آخرين مطالب

چطور اعتماد مشتريان را به دست آوريد مديريت

چطور اعتماد مشتريان را به دست آوريد

  بزرگنمايي:


وقتي ايميل هاي مشتريانم را مورد توجه قرار دادم و در جريان رکود اقتصادي از آنها طلب کمک کردم، شرکت متبوعم فکر مي کرد که اين يک ايده وحشتناک است.

تقريبا يک سال قبل بود که تصميم به انجام چنين کاري گرفتم، به هر حال به چنين کاري دست زدم. آنچه نوشتم بدين قرار است:


«هرگز نفهميدم چرا مالک يا مدير يک شرکت رو به سقوط معمولا طالب اين نيست که ديگران ــ خصوصا مشتريان ــ به شرکت نزديک شوند و درباره آنچه در حال وقوع است اخطارهاي لازم را بدهند... من هميشه گفته ام با مردماني که به راستي بهشان علاقه مندم و همه زندگي ام را مديون شان هستم، اينطور برخورد نخواهم کرد.»

من به توضيح دادن اين نکته ادامه دادم که ما به خاطر وام ناقص بانک ها، مشکلات ساختاري نوين و يک وضعيت سوءمديريت واقعي، ناگزيريم دقيق تر عمل کنيم و دريافت آراي مشتريان براي ما سودمند خواهد بود. سپس خواستار يک نشست نهايي شدم تا کمک کند و ما را از اين مخمصه بيرون ببرد. ظرف چند دقيقه، تلفن شروع به زنگ زدن کرد و در بيست دقيقه بعدي اين وضعيت فراگير شد. مشاهده کرديم که ترافيک کاري مان و درآمدهاي شرکت رو به رشد مي رود و با به پايان رسيدن ساعت کار روزانه، شرکت دارد جان تازه اي مي گيرد.

در واقع، حالا مشتريان ما بسيار وفادارتر و ثابت قدم تر از هميشه هستند؛ بعد از گذشت هفده سال، ما موفق به ايجاد يک پايگاه داده ها با بيش از هزار و ششصد بازديدکننده روزانه شده ايم. به خاطر اعتماد متقابلي که توانستيم در بحران ها ايجاد کنيم و مديريتي که اعمال شد، هر کدام از اين مشتريان، حالا احساسي از جنس يک هم خانواده را با ما دارند.

خب، حالا چطور اين اجتماع مبتني بر اعتماد را بنا کنيم؟ در اينجا چند نکته اي را که از اين تجربه ياد گرفتم، ذکر مي کنم.

1. درباره اهداف تان شفاف و روشن باشيد. مساله دشوار يک فرهنگ شرکتي نيرومند، دانستن هدف و مقصودتان در اين جهان کاري است. ما در بزنگاه ها و بحران ها، کل کسب و کارمان را حول انتقال تجربه اي منحصر به فرد و معنادار براي مردم، براي مشتريان و در مقياسي کلان تر، براي اجتماع، سازماندهي مي کنيم. اين است ذات فرهنگ ما.

2. صادق و رو راست باشيد. به اشتراک گذاشتن همه موارد با تيم کاري و مشتريان به ما کمک مي کند به عنوان يک شرکت، شفافيت را ايجاد کنيم و اعتماد را هم درون چهارديواري شرکت و هم خارج آن بر پا سازيم. به عنوان يک تيم کاري و يک اجتماع، ما يک خط مشي آشکار ــ به اسمِ «کتاب باز» ــ داريم؛ ما همه جزئيات تجاري مان را منتشر مي کنيم، از جمله گزارش هاي سود و ضرر، دستمزدها، هزينه هاي غذا، داده هاي حفاظت کارمندان و الخ.

3. بازخوردها را تقويت کنيد. اين مهم است که اشتباهات را به اشتراک بگذاريد و از آنها بياموزيد تا اعتماد را در بين همکاران، و در مقياسي بزرگ تر، در اجتماع، بنا کنيد. حتي مالکان شرکت و مديران رده بالا مرتکب اشتباه مي شوند؛ مهم است که اشتباهات شان را بپذيريد. اين پذيرش باعث مي شود محيطي راحت ايجاد شود که اعضاي گروه کاري بتوانند به آساني با چالش ها دست و پنجه نرم کنند و متقابلا، اجتماع نيز احساس مي کند بايد درباره تجربه هايش بازخورد بدهد، به صورت آنلاين، شخصي يا نامه نگاري.

4. بگوييد «متشکرم». در مواقع بحراني، ما از يک برنامه پاداش براي تشکرِ روزانه از مخاطبان مان بابت کمک شان به کسب و کار استفاده مي کنيم. براي نمونه، کارت هاي اعضاي ويژه را در نظر بگيريد؛ پاداش هاي کساني که داراي اين کارت ها هستند شامل دسترسي انحصاري به منوهاي خاص، ميهماني ها، معاملات، سهميه هاي مشخص، هداياي تولد، انواع خيريه ها و ... است.

