تعریف گوشه بازار خودتان مديريت

تعریف گوشه بازار خودتان

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - یکی از مهم ترین گام های بازاریابی در کسب و کارها، تعیین گوشه بازار و شناخت دقیق مشتریان در آن است. به گزارش ibazaryabi، اغلب صاحبان کسب و کار گوشه بازار خود را به عنوان بخشی می بینند که باریک بوده و فروش را کم می کند، به همین دلیل بیشترین صاحبان کسب و کارهای کوچک از آن هراس دارند.
فرصت امروز نوشت:
واقعیت این است که گوشه بازار می تواند به صورت عنصری تعریف شود که تبدیل به قدرت کسب و کار شما شود. گوشه بازار شما تعیین می کند که شما برای چه کسانی باید بازاریابی کنید. وقتی این را بدانید می توانید به راحتی بفهمید که انرژی اصلی بازار شما و سود اصلی کجاست.
به طور مثلا یک شرکت دلالی ماشین را در نظر بگیرید.
وقتی از من برای مشاوره تقاضا می کنند سوال اول من این است مخاطبان هدف چه کسانی هستند. آنها جواب می دهند تمام افراد؛ تمام افرادی که می خواهند ماشین بخرند مخاطبان ما هستند. فرض کنید این شرکت در نیویورک است. بازاریاب مشتری ای را در سیاتل پیدا می کند که علاقه مند به خرید ماشین است.
امکان خرید این مشتری تقریبا صفر است. دلیل آن هم تعیین اشتباه مخاطبان هدف است.
من برای آنها تعیین کردم که مخاطبان هدف کسانی هستند که علاقه مند به خرید ماشین بوده و در شعاع 50 کیلومتری هستند.
با همین تعیین بازار گوشه ساده حالا آنها دقیقا می دانند مخاطب شان چه کسی است.
حالا آنها حداقل 10 گام جلوتر از دلالان ماشینی هستند که مخاطبان خود را تمام افراد علاقه مند به ماشین در نظر گرفته اند. تعیین بازار گوشه حتی از این هم می تواند مهم تر باشد.
وقتی شما بخواهید بازاریابی آنلاین کنید این طور نیست که شما را ثروتمند کند؛ واقعیت این است که اول شما باید بازار گوشه خود را تعیین کنید، تقاضای شان را بشناسید، سپس محصول خود را پیشنهاد کنید.
سپس آنها را ترغیب کنید برای خرید به سمت شما بیایند.
چرا تعیین بازار گوشه اهمیت دارد
تعیین گوشه بازار برای شما قبل از تعیین استراتژی بازاریابی اینترنتی شما اهمیت دارد. دلایل آن هم در زیر آمده است.
1- شما می توانید با تعیین گوشه بازار خود بودجه بازاریابی خود را حداکثر کنید. شما دقیقا می دانید در کجا تبلیغ کنید. شما می دانید دقیقا در کجا باید دنبال بلاگ ها و سایت هایی که بازار گوشه شما را هدف قرار می دهند بگردید. آنها به شما نقطه ای برای شروع می دهند.
2- می توانید وب سایت خود را به گونه ای سئو کنید که بازار گوشه شما به راحتی به آن دسترسی پیدا کنند.
3- می توانید سایت خود را برای گوشه بازار خود طراحی کنید. می توانید آن را به نحوی توسعه بدهید که گوشه بازار شما را راهنمایی کند. می تواند راحت تر به نیازهای گوشه بازار شما جواب بدهد.
4- تعریف گوشه بازار کمک می کند راحت تر برای محصولات جدید ایده پردازی کنید، چرا که نشان می دهد چه نیازی را ذاتا گوشه بازار شما دارد.
5- شما برای تبدیل شدن به عنوان رهبر در صنعت خود دست بالا را خواهید داشت.
حالا که به اهمیت گوشه بازار پی بردید، برای پیدا کردن گوشه بازار خود این سوالات را از خود بپرسید.
- مشتریان من در حال حاضر چه مشخصه مشترکی دارند.
- چگونه می توانم خودم را از رقبا مجزا کنم.
- محصول من با رقبا چه تفاوتی دارد.
- چه مزیتی را من به بازار عرضه می کنم.
بهترین راه برای پاسخ به این سوالات این است که آنها را زیاد تحلیل نکنیم.
فقط تنها چیزهایی را که اول به ذهن می رسند بنویسید. وقتی آنها را نوشتید، پاسخ ها را تحلیل کنید. از روی پاسخ ها می توان به راحتی به جواب رسید.




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

فرصت‌های شغلی حوزه بازاریابی

اهمیت یادگیری را افزایش دهید و به یک سازمان یادگیرنده تبدیل شوید

«اشتغالزایی با هدایا و نذورات مردم»

6 اصل در «ارتباطات»، که دانستن آن‌ها قبل از یادگیری فنون مذاکره لازم است

6 کلاه برای تفکر / ابزاری خلاق برای رسیدن به ایده های خلاقانه

تعریف گوشه بازار خودتان

نگاهی به بحران سرمایه انسانی و تربیت مدیر در کشور

آيا به ريبرندينگ نياز داريد؟

9 تکنيک کاربردي براي ساخت يک Call to Action تاثيرگذار

زبان بدن، بخش چهارم: حالات تدافعي پا

Customer Journey چيست؟

تاثير مديريت شبکه‌هاي اجتماعي در موفقيت

استفاده بهينه از داده هاي بزرگ براي افزايش فروش

شفاف سازي مديريت کسب و کار آنلاين

چطور متقاضيان استخدام را سوال‌پيچ کنيم؟

10 نکته براي مديريت خود

راهكارهاي تقويت و توسعه مهارت‌هاي ارتباطي در مديران، مهارت‌هاي ارتباط شنيداري

مديريت

هماهنگي در سازمان

کارهاي روزانه خود را ليست کنيد

موفق‌ها چگونه زمان‌شان را مديريت مي‌کنند؟

15 فعاليت روزانه مديران موفق

تکنيک شش کلاه تفکر

مديريت ريسك: رويكردي نوين براي ارتقاي اثربخشي سازمانها

17 توصيه مهم در مديريت

7 اشتباه در مديريت زمان

ضرورت ها و الزامات آزادسازي بازار پول

کارمندان واقعا چه مي خواهند؟

چطور اعتماد مشتريان را به دست آوريد

هوش هيجاني خود را ارتقا دهيد

حتي پس از 8 ساعت کار هم انرژي داشته باشيد

مدل S.O.S براي رسيدن به اهداف

چگونه به کارمندان کارآموز انگيزه بدهيم؟

فرار از قربانگاهي به نام دفتر کار در سال 92

چگونه مي توان قابليت هاي مديريتي را بهبود بخشيد؟

اولويت دانش فني در صنعت نفت

ابزار کشف نيازهاي انگيزشي اعضاي گروه

چرا به اين راحتي دروغ مي گوييم؟!

براي خدمات بانکي، چه ميزان کارمزد بپردازيم؟

آيا اقتصاد جهان منسجم خواهد بود؟

تهديد تجارت آزاد با توافق هاي دو جانبه

10 سوال که بايد قبل از مشخص کردن بازار هدف خود، بپرسيد

چگونه ضربان کارمندان تان را به دست بگيريد

چگونه در شرايط متفاوت رشد، مديريت کنيم؟

چگونگي غلبه بر چالش تجارت فراآتلانتيک

رمز موفقيت: خلاقيت استيو جابز يا واقع بيني ووزنياک

7 قانون براي مديريت افراد خلاق اما پردردسر

تصميماتي که شما را آدم موفقي مي کند

مذاکره در سطح جهاني

روي هدف تمرکز کنيد