آخرين مطالب

مدیریت کارمندان یک هنر است بازاريابي

مدیریت کارمندان یک هنر است

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - از مهم‌ترین مسوولیت‌هایی که به‌عهده مدیران هر سازمانی است می‌توان به الهام‌بخش بودن آنها اشاره کرد به نحوی که کارمندان هم سعی می‌کنند رفتار مدیران را الگوی خود قرار داده و جزو بهترین و کارآمدترین افراد شرکت باشند. اگر مدیران الگوی صحیحی از خود ارائه دهند و کارها را به‌طور صحیح انجام دهند، تمام افراد گروه نه‌تنها مبتکرتر و کارآمدتر خواهند شد بلکه احساس شادی و رضایت بیشتری از شغل خود خواهند داشت. یکی از دشوارترین چالش‌ها، مخصوصا برای مدیران تازه کار، متعادل کردن این نوع نگاه از مدیریت (یعنی تمرکز بر کمک به افراد) و همچنین جست‌وجو برای یافتن روش‌هایی برای انجام بهتر کارها است.
دنیای اقتصاد نوشت:
حتی اگر مدیران کتاب‌های زیادی در زمینه مدیریت مطالعه کرده و برای مدت طولانی مدیر سازمانی بوده باشند، مدیریت کارمندان و دادن اختیار به آنها برای انجام کارها واقعا یک هنر است که باید همانند سایر مهارت‌ها بیاموزند. درحالی‌که هیچ روش پیشنهادی و تضمین شده برای مدیریت بی عیب و نقص وجود ندارد اما موارد قابل اجرا و عملی بسیاری موجود است که می‌توان به کارمندان اطمینان داد که همواره در مسیر صحیح مدیریت می‌شوند. در این مقاله به 10 روش تاکتیکی اشاره شده است که به کارمندان کمک می‌کند تا کارآمدتر باشند و بتوانند زمینه عالی برای کسب موفقیت مدیریت آینده داشته باشند.
1. شخصیت واقعی خود را نشان دهید و نقش بازی نکنید: از میان خصوصیات مدیران هیچ ویژگی مانند صداقت و رو راست بودن نیست. تمام افراد در سازمان متوجه رفتارهای ساختگی و تصنعی می‌شوند. نقش بازی کردن برای کارمندان نه‌تنها باعث عدم اعتماد آنها نسبت به مدیر می‌شود بلکه با میل کمتری به همکاری با سازمان ادامه می‌دهند. لازم نیست مدیران سبک‌های خاص مدیریت دیگران را که با خصوصیات اخلاقی خود در تضاد است به‌کار ببرند. اگر رفتار مدیران همسو با شیوه‌ای باشد که با اعتقادات و ارزش‌هایشان هماهنگ است علاوه‌بر اینکه برای انجام کارها از انرژی بیشتری برخوردارند کارمندان نیز به این درک می‌رسند که باید شخصیت واقعی خود را نشان داده و نقش بازی کردن را برای همیشه کنار بگذارند.
2. ایجاد فرهنگ شفافیت و دادن بازخورد:‌درحالی‌که بسیاری از مدیران از ایجاد فرهنگ شفافیت و دادن بازخورد دلهره دارند اما پذیرفتن اشتباهات برای ایجاد فرهنگ صداقت و شفاف‌سازی در کار بسیار لازم است تا همه افراد برای داشتن عملکرد عالی به اندازه کافی احساس آزادی داشته باشند. در گام اول، مدیران ابتدا باید اشتباهات خود را بپذیرند. گاهی اوقات مدیران، تصور می‌کنند باید دیگران را تحت کنترل خود درآورده، هرگز دچار اشتباه نشوند و تمام کارها را به طرز صحیحی انجام دهند. در واقع، مدیرانی که اشتباهات خود را می‌پذیرند و اعتراف می‌کنند که از بسیاری از مسائل اطلاع ندارند، شجاعت بیشتری از خود نشان داده، با کارمندان رابطه نزدیکی برقرار می‌کنند و فرهنگ یادگیری را ارتقا می‌دهند.
