آخرين مطالب

کارمندان واقعا چه مي خواهند؟ مديريت

کارمندان واقعا چه مي خواهند؟

  بزرگنمايي:

 
چگونه مي توان کارمندان را در قبال کسب و کار متعهد، راضي و وظيفه شناس نگه داشت؟ اين پرسش ها امروزه بسيار مهمتر از هميشه و بسيار مهم تر از هر مساله ديگري در اقتصاد چالش برانگيز معاصر هستند.

کسب و کارهاي کوچک، در رقابت با ديگر شرکت ها، يا مي توانند از عهده از دست دادن کارمندان کليدي شان برآيند، يا ناچار مي شوند وقت ارزشمندي را صرف جست وجو براي مصاحبه و آموزش کارمندان جايگزين نمايند.

با کارمنداني که بابت نبودن فرصت هاي پيشرفت و کمرنگ شدن افزايش حقوق ها ـ که غالبا با رکود اقتصادي همزمان است ـ احساس تحقير و مورد ريشخند واقع شدن مي کنند چگونه مواجه مي شويد؟ ممکن است به اين فکر بيفتيد که پول بيشتر، دستمزد بالاتر، پاداش ها و انعام هاي متنوع تر را به آنها پيشنهاد کنيد؛ اين بسيار مهم است که پرسنل تان را خوشحال و راضي نگه داريد و چه بسا در اين راه به خطا برويد.

آنچه کارمندان واقعا خواهانش هستند، «تصديق» است. تازه ترين بررسي هاي تحقيقي موسسه Globoforce، که وضعيت کارگران مشغول به کار در ايالات متحده را مورد کنکاش قرار مي دهد، مشخص مي کند که «تصديق شدن»، چگونه بر وضعيت شغلي افراد در حين کار تاثير مي گذارد. اين بررسي همچنين يافته هايي نگران کننده نيز در بر دارد:

بيشتر از يک سوم (39 درصد) کارگران مشغول کار، احساس «ارزشمند بودن و ارج نهاده شدن» نمي کنند و بيشتر از نيمي از آنها (52 درصد) به اندازه اي که لازم و شايسته است «تصديق نمي شوند».


حتي بدتر از هر دوي اين موارد، 17 درصد از کارمندان مي گويند تا به حال، به خاطر کارهاي شان هرگز مورد تصديق و تاييد قرار نگرفته اند. چرا بايد به اين موضوع اهميت بدهيم که کارمندان احساس «ارج و ارزش» مي کنند يا نه؟ خب، در وهله اول، آن کساني که احساس «ارج نهاده شدن و تقدير شدن» نمي کنند، بسيار بيشتر مايل هستند که شغل شان را عوض کنند يا به شرکت ديگري بروند.

در واقع، اين بررسي نشان مي دهد که تنها 37 درصد از جويندگان کار احساس «ارج نهاده شدن» از جانب کارفرمايان کنوني شان را دارند. برعکس، 75 درصد از کارگران آمريکايي که به دنبال استخدام شدن در مشاغل جديد نيستند، در مشاغل فعلي شان احساس «ارج نهاده شدن» از سوي کارفرمايان مي کنند.

اما حتي در بسياري موارد، وقتي کارمندان به فکر بيرون آمدن از شرايط کاري فعلي شان هستند، نشان دادن يک قدرداني کوچک مي تواند آنها را غافلگير و شگفت زده کند. بنا به گزارش موسسه تحقيقاتي مذکور، درصد عظيمي از کارمندان (حدود 77 درصد) که از کارفرمايان شان راضي نيستند و به دنبال مشاغل تازه هستند، مي گويند: «اگر با تلاش هاي شان به نحوي شايسته تر برخورد شود و بر حسب کارآمدي شان تصديق شوند، سخت تر از اين هم کار خواهند کرد.»

تصديق کردن همچنين مي تواند يک روال خوب را از آنچه هست هم بهتر کند: بنا به مطالعات انجام شده، 65 درصد از کساني که با کارفرمايانشان مشکلي ندارند، از شرايط شغلي شان راضي اند و به دنبال مشاغل جديد نيستند، مي گويند: «تصديق بيشتر باعث انگيزه بيشتر آنها براي پشتکار افزون تر مي شود.»

امروزه ديگر آشکار است که تصديق کارمند يک موقعيت بُرد ــ بُرد را رقم خواهد زد که در آن هم کارفرما از توليد بيشتر شرکت بهره مند مي شود و هم کارمند شرايط شغلي مطلوب تري را تجربه مي کند. بعضي از روش ها براي عملي کردن فرآيند «تصديق» چيستند؟

تصديق را در تمام طول سال ادامه دهيد. در حالي که 39 درصد کارمندان، بازخورد سازنده و تمجيد در طول سال را گزارش مي کنند، 31 درصد از آنها مي گويند، تنها در بررسي هاي سالانه يا در ديگر موعدهاي مربوط به بررسي هاي از پيش برنامه ريزي شده عملکرد کارمندي، با اين گونه بازخوردهاي مبتني بر تصديق مواجه شده اند. انجام وظيفه راستين و کارهاي شايسته را هر وقت که رؤيت کرديد مورد توجه قرار دهيد؛ تا زمان بررسي هاي عملکرد صبر نکنيد.

