستند قرباني امور کم اهميت شوند.

 

2. روزتان را به خوبي شروع کنيد
قبل از اينکه هر روز صبح از رختخواب بيرون بياييد، دعا بخوانيد و از خداوند براي روزتان و همه‌ي چيزهاي مثبتي که خواهيد ديد و به دست خواهيد آورد تشکر کنيد. براي ساختن بهترين روز زندگيتان آگاهانه تصميم بگيريد و با انواع لذت‌ها، موفقيت‌ها و سرگرمي‌ها با آن مواجه شويد. اگر شما به اين چيزهاي خوب اعتماد داشته باشيد، مطمئنا اتفاق خواهد افتاد. يک راز بي‌انتها و هميشگي براي موفقيت در زندگي اين است که هر روز به گونه‌اي زندگي کنيد که گويا آخرين روز زندگي شماست.

 

3. سعي کنيد در طول روز شوخ‌طبع باشيد
شوخ‌طبعي نه تنها از نقطه‌نظر جسمي مفيد است. بلکه سبب از بين رفتن تنش حاصل از اوضاع سخت گشته و هر جا که باشيد جو فوق‌العاده‌اي را در اطرافتان به وجود مي‌آورد.

 

4. با افراد متمرکز و مثبت انديش نشست و برخاست کنيد
کساني که همواره برايتان آموزنده بوده و هرگز انرژي ارزشمند شما را با شکوه و شکايت يا نگرش‌هاي بي روح و ملالت‌آور به تحليل نمي‌برند. در اثر توسعه‌ي روابطمان با افراد مصمم به پيشرفت فردي و با روحيه، انرژي، انگيزه و سطح توقعات ما بالاتر رفته و به بيش از آنچه که لياقتش را داريم دست مي‌يابيم.

 

5. در روابطتان با افراد بيشتر گوش کنيد و کمتر صحبت کنيد
از قانون 60/40 استفاده کنيد. 60 درصد گوش دهيد و 40 درصد صحبت کنيد. اين کار نه تنها سبب افزايش محبوبيت شما مي‌شود (وقتي به حرف‌هاي طرف مقابل در سکوت و با اشتياق گوش مي‌کنيد آن شخص احساس ارزشمند بودن مي‌کند و شما را بيشتر دوست خواهد داشت)، بلکه با گوش دادن، هر روز نکته‌اي جديد از ديگران ياد مي‌گيريد هر اندازه که متخصص و باهوش باشيد بازهم ممکن است ديگري چيزي را بداند که شما آن را بلد نيستيد. نشانه‌ي حقيقي يک انسان مطمئن و بالغ مانند کسي است که تمام فرصت‌ها را شانسي براي يادگيري مي‌پندارد. حتي براي آموزگاران نيز معلماني وجود دارد.

 

6. هرگز شکايت نکنيد
کسي که شکايت مي‌کند بدبين بوده و در هر کار و ايده جديدي به دنبال نکات منفي آن مي‌گردد، مردم را از آن منصرف ساخته و کمتر در کاري موفق مي‌شود. از يک نقطه‌نظر کاملا روانشناختي، همه‌چيز دوبار ساخته مي‌شود: يک بار در ذهن و يک بار در واقعيت. پس روي نکات مثبت تکيه کنيد. وقتي انديشه‌اي منفي به ذهنتان رو مي‌آورد، فورا آن را با يک انديشه‌ي مثبت جايگزين کنيد. همواره مثبت بر منفي غالب است و همواره بايد ذهنتان را به گونه‌اي عادت دهيد که تنها به بهترين‌ها فکر کند.

آنچنان محکم باشيد که هيچ‌چيز نتواند شما را از مسير طراحي شده‌تان به سمت موفقيت بازدارد. آنچه خواهان آنيد را مجسم کرده و از هر نظر باورش کنيد. بدون شک محقق خواهد گشت.

 

7. ضعف‌هاي دوستان يا همکارانتان را ناديده بگيريد
اگر در پي نقص‌ها باشيد، بدون شک نقص‌ها را خواهيد يافت. آن‌قدر پخته باشيد که بتوانيد از ناکامي‌هاي کوچک ديگران چشم پوشيده و خوبي‌هاي ذاتي آن‌ها را ببينيد. مي‌توانيم از همه درس بگيريم.

 
براي داشتن يک زندگي شاد، وجود دوستان ضروري است- به خصوص دوستاني که تجربه‌ها و خنده‌هاي مشترکي با شما داشته‌اند. به دوستانتان زنگ بزنيد، براي آن‌ها کتاب يا چيزهاي کوچک ديگري هديه بخريد که مي‌دانيد دوست دارند. «قانون کشت و زرع» نه تنها در مورد روابطمان با ديگران، بلکه در ساير زمينه‌هاي زندگي نيز بکار مي‌آيد، هرچه بکاريد درو مي‌کنيد؛ براي اينکه دوستان خوبي داشته باشيد بايد اول خودتان دوست خوبي باشيد.