3. نسبت به تمام کارکنان شناخت کافی داشته باشید: پیگیری مسائل جزئی مربوط به کارمندان در ابتدای هر هفته، نشان می‌دهد که توجه و احترام خاصی برای آنها قائل هستید. اگر تا حدودی در جریان مسائل شخصی زندگی آنها هم قرار بگیرید و از علت نگرانی‌ها و ناراحتی‌هایشان مطلع شوید، ارتباط قوی‌تری بین شما و اعضای تیم برقرار می‌شود. با داشتن چنین رابطه‌ای در نتیجه فرصت کافی خواهید داشت تا متوجه انگیزه کارمندان شوید همچنین بدانید از انجام چه کارهایی لذت می‌برند و هدفشان از کار کردن چیست. زمانی که مدیران به کسب موفقیت کارمندان اهمیت می‌دهند کارمندان هم انگیزه بیشتری برای همکاری در خود احساس خواهند کرد. علاوه‌بر این، هنگامی که متوجه شوند منافعشان را در نظر می‌گیرید، دادن نظرات و بازخوردهای سازنده نیز به آنها آسان‌تر خواهد بود. برخی از مدیران چند بار در روز، وقت خود را با کارمندان می‌گذارنند حتی درباره مسائل گوناگون با آنها صحبت می‌کنند، این گونه ارتباطات به شناخت هر چه بیشتر کارمندان کمک می‌کند.
4. قدردانی از کارهای خوب کارمندان : قبول کارهای ناقص از سوی مدیران می‌تواند به‌عنوان الگوی بد در نظر گرفته شود. درحالی‌که گاهی اوقات تعیین حد و حدود دشوار است، توجه به تلاش، رشد و عملکرد کارمندان به شما این امکان را خواهد داد تا شناخت صحیحی از کارکنان پیدا کنید. بسیاری از کارمندان به اندازه‌ای درگیر کارهای خود هستند که حتی شناخت لازم را نسبت به یکدیگر ندارند. سعی کنید از جمله مدیرانی باشید که با تحسین کار خوب، انگیزه را در کارمندان بالا ببرید و نشان دهید که شناخت بیشتر از یکدیگر بسیار ضروری است. مطمئنا تعجب خواهید کرد که تا چه حد قدردانی از «کارهای خوب» در رفتار افراد تاثیر مثبتی دارد.
5. کارمندان را به بهترین فناوری‌ها مجهز کنید: امروزه برای هر کاری، راه حل‌های متنوعی وجود دارد که احتمالا از وجود آنها بی‌اطلاع هستید فقط کافی است وظایف کارمندان را با دقت بررسی کنید به‌ویژه کارهای خسته‌کننده‌ای که موجب آزار و دردسرشان می‌شود و فقط با صرف زمان اندکی راه‌هایی برای انجام خودکار یا سرعت بخشیدن به کارها پیدا کنید که کارمندان کارآمدتر شده و احساس شادی بیشتری داشته باشند.
6. از همه افراد در انجام کارها حمایت کنید: یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها در شرکت‌ها، حفظ هیجان در کارمندان نسبت به انجام وظایف است. تولید و بازدهی کار به‌طور شگفت‌انگیزی افزایش خواهد یافت زمانی که کار اعضای سازمان مطابق اصول باشد و احساس کنند در این لحظه از زندگی بهترین کار ممکن را انجام می‌دهند. اگر بخشی از خویشتن‌شناسی خود را بر مبنای کارهایی بگذارند که انجام می‌دهند و به شدت به آن اهمیت دهند سپس تمام انرژی خود را صرف کارها می‌کنند.
7. کارمندان را به انجام کارهای به ظاهر غیرممکن تشویق کنید :داشتن استقلال برای کارمندان، مهم و ضروری است، اما بدون راهنمایی کلی، امکان دارد زمان زیادی را صرف این مساله کنند که چه کارهایی بهتر و به نفعشان است. کارمندان را با مطرح کردن سوالاتی از این قبیل به چالش بکشید چرا باید روی این پروژه خاص کار کنید؟ آیا واقعا از زمانی که در اختیار دارید بهترین استفاده را می‌برید؟ آیا راه‌های بهتری برای کارآمدتر انجام دادن این کار وجود دارد؟
8. استخدام بهترین افراد : در یک دنیای ایده‌آل مسلم است که باید بهترین افراد را استخدام کرد اما در واقعیت سعی کنید اشخاصی را استخدام کنید که به‌کار خود علاقه‌مند هستند، می‌دانند چگونه به ابهامات رسیدگی کنند و حتی چگونه خود را به انجام کار سخت، عادت دهند. بخشی از وظایف یک مدیر خبره این است که به افراد عادی کمک کند تا ویژگی‌هایی همچون افراد موفق از خود نشان دهند. به نظر می‌رسد زمانی که فردی انتخاب صحیحی برای شغلی نیست قطع ارتباط و عدم همکاری با او ضروری است. مهم نیست از چه تاکتیک‌هایی استفاده می‌کنید، بعضی از افراد مناسب انجام برخی کارهای خاص نیستند.




