سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

فرار از قربانگاهي به نام دفتر کار در سال 92 مديريت

  بزرگنمايي:


اگر کارمند اداري هستيد و سفت و سخت به ميز خود چسبيده و حرکت نداريد و در شرايط پر اضطراب کار مي کنيد، بايد بدانيد کار در چنين محيطي بسيار زودتر از آنچه تصور مي کنيد شما را به کشتن خواهد داد. در سال جديد سعي کنيد مقداري تغيير کنيد، حداقل از جنبه رابطه سلامت وکار!

صرف نظر از استرس هاي ناشي از ضرب العجل هاي موجود در کار، مسايل متعدد ديگري نيز در اداره ها و شرکت ها وجود دارند که جسم و روح شما را همزمان مي تراشند و از بين مي برند. از چاپگر گرفته تا صفحه کليد، خطرات موجود در محيط کار مي تواند تاثير واقعا منفي بر سلامت جسمي شما داشته باشند. همان طور که فشارهاي ذهني و مغزي نيز در طولاني مدت انسان را از پاي در مي آورند.


1. ساعت ها بي حرکت پشت ميز نشستن

ساعت ها بي حرکت پشت ميز نشستن براي بدن شما به شدت ضرر دارد. درد و ناراحتي ها جسمي حداقل بلايي است که اين کار بر سر شما مي آورد – بي حرکتي پشت ميز براي زمان طولاني باعث مرگ زودرس مي شود. با اين کار خود را در معرض اختلالات اسکلتي و عضلاني، چاقي مفرط، ديابت، سرطان، مشکلات قلبي و ... قرار مي دهيد.

2. ... سر خميده و قوز کردن از آن هم بدتر است

اگر شغل شما به گونه اي است که بايد در تمام روز روي صندلي بنشينيد، حداقل سعي کنيد پشتي ها يا وسايلي براي صندلي خود خريداري کنيد که باعث صاف نشستن و قوز نکردن شما مي شود. اگر تمايلي به اين کار نداريد پس بايد بدانيد با دست خود، خود را در دام بيماري هاي مزمن همچون ورم مفاصل و آماس کيسه هاي مفصلي انداخته ايد.

3. افزايش فرصت هاي آسيب رساندن به جسم خود

اگرچه استفاده از تردميل تاحدي باعث کم شدن خطر چاقي مفرط و بيماري هاي قلبي مي شود اما شايد باعث شود به اميد آن بيش از حد روي صندلي بنشينيد و به بدن خود آسيب برسانيد.

4. جلسات انگيزشي

به منظور هيجان زده کردن کارمندان در مورد اهداف شرکت، کارفرماها ممکن است جلسات انگيزشي يا تمرين هاي گروهي تشکيل دهند. اما محققان دريافته اند مجبور کردن مردم براي داشتن حس خوب در مورد چيزي که از آن مطمئن نيستند، بيشتر باعث ناراحتي آها و در نتيجه حتي به افسردگي آنها منجر مي شود.

5. نبودن تهويه هواي مناسب در اتاق

EPA به اين مشکل، «سندروم ساختمان بيمار» مي گويد. هواي داخل ساختمان 100 مرتبه بيشتر از هواي بيرون آلوده است و شما به طور دايم در معرض گازها و مواد شيميايي مسموم قرار داريد. در سيستم هاي تهويه هوا آلودگي، ذرات سمي، باکتري هاي خطرناک و قارچ هاي انگلي وجود دارد که همه در فضا، به ويژه ساختمان هايي که سيستم تهويه درست و مناسب ندارند، پراکنده مي شوند.

6. در معرض پرتوهاي چاپگرها و دستگاه هاي فتوکپي بودن

دستگاه هاي فتوکپي منبع مخفي اوزون کشنده هستند. البته اگر فيلترهاي آن را به طور مرتب تعويض نکنيد. ميزان کمي از اين گاز مي تواند موجب ايجاد درد و سوزش در قفسه سينه شود. پرينترهاي ليزري نيز همين طور هستند، ذرات تونر آنها وارد ريه و جريان خون و منجر به بيماري هاي ريوي و ديگر بيماري هاي دردناک مي شود.


7. زياد کار کردن با لپ تاپ گرم

اگر لپ تاپ را براي ساعت هاي متمادي به جاي ميز يا پايه، روي پاي خود بگذاريد، ممکن است در اثر گرماي دستگاه دچار بيماري هاي پوستي بشويد. اين ناراحتي ها به ويژه براي مردها بسيار خطرناک است. محققان دانشگاه نيويورک کشف کرده اند گرماي ناشي از لپ تاپ مي تواند موجب افزايش دماي اسکروتوم و در نتيجه کاهش تعداد اسپرم در مردها بشود.