 

8. اوقات استراحت را در برنامه‌ي هفتگي‌تان مشخص کنيد و در عمل به آن‌ها به هيچ‌چيز رحم نکنيد
بدون شک در زماني که براي يک ملاقات مهم با رئيس شرکت‌تان يا بهترين مشتري‌تان تعيين کرده ايد کار ديگري را نخواهيد گنجاند، پس چه دليلي دارد وقتي را که جهت سرمايه‌گذاري روي خود تعيين کرده‌ايد به زمان ديگري موکول مي‌کنيد؟ ما بايد وقتي هم براي استراحت و شارژ باطري‌هايمان براي خود درنظر بگيريم.

 
تمام بعدازظهر جمعه را به خودتان اختصاص دهيد، مطالب تازه و کتاب‌هاي الهام‌بخش بخوانيد، موسيقي گوش کنيد، کارهاي مورد علاقه‌تان را انجام دهيد و در يک کلام استراحت کنيد. اين عادت همچون لنگري شما را طي هفته‌ي با انگيزه و اثر بخش نگاه مي‌دارد.

 

9. کمي کناره گير و درونگرا باشيد
اجازه ندهيد که همه کس، همه چيز را در موردتان بداند. هرگز در مورد سلامتي، ثروت و امور شخصي‌تان با هيچ‌کس خارج از خانواده درجه‌يکتان صحبت نکنيد. در اين ارتباط هميشه منضبط باشيد. 

 

10. فهرستي از تمام ضعف‌هايتان تهيه کنيد
يک فرد حقيقتا روشن ضمير و داراي اعتمادبه نفس، به ضعف‌هايش توجه کرده و به صورتي هوشمند در صدد بهبود آن‌ها بر مي‌آيد. در خاطرتان بسپاريد که حتي قوي‌ترين و بزرگترين افراد نيز ضعف‌هايي دارند. منتها برخي در پنهان کردن آن‌ها ماهرترند. همچنين صفات خوبتان را نيز بشناسيد و آن‌ها را تقويت کنيد.

برخي از مردم چيزهايي که هستند را مي‌بينند و مي‌پرسند «چرا؟»
اما من به چيزهايي که تا به حال نبوده‌اند مي‌انديشم و مي‌پرسم: «چرا که نه؟»  (جورج برناردشلو)




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

«اشتغالزایی با هدایا و نذورات مردم»

6 اصل در «ارتباطات»، که دانستن آن‌ها قبل از یادگیری فنون مذاکره لازم است

6 کلاه برای تفکر / ابزاری خلاق برای رسیدن به ایده های خلاقانه

تعریف گوشه بازار خودتان

نگاهی به بحران سرمایه انسانی و تربیت مدیر در کشور

آيا به ريبرندينگ نياز داريد؟

9 تکنيک کاربردي براي ساخت يک Call to Action تاثيرگذار

زبان بدن، بخش چهارم: حالات تدافعي پا

Customer Journey چيست؟

تاثير مديريت شبکه‌هاي اجتماعي در موفقيت

استفاده بهينه از داده هاي بزرگ براي افزايش فروش

شفاف سازي مديريت کسب و کار آنلاين

چطور متقاضيان استخدام را سوال‌پيچ کنيم؟

10 نکته براي مديريت خود

راهكارهاي تقويت و توسعه مهارت‌هاي ارتباطي در مديران، مهارت‌هاي ارتباط شنيداري

مديريت

هماهنگي در سازمان

کارهاي روزانه خود را ليست کنيد

موفق‌ها چگونه زمان‌شان را مديريت مي‌کنند؟

15 فعاليت روزانه مديران موفق

تکنيک شش کلاه تفکر

مديريت ريسك: رويكردي نوين براي ارتقاي اثربخشي سازمانها

17 توصيه مهم در مديريت

7 اشتباه در مديريت زمان

ضرورت ها و الزامات آزادسازي بازار پول

کارمندان واقعا چه مي خواهند؟

چطور اعتماد مشتريان را به دست آوريد

هوش هيجاني خود را ارتقا دهيد

حتي پس از 8 ساعت کار هم انرژي داشته باشيد

مدل S.O.S براي رسيدن به اهداف

چگونه به کارمندان کارآموز انگيزه بدهيم؟

فرار از قربانگاهي به نام دفتر کار در سال 92

چگونه مي توان قابليت هاي مديريتي را بهبود بخشيد؟

اولويت دانش فني در صنعت نفت

ابزار کشف نيازهاي انگيزشي اعضاي گروه

چرا به اين راحتي دروغ مي گوييم؟!

براي خدمات بانکي، چه ميزان کارمزد بپردازيم؟

آيا اقتصاد جهان منسجم خواهد بود؟

تهديد تجارت آزاد با توافق هاي دو جانبه

10 سوال که بايد قبل از مشخص کردن بازار هدف خود، بپرسيد

چگونه ضربان کارمندان تان را به دست بگيريد

چگونه در شرايط متفاوت رشد، مديريت کنيم؟

چگونگي غلبه بر چالش تجارت فراآتلانتيک

رمز موفقيت: خلاقيت استيو جابز يا واقع بيني ووزنياک

7 قانون براي مديريت افراد خلاق اما پردردسر

تصميماتي که شما را آدم موفقي مي کند

مذاکره در سطح جهاني

روي هدف تمرکز کنيد

چگونه کارمندان متعهدي داشته باشيم؟

8 اشتباه مالي در زندگي مشترک