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

از موسس شیپور بیشتر بدانید

سمیناری ویژه فعالین صنعت پخش با سخنرانی پرویز درگی

چرا بازاریابان محصول خود را برای مصرف کنندگانی تبلیغ می کنند که استطاعت خرید آنها را ندارند؟

چگونه باور نسبت به برند را تشخیص دهیم؟

85 امین زادروز مردی از جنس تبلیغات ؛ استاد محسن میرزایی

تبلیغات خلاقانه: اپلیکیشن جدید مک‌دونالد

گوگل می‌تواند تبدیل به اولین کمپانی یک تریلیون دلاری شود

مایکروسافت سعی در جذب مشتریان دراپ‌ باکس و گوگل‌ درایو دارد

از آمازون خوراکی تازه سفارش دهید

قانون جدید استفاده از گوشی همراه هنگام رانندگی در فرانسه

قوانین پایه برای جذب سرمایه توسط استارتاپ

اقتصاد جهانی در رسانه های امروز جهان (سه شنبه)

حفظ امنیت المپیک با هواپیماهای مجهز به شناسایی صورت

اولین قدم برای نزدیک‌شدن به شغل

روبات کافه‌دار

چرا بسیاری از مدیران انسان بودن را فراموش می‌کنند؟

عمل جراحی با هدست واقعیت مجازی انجام شد

تبلیغات خلاقانه: یک آرزو کن

چرا برندسازی مهم‎تر از همیشه خواهد شد؟

فوجی‌فیلم شرکت زیراکس را خرید

تاکسی پرنده ایرباس

پیش‌بینی تاخیر پروازها با هوش مصنوعی

ضرورت همکاری بیشتر با قوه قضائیه برای حل مشکل استارت‌آپ‌ها

مقر جدید آمازون

داستان‌های ترسناک از مراکز پاسخگویی به مشتری

مدیریت کارمندان یک هنر است

چرا برخی کارکنان در موقعیتی که باید اظهار نظر کنند، سکوت می‌کنند؟

اپل رشوه گرفت؛ کوالکام جریمه شد!

هشدار مدیرعامل گوگل درباره به‌کارگیری فناوری هوش مصنوعی

چگونه هنگام مصاحبه بر استرس خود غلبه کنیم؟

چگونه هنجارهای تیم اجرایی را ایجاد و تثبیت کنیم؟

واتس‌اپ تجاری برای استارت‌آپ‌ها

اپ‌استور پردرآمد‌تر از مک‌دونالد

ضرر 130 میلیارد روبلی روسیه از سایت‌های خارجی فروش کالا

بلک بری قصد عرضه نرم افزار امنیتی برای وسایل نقلیه خودران دارد

هوش مصنوعی در آزمون درک مطلب «استنفورد» رکورد زد

راهکارهایی برای طراحی یک فضای اداری جدید!