8. کار کردن 10 ساعت در روز

محققان اروپايي کشف کرده اند افرادي که روزانه 10 ساعت يا بيشتر کار مي کنند، احتمال خطر بيشتري براي ابتلا به بيماري هاي قلبي و عروقي، همچون حمله قلبي و ورم گلو دارند.

9. خيره شدن به صفحه نمايش کامپيوتر

اگرچه مانيتور اشعه هاي مضر از خود متصاعد نمي کند اما خيره شدن براي ساعت هاي طولاني به صفحه نمايش آن باعث ايجاد اختلال در بينايي شما مي شود. البته بيشتر اين مشکلات موقتي هستند. به غير از آن، اين کار منجر به ايجاد سردرد و ميگرن نيز مي شود.

10. در معرض نور شديد بودن

قرار داشتن در معرض نورهاي شديد باعث بيماري هاي بيشتر از سردردهاي دايمي مي شود. وقتي در معرض نور زيادي قرار داريد، بدن احساس مي کند در تاريکي مطلق قرار داريد و به همين دليل، ساعت بدن شما به هم مي ريزد. مشکلات سلامتي ناشي از آن نيز شامل خستگي هاي زياد، استرس، فشار خون بالا و افزايش خطر ابتلا به سرطان هستند.

11. واقعا خسته و بي حوصله بودن

به اعتقاد محققان، خستگي و بي حوصلگي باعث کاهش عمر شما مي شود. بر اساس تحقيق يکي از دانشگاه هاي لندن، افرادي که به طور مدام از خستگي دم مي زنند احتمال زيادي دارد در جواني بميرند. و افرادي که هميشه به يکنواختي و ملالت هاي زندگي اعتراض دارند نيز احتمالا در اثر بيماري هاي قلبي يا سکته جان خود را از دست خواهند داد. حتي شايد در معرض خطر تصادف در مسير خانه يه محل کار و بالعکس نيز قرار داشته باشند.

12. صفحه کليدهاي آلوده

صفحه کليدهاي آلوده محلي براي تجمع باکتري ها هستند. ميکروبيولوژيک ها کشف کرده اند صفحه کليدها مي توانند 5 مرتبه آلوده تر از دستشويي باشند و باکتري هاي خطرناکي همچون اي کولي و کوليفورمز در خود داشته باشند. هر دو اين باکتري باعث مسموميت غذا مي شوند. باکتري ديگري که در کيبوردها لانه مي کند، استافلوکوکاس است که موجب ايجاد عفونت هاي شديد مي شود.

13. باکتري هاي موجود در مکان هايي که زياد استفاده مي شوند

صفحه کليدها کامپيوتر تنها محل آلوده به باکتري در اداره نيست. در، شيرآب، دستگيره و کليدهاي چاپگر و ... نيز محل تجمع باکتري ها هستند. ميکروب ها در همه جا حضور دارند و بعضي از آنها موجب مرگ شما مي شوند.

14. بيش از حد تايپ کردن

بيش از حد تايپ کردن منجر به سندروم تاندون هاي مچ (CTS) مي شود. اين بيماري بسيار دردناک است و ممکن است تا بازوي فرد ادامه پيدا کند. اگر CTS همچنان ادامه پيدا کند مي تواند منجر به ايجاد مشکلات دايمي در عصب هاي مچ دست يا آسيب ديدن عضله هاي آن بشود.

15. ضرب العجل هاي فشرده

وقتي با يک برنامه کاري فشرده روبه رو مي شويد، استرس پيدا مي کنيد و اين موضوع روي قدرت يادگيري و حافظه شما تاثير منفي دارد. اينگونه استرس هاي کوتاه مدت نيز به همان اندازه اضطراب هاي طولاني اثر منفي روي بدن دارند.

16. نگه داشتن ماوس در يک مکان واحد

اگر ماوس در همه روز در يک موقعيت واحد قرار داشته باشد مي تواند منجر به ايجاد درد و تغيير شکل در اندام هاي بدن (RSI) شود. در نتيجه تکرار مداوم يک حرکت، تکرار حالت اشتباه يا فشار اشتباه مداوم، تاندون اندام هاي بالايي بدن به ويژه دست بيشتر از حد معمول کشيده مي شوند و آسيب مي بينند.

17. استفاده نادرست از گوشي هاي هوشمند

افرادي که به طور مداوم از گوشي هاي هوشمند براي ارسال پيامک و ايميل استفاده مي کنند، در معرض خستگي عضلاني قرار دارند. اين خستگي نيز نوعي RSI است. عوارض اين دردها زياد است و ممکن است به مچ دست يا بالاتر نيز نفوذ کند و منجر به ناتواني دست ها شود.