از پارتي بازي، طرفداري دلبخواهي و استثنا قائل شدن اجتناب کنيد. اغلب کارمندان باور دارند که مديران آنها استثنا قائل مي شوند يا تنها بعضي از همکاران ويژه آنها را مورد التفات قرار مي دهند، در حالي که ديگران را ناديده مي گيرند و خارج از حلقه دروني شان مي انگارند. حتي کارفرماهايي که نسبت به تصديق کردن مشتاق هستند مي توانند در اين دام گرفتار شوند. فراسوي «مظنونين هميشگي» فکر و رفتار کنيد، آن هم وقتي پاي عملکردهاي شايسته و واقعا خوب در ميان است.

فراگير و جامع عمل کنيد. برنامه هاي تصديق تنها وقتي با شکست مواجه مي شوند که مديران به عنوان صاحب اختيار مطلق، همه تصميمات را شخص خودشان به نحوي يک جانبه اتخاذ مي کنند. با توانايي بخشيدن و ترغيب کارمندان در همه سطوح براي تصديق همديگر، حلقه تصديق کنندگان و تصديق شوندگان را توامان گسترش دهيد. خود اين رويکرد يک منش تصديقي توام با گشودگي محسوب مي شود.

براي کارمندان ارزش قائل شويد. آسان است که به مردم براي رسيدن به اهدافي که شرکت برايشان تعيين کرده، همچون فرارفتن از سهميه هاي فروش، پاداش دهيد. اما سعي کنيد کارمندان را براي همه تلاش هاي مثبتشان در هر زمينه اي تشويق و تصديق کنيد؛ به ويژه در موارد تاثيرگذاري همچون پشتيباني از کارمندان همکار، يافتن راه حل هايي براي تعارضات و رويکردهايي درون گروهي براي عدم توافق هاي احتمالي يا با روحيه بودن در فضاي شغلي.




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

«اشتغالزایی با هدایا و نذورات مردم»

6 اصل در «ارتباطات»، که دانستن آن‌ها قبل از یادگیری فنون مذاکره لازم است

6 کلاه برای تفکر / ابزاری خلاق برای رسیدن به ایده های خلاقانه

تعریف گوشه بازار خودتان

نگاهی به بحران سرمایه انسانی و تربیت مدیر در کشور

آيا به ريبرندينگ نياز داريد؟

9 تکنيک کاربردي براي ساخت يک Call to Action تاثيرگذار

زبان بدن، بخش چهارم: حالات تدافعي پا

Customer Journey چيست؟

تاثير مديريت شبکه‌هاي اجتماعي در موفقيت

استفاده بهينه از داده هاي بزرگ براي افزايش فروش

شفاف سازي مديريت کسب و کار آنلاين

چطور متقاضيان استخدام را سوال‌پيچ کنيم؟

10 نکته براي مديريت خود

راهكارهاي تقويت و توسعه مهارت‌هاي ارتباطي در مديران، مهارت‌هاي ارتباط شنيداري

مديريت

هماهنگي در سازمان

کارهاي روزانه خود را ليست کنيد

موفق‌ها چگونه زمان‌شان را مديريت مي‌کنند؟

15 فعاليت روزانه مديران موفق

تکنيک شش کلاه تفکر

مديريت ريسك: رويكردي نوين براي ارتقاي اثربخشي سازمانها

17 توصيه مهم در مديريت

7 اشتباه در مديريت زمان

ضرورت ها و الزامات آزادسازي بازار پول

کارمندان واقعا چه مي خواهند؟

چطور اعتماد مشتريان را به دست آوريد

هوش هيجاني خود را ارتقا دهيد

حتي پس از 8 ساعت کار هم انرژي داشته باشيد

مدل S.O.S براي رسيدن به اهداف

چگونه به کارمندان کارآموز انگيزه بدهيم؟

فرار از قربانگاهي به نام دفتر کار در سال 92

چگونه مي توان قابليت هاي مديريتي را بهبود بخشيد؟

اولويت دانش فني در صنعت نفت

ابزار کشف نيازهاي انگيزشي اعضاي گروه

چرا به اين راحتي دروغ مي گوييم؟!

براي خدمات بانکي، چه ميزان کارمزد بپردازيم؟

آيا اقتصاد جهان منسجم خواهد بود؟

تهديد تجارت آزاد با توافق هاي دو جانبه

10 سوال که بايد قبل از مشخص کردن بازار هدف خود، بپرسيد

چگونه ضربان کارمندان تان را به دست بگيريد

چگونه در شرايط متفاوت رشد، مديريت کنيم؟

چگونگي غلبه بر چالش تجارت فراآتلانتيک

رمز موفقيت: خلاقيت استيو جابز يا واقع بيني ووزنياک

7 قانون براي مديريت افراد خلاق اما پردردسر

تصميماتي که شما را آدم موفقي مي کند

مذاکره در سطح جهاني

روي هدف تمرکز کنيد

چگونه کارمندان متعهدي داشته باشيم؟

8 اشتباه مالي در زندگي مشترک