دستیار صوتی مایکروسافت از گوگل و آمازون عقب افتاد

جنبه‌های مثبت و شگفت‌آور عصبانیت در محیط کار

هدبند جدید فیلیپس با نویز سفید به خوابیدن شما کمک می‌کند

راه‌اندازی سامانه حل چالش‌های استارت‌آپ‌ها

اقتصاد جهانی در رسانه های امرزو جهان (یکشنبه)

7 ثانیه حیاتی در فرآیند خرید

بازاریابی محتوا و روابط عمومی / دو روی یک سکه

اجاق گاز هوشمند غذایتان را مغزپخت می‌کند

آیا سرمایه‌گذاران با کارآفرینان زن و مرد به یک شیوه برخورد می‌کنند؟

صفر تا صد برندسازی در Entrepreneur / راه اندازی کسب وکار میلیون دلاری

اولین حمله هکرها به المپیک زمستانی

نرخ تبدیل تولید محتوا به سرنخ مشتریان بالقوه

توسعه خدمات مبتنی بر DevOps در سازمان‌ها

  • چگونه ارزش برند خود را محاسبه کنیم؟

    چگونه ارزش برند خود را محاسبه کنیم؟

    بازاریابی سیاسی - یک برند در واقع چقدر ارزش دارد؟ در شرکت هایی که با محدودیت بودجه روبرو هستند، چطور باید در رابطه با اهمیت و ارزش مادی ...

  • پنج کتاب برتر بازاریابی با موضوع برندینگ

    پنج کتاب برتر بازاریابی با موضوع برندینگ

    بازاریابی سیاسی - ساختن یک برند با ارزش افزوده در دنیای رقابتی امروز نیازمند خلق یک استراتژی یکپارچه و موثری است که شامل تبلیغات، ...

  • چهار p بازاریابی

    چهار p بازاریابی

    بازاریابی سیاسی - بازاریابی چیست؟ تعریفی که بسیاری از بازاریابان هنگام شروع این صنعت چنین تعریفی از بازاریابی یاد می‌گیرند: بازاریابی ...

  • هشت اشتباهی که نباید در لینکدین انجام دهید.

    هشت اشتباهی که نباید در لینکدین انجام دهید.

    بازاریابی سیاسی - نظر شما در مورد پروفایل لینکدین‌تان چیست؟ آیا صفحه‌ی لینکدین خود را فقط زمانی چک می‌کنید که یک درخواست ارتباط صورت ...

بازاريابي سياسي

مديريت

تجزیه و تحلیل swot: شرکت اپل در سال 2015

تجزیه و تحلیل swot: شرکت اپل در سال 2015

بازاریابی سیاسی - تجزیه و تحلیل swot یک ابزار برای شناسایی توانایی‌های داخل سازمان و محیط بیرونی آن است که به بازاریابان کمک می‌کند تا مسائل مهم را شناسایی کنند و به وسیله آن به رشد و بهتر شدن سازمان کمک کنند.

شنبه 9 تیر 1397 - 11:29:55 AM

مقالات بازاريابي

بازاريابي

نکات خواندني

حکایات مدیریتی- معمار و پیرزن

حکایات مدیریتی- معمار و پیرزن

بازاریابی سیاسی - میگویند چند صد سال پیش، در اصفهان مسجدی می ساختند. روز قبل از افتتاح مسجد، كارگرها و معماران جمع شده بودند

شنبه 19 اسفند 1396 - 6:40:06 PM

کسب و کار

رتبه 13شاخص کارآفرینی ایران در سال‌2018

رتبه 13شاخص کارآفرینی ایران در سال‌2018

بازاریابی سیاسی - شاخص کارآفرینی ایران در سال 2018 با 13 رتبه بهبود به جایگاه 72 د رمیان 137 کشور جهان رسید و از این منظر پنجمین کشور جهان در بهبود امتیاز است.