18. خوردن فست فود براي ناهار

بيشتر کارمندان هر چند وقت يکبار يا بعضي ها به طور دايم هنگام ناهار بيرون مي روند و غذاهاي آماده و فست فود مي خورند. اما بايد بدانيد اين نوع غذاها تاثيرات منفي زيادي روي بدن دارند. فست فودها سرشار از کالري و چربي هاي اکسيده هستند که باعث افزايش خطر حمله هاي قلبي مي شود.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/160/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گوگل کارمندان بیشتری را اخراج می کند

هواوی 4 گوشی پرچمدار رونمایی کرد؛ خانواده Pura 70 برای رقابت با آیفون و سامسونگ

کاروان جدید ماهواره‌های «استارلینک» به مدار زمین رفتند

مهلت 24 ساعته اروپا به تیک‌تاک برای توضیح درباره تیک‌تاک لایت

اولین نشست رفع موانع سرمایه گذاری جزیره کیش درسال جهش تولید با مشارکت مردم

تکریم مدیرکل بنیاد مازندران از جانباز سرافراز سرتیپ دوم صلواتی

خدمت توام با تکریم مهمترین اصل در بنیاد شهید و امور ایثارگران است

گوشی تاشو وان پلاس فلیپ ظاهراً با یک ویژگی خاص از راه می‌رسد

پیشرفته‌ترین ربات انسان‌نمای دنیا را ببینید

تولید گوشی ایرانی به کجا رسید؟

آیفون 17 پلاس با تغییری غیرمنتظره از راه می‌رسد

پاکستان فیلترینگ «ایکس» را تایید کرد

صدای زمین را بشنوید

آیا ممکن است چهره صورت‌های فلکی تغییر کند؟

گردهمائی بزرگ و صمیمی جانبازان 70 درصد همدان با مسئولان استان

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش: امنیت کشور مرهون حضور همه جانبه ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح است

معرفی فرصت های سرمایه گذاری کیش از رسانه ملی

سرهنگی: اجرای دقیق قوانین مناطق آزاد باعث حفظ و جذب سرمایه گذاران و جلوگیری ازخروج آنان از کشور می شود

سفر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان بوشهر

ادای احترام معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مقام والای شهدای شهر بوشهر

نخستین نشست ستاد شاهد شهرستان‌های استان تهران در سال جدید برگزار شد

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان گرانقدر «انصاری رامندی»

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان گرانقدر «فرشیدفر»

تعظیم روز ارتش

جانباز گرانقدر 70 درصد «سلمان کلیوند عباسی» به خیل شهدا پیوست

مولدسازی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

پیگیری فشرده‌ی سازمان منطقه آزاد کیش برای تعیین تکلیف مالیات بر ارزش افزوده/ جلسه اختصاصی کمیسیون اقتصادی مجلس با سرهنگی

همدلی همکاران در مسیر تحقق اهداف سازمانی ضرورت دارد

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعان رسیدگی کرد

ارتش جمهوری اسلامی ایران افتخار و مایه سربلندی کشور

پیام تبریک بنیاد شهید وامور ایثارگران استان گیلان به مناسبت فرا رسیدن روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی

سه‌شنبه‌های ایثارگری در مازندران

پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت پدر شهیدان والامقام دهنوی

قدرت و اقتدار نیروهای مسلح ایران امروز در اوج است

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید و مردم با مراجعه به سامانه سوت زنی

جشنواره نان و شیرینی کیش به دلیل شرایط نامناسب جوی از 30 فروردین آغاز می شود

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعا رسیدگی کرد

تجلیل استاندار یزد از خانواده شهدای ارتش

فناوری روز دنیا در خدمت بهداشت کیشوندان/ از جدیدترین دستگاه ماموگرافی کشور در بیمارستان کیش بهره‌برداری شد

توسعه تجهیزات و ارتقای خدمات بیمارستان؛ راهبرد اصلی سازمان‌ منطقه آزاد کیش در حوزه سلامت

باران رحمت در کیش؛ شب پرتلاش نیروهای شرکت عمران، آب و خدمات برای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر جزیره

دیدار تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»

انتصاب جدید در سازمان منطقه آزاد کیش

صبر و ایثار خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر درس آموز است

اقدامات سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه اقتصادی شد

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه بر شناساندن سبک و سیره عملی شهدا به جوانان تآکید کرد

افزایش تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با آموزش و پرورش برای توسعه فعالیت های فرهنگی