5. اجازه بدهيد افراد خودشان باشند. گاهي اوقات ناچار هستيد قدري اعمال کنترل کنيد. جايگزين کردن يک گرايش مسلط و فرمان دهنده، به جاي يک رويه آموزشي و آماده سازي، کمک مي کند انگيزه طبيعي گروه کاري تان را در پي دستيابي به هدف مشترکتان از قيد و بند رها کنيد. وقتي اجتماع شما اين اعتماد متقابل بين مديران کسب و کار و اعضاي گروه را ببيند، آنها هم به نوبه خود به شما اعتماد مي کنند.




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

تجزیه و تحلیل swot: شرکت اپل در سال 2015

فرصت‌های شغلی حوزه بازاریابی

اهمیت یادگیری را افزایش دهید و به یک سازمان یادگیرنده تبدیل شوید

«اشتغالزایی با هدایا و نذورات مردم»

6 اصل در «ارتباطات»، که دانستن آن‌ها قبل از یادگیری فنون مذاکره لازم است

6 کلاه برای تفکر / ابزاری خلاق برای رسیدن به ایده های خلاقانه

تعریف گوشه بازار خودتان

نگاهی به بحران سرمایه انسانی و تربیت مدیر در کشور

آيا به ريبرندينگ نياز داريد؟

9 تکنيک کاربردي براي ساخت يک Call to Action تاثيرگذار

زبان بدن، بخش چهارم: حالات تدافعي پا

Customer Journey چيست؟

تاثير مديريت شبکه‌هاي اجتماعي در موفقيت

استفاده بهينه از داده هاي بزرگ براي افزايش فروش

شفاف سازي مديريت کسب و کار آنلاين

چطور متقاضيان استخدام را سوال‌پيچ کنيم؟

10 نکته براي مديريت خود

راهكارهاي تقويت و توسعه مهارت‌هاي ارتباطي در مديران، مهارت‌هاي ارتباط شنيداري

مديريت

هماهنگي در سازمان

کارهاي روزانه خود را ليست کنيد

موفق‌ها چگونه زمان‌شان را مديريت مي‌کنند؟

15 فعاليت روزانه مديران موفق

تکنيک شش کلاه تفکر

مديريت ريسك: رويكردي نوين براي ارتقاي اثربخشي سازمانها

17 توصيه مهم در مديريت

7 اشتباه در مديريت زمان

ضرورت ها و الزامات آزادسازي بازار پول

کارمندان واقعا چه مي خواهند؟

چطور اعتماد مشتريان را به دست آوريد

هوش هيجاني خود را ارتقا دهيد

حتي پس از 8 ساعت کار هم انرژي داشته باشيد

مدل S.O.S براي رسيدن به اهداف

چگونه به کارمندان کارآموز انگيزه بدهيم؟

فرار از قربانگاهي به نام دفتر کار در سال 92

چگونه مي توان قابليت هاي مديريتي را بهبود بخشيد؟

اولويت دانش فني در صنعت نفت

ابزار کشف نيازهاي انگيزشي اعضاي گروه

چرا به اين راحتي دروغ مي گوييم؟!

براي خدمات بانکي، چه ميزان کارمزد بپردازيم؟

آيا اقتصاد جهان منسجم خواهد بود؟

تهديد تجارت آزاد با توافق هاي دو جانبه

10 سوال که بايد قبل از مشخص کردن بازار هدف خود، بپرسيد

چگونه ضربان کارمندان تان را به دست بگيريد

چگونه در شرايط متفاوت رشد، مديريت کنيم؟

چگونگي غلبه بر چالش تجارت فراآتلانتيک

رمز موفقيت: خلاقيت استيو جابز يا واقع بيني ووزنياک

7 قانون براي مديريت افراد خلاق اما پردردسر

تصميماتي که شما را آدم موفقي مي کند

مذاکره در سطح جهاني

  • چگونه ارزش برند خود را محاسبه کنیم؟

    چگونه ارزش برند خود را محاسبه کنیم؟

    بازاریابی سیاسی - یک برند در واقع چقدر ارزش دارد؟ در شرکت هایی که با محدودیت بودجه روبرو هستند، چطور باید در رابطه با اهمیت و ارزش مادی ...

  • پنج کتاب برتر بازاریابی با موضوع برندینگ

    پنج کتاب برتر بازاریابی با موضوع برندینگ

    بازاریابی سیاسی - ساختن یک برند با ارزش افزوده در دنیای رقابتی امروز نیازمند خلق یک استراتژی یکپارچه و موثری است که شامل تبلیغات، ...

  • چهار p بازاریابی

    چهار p بازاریابی

    بازاریابی سیاسی - بازاریابی چیست؟ تعریفی که بسیاری از بازاریابان هنگام شروع این صنعت چنین تعریفی از بازاریابی یاد می‌گیرند: بازاریابی ...

  • هشت اشتباهی که نباید در لینکدین انجام دهید.

    هشت اشتباهی که نباید در لینکدین انجام دهید.