چهارشنبه 5 ارديبهشت 1397 - 13:19:28

اخبار

استارت آپ

مقالات دکتر محبیان

برگزیده ها

ساير مطالب

از موسس شیپور بیشتر بدانید

سمیناری ویژه فعالین صنعت پخش با سخنرانی پرویز درگی

چرا بازاریابان محصول خود را برای مصرف کنندگانی تبلیغ می کنند که استطاعت خرید آنها را ندارند؟

چگونه باور نسبت به برند را تشخیص دهیم؟

85 امین زادروز مردی از جنس تبلیغات ؛ استاد محسن میرزایی

تبلیغات خلاقانه: اپلیکیشن جدید مک‌دونالد

گوگل می‌تواند تبدیل به اولین کمپانی یک تریلیون دلاری شود

مایکروسافت سعی در جذب مشتریان دراپ‌ باکس و گوگل‌ درایو دارد

از آمازون خوراکی تازه سفارش دهید

قانون جدید استفاده از گوشی همراه هنگام رانندگی در فرانسه

قوانین پایه برای جذب سرمایه توسط استارتاپ

اقتصاد جهانی در رسانه های امروز جهان (سه شنبه)

حفظ امنیت المپیک با هواپیماهای مجهز به شناسایی صورت

اولین قدم برای نزدیک‌شدن به شغل

روبات کافه‌دار

چرا بسیاری از مدیران انسان بودن را فراموش می‌کنند؟

عمل جراحی با هدست واقعیت مجازی انجام شد

تبلیغات خلاقانه: یک آرزو کن

چرا برندسازی مهم‎تر از همیشه خواهد شد؟

فوجی‌فیلم شرکت زیراکس را خرید

تاکسی پرنده ایرباس

پیش‌بینی تاخیر پروازها با هوش مصنوعی

ضرورت همکاری بیشتر با قوه قضائیه برای حل مشکل استارت‌آپ‌ها

مقر جدید آمازون

داستان‌های ترسناک از مراکز پاسخگویی به مشتری

مدیریت کارمندان یک هنر است

چرا برخی کارکنان در موقعیتی که باید اظهار نظر کنند، سکوت می‌کنند؟

اپل رشوه گرفت؛ کوالکام جریمه شد!

هشدار مدیرعامل گوگل درباره به‌کارگیری فناوری هوش مصنوعی

چگونه هنگام مصاحبه بر استرس خود غلبه کنیم؟

چگونه هنجارهای تیم اجرایی را ایجاد و تثبیت کنیم؟

واتس‌اپ تجاری برای استارت‌آپ‌ها

اپ‌استور پردرآمد‌تر از مک‌دونالد

ضرر 130 میلیارد روبلی روسیه از سایت‌های خارجی فروش کالا

بلک بری قصد عرضه نرم افزار امنیتی برای وسایل نقلیه خودران دارد

هوش مصنوعی در آزمون درک مطلب «استنفورد» رکورد زد

راهکارهایی برای طراحی یک فضای اداری جدید!

دستیار صوتی مایکروسافت از گوگل و آمازون عقب افتاد

جنبه‌های مثبت و شگفت‌آور عصبانیت در محیط کار

هدبند جدید فیلیپس با نویز سفید به خوابیدن شما کمک می‌کند

راه‌اندازی سامانه حل چالش‌های استارت‌آپ‌ها

اقتصاد جهانی در رسانه های امرزو جهان (یکشنبه)

7 ثانیه حیاتی در فرآیند خرید

بازاریابی محتوا و روابط عمومی / دو روی یک سکه

اجاق گاز هوشمند غذایتان را مغزپخت می‌کند

آیا سرمایه‌گذاران با کارآفرینان زن و مرد به یک شیوه برخورد می‌کنند؟

صفر تا صد برندسازی در Entrepreneur / راه اندازی کسب وکار میلیون دلاری

اولین حمله هکرها به المپیک زمستانی

نرخ تبدیل تولید محتوا به سرنخ مشتریان بالقوه

توسعه خدمات مبتنی بر DevOps در سازمان‌ها

بازاریابی سیاسی

بازاریابی سیاسی