آخرين مطالب

براي خدمات بانکي، چه ميزان کارمزد بپردازيم؟ مديريت

براي خدمات بانکي، چه ميزان کارمزد بپردازيم؟

  بزرگنمايي:


  شايعه ها را باور نکنيد و تن به پرداخت مبلغ اضافه ندهيد؛ کارمزد خدمات بانکي در سال 92 گران نشده است.

اين روز ها بحث دريافت کارمزد از خدمات بانکي داغ است. آخرين نمونه آن هم بحث هاي مربوط به کارمزد از دستگاه هاي کارت خوان بود. «هفت صبح» در شماره قبلي خود به صورت مفصل برنامه هاي در دست اجرا براي دريافت کارمزد از تراکنش هاي کارتي را بررسي کرد. هرچند دريافت کارمزد از اين شيوه نوين پرداخت هنوز اجرايي نشده اما در ديگر بخش ها سال هاست که کارمزد خدمات را مشتريان بانک ها مي پردازند. در چند روز اخير همزمان با داغ شدن شايعه دريافت کارمزد از کارت خوان ها و حواشي آن، شايعه ديگري هم مبني بر گران شدن نرخ کارمزد هاي بانکي دهان به دهان مي چرخد. «هفت صبح» اين موضوع را هم بررسي کرد.


هيچ گونه تغييري در کار نيست

دبير کميسيون هماهنگي بانک ها در اين باره مي گويد: کارمزد خدمات شبکه بانکي کشور مانند سال گذشته بوده و هيچ گونه افزايشي نيافته است.محمدرضا غفوري با رد شايعه هايي که درباره افزايش کارمزد بانک ها مطرح شده است، مي گويد: نهاد تصميم گيري در اين باره بانک مرکزي است و هيچ تصميمي در اين باره نگرفته است. شبکه بانکي کشور با همان نرخ ها و تعرفه هاي سال 1391 انواع خدمات مورد درخواست مشتريان را ارئه مي کند.

موضوع مهمي که همه مشتريان بايد از آن اطلاع داشته باشند اين است که يک مشتري بانک براي چه خدماتي بايد کارمزد بپردازد و چه خدماتي از پرداخت کارمزد معاف است.

پرداخت قبض

پرداخت قبض هاي مختلف از طريق تلفنبانک، دستگاه هاي عابر بانک و ديگر روش هاي الکترونيکي از پرداخت کارمزد معاف است اما هنوز هم خيلي ها اصرار دارند براي انجام اين کار از روش هاي سنتي استفاده کنند. اين گروه بايد براي پرداخت قبوض به اين شيوه، مبلغي کارمزد بپردازند. مبلغ آن افزايش نيافته و بر اساس تعرفه سال 91 محاسبه مي شود.

مانده گيري از حساب

مانده گيري از طريق دستگاه هاي کارت خوان مشمول کارمزد شده و معمولا 100 تومان در هر نوبت از حساب کاربران کسر مي شود . اين رقم امسال هم تغيير نکرده. از طريق اينترنت بانک اگر اين کار را انجام دهيد کارمزدي از شما کسر نمي شود. در مورد دستگاه هاي عابر بانک دو حالت دارد اگر دستگاهي که از آن استفاده مي کنيد متعلق به بانکي است که کارت شما را صادر کرده، کارمزدي از حساب تان کم نمي شود اما عابر بانک هاي ديگر بانک ها به ازاي هر مانده گيري 100 تومان کارمزد از حساب تان کم مي کنند.

انتقال وجه

براي انتقال وجه به صورت الکترونيکي از کارتي به کارت ديگر در هر صورت چه از دستگاه عابر بانک، بانک صادر کننده استفاده کنيد يا خير، از حساب تان کارمزد کم مي شود. در حال حاضر تا مبلغ يک ميليون تومان، 500 تومان کارمزد، از يک تا دو ميليون تومان انتقال، 700 تومان کارمزد، از دو تا سه ميليون تومان انتقال وجه، 900 تومان کارمزد و به ازاي هر يک ميليون تومان وجهي که افزايش مي يابد، 200 تومان به نرخ کارمزد افزوده مي شود.

نقد کردن چک بانکي

براي نقد کردن چک در بانک ها هم اگر چک از حساب هاي جاري ويژه اي مانند جام يا سپهر صادر شده باشد شما قرار نيست کارمزدي بپردازيد اما در غير اين صورت تمام عمليات مربوط به نقد کردن چک از جمله خواباندن به حساب مشمول دريافت کارمزد است. رقم کارمزد هم بسته به مبلغ چک و نوع عمليات متفاوت است. اما ميزان آن نسبت به سال گذشته تغيير نکرده است.

واريز نقدي وجه

براي واريز کردن نقدي پول به حساب ديگران از شعبه هاي بانکي که حساب را باز کرده نبايد هيچ مبلغي به عنوان کارمزد بپردازيد اما اگر بخواهيد از شعبه هاي يک بانک به بانک ديگري که در آن حساب داريد پول واريز کنيد و در آن بانک هيچ حسابي نداشته باشيد، بايد کارمزد بدهيد. رقم آن هم بسته به ميزان وجه متفاوت است اما مبناي محاسبه همان فرمول سال گذشته است.

باز کردن حساب

براي باز کردن حساب جدا از هزينه هايي که براي صدور دفترچه و خريد تمبر مخصوص مي پردازيد هيچ بانکي حق ندارد مبلغ اضافه اي از شما به عنوان کارمزد دريافت کند. در بخي بانک ها دفترچه هم رايگان صادر مي شود. اما هزينه هاي تمبر را هم بانک ها بايد از مشتريان شان بگيرند.

دريافت دسته چک

براي دريافت دسته چک هم از مشتري مبلغي به عنوان کارمزد صدور دريافت مي شود. برخي بانک ها براي مشتريان خاص و خوش حساب شان اين کارمزد را حذف مي کنند اما در حالت کلي مي توانند اين مبلغ را دريافت کنند. کارمزد صدور دسته چک هم بر اساس نوع دسته چک و تعداد برگه هاي آن متفاوت است.




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

«اشتغالزایی با هدایا و نذورات مردم»

6 اصل در «ارتباطات»، که دانستن آن‌ها قبل از یادگیری فنون مذاکره لازم است

6 کلاه برای تفکر / ابزاری خلاق برای رسیدن به ایده های خلاقانه

تعریف گوشه بازار خودتان

نگاهی به بحران سرمایه انسانی و تربیت مدیر در کشور

آيا به ريبرندينگ نياز داريد؟

9 تکنيک کاربردي براي ساخت يک Call to Action تاثيرگذار

زبان بدن، بخش چهارم: حالات تدافعي پا

Customer Journey چيست؟

تاثير مديريت شبکه‌هاي اجتماعي در موفقيت

استفاده بهينه از داده هاي بزرگ براي افزايش فروش

شفاف سازي مديريت کسب و کار آنلاين

چطور متقاضيان استخدام را سوال‌پيچ کنيم؟

10 نکته براي مديريت خود

راهكارهاي تقويت و توسعه مهارت‌هاي ارتباطي در مديران، مهارت‌هاي ارتباط شنيداري

مديريت

هماهنگي در سازمان

کارهاي روزانه خود را ليست کنيد

موفق‌ها چگونه زمان‌شان را مديريت مي‌کنند؟

15 فعاليت روزانه مديران موفق

تکنيک شش کلاه تفکر

مديريت ريسك: رويكردي نوين براي ارتقاي اثربخشي سازمانها

17 توصيه مهم در مديريت

7 اشتباه در مديريت زمان

ضرورت ها و الزامات آزادسازي بازار پول

کارمندان واقعا چه مي خواهند؟

چطور اعتماد مشتريان را به دست آوريد

هوش هيجاني خود را ارتقا دهيد

حتي پس از 8 ساعت کار هم انرژي داشته باشيد

مدل S.O.S براي رسيدن به اهداف

چگونه به کارمندان کارآموز انگيزه بدهيم؟

فرار از قربانگاهي به نام دفتر کار در سال 92

چگونه مي توان قابليت هاي مديريتي را بهبود بخشيد؟

اولويت دانش فني در صنعت نفت

ابزار کشف نيازهاي انگيزشي اعضاي گروه

چرا به اين راحتي دروغ مي گوييم؟!

براي خدمات بانکي، چه ميزان کارمزد بپردازيم؟

آيا اقتصاد جهان منسجم خواهد بود؟

تهديد تجارت آزاد با توافق هاي دو جانبه

10 سوال که بايد قبل از مشخص کردن بازار هدف خود، بپرسيد

چگونه ضربان کارمندان تان را به دست بگيريد

چگونه در شرايط متفاوت رشد، مديريت کنيم؟

چگونگي غلبه بر چالش تجارت فراآتلانتيک

رمز موفقيت: خلاقيت استيو جابز يا واقع بيني ووزنياک

7 قانون براي مديريت افراد خلاق اما پردردسر

تصميماتي که شما را آدم موفقي مي کند

مذاکره در سطح جهاني

روي هدف تمرکز کنيد

چگونه کارمندان متعهدي داشته باشيم؟

8 اشتباه مالي در زندگي مشترک