    بازاریابی سیاسی - نظر شما در مورد پروفایل لینکدین‌تان چیست؟ آیا صفحه‌ی لینکدین خود را فقط زمانی چک می‌کنید که یک درخواست ارتباط صورت ...

بازاريابي سياسي

مديريت

تجزیه و تحلیل swot: شرکت اپل در سال 2015

تجزیه و تحلیل swot: شرکت اپل در سال 2015

بازاریابی سیاسی - تجزیه و تحلیل swot یک ابزار برای شناسایی توانایی‌های داخل سازمان و محیط بیرونی آن است که به بازاریابان کمک می‌کند تا مسائل مهم را شناسایی کنند و به وسیله آن به رشد و بهتر شدن سازمان کمک کنند.

شنبه 9 تیر 1397 - 11:29:55 AM

مقالات بازاريابي

بازاريابي

نکات خواندني

حکایات مدیریتی- معمار و پیرزن

حکایات مدیریتی- معمار و پیرزن

بازاریابی سیاسی - میگویند چند صد سال پیش، در اصفهان مسجدی می ساختند. روز قبل از افتتاح مسجد، كارگرها و معماران جمع شده بودند

شنبه 19 اسفند 1396 - 6:40:06 PM

کسب و کار

رتبه 13شاخص کارآفرینی ایران در سال‌2018

رتبه 13شاخص کارآفرینی ایران در سال‌2018

بازاریابی سیاسی - شاخص کارآفرینی ایران در سال 2018 با 13 رتبه بهبود به جایگاه 72 د رمیان 137 کشور جهان رسید و از این منظر پنجمین کشور جهان در بهبود امتیاز است.

چهارشنبه 5 ارديبهشت 1397 - 13:19:28

اخبار

استارت آپ

مقالات دکتر محبیان

برگزیده ها

ساير مطالب

تجزیه و تحلیل swot: شرکت اپل در سال 2015

فرصت‌های شغلی حوزه بازاریابی

اهمیت یادگیری را افزایش دهید و به یک سازمان یادگیرنده تبدیل شوید

«اشتغالزایی با هدایا و نذورات مردم»

6 اصل در «ارتباطات»، که دانستن آن‌ها قبل از یادگیری فنون مذاکره لازم است

6 کلاه برای تفکر / ابزاری خلاق برای رسیدن به ایده های خلاقانه

تعریف گوشه بازار خودتان

نگاهی به بحران سرمایه انسانی و تربیت مدیر در کشور

آيا به ريبرندينگ نياز داريد؟

9 تکنيک کاربردي براي ساخت يک Call to Action تاثيرگذار

زبان بدن، بخش چهارم: حالات تدافعي پا

Customer Journey چيست؟

تاثير مديريت شبکه‌هاي اجتماعي در موفقيت

استفاده بهينه از داده هاي بزرگ براي افزايش فروش

شفاف سازي مديريت کسب و کار آنلاين

چطور متقاضيان استخدام را سوال‌پيچ کنيم؟

10 نکته براي مديريت خود

راهكارهاي تقويت و توسعه مهارت‌هاي ارتباطي در مديران، مهارت‌هاي ارتباط شنيداري

مديريت

هماهنگي در سازمان

کارهاي روزانه خود را ليست کنيد

موفق‌ها چگونه زمان‌شان را مديريت مي‌کنند؟

15 فعاليت روزانه مديران موفق

تکنيک شش کلاه تفکر

مديريت ريسك: رويكردي نوين براي ارتقاي اثربخشي سازمانها

17 توصيه مهم در مديريت

7 اشتباه در مديريت زمان

ضرورت ها و الزامات آزادسازي بازار پول

کارمندان واقعا چه مي خواهند؟

چطور اعتماد مشتريان را به دست آوريد

هوش هيجاني خود را ارتقا دهيد

حتي پس از 8 ساعت کار هم انرژي داشته باشيد

مدل S.O.S براي رسيدن به اهداف

چگونه به کارمندان کارآموز انگيزه بدهيم؟

فرار از قربانگاهي به نام دفتر کار در سال 92

چگونه مي توان قابليت هاي مديريتي را بهبود بخشيد؟

اولويت دانش فني در صنعت نفت

ابزار کشف نيازهاي انگيزشي اعضاي گروه

چرا به اين راحتي دروغ مي گوييم؟!

براي خدمات بانکي، چه ميزان کارمزد بپردازيم؟

آيا اقتصاد جهان منسجم خواهد بود؟

تهديد تجارت آزاد با توافق هاي دو جانبه

10 سوال که بايد قبل از مشخص کردن بازار هدف خود، بپرسيد

چگونه ضربان کارمندان تان را به دست بگيريد

چگونه در شرايط متفاوت رشد، مديريت کنيم؟

چگونگي غلبه بر چالش تجارت فراآتلانتيک

رمز موفقيت: خلاقيت استيو جابز يا واقع بيني ووزنياک

7 قانون براي مديريت افراد خلاق اما پردردسر

تصميماتي که شما را آدم موفقي مي کند

مذاکره در سطح جهاني

بازاریابی سیاسی

بازاریابی سیاسی