مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدگنندگان اعلام کرد:
دریافت 15 هزار و 726 مورد شکایت مردمی توسط 124 در مردادماه امسال/ مردم عدم درج برچسب قیمت کالاها را گزارش دهند
اخبار
بزرگنمايي:
بازاریابی سیاسی - مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، با اشاره به اینکه در مرداد ماه امسال 15 هزار و 726 فقره شکایت مردمی از طریق تلفن 124 ستاد خبری استانها دریافت شد، گفت: مردم عدم درج اتیکت و برچسب قیمت کالاها را برای رسیدگی گزارش دهند.
به گزارش شاتا، غلامرضا صارمیان با تشریح عملکرد تلفن 124 ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استانها، تصریح کرد: سعی شد تا سطح کمی و کیفی سامانه 124 به عنوان تنها سامانه اقتصادی ارتباطی با مردم به گونهای که امکان ارتباط برای همگان در تمامی مناطق شهرستانها فراهم شود ارتقا یابد.
وی با تأکید براینکه پیگیری مطالبات و شکایات مردم به دلیل حضور سود جویان در بازار در جایگاه ویژه ای قرار دارد، افزود: در مرداد ماه امسال در مجموع 15 هزار و 726 فقره شکایت مردمی راجع به تخلفات صنفی و غیرصنفی از طریق تلفن 124 ستاد خبری استانها دریافت شد که از این تعداد 70 درصد شکایات مورد رسیدگی قرار گرفت و 30 درصد باقی مانده تحت یررسی کارشناسی از سوی مراجع ذیربط است.
مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به اینکه از مجموع شکایات 84 درصد مربوط به کالا و 16 درصد مربوط به خدمات است، ادامه داد: مانند تیر ماه امسال بیشترین گزارش در بخش کالایی از نان و میوه و سبزیجات و در بخش خدمات از تعمیرگاههای خودروهای سبک و پارکینگ شهری بوده و گرانفروشی و کم فروشی در صدر موضوعات تخلف گزارشهای دریافتی قرار گرفته است.
صارمیان با تأکید بر توجه به مصالحه پروندهها در کارگروههای رسیدگی استانی، گفت: از مجموع شکایات دریافتی 480 فقره معادل 3 درصد از کل شکایات با براورد ارزش بیش از 11 میلیارد ریال در کارگروههای رسیدگی استانی منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شد.
وی با اعلام فعالیت سامانه 124 در بیش از 300 شهرستان کشور و دارا بودن مجموع 444 خط در مرکز استان و شهرستانهای تابعه گفت: رسیدگی به شکایات در کوتاهترین زمان ممکن به عنوان یکی از اهداف سازمان محسوب میشود که میانگین فعالیت آن در کشور به طور معمول رضایت بخش و نظر سنجی های میدانی نیز گواه این ادعا است.
صارمیان در پایان با اشاره به مواد 5 قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و 65 قانون نظام صنفی و نیز ماده 6 قانون تعزیرات حکومتی یادآور شد: درج قیمت و نصب اتیکت و برچسب و صدور فاکتور در مورد همه کالاها و خدمات مورد تاکید است وهموطنان عزیز در صورت مشاهده هرگونه تخلف و یا اجحاف در حق مصرفکننده از طریق سامانه 124 مسئولان ذیربط را در جریان قرار دهند تا رسیدگی لازم صورت پذیرد.
لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